שלום, מישהו בבקשה יכול להסביר

miromiro

New member
שלום, מישהו בבקשה יכול להסביר

למה במכללה הזאת, לא יכול ללמוד אדם דבעברו התקף פסיכוטי? האם זה קיים במכללות נוספות? גם דעתכם האישית בעניין תוסיף. תודה.
 
למה לא להתקשר ולשאול?

שמעתי (לא יודע בוודאות) שהיה להם מקרה שתלמידה שבעברה היה התקף פסיכוטי, נסתה להתאבד במהלך לימודיה, ויתכן שמה שעברה בלימודים היה קשור לכך. זו שמועה, לא ידע מיד ראשונה, אבל תהליך לימודי שיאצו או רפואה סינית יכול בהחלט להציף דברים קשים שלא כל אחד יכול להתמודד איתם, כמו טיפולי בטן וההשפעה שלהם על המעיים - הפיזיים והנפשיים. בטיפול יש מטפל שעושה מה שצריך ולא יותר (לפחות בשאיפה), בלימודים יש עבודה מאוד אינטנסיבית, לפעמים יותר מדי; יש שלבים בלימודים שכולם קצת חולים, כי בשיעורים עובדים על המרידיאנים, ולא תמיד כשלומדים על מרידיאן מסויים זה טוב לכל אחד. שוב - הכל שמועה, לא ידע מיד ראשונה. למה לא להתקשר ולשאול?
 

miromiro

New member
שאלה טובה-

פשוט יש לי הרגשה שמי שעונה שם לטלפונים לא יכול ממש לספק הסבר, לכן מעניין אותי לדעת אם מדובר במדיניות כללית, או שרק המקום הזה (וסיבותיו עימו) החליט שהתקף פסיכוטי (ואני לא בטוח שכוונת ברורה) פוסל אדם מללמוד רפואה משלימה. את האמת זה מאד מרגיז ומקומם אותי.
 

miromiro

New member
חוסנו הנפשי של המטפל-

כמו שכתב דוד לגבי תקופת הלימודים ובטח ובטח שזה תופס גם בתקופת העבודה עצמה. חוסנו הנפשי של המטל שנפגש לפעמים עם מקרים שמצריכים יכולת הכלה גבוהה, צריך להיות חזק ויציב, אחרת יש סכנה שהוא עלול להיפגע וגם לפגוע. מאחר ואין יכולת למדוד את העניין והמכללה שהוזכרה למעלה , רומסת בצורה גסה לדעתי, את זכותם של אלו שרוצים ללמוד אך הדבר נמנע מהם בגלל ארוע שהוגדר ע"י פסיכיאטרים שהם רופאים לכל דבר כ"ארוע פסיכותי". אז מה הוא המדד? איזה בקרה אישית, או חיצונית יש לעניין? מתי המטפל עצמו יודע שצריך לקחת פסק זמן? אם בכלל? הנושא מעלה בי שאלות נוספות, אשמח לשמוע את דעתכם. תודה
 
פנה באי-מייל. בעבר פניתי אליהם לברר

ענין מסויים ונעניתי מהר וברצינות. אולי אפשר גם בפורום שיש אצלם באתר. את צוות המכללה הזה היכרתי לפני למעלה מעשר שנים, ולפחות אז היה מדובר באנשים רציניים מאוד שלא יעשו דברים בלי סיבה טובה. כשאתה שואל לפי מה המכללה מחליטה, שים לב את מי אתה שואל; עד כמה שאני יודע, אין בין הכותבים הקבועים כאן איש מצוות המכללה הזו, אז מי אתה מצפה שיענה? אני יכול לענות מידע כללי, אבל (א) אולי אני טועה ו(ב) אפילו אם אני מעלה נקודה נכונה מבחינה עובדתית, אולי הם חשבו על משהו אחר? אם אתה רוצה לצעוק שזה לא בסדר, OK. אם אתה רוצה באמת לברר למה, פנה אליהם. אשמח אם תחזור עם תשובה.
 

miromiro

New member
את מי אני שואל?-

את מי שאולי למד? לומד? מתכנן ללמוד? או שסתם נתקל במודעה הזאת ובירר כבר. לצעוק כבר צעקתי (מישהוא שמע?) אשלח אליהם מייל עוד היום. להתראות
 
מתחילים במזכירות, וממשיכים הלאה.

בכל ארגון יש מי שתפקידו לענות על שאלות. אחרי שמגיעים אליו, אפשר כמובן להחליט שהתשובות לא רציניות, או לא מספקות, או משכנעות... אבל זה רק אחרי שניסית להגיע לאדם המתאים. במקרה הזה, לפרסם את השאלה כאן לפני שנתת להם סיכוי לענות, נראה לי תגובה מהבטן, יותר כדי לצעוק מאשר כדי לקבל תשובה. לא שלצעוק זה תמיד רע, אבל לא כל מקום הוא המקום הנכון, ולא כל דרך היא דרך נכונה.
 

miromiro

New member
וראה זה פלא-

זה דווקא עבד. רוצה לדעת איך קוראים לקוסם? אתה כבר יודע.
 
למה אנו מונעים מאנשים מסוימים ללמוד

שלום רב השאלה את מי לקבל ואת מי לדחות בעת ההרשמה ללימודים חשובה מאוד ובהחלט מעוררת שאלות אתיות ורפואיות שונות (מעבר לאספקט הכלכלי). בתחום של התוויות נגד ושל רישום מועמדים (להבדיל) תמורות מנסה ללכת על הקו העדין שבין החמרה לבין הגינות. המחויבות שלנו היא קודם כל כלפי המטופלים שבעתיד יטופלו על ידי מי שהוכשר על ידנו. לכן, במקרים שאנו מתלבטים, ייתכן שנבחר ללכת לכיוון מחמיר ולא הוגן כלפי מי שרוצה ללמוד, אך מאוד הוגן כלפי מי שיטופל בעתיד. מעבר לכך, הטיפול בשיאצו, בעיקר בידיים לא מיומנות (בזמן תרגול בין תלמידים בתהליך ההכשרה) עלול להעלות בעיות מוסתרות. אנו עושים כל מאמץ כדי למזער סיכון זה, גם במחיר אי קבלת תלמידים מסוימים. עם זאת, השיקול של הגנה על מטופלים ולא על מטפלים עולה על הכל! התקף פסיכוטי בודד אינו מצביע בהכרח על מחלה כרונית ולכן אינו מהווה קריטריון בודד, אלא חלק ממכלול של תסמינים שבמקרים אילו אנו דואגים לברר לעומקם. במקרה שקיים עבר פסיכיאטרי פסיכוטי (ולא חרדתי או דיכאוני מאוזן) עלינו לברר את יכולת השיפוט, יכולת קריאת המציאות, יכולת התמדה, יכולת קוגניטיבית והשתלבות חברתית במארג של תמורות. כל אחד מהנ´ל עלול להימצא פגוע באנשים עם עבר פסיכוטי. יחד עם זאת, לא כל התקף פסיכוטי מרמז על סכיזופרניה למידע נוסף בנושא סכיזופרניה ניתן ללחוץ כאן: סכיזופרניה. שימוש בסם, תרופה או משבר נפשי חד פעמי יכול להוביל לאירוע כזה. במקרה זה - גם אני כרופא - איני נוטל אחריות ופונה לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית מקצועית. במקרים בודדים, לאחר אישור הפסיכיאטר המטפל ולאחר שיקול דעת מעמיק,תתכן קבלת הפונה ללימודים, תחת מעקב מסודר לאורך שנות הלימוד. ברוב המקרים ההחלטה שלא לקבל הייתה מוצדקת, להערכתי, אם כי אין ספק שחלק לא קטן מאילו שלא התקבלו מצאו עצמם לומדים בבתי ספר אחרים. מה גורלם במקרה זה (וגורל מטופליהם)? ייתכן שנפלא, ואנחנו סתם הגזמנו. מאידך - כדאי להיזכר באותה אם מכרמיאל שהטביעה את בנותיה בעקבות הפסקת טיפול תרופתי על רקע טיפול בדיקור (למזלנו על ידי רופא, כך שהעניין הושתק בשעתו). וידועים לי לא מעט מקרים נוספים, אם כי פחות טרגיים. האם עלינו לקחת סיכון? האם אני כמטפל אמור לקחת סיכון על מטופלים שעלולים להזיק לעצמם? האם לא הגיוני על אחת כמה וכמה להחמיר כשמדובר במטפלים? זה אולי פחות כלכלי אבל אחראי , בוודאי. בכל טיפול במחלת נפש יש להתייחס להתוויות נגד הרלבנטיות. מידע בנושא קיים באת תמורות תחת הקטגוריה: 'קליניקה - התוויות נגד בפסיכיאטריה'. שאלה קשה יותר היא מה לגבי מטפל שעבר התקף פסיכוטי לאחר שהוכשר. זו שאלה שוועדת אתיקה של כל איגוד צריכה לדון בנפרד ולא תמורות. להבדיל, מה גורלו של מטפל שאיבד קשר עם המציאות? שהוא עובד כשהוא שיכור? הטעם המר צריך להיות כלפי כל המכללות שמקבלות תלמידים ללא אבחנה ובלבד שישלמו. ד´ר ניר עמיר מנהל אקדמי - תמורות
 

yperelman

New member
שלום ניר

תוכל בבקשה להרחיב ולבאר את המשפט: "עלינו לברר את יכולת השיפוט, יכולת קריאת המציאות, יכולת התמדה, יכולת קוגניטיבית והשתלבות חברתית במארג של תמורות" בלי קשר לדעתי האישית (ומן הסתם יש לי כזו),איך אתם מבררים את הנ"ל? באילו כלים? האם הקריטריונים אחידים? אם לא מה נכנס לשיקולים נוספים, תחושות בטן? שאלה נוספת: מדוע אתם קושרים בין קבלה ל"השתלבות חברתית במארג של תמורות"? תודה יוסי
 
תשובה ליוסי

שלום יוסי כושר שיפוט הוא מושג רפואי מוכר. הכוונה למשל למשהו שמספר לאדם שהוא יוכל להציל אותו מסרטן מתקדם בעזרתן האדיבה של נשמות אילו או אחרות ולכן עדיף שיעזוב את הטיפול הקונוונציונלי הניתן לו. הכוונה היא לא לרמאים שאומרים זאת כדי להרוויח כסף (שאשמתם בעיני נוראית) אלא לתמימים שמאמינים בהמלצותיהם אבל מסוגלים להזיק לאחרים. לגבי הכלים לכך, יש לנו כלים מוצלחים כיוון שעד כה עמדנו ביעדנו. כמובן שיתכנו פספוסים אבל אילו מעטים ואנו לומדים מהר. כיצד אנו מסננים? אתה לא מצפה שאפרט כאן את השיטות שלנו. זה לא יועיל לאיש פרט לאילו שמעוניינים לעקוף את המפגש הראשוני. אבל ידוע לכל נרשם (בכתב התחייבות הדדי) שהוא רשאי לפרוש תוך חודש ולקבל את כספו חזרה (למעט תשלום שכר לימוד ראשון) וזה הדדי לחלוטין. כך שלכולנו יש חודש להכיר זה את זה ולהחליט. אני חושב שזה מאוד הוגן, וגם מאפשר למי שמרגיש לא מתאים לפרוש בלי להינזק וגם לנו לסייע לכל אחד להגיע למסקנה כזו במידת הצורך. מקווה שעניתי על שאלתך ואשמח לענות על כל שאלה נוספת. חג שמח ניר
 
ושכחתי - לגבי השתלבות חברתית

אנו מדגישים בתמורות גם את האספקט החברתי קהילתי שלה. לכן השאיפה היא לצור קורסים הפועלים בהרמוניה גם ברמה הבין אישית (ולא רק ברמה המקצועית). הרמוניה פירושה איזון בין ניגודים. כלומר יכולים להגיע אנשים ממגזרים שונים אבל עליהם לדעת לפעול ביחד כמו יצירה מוזיקלית. זיוף קטן פה ושם אפשרי כיוון שאנחנו לא מושלמים אבל זיוף צורם פוגע בהנהת השומעים והמשתתפים. זו הסיבה שאנו נותנים דגש גם על התאמה חברתית. באופן אישי אני חושב שהתאמה חברתית גם מצביעה על כישורי מטפל. כירורג יכול להיות מנוכר במידה מסוימת למטופלים שלו. מי שעוסק ברנטגן באמת לא חייב להיות בשיא הנחמדות. אבל דווקא אנחנו שכל הזמן טוענים שהרופאים המערבים (חלקם) מנוכרים, צריכים לדגול בהתאמה אישיותית. הפאן החברתי הוא חלק מכך.
 
כי אז כולם ידעו איך לרמות כדי להכנס

לרמות זו מילה קשה, אבל במקרה הזה כנראה נכונה.
 

yperelman

New member
התכוונתי לשיטות

למשל: מבחני אישיות, ראיון אישי עם פסיכותרפיסט/פסיכולוג.... זה לא נראה לי סודי
 

miromiro

New member
הם גם לא כתבו למשל-

אדם עם עבר פלילי, שפגיעה באחרים היא לא עניין ספקולטיבי אצלו אלא עובדה מוכחת. מה שלא נכון לגבי אדם עם עבר פסיכיאטרי. ואין בדברים שאמרתי כוונה להטיל דופי ביכולתו של אדם עם עבר פלילי (לא אחד שנעצר על הפגנה על גדר ההפרדה, כן?)להיות מטפל כזה או אחר. זאת רק דוגמה למה הבחירה שלהם את מי לפסול, לא רק תמוהה בעייני אלא גם מפלה, לא אנושית ופוגעת .
 

yperelman

New member
אני מאוד מזדהה איתך ומצד

שני מאוד מבין את ניר. הייתה לי התנסות עם תלמידה שלמדה בקבוצת הלימוד שלי שהפסיקו את לימודיה לאחר סימסטר. נהלתי ויכוח די עיקש עם המורים דאז (מרכזת המקצוע והפסיכותרפיסטית שליוותה אותנו בקבוצת ההתפתחות). בראייה לאחור, אני פחות נחרץ, אבל כדאי לחשוף את השיטות לבדיקה ולראות האם הן "רגישות" מספיק לצדדים הלא קונבנציונאליים. לדוגמה: מטפלים בהילינג, מקבלים הרבה מסרים בזמן טיפול. זה לא הופך אותם ל"לא שפויים". חלקם מתקשרים ברמות גבוהות (פגשתי כאלה) והם על הכיפאק של אנשים ומטפלים. יש כמובן את הצד השני. צריכים להיות מאוד זהירים באבחנות ולכן ביקשתי מניר להרחיב (ולא נעניתי) באילו שיטות איבחון הם משתמשים. יוסי
 

miromiro

New member
יפה

ופה נגעת בנקודה נוספת וחשובה, שהיא כרגע לא מהות העניין אבל חלק חשוב ובלתי נפרד ממנו. זאת ההגמוניה שיש לפסיכיאטרים לקבוע על-פי אוסף של סמפטומים אם אתה שפוי או לא. -מקבל מסרים? אלוזיות קשות. -הם גם מדברים איתך? האלוזיות מתגברות הן כבר לא רק הלוצינציות. -אתה חושב שהן גם שומעים אותך? דלוזיות-המצב מסתבך. נסה גם להתעצבן על זה שעונה לך כמו מכונה. הרמת קצת את הקול? זהירות ייתכן והפרשנות תהיה שאתה מאבד שליטה, זזת בכסא? אולי אתה גם עומד לתקוף- האשפוז עשוי להיות יותר מהיר ממה שאתה חושב. נשמע הזוי? בטח. אבל לא מעט אנשים כבר היו בסרט ההזוי הזה. הם לא היו נחמדים ורהוטים כמוך. והשואל בודאי האמין שהם עלולים להוות סכנה, אבל מכאן ועד לאשפז אותם בכפיה???
 
למעלה