בנוגע לצ'י קונג

בוא ננסה

קודם כל, כמערבי טיפוסי שמתאמן בצ'י קונג - האם אתה מאמין (או בטוח שקיים) צ'י? במחשבה שניה, אין צורך אפילו באמונה. פיסיקת הקוונטים מאמתת את קיומו של הצ'י בעצם העובדה שכל היקום מורכב מחומר ואנרגיה שמתחלפים ביניהם - ברגע שמתמקדים במודעות בחומר - יש לו תכונה של חומר וברגע שמסיטים ממנו את המודעות - יש לו תכונה של אנרגיה (גל). עד כאן תיאוריה על קצה קצהו של המזלג... אני לא מתיימר אפילו להבין את פיסיקת הקוונטים, אבל זה הסבר מקובל. אבל זאת רק ההתחלה. אם לכל חומר יש אורך גל מסויים - דבר שניתן לחשבו ע"י נוסחה פשוטה בפיסיקה... ואני חושב שאפילו אני למדתי אותה פעם באוניברסיטה.. אבל לך תזכור נוסחאות אחרי שנים... אז כמו שאמרתי, אם יש לחומר מסויים, או לקבוצה של חומרים (למשל- אדם או רקמה) אורך גל מסויים, ובנוסף, לתודעה יש השפעה על החומר... האם לא אפשרי לשדר באותו אורך גל וכך למעשה לעשות הקבלה למשדר רדיו שמשדר אורך גל מסויים שנקלט רק ע"י מכשיר שמכוונן לאותו אורך הגל כמו רדיו למשל?... ומה אם מאסטר בצ'י קונג מסוגל בתודעתו להתכוונן על אדם מסויים במחשבתו וע"י כיוונון זה להגיע לאורך הגל המתאים לו - לשדר את אותו צ'י (שע"פי מחקרים בסין הגיעו למסקנה שהוא מכיל גלי אור אינפרא אדום, גלי רדיו וגלים אלקטרומגנטיים אחרים, ונדמה לי שגם גל אלקטרונים) וע"י כך לעורר תגובה באותו אדם? זה סוג אחד של הסבר. האמת - אני לא משוגע על הסברים אינטלקטואליים, איתם גמרתי לפני שנים... צריך לפנות מקום במוח ללימודי רפואה סינית, אחרת הרפואה הסינית תישפך לי החוצה וההסברים האינטלקטואליים יישארו בפנים... מקווה שנהנית מנסיונותיי המפרפרים לסבר את אוזנך אה, עוד דבר... אם בצ'י קונג דעסקינן, למה שלא תוריד מהאינטרנט כמה הדגמות של צ'י קונג לחימתי.. בעיקר IRON PALM - הדגמות של שבירות שנראה שעוברות את גבול הפיסיקה... גם ע"י מיקוד אנרגיה - אמנם במגע, אבל צ'י שמשודר לתוך החומר כדי לשבור אותו ("טוב מאד, אבל לבנים לא מכות בחזרה" - ספורט הדמים)
 

WhiteBear

New member
מממ ../images/Emo4.gif

היי. ראשית, תודה על התשובה המפורטת. לגבי מהו צ'י, אני הבנתי שמדובר במילה שמתייחסת להרבה דברים, לא ? לדוגמא: http://www.derech.net/taichi_article6_2.htm אני מסכים איתך שהסברים "אינטלקטואלים", פחות מעניינים. מה שמעניין אותי הוא מאיפה שמעת על אנשים שמתמשים בהקרנות צ'י, ומאיפה קיבלת את התחושה שמדובר במידע אמין ? בשביל זה אני לא צריך (או רוצה) פסבדו-הסבר מדעי. כי אני לא חושב שזה למה *אתה* מאמין בזה. ואותי מעניין למה *אתה* מאמין בזה שאפשר להשתמש בצ'י על ידי הקרנה מרחוק. בכבוד רב, טל ג.
 
מאיפה קיבלתי את המידע

קודם כל, אני מרגיש שצ'י זה דבר אמיתי, מנסיונותיי בעבר גם בתחום אומנויות הלחימה וגם בתחום הריפוי וההדמיה. בנוסף, לכל אדם חושב יש תקופות מסויימות בהן הוא חושב על תחום מסויים, והיתה תקופה שבה ניסיתי לחשוב על ולהבין מה זה צ'י, עד שהגעתי להבנה שלדעתי היא טובה מספיק כדי לעבור הלאה (בשלב שההבנה הפכה מרעיון לנסיון). על שיטות הטיפול קראתי בספרות של מאסטרים שכותבים על צ'י קונג בספרים שונים. על בתי החולים שמעתי ממורים שהיו בסין ובטאיוואן וראיתי כתבות בטלויזיה פה ושם (כולל כתבה על מאסטר אחד שעמד בפינת החדר ובהינף אצבע "שיחק" עם גפיו של מטופל ששכב על מיטה מרוחקת והניע את גפיו באופן שנראה לא רצוני). אבל השאלה האמיתית היא - למה חשוב לך לדעת למה "אני" מאמין ולא איך "אתה" תוכל לגלות יותר... (תשובה שלא תוכל לקבל באופן מלא מאדם אחד... חוץ מעצמך, עם הזמן)
 

WhiteBear

New member
תודה ../images/Emo13.gif

ראשית, הרשה לי לומר שהתגובה הזו חידדה לי את הנושא. והיתה לי הרבה יותר ברורה מהקודמת. שנית, אני מסכים איתך שצריך לעניין אותי איך אני אלמד יותר. עם זאת, לא ממש יכולתי לבוא ולכתוב לך "איך לדעתך אני אגלה יותר". אבל קיוויתי ללמוד יותר דרך כך שתשתף עם התנסויותיך, מה שהכן עשית. ותודה. לגבי מה שעברת, אני אזכור זאת, כשלעתיד התקל בכך - ואשתדל להיות פתוח וקשוב. אם יש לך רעיונות על איך אפשר להבין (לדעתך/להבנתך) את הנושא יותר, אתה מוזמן להעלות אותן. בברכה, טל.
 
תקרא הרבה

ואחרי שתקרא תחשוב עליו.... בעיקר תשתמש בדמיון ובאינטואיציה לגבי מה לדמיין... תעשה מדיטציות בנושא.. תנסה תרגילים שלונים לחישת צ'י והעברת צ'י ושים לב לתחושות. רוב הספרים מדברים על מניפולציות של צ'י... ומקדישות הסבר קצר לגבי טבעו של הצ'י... יש גישות רבות ושונות, אני אישית ממליץ לך דווקא על הספרים של KOICHI TOHEI שדווקא לא עוסקים בצ'י קונג אלא באיחוד גוף ונפש, אבל הם נותנים הרבה מאד נקודות למחשבה בנושא פיתוח קי (צ'י).
 
דרך אגב

אני חושב שבנוסף להגדרת ה"קיטור ואדים שנוצרים ומבשלים אורז".... שווה לזכור שאחת ההגדרות של צ'י היא "חומר על סף הפיכתו לאנרגיה ואנרגיה על סף הפיכתה לחומר... ועכשיו - תתחיל לחשוב
 
בטיפולי שיאצו אני משלב את אותה

העוצמה כמו שבתרגילי צ'י גונג, בעיקר בקשר בין שני הידיים. בדיקור, כאשר המטרה היא לפתוח מרידיאן מסוים, אז ניתן לאחוז במחטים בשני הקצוות של האיזור החסום ולתרגל נשימות שבמהלכם מעבירים אנרגיה מיד ליד-עובד חזק מאוד.
 
למעלה