חלב אם לדלקת אוזניים ? מי שמע ?

לא מפתיע אותי

אבל איני יודע למה הם בחרו דווקא בו, הרי אפשר לעשות את זה עם כל דבר אחר. אולי בגלל שהוא טהור ולא זדוני באופיו והכי קרוב למהותנו.
 

טאוֹ

New member
כן, חשבתי על כך

חשבתי למשל על ארס של נחשים, או של דבורניים, או של צמחים שונים. אבל אם זו אכן הכוונה, הדבר עדיין לא מספק לי התייחסות מפורשת להיבט של הזדוניות.
 
"זדוניות"

אולי לא המילה המתאימה כי לא מדובר בזדוניות לשמה. זה נשמע פרנואידי וזה לא. לא מדובר בטוב או רע מוסריים אלא בהשפעות של כוחות חיים. אנסה להסביר את הרעיון באופן כללי ומכאן תסיק לגבי כל השאר. כל דבר, יהא אשר יהא מקומו ביקום הוא בעל כוחות חיים המאפיינים אותו ואת מינו. זה יכול להיות דומם, צומח, חי, או מדבר. הקיום במיימד הזה מאופיין בתנועה בלתי פוסקת של השפעות כלפי השפעות אחרות. כל השפעה שואפת "לכבוש" השפעה אחרת ולהטיל עליה את עצמה. אויר בברזל, מים באש, אש בעץ, נחש בקורבנו ושעועית ברקטום. למעשה כל דבר בהוויתנו הוא בעל רעילות מסויימת, ואני נזהר בשימוש במושג הזה מפני שהקונוטציה שלו היא שלילית ולא כך הוא. הכל ענין של מינון ורגישות אישית. כל דבר מעבר למידה מסויימת מצליח להשליט את השפעותיו, למשל אלכוהול וכו'. מבחינה זו כל דבר הוא סוג של סממן. אלא שיש סממנים שהם עדינים יותר ויש סממנים עוצמתיים. שוקולד הוא עדין בעוצמתו. חלב אם הוא המזון היחיד שאינו כזה, מפני שהוא נושא בתוכו את המהות הצרופה של האדם. זה חומר שבא מבפנים ועובר לבפנים. הוא לא מעובד, לא בא במגע יד, אינו עובר באויר, הוא זמין וטרי ולעולם אינו מחמיץ. אלרגיה או תגובה מאפיינת הרעלה אינה יכולה להתקיים כאן ואם כן אז מדובר בקלקול בסיסי ביותר שמשמעותו קלקול פאטלי להמשך ההתפתחות מעבר לשלב העוברות.
 

טאוֹ

New member
כעת זה ברור יותר (אם הבנתי נכון)

מדובר בעצם על רעילות, ולא זדוניות. תודה על ההסבר.
 
יש כל מיני צורות

של רעילות. יש דברים שגורמים לאדם להפוך למרושע, קשה וכו'. אגב, גם נסיבות וסיטואציות עומדות בקריטריון הזה. יש השפעה של אדם על אדם אחר וכתוצאה מכך היחס וההתנהגות נגזרים. כך שזה לא רק חומרים.
 
אחת הדרכים להבין רמדי

היא דרך הסיטואציה שמאפיינת אותה. כך שהומיאופתיה היא למעשה רפואה של אסוציאציות ונסיבות. לכן אמחנו מתעניינים במצב האישי של המטופל. רמדי היא אסוציאציה, עולם של דימויים מטפוריים. זה יפה ולעיתים אפילו מדהים לראות כמה שהתאמת רמדי למצב נתון יכולה לשנות מהלכי חיים מקצה לקצה.
 

פרם שי

New member
משנה המין הביולוגי

מה שאלישוע כתב נכון, אך רק לגבי המין שלנו. הוא לא נכון לגבי שימוש בחלב של אמהות ממינים אחרים.
 
הבנתי שמדובר על רמדי, לא אוכל.

אני מניח שאם מדובר על חלב אם, וצריך להכין רמדי לפרה, צריך חלב פרה, ואם צריך להכין רמדי לכלב, צריך חלב כלבה. אלישוע, אני צודק?
 
נכון

הרעיון לתת את חלב האם לאדם ואת חלב הפרה לפרה, אינו נחשב להומיאופתיה קלאסית, אבל יש בו הגיון רב. וזה מעלה כל מיני סוגיות נוספות. יש רמדים מחלב יונקים רבים. משפחת הרמדים החלביות רחבה וטווח השפעתה רחב ועמוק מאוד. הרבה חוליים הבריאו בזכותן. למשל - חלב דולפין, לביאה, קוף, אתון, כלבה, גמל, עז, זאב, וגם פרה. כל רמדי מייצגת את המקור שממנו היא הופקה והשפעותיה נגזרות מכך. הדברים האלה ניבטים היטב ביקר כשמדובר ברובדים הרוחניים, אז יש תיאור מצב שכולל מחשבות, רגשות, אופני תפקוד והתנהגות וכו'.
 

טאוֹ

New member
זה קצת מזכיר לי שוקולד ../images/Emo99.gif

טוב, זו לא חוכמה גדולה, כי כל דבר קצת מזכיר לי שוקולד... אבל חשבתי באופן ספציפי על השימוש ההומאופתי בשוקולד.
 
נכון

נכון שהסיטואציה דומה, אבל זה לא הדבר האמיתי זה רק הפיצוי התחליפי. פיתוח של דבר שאין בו שום דבר מזין וכל פעולתו מבוססת על סימום ורווחים. השוקולד כיוונו השתלטות והתמכרות, החלב כיוונו התפתחות ועצמאות. מה טאו, אולי הגיע הזמן לדבר האמיתי, מה אתה אומר?
 

טאוֹ

New member
אני בהחלט בעד הדבר האמיתי

אתה מתכוון לשוקולד בלגי, במקרה...?
טוב, ועכשיו ברצינות: "השוקולד כיוונו השתלטות והתמכרות, החלב כיוונו התפתחות ועצמאות" - האם תוכל להסביר למה בדיוק אתה מתכוון?
 
../images/Emo6.gif

שוקולד זה סם. זה אופי של סם. הוא לוקח את האדם לאחור, משעבד אותו ומשתמש בו לצרכיו על פי גחמותיו השוקולדיות ( בזמנו דיברנו כאן על המריחואנה והמשלתי את האדם לפונדקאי שלה. זה על אותו העיקרון בכל דבר). החלב אם הוא הדבר הכי ראוי לאדם. הוא לא רעיל אליו. קח תינוק מעת עתיקה בלי תחליפים, אם הוא אלרגי לחלב האם הוא לא ישרוד. החלב הוא מזון שמופק באם ובמיוחד עבורו. בהיותו מזון מושלם הוא מאפשר את ההתפתחות על שלביה. עצמאות היא אחד השלבים.
 

טאוֹ

New member
"גחמה שוקולדית" נשמע דווקא טוב ../images/Emo22.gif

לגופו של עניין, אני חושב שהרבה מאד מהמזון שזמין לנו הוא באיכות ירודה, שלא לומר מזיק ממש. זה דבר אחד, ודיברנו עליו כאן לא מעט. לגבי היות השוקולד סם או לא - אני ממש לא בטוח שזה נכון, אבל אני מודע לכך שההכחשה היא אחת הבעיות הגדולות של כל מכור... בדיונים על שוקולד אני לעתים מביא קישורים על היבטים בריאותיים של שוקולד, ובייחוד של שוקולד מריר, אבל אני חושב שאוותר על כך הפעם. ההגינות מחייבת לומר שאני לא צורך שוקולד על תקן המלצה תזונתית כלשהי, אלא פשוט כי אני מאד נהנה מהעניין. אז עכשיו אתה מציע שאפסיק לאכול שוקולד ואעבור לינוק חלב אם? שמע, אם יש מתנדבות, אז בשמחה...
 
למעלה