חיסונים לפני טיול למזרח

0 אור 0

New member
אפשר גם

אני מעדיפה לערבב רק לפני השימוש כי אז האפקט יותר טוב ואכן שכחתי לציין שכל הריחות הלימוניים רק מוסיפים
 

moonlight

New member
אז אז אז...

מה המתכון היעיל ביותר? לנסות את כולם ולבדוק כיצד מגיבים היתושים לכל אחד מהם?
תודה אור, שי ונגיוט (?)
אני רושמת לקנות את השמנים הנ"ל.
 

0 אור 0

New member
רעיון טוב ../images/Emo8.gif

הגרניום זה הבסיס , אבל כל הריחות הלימוניים - לימונית וציטרונלה גם הם ידועים כמרחיקים יתושים ולבנדר זה תמיד טוב. בהחלט מומלץ להכין תערובת.
 

0 אור 0

New member
כל הצמחים והשמנים נגד יתושים

עדיין אין לי הסבר לגבי מי זה מי, אבל להלן ישר מהספר "ניחוחות מרפא" (עד עכשיו זה היה מהזכרון ונסיון): צמחים דוחי יתושים: לענה, רוזמרין, מרווה, סנטולינה, לבנדר, חרצית, מנטה, (שמן קיק מתאים לשימוש בפטיו מואר בשמש - ?? - זה מה שכתוב שם ...) שמנים דוחי יתושים: לבנדר, ערער, ציטרונלה, עשב לימון, חרצית מכיוון שהגרניום לא מופיעה שם אני נוטה לחשוב שהיא מתכוונת אליו.
 

moonlight

New member
וואו....

אני לא בטוחה שמכירה את כולם (סנטולינה?), ובכל מקרה אצטרך משאית כדי לקחת את כולם איתי. (על שמן הקיק אני בכלל לא מדברת כי לקחת איתי את הפטיו המואר בשמש....או לחילופין לחפש בהודו פטיו מואר בשמש....) אני חושבת שאדבק במתכון של: גרניום+לבנדר+לימונית ואולי אף אכין בבקבוק עוד לפני הנסיעה. המון תודה על ההשקעה, אור
 

saritsh

New member
זהירות פוטסנסטיביות!!!!!!!!!!../images/Emo42.gif

אמנם לא ראתי את כל השרשור מפאת העייפות...אבל יש כמה שמות של שמנים אתרים שכן ראיתי שמופיעים האסורים בתכלית האיסור לחשיפה לשמש. בהנחה שהמטיילים או הנעקצים האחרים לא עטלפים אז סביר להניח שמטיילים גם לאור השמש ולכן אסור להשתמש בשמנים הבאים: מליסה, ורבנה, כל הציטראלים - פרי ההדר. בעיקר לא למון גראס!!!!! או לימונית או ציטרונלה - אלו שמו שונים לאותו הצמח, הוא פוסנסטיבי בצורה חזקה מאוד. גם לא כל כך נוח למרוח שמן נוזלי בחום הזה. יש פורמולה יעילה על בסיס שמן דקל שהוא מוצק וכך אפשר למרוח יותר בשליטה. כמו שאמרו שרוולים ומכנסים ארוכים, יש שם כאלו מבדים מאוד קלים ודקים גם יגן מהיתושים גם מהשמש וגם תזכי לפחות הטרדות.
 

0 אור 0

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif תודה לשרית על האזהרה

אכן, נכנסתי להתלהבות של חיפוש ההבדלים בין השמנים וחטאתי בחטא הכי חמור למייעצים דרך האינטרנט - שכחתי להזכיר את האזהרות והמגבלות. אני משתמשת בשמנים בארץ בשעות הלילה, ומתרחצת בבוקר לפני היציאה לשמש. ואכן, כפי ששרית כותבת - אסור להתשמש בכל שמני ההדרים בעת חשיפה לשמש - הם פוטוטוקסיניים חזקים מאד. אז תודה לשרית וזהירות עם השמנים
 

saritsh

New member
אור הירח מה יהיה אם תצאי לשמש? ../images/Emo8.gif

אל תשתמשי בלימונית- ציטרונלה- למוןגראס (אותו הצמח) במשך היום אלא רק בלילה הוא שמן פוטוסנסטיבי מאוד וומזרז התפתחות של סרטן עור כאשר מורחים אותו ונחשפים לשמש. לבנדר ממש מיותר אינו מגרש יתושים. לעומת זאת קחי לבנדר לטיפול בכל פצע כויה וכו'. כדי להיות גם פרקטים הרי את לא תסתוביי עם כמה בקבוקים, קני רק גירוניום זה יספיק או אקליפטוס סיטריאדורה. כמו כן צריך לשמור את השמנים האתרים בתנאים של קרירות וחושך לידיעתך. אם את מחליטה לקנות שמנים אתרים ולהכין בעצמך על שמש נשא, קני את אלו מהאיכות הטובה ביותר, והייתי ממליצה לךך להשתמש בשמן נשא סטלריה שהוא השמן הכי דק כך שאין את תחושת השומניות כל הזמן על העור עם החום והאבק. בפורום שמנים וצמחי מרפא יש שרשורים לגבי הספקים הפירמות והאיכויות.
 

moonlight

New member
תודה תודה ../images/Emo51.gif

אין לי מושג בשמנים ובהשפעה שלהם (מלבד הריח הנהדר שלהם במבער בזמן הטיפול) ובאמת חשובה ההודעה שלך לגבי ההשפעה שלהם באור שמש. פעילות היתושות היא בעיקר עם שקיעת השמש כך שאוכל להשתמש בשמנים בערב. את התותחים הכימיים כמו אוטן או סנו-די אקח איתי ליתר בטחון לשימוש ביום. כמו כן מצאתי בסופרפארם משחה שנקראת "דאפיס ג'ל" ונאמר לי על ידי הרוקח שזו משחה טבעית לשימוש נגד עקיצות, ויש לה גם השפעה מרגיעה אם כבר נעקצתי. יש לה ריח קצת לימוני ועכשיו אני לא בטוחה שמותר למרוח אותה גם ביום.(היא מכילה גרניום) אז בגדים ארוכים כפי שהציעו לי, והרבה תפילה שהיתושים ילכו למקום אחר.
 

freearth10

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo70.gif

האם לשמנים האלה צריך להוסיף שמן בסיס (איזה?) אם מתכוונים למרוח אותו על הגוף? האם ניתן לשים שמנים אלה במבער?
 

0 אור 0

New member
בודאי

שימוש בשמנים אתריים הוא רק בתוך שמן נושא (למעט לבנדר ועץ התה ). למטרה הזו אני העדפתי את שמן החוחובה, שתחושתו יותר עדינה על הגוף, ומשום מה אני גם חשה שהוא עדיף למטרה הזו מאשר שמנים כמו שקדים או זרעי ענבים הנפוצים יותר (אבל אני מודה שזה משהו אינטואיטיבי שאין לי אסמכתא לו בשום מקום). ראי גם בתשובתה של שרית על שמן נושא מומלץ. לגבי מבער - שוב התשובה חיובית, מאד מקובל להשתמש במבער וכן בלפידים/קטורת שמבוססים על צמחים שיוצרים עשן ריחני מאד אפקטיבי לגירוש היתושים.
 

saritsh

New member
אור- לשיפור האינטואיציה החוחובית :)

אני רואה שאת אוהבת שמן חוחובה אז כמה טיפים ללשילוב עם האינטואיציה, ולשמירה על בריאותך. "שמן חוחובה" איננו שמן אלא שעות צמחים נוזלית במרקם שומני שמופקת מפולי החוחובה. משמש כמגן רוח, כמעכב התאיידות נוזלים מהעור ומהגוף. לא מומלץ כסולן לטיפול בעור- עלול להיות מאוד אלרגני וטוקסיני. אם שמים אותו כסולן, הזיעה מתחמצנת ומחמצנת את החוחובה ואז יש התקפה של רעלים מהשמן על שטח העור. החוחובה שומרת על הלחות של העור כשמוסיפים אותה בריכוז של% 5-10% לשמן צמחי אחר כבסיס לשמן ארומתרפי. שמן לגוף -100CC שמן בסיס + 5%-10% שמן חוחובה + שמנים אתרים 20-40 טיפות.
 
למעלה