טיפול בקרובים... שרשור שעדיין נושם

טאוֹ

New member
../images/Emo13.gif

איני הבחור שבתמונה וכמובן גם לא האיש החייכן עם הזקן שמדגמן בפרסומת של רידמן. אגב, שמעתי שהוא היה מנכ"ל של אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, אבל לא זכור לי שמה או שמו. הוא חלה באיזו מחלה סופנית, הרופאים אמרו שנותרו לו רק חודשים ספורים לחיות והוא בחר לעזוב את העבודה, לעבור לתזונה שהתבססה על אוכל אורגני שהוא גידל בעצמו, לתרגל צ'י קונג או משהו דומה וכן הלאה. מאז הוא הבריא לגמרי, וההמשך שייך להיסטוריה. אם מישהו, מבוגרי רידמן או בכלל, יודע עליו יותר, אשמח לשמוע. בקשר אליי, למחמאות ולתחזיות שלך... תודה.
 
מצא את הטאו והקיפו בעיגול

רמז: בגלריית הפורום יש תמונות מרתקות יותר...
 

0 אור 0

New member
מטפלת אבל ..

אני דוקא מטפלת במשפחה הקרובה, להנאת ותועלת שני הצדדים, אבל נכון שלעתים הנושא לא קל. טיפול ארוך שבן זוגי עשה עשינו באמצעות החלפת טיפולים , כך שהוא טופל אצל חברה, אבל מדי פעם כשצריך חיזוק, או לבנות, אני בהחלט מרגישה שהטיפול הוא באיזשהו מקום אמצעי להעניק אהבת אם בצורה יותר חזקה (וזו הרי כידוע התרופה הטובה ביותר). ולהבדיל מטיפול, עיסוי כולם אוהבים לקבל ושמחים לשמש כשפני הניסוי כל פעם שאני לומדת משהו חדש. יש לי רק בעיה שמאז שלמדתי שבדי, הנטיה הכללית היא דוקא לשם, מה שלא מאפשר לתרגל את התאילנדי ועוד.
 
בצמחים ובדיקור אני מצליח

בשיאצו רק במקרים אקוטיים. כמה שיותר קרוב-יותר קשה לי להישאר אמפטי ולא להגיע לסימפטיה.
 

0 אור 0

New member
מה רע בסימפטיה?

אשמח אם תחדד - איך אתה מגדיר סימפתיה אני מסכימה שקשה להתנתק, אך מצד שני כשזה הילד שלך או בן זוגך, אתה למעשה מודאג גם אם את לא מטפל, כך שדוקא הטיפול מרגיע ונותן לך את הסיפוק שביכולת לעזור
 

טאוֹ

New member
גם אני אשמח לקבל הבהרה

כשאמרת "כמה שיותר קרוב", האם התכוונת לקירבה פיזית - של טיפול במגע לעומת דיקור - או לקירבת-דם - של בן משפחה קרוב לעומת מי שאינם כאלה? מעניין אותי במיוחד גם לשמוע ממך מסקנות ותובנות, אם יש כאלה, לגבי ההצלחה לעשות טיפול בדיקור לעומת הקושי כשמדובר בשיאצו.
 
בדיקור ובצמחים, יותר קל לי

מהסיבה הפשוטה שאלו טיפולים יותר מרוחקים. אתה מודד דופק, בודק לשון, מתשאל, ואז מבין מתוך זה יחד עם האינטואיציה והידע שלך מה הבעיה ומה צריך לעשות. שם את המחטים ושלום על ישראל. בשיאצו-לפחות אצלי, מדובר על תהליך הרבה יותר מיידי של אבחנה תוך כדי טיפול והיענות לצורך של המטופל. בשביל זה צריך להיות נקיים-גם ובעיקר מדאגות לאותו מטופל. כי כשאתה דואג האגו שדלך נכנס לסרטים ואז אי אפשר להקשיב לדאו, אתה מתנתק מהמרכז שלך והשיאצו נהיה עיסוי עמוק וכואב. בקשר לסימפטיה ואמפטיה. ההבדל בין אמפטיה לסימפטיה היא שבסימפטיה אתה מזדהה עם המטופל, ואילו באמפטיה אתה קשוב לו אולם מתוך המרכז שלך. לכן ברגע שיש סימפטיה היכולת שלך להתבונן ולהקשיב נפגעת, כי לקחת את בעית המטופל למקום שלך, ואינך נקי יותר כדי להקשיב לו. ואם אינך נקי ואינך מקשיב, יש בעיה-לפחות בטיפולים שאני עוסק בהם.
 

פרם שי

New member
דיברנו על זה בעבר.

אמנם זה רק סמנטיקה אבל בכל זאת אתקן - ההגדרות שנתת הן נכונות אך הפוכות למלים.
 

tookmy

New member
תלוי איזה טיפול, לדעתי

אם מדובר בלעזור למישהו לשחרר גב תפוס חד פעמית או להתגבר על הצטננות מקרית וחולפת זה דבר אחד ואני מניחה שאפשרי. ברגע שמדבר בקושי עמוק ומורכב יותר, הרי שכמו שקשה לנו לראות את עצמנו אובייקיבית ככה יקשה עלינו להסתכל על האהובים לנו ביותר בצורה נקיה וזה נראה לי קשה עד בלתי אפשרי כשמדובר בבעיה עמוקה או כרונית. וכן, סתם הצצתי לרגע. רצה לקטנה.
 

טאוֹ

New member
סוג הטיפול

התכוונתי כמובן באופן מובהק לבעיה עמוקה, כואבת ומורכבת, לא לפינוק או לעיסוי מזדמן. בלי קשר, טוב לשמוע ממך ולו בקטנה. נשיקות לקטנה.
 

gui1

New member
טיפולים אקןטים כן טיפולים מורכבים

כרוניים עת התערבות של נפש בפירוש לא. לפעימם צריך לצאת מהמעגל המשפחתי כדי לראות דברים בבהירות והנושא הכספי הוא חלק חשוב ממרכיכ הטיפול וכיוון שבמשפחה הקרובה אין את האפשרות -וטוב שכך - לכן המומלץ /רצוי זה לפנות לגורם חוצ.
 

0 אור 0

New member
../images/Emo45.gif לא טיפולים מאד מורכבים מבחינה

נפשית - אכן טיפולים כאלו לא אקח על עצמי, וההסבר שלך אומר הכל. מצד שני, אני חייבת לציין שלפחות ברפלקסולוגיה, אין (כמעט) טיפול ללא האלמנט הנפשי - אך אני לא רואה בעיה בכך שאני מתמקדת בחיזוק היבט מסויים שהוא נפשי, יותר מכך שאחזק היבט פיזי. לגבי הנושא הכספי אני בהחלט בניגוד לזרם המקובל, ומאמינה גם בערך שלטיפול חינם = מתנה
 
זה מענין

לראות שלרפלקסולוגיה יש יכולת השפעה על הנפש דרך כפות הרגלים. לא ברור לי כיצד זה נבדק, האם על פי תחושות של המטופל כלומר, אם הוא מרגיש טוב וחיוני זה אומר שהייתה השפעה על הנפש, הלא כן? משהו כללי שכזה. בנוגע לחינם ומתנה על זה נאמר "שונא מתנות יחיה". למה מתנה "הורגת"? אם תתבונני במרכיבי הצליל "מתנה" תוכלי לראות את תת הצלילים "מת נהיה". ולגבי "חינם" שמשמעותו היא חי = אדם נם. "חיים בתנומה", חיי חרופ. זה טוב ונכון לגן העדן או לרחם, ולמסעות במדבר סיני. שני אלה פסולים לאכילה, זו קוטלת את האדם והופכת אותו לעצל ויהיר והשניה עושה ממנו חסר הכרה. על כל דבר משלמים וכסף אינו אמצעי התשלום היחיד שהגון. כך אני רואה את פני הדברים.
 

0 אור 0

New member
התשובה לא פשוטה

איך אתה יודע שלהומאופתיה יש השפעה על הנפש? איך אתה בודק? אני מניחה שהתשובות דומות גם פה וגם שם .. בדרך כלל במהלך סדרת הטיפולים אתה יכול לראות בצורה מאד מוחשית שינויים מסויימים, לשמוע על שינויים אחרים, ויש דברים שאתה מתכוונן אליהם אך לעולם לא תדע. לגבי הכסף: אני מכירה את הגישה הזו, וחושבת שהיא מאד מגבילה אותנו. אני מאמינה ב"שלח לחמך על פני המים" - אך זאת כל זמן שהנתינה נעשית מתוך רצון והחלטה של הנותן. גם אני קיבלתי טיפולים בחינם תקופה ארוכה ממישהי, ועכשיו אני נותנת לאנשים אחרים. באיזשהו מקום זה מעלה את רמת הטוב בעולם.
 

0 אור 0

New member
כשאני אומרת חינם

אני מדברת על כסף - לא על אנרגיות חיוביות, לא על תודה, לא על חיבוק ולא כל דבר אחר שאינו מטבעות, שטרות או צ'ק ואצלי זה לא רק בנושא טיפולים - עם חברים קרובים או משפחה אנחנו נוהגים לא להתחשבן על ארוחות, נסיעות וכד' אלא כאשר מתחילים להגיע לסכומים גבוהים, ואז אנחנו טיפה מסתכלים ומתחלקים בצורה מסודרת יותר (היום אני משלם ומחר אתה, או: כל אחד משלם על הילדים שלו) אז אם יש לי חבר קרוב כזה, שאני לא סופרת כמה ימי שישי אנחנו באים אליו לארוחת ערב (כי יש להם 5 ילדים אז קשה להם להגיע אלינו) מותר לי לצ'פר אותו בעיסוי בלי תשלום סתם כי בא לי?
 
אור,אני חושש שאת מפרשת

את דברי לא נכון. את נתפסת לכסף. אין לי שום דבר נגד ג'סטות והכסף הוא לא הנושא, וזה לא נתון לשיקולך או לרצונותייך. זה הרבה יותר עמוק מכך. אם את משחררת משהו ממך, אפילו אם הוא נעשה באהבה ובהנאה, נוצר חוסר שרוצה להתמלא והוא יתמלא כך או אחרת. גם למה שאת מתכוונת אינו חינם. המושג חינם אינו מתקיים במיימד הזה. אבל זו דעתי והיא אינה קשורה בנדיבות או קמצנות או רכושנות וכדומה. מותר לך לצ'פר את מי שאת רוצה, מה השאלה. מותר לך לעשות מה שבא לך.
 
למעלה