חלב אם לדלקת אוזניים ? מי שמע ?

diday

Member
קישור מעניין והסתייגות.

נדמה לי שהבאת קישור זה כבר פעם בעבר, או שראיתי אותו במקום אחר. כשדיברתי עליו עם הומאופתים, כאן, במקום מגורי, ההתלהבות היתה עצורה. נטען שהפרובינג שנעשה לתרופה זו אינה עומדת בקריטריונים לפרובינג הומאופתי, ופרסומים כאלה הינם בדיוק הדברים הגורמים להתיחסות להומאופתיה כאל התחום הפחות מדעי ברפואה.
 

טאוֹ

New member
אכן הבאתי קישור זה בעבר

הבאתי אותו אז וגם הפעם בעיקר בגלל ההקשר השוקולדי, ותו לא; איני מבין דבר וחצי דבר בהומאופתיה, כך שהנחתי שכותבת הרשומה, שהיא הומאופתית קלאסית, יודעת על מה היא מדברת. השאלה היא, האם מדובר בחילוקי דעות בקרב הומאופתים בנוגע לערך הרמדי עצמה, או רק לאופן שבו הנושא מוצג בציבור הרחב ואשר עלול "למשוך אש" בדמות טענות על חוסר מקצועיות וכדומה.
 
למשוך אש

איפה שיש דיבורים על חלב אם האש מתלבה. זו מהות של אש החיים וכל הנגזר והמשתמע מכך. אם מתווסף לזה גם שוקולד, הלהבה גדלה עוד יותר.
 

diday

Member
מחפשים את ההומאופתים

מחפשים תמיד להוכיח שמדובר במעין "הוקוס פוקוס". הוכחה הפוכה, שההומאופתיה עובדת, תסכן את הכנסות תעשיית התרופות, וככדור שלג תשפיע על כל המערכת הרפואית. לא מזמן הועלתה הטענה המקורית שירידה בהכנסות של חברות התרופות, על ידי הרפואה האלטרנטיבית, תגרום, בטווח ארוך, לירידה בהשקעה במחקר, כפעל יוצא ירידה באפשרויות להתמודד עם מחלות בעתיד, וכך להורדה בתוחלת החיים. הטענה העיקרית היתה שהשוקולד כרמדי לא עבר פרובינג לפי הכללים, כך שחילוקי הדעות העקריים הינם ביחס לערך של הרמדי עצמה, שמהם יכולות לבוא טענות הקשורות למקצועיות. כמאמר לציבור הרחב ולא כמאמר מקצועי, ניתן להתיחס אליו בסלחנות. בתקווה, שתמיד קיימת, שהאדם הלא מקצועי שקורא מאמרים על תרופות, לא ישתמש בהם בעצמו, ללא התיעצות מקצועית עם מטפל.
 
מיץ בצל בטיפטוף לתוך האוזן

מאוד יעיל גם לטיפול וגם למניעה-הבן שלי מריח מבצל כבר שבוע, אבל האוזן הרבה פחות בעייתית מחורף שעבר. השילוב שהצליח הוא דיקור (אקוטי), צמחי מרפא-פורמולה למניעה ושונה לטיפול, ובצל כמובן.
 
למעלה