בנוגע לצ'י קונג

בנוגע לצ'י קונג

הייתי שמח לשמוע אם יש מטפלים או מטופלים ביחוד בתחום הרפואה הסינית אך לא רק. שניסו לשלב בטיפול גם צ'י קונג (תרגול אנרגיית החיים הסינית) והאם זה תרם לתהליך האיזון
 

freearth10

New member
לא מכירה את הצ'י קונג

אבל דני לפני כמה ימים כתב כאן שהרפואה הסינית מורכבת מ-8 מרכיבים ביניהם הוא כלל גם תרגול צ'י (הוא קרא לזה קצת אחרת, אבל המחשב האיטי שלי לא איפשר לי לחזור אל ההודעה) ואני אכן מאמינה שתרגילים יכולים לאזן מאוד. בקנסיולוגיה אני משתמשת בתרגילים מהיוגה וזה מפליא איך כמה תרגילים בודדים פשוט מרפים תוך כמה דקות את המתח במקום מסויים. תנועה היא השער אל הלמידה (במובן הרחב של המילה). הוא תמיד היה חשוב ובימינו כשהכל נעשה בלחיצת כפתור הוא חשוב שבעתיים.
מאיה
 

0 אור 0

New member
לא למדתי רפואה סינית אבל

מכל מיני מפגשים שהיו לי (השתתפתי בחלק מקורס טוינא, רק כי במקרה שמעתי הרצאה אחת ונשביתי בקסם ועוד כהנה וכהנה) הבנתי שלרופא הסיני יש מגוון של כלים שהוא יכול להשתמש בהם והצ'י קונג הוא אחד מהם. מנסיון שלי בתרגול צ'י קונג, ולמרות היותי בורה למדי בתחום, התועלת שאני מפיקה מכל תרגול היא אדירה. ממליצה מאד לכל אחד.
 

WhiteBear

New member
אהלן אור -

תירצי להרחיב על איזה צ'י קונג את מתרגת, ואצל מי
 

WhiteBear

New member
שאלה 2: כדאי למטפל להתכונן לטיפול ?

שלום אנשימים. שאלתו של אמנון הציתה בי שאלה ישנה - מהי השקפתכם לגבי התכוננות המטפל למתן הטיפול
כלומר, אני זוכר שחלקכם דיברו על כך שלפני טיפול הם עושים מדיטציה, מתיחות, חימום או תנועת צ'י-קונג/טאי צ'י (ולפעמים גם אחרי הטיפול). וחלקכם לא. הייתי שמח, ואני מזמין אותכם, לשתף ביחס שלכם לנושא, איך אתם מיישמים אותו בפועל ומהם החוויות האישיות שלכם מהכנה פיזית/נפשית לקראת טיפול. שלכם, טל.
 
טל יקר

לפי הבנתי כדי לטפל ולהקשיב לאנרגיות של מישהו אחר(ting jin) יש קודם כל צורך להגיע למקום רגוע בו אנו מודעים לעצמנו (ru jing) תרגול כדוגמת צ'י קונג מביא אותנו למקום רגוע, אך ערני וקשוב וזה מקום אמיתי ונפלא לעבוד ממנו על איזון של מישהו אחר.
 
הי טל

חשוב מאוד להתכונן לטיפול. לצערי בתקופה האחרונה שלפני הנסיעה (כעת אני לא עובדת
) עבדתי המון ולא התכוננתי לזה מספיק. השתדלתי לעשות מדיטציה, על חימום כמעט תמיד דילגתי. ההתכוננות הסתכמה בעיקר בשיוף הציפורניים, ניקוי ואוורור החדר, החלפת בגדים ונטילת ידיים. אבל תמיד הקפדתי על כמה דברים: לפני כל טיפול נשאתי תפילה לקבלת עזרה בטיפול, הודתי על כך שאני מקבלת את העזרה הזאת, ואת היכולת לטפל ולהתפרנס. הקפתי את עצמי בכדור של אור על מנת לא לקבל אלי את האנרגיות של המטופל, דבר שאם אני לא מקפידה עליו עלול להשאיר אותי חשופה, וכבר קיבלתי מחלות ממטופלים בעבר. במהלך הטיפול אני מנסה כל הזמן להתמקד בצרכי המטופל ולפתח אליו חמלה, ללא שיפוט וללא ביקורת. זה אולי נשמע טריוויאלי, אך עבורי זה תרגול יומיומי. (גם כשאני לא מטפלת בפועל) בקיצור זו די דרך חיים בעיני. כיום כמו שכתבתי אני בחופשה, אבל לא רק מרצון: אני סובלת מכאבים חזקים באגודל ואין לי ספק שאחת הסיבות העיקריות היא שלא נהגתי להתכונן מספיק לטיפולים.
 

WhiteBear

New member
מעניין - בקשה להרחבה.

אהלן מיכל
, הייתי בטוח שאת כבר בחו"ל. ולנושא, תיהי מוכנה להרחיב מה הכוונה של : "הקפתי את עצמי בכדור של אור על מנת ..." מעניין אותי להבין איך את עושה זאת. האם זה סוג של דמיון מודרך, הרגשה פיזית ? כמה זמן את משקיעה בזה. ממי למדת את הרעיון, וכן הלאה. (
) היה מעניין עבורי לקרוא את התיאור שלך בלהיות במקום של נתינה למטופל. גישה שהיא מאד מקסימה בעיני
(כפי שמטפלת גדולה אחת הרחיבה בנושא באזני בעבר...) את גם מזכירה לי שבזמנו דוד חילק את ברכת הרופא של הרמב"ם. powerfull stuff...
 
הי שוב../images/Emo24.gif

אני כבר בחו"ל, צרפת ליתר דיוק, אך פלאי הטכנולוגיה מאפשרים לי להמשיך ולהיות גם כאן. אני מקיפה את עצמי בכדור, או ביצה של אור, לפני כל טיפול, לפני שאני נכנסת למקומות שבהם יש הרבה אנשים (כמו אוטובוס או מטוס), בתי חולים או אנשים שאני מוצאת שאני עלולה להידבק במחלות שלהם או בהשפעות שבהן אני לא מעוניינת. אני מניחה שזה סוג של דמיון מודרך, שלימדה אותי פעם מישהי שעוסקת בהילינג, לאחר שזו איבחנה שיש לי נטייה להיות מושפעת מידי מהסביבה ולקלוט אלי כל סוג של אנרגיה. אני משקיעה בזה מספר שניות, לפעמים יותר. פשוט רואה את זה קורה. אני לא רוצה לכתוב מדמיינת, זו לא מילה מדוייקת בעיני. ויזואליזציה היא מילה מתאימה יותר. זה כבר הפך לחלק ממני, ולפעמים מרגיש מאוד פיזי. לעיתים אני מרגישה שזה מנתק אותי מהסביבה, ואז אני מקפידה לדמות שהאור הוא לא רק חיצוני, אלא נובע ממני, מההרה. כאשר אני מרגישה שאני חלשה יותר או חשופה יותר למחלות או אנרגיות שלא שייכות לי, אני נעזרת בתרגילים נוספים, יש גם תרגיל של יוגה שעוזר לי וגם של צ'י קונג. מתחום הדמיון המודרך, סיפרה לי מטפלת אחרת שלמשולשים יש יכולת הגנה בעלת עוצמה רבה, ואז אני "בונה" סביבי פירמידה שצלעותיה עשויים אור מוזהב, או "מתיישבת" במרכזו של מגן דוד.
 

WhiteBear

New member
מעניין. זו האמת הפעם הראשונה

שניתקלתי במישהו שנעזר בסוג כזה של הדמיה. אני שואל את עצמי איזה השפעה יש לדמיון כזה על הגוף / תודעה. יש פה עוד אנשים שמכירים את הנושא ורוצים להרחיב ? אני ניזכר בפעם שאמן לחימה, אותו אני מעריך מאד, אמר לי שחשוב מאד ללוחם שתהיה לו תחושה צפותחת של השטח הפרטי שלו. הוא אמר לי שבתודעה שלו, הוא יודע שכל מי שייכנס לשטח הפרטי שלו, אפילו שאותו תוקף יכול לחשוב שהוא פגיע, ימצא שלמעשה הוא שולט בו לחלוטין (בגלל שזה שטח שהוא למד לחוש בו "בבית"). מעניין האם הסיפור הזה מתקשר למה שאת מדברת עליו. שויין, בטח יקח כמה שנים עד שהאסימון יפול. (נ.ב: יהיה נחמד לשמוע ממך במסר או משהו כזה, על שלומך). בידידות, טל.
 

0 אור 0

New member
זה משהו שלמדתי

בקורס הראשון ברפלקסולוגיה, לימדו אותנו משהו מאד דומה - בועה של אור טהור שמקיפה אותנו, ודרכה יכולות לעבור רק אנרגיות טובות, זה גם מסייע לשליחת אנרגיה טובה שמתבצעת בתחילת הטיפול. נתקלתי גם בהמשך בסוגים שונים של דמיון מודרך (אמנם בעיקר ככלי טיפולי) - כך שאני מאמינה שזה לא מאד נדיר.
 

WhiteBear

New member
קטעים...

אני שואל את עצמי מאיפה זה מגיע, ולאן זה הולך. מישהו חקר את הנושא קצת לעומק ? אני אשמח להרחבה... (ותודה אור.)
 
טיפול בצ'י-קונג דומה לטיפול בתזונה:

בשניהם המטפל מנחה את המטופל לעשות דברים בעצמו, בבית, בשניהם לוקח יחסית הרבה זמן עד שמרגישים תוצאות, ובשניהם מטופל שאינו ממש מקפיד לא יצליח להתקדם. מענין שיש בארץ (יחסית) הרבה מטפלים בתזונה, ומעט מאוד בצ'י-קונג... מצד שני, אם נתעלם לרגע מהמקור הסיני, יש בארץ הרבה מאוד פילאטיס, יוגה, שיטת אלכסנדר, פלדנקרייז, וכו' - ואם מתייחסים לצ'י-קונג כאל "התעמלות בריאותית", הרי שיש הרבה מזה בארץ. רק לא סיני.
 

tanka

New member
נדמה לי

דוד נדמה לי שההיתיחסות של טל היתה למטפל ולאו דווקא למטופל.כלומר, האם המטפל נוהג לעשות תרגול כלשהו לפני התחלת הטיפול. אני יודעת מנסיון אישי שטיפול שמתחיל בין אם זה בתרגול נשימה (דו-אין), טאי-'צי או מדיטציה, יהיה מאוד שונה בהתכוונות שלו מטיפול שלא התחיל כך. לכן אני משתדלת לתרגל, בד"כ טאי-צ'י, לפני התחלה של טיפול או בתחילת יום טיפולים.
 
איתך אני כמובן מסכים, אבל אמנון שאל

על הטיפול, כשיטה, לאו-דווקא על המטפל
 
על פי הרפואה הסינית

תנועה מספקת ומאוזנת היא חלק מהותי בבראיתו של אדם. חוסר איזון נפוץ שאני נתקל בו רבות הוא יציבה לא נכונה, תנועה לא נכונה ובמקרים רבים גם חוסר תנועה מספקת לדוגמא כתוצאה מישיבה ממושכת. בעיות אלה קשה לאזנם רק במפגש הקצר בין המטפל למטופל ועל כן אני סבור שהצ'י קונג בין היתר בהיותו אומנות תנועה אך לא רק ,וסביר שגם דרכים אחרות כגון יוגה וכדומה, הינו כלי חשוב ולעיתים רבות הכרחי בתהליך האיזון. לא מכיר כל כך שיטות אחרות כמו פילטיס ולכן אינני יודע אם המטופל הולך לשעור כדי שיגידו לו מה לעשות או כמו בצ'י קונג שהדגש הוא בעיקר על עבודה עצמית תוך מודעות למצבו ולקיחת אחריות על תהליך האיזון. זה מענין אך איני יודע ? מה שצינתי קודם והוא מהותי מאד לדעתי הוא רמת המעורבות של המטופל בתהליך. הצ'י קונג לדוגמא נעשה מתוך מודעות והתבוננות פנימית בין היתר כדי שנרגיש את חוסר האיזון ומשם מתחיל תהליך של שימוש בכוונה בעמידות או בתנועה כדי להגיע למצב מאוזן יותר. עוד נקודה קטנה היא שבשילוב עם הרפואה הסינית יכול להיווצר דיאלוג מענין בין המטפל למורה הצ'י קונג כיוון שההסתכלות על חוסר האיזון היא על אותו בסיס. לדוגמא אדם שנוטה להיות YIN צריך לעשות צ'י קונג יותר מעורר לאומת אדם עם נטיה יאנגית שעדיף שיעשה צ'י גונג ברכות ויקפיד על נשימה עמוקה, רפויה, שקטה וללא מאמץ.
 
צ'י קונג../images/Emo99.gif

כשלמדתי בבית החולים בסין קיבלנו מספר שעורים (מעט מידי לצערי) מאישה שהיא נצר למשפחת מתרגלי צ'י קונג ותיקה. השיטה שבה היא עבדה, שאינני זוכרת את שמה, הביאה אותה לרמה של הילרית, והיא יכלה "להעביר אנרגיה" בעזרתה. היא סיפרה על מתרגלי צ'י קונג שהגיעו לרמה שבה הם יכלו לראות את הצ'י זורם ואת נקודות הדיקור. זן נכחד של מטפלים. לצערי לא המשכתי לתרגל בשיטה ומהמעט שתירגלנו אי אפשר היה לצפות לתוצאות. אבל הזיכרון של הצ'י קונג כמקור של הרייקי וכתרגול רב עוצמה נשאר. בקרוב אני מקווה שאתחיל לתרגל שוב. יש בארץ מספר מטפלים ברפואה סינית שגם מלמדים צ'י קונג, וסיפרו לי בעבר שעבורם זה חלק מהטיפול. הם גם מלמדים את המטופלים שלהם תרגילים שיעזרו לבעיה הספציפית ממנה הם סובלים.
 
אכן לדעתי מועיל גם למטפל וגם למטופל

הצ'י קונג לפי ידיעתי הוא חלק מהותי ובסיסי של הרפואה הסינית. לפחות בעבר,הרפואה כמו שאמרת פותחה ע"י אנשים עם רמת מודעות והקשבה (ting jin) גבוהים מאד. אכן שאלתי היתה במקור על שילוב הצ'י קונג כחלק חשוב מהטיפול. כדבר המעביר חלק פעיל מתהליך האיזון אל המטופל עצמו שזה בעל השפעה עצומה כשלעצמו. אך בנוסף השימוש בצ'י קונג כדי לפתח איזון ויכולת הקשבה לאנרגיה אצל המטפל היא חשובה מענינת ביותר.
 
שני סוגי טיפולים בצ'י קונג

שלום וברכה ממה שידוע לי, יש שני זרמים של טיפולים בצ'י קונג. האחד הוא אכן נתינת "שיעורי בית" למטופלים, כלומר, התאמת תרגילים לעשייה כל בוקר או בזמנים אחרים לפי חוסר האיזון הספציפי שלהם. הזרם השני והמעניין יותר לדעתי, הוא צ'י קונג מרמה גבוהה מאד של המטפל, אשר מאפשר העברת צ'י באופן ישיר מהמטפל למטופל, בדומה לרייקי, הקרנה מרחוק של צ'י (מעיר לעיר או לכל מקום על כדור הארץ), קיימים תרגולים לפתיחת החושים כמו שנכתב, עד כדי אבחון זרימת הצ'י ע"י ראייה חיצונית או פנימית, קראתי גם על רופאים מפורסמים בעבר הרחוק של סין שיכלו לראות אברים פנימיים... ממה שידוע לי, מאסטרים כאלה כמעט לא קיימים היום וסוג הטיפול של הקרנה ישירה של צ'י לא קיים כבר בבתי חולים בסין, אבל עוד ניתן למצוא אותו במקומות בודדים בטאיוואן
 

WhiteBear

New member
אם יורשה לי לשאול

אתה יכול לעזור למערבי טיפוסי כמוני להבין, מה מאפשר לך להחזיק באמונה שהעברת צ'י ממרחקים היא כלי אמיתי לריפוי
אני לא אומר שזה לא כך. אני פשוט מתוודה שאני לא רואה סיבה לחשוב שזה אפשרי. ואני אשמח (באמת) שמישהו יציע לי סיבה להאמין באפשרויות מגניבות כמו ריפוי מרחוק באמצעות צ'י. בברכה וכבוד, טל ג.
 
למעלה