יש פה אנשים שאוכלים מזון אורגני?

0 אור 0

New member
הפרה המשוגעת

זו באמת מחלה שנובעת מללכת לקיצוניות נגד הטבע - המחלה באמה מכך שבאירופה הכינו מזון לפרות מחלקים של בעלי חיים, וכך המחלה התפשטה. בארץ לא היתה פרה משוגעת כי מאכילים את הפרות במזון שהוא צמחי במקורו. ואין חיסון נגד המחלה הזו, רק הקפדה על המקור של המזון.
 

אשכר

New member
אפרופו הדיון על "מה זה הוליסטי"

כלומר, אם אתה אוכל משהו ש...בוא נגיד שלא היה לו טוב בחייו, מן הסתם זה יעבור אליך הלאה. לא? אני לא מדבר רק על בשר, אלא על כל דבר חי. ואם כבר שרבבתי את דעתי, אני אוסיף ואומר ש לגדל בעצמך ירקות, תבלינים, אפשר גם בעיר, בעלות מינימלית, ובכמויות גדולות. אם את בישוב קטן ממש כיף, וזול ביותר "לייצר" ביצים לצריכה משפחתית, ואולי קצת חלב. ואם העוף עולה כ"כ הרבה, אז פשוט תאכלי משהו אחר. למה הקיבעון על עוף? אה, וכשעשית ילדים, אני מניח שידעת מראש לאן את מביאה אותם.. לא?
 
חוץ מהמשפט האחרון (שלא ברורה לי

כוונתו) אני די מסכימה איתך. אכן, אעדיף חיות שהיה להן טוב, אכן ננסה לגדל בגינה המשותפת מעט ירקות אורגניים, חלב כמעט מחוץ לתחום, ועוד יותר מזה הבקר מחוץ לתחום (לא מתאים לי ולבעלי בשל בעיות בריאות שונות ובהמלצת המטפלת שלנו). אין קבעון על כלום. אבל דג ועוף, כל אחד פעמיים בשבוע, מתאים למצבנו הבריאותי, בעיקר מאחר ואני בהיריון. אני מסרבת לענות בציניות, אפילו על ציניות, בעיקר כשמדובר על הילדון שלי הנוכחי ועל העוברית שלי. הבאתי לעולם נהדר ילד נהדר השמח בחלקו, ומקבל חינוך של אהבת אדם באשר הוא אדם, כפי שנשבענו בעלי ואני בכתובה שלנו: "נגדל בנות ובנים לאהבת אדם ועולם ולמעשים טובים...". הבאתי את ילדי מבחירה שמחה, ואני משתדלת להפוך כל ילד לאדם רגיש ושמח, על מנת שיתרום לשמחת העולם כולו ויקבל ממנו שמחה בחזרה.
 
תודה על התשובה המפורטת. תרמת

לי. לא נוותר על עופות אורגניים, ולא נחזור לתנובה. בשר אורגני מחוץ לתחום, איננו צורכים בשר בקר אורגני או לא אורגני.
 

0 אור 0

New member
נדמה לי שתנובה משווקת גם אורגני

אמנם אני לא מומחית בענייני תנובה, אבל ככל שידוע לי זו חברת שיווק שמתמחה בחקלאות ומן הסתם היא משווקת גם מזון אורגני. מה שבטוח - נכון שנחמד לקנות מחוות עיזים שאני מכירה את בעליה באופן אישי או מבית טבע של "משוגע לדבר", אבל החלופה אחריה היא חברה כמו תנובה שהשם הטוב שלה חשוב לה, ולא כל מיני מקורות מפוקפקים שאין לי מושג מאיין המזון הגיע.
 

YONATAN2510

New member
אוכל אורגני מחווה קהילתית

שרון שלום , אני כמוך מודע לבעייה הכספית של האוכל האורגני. למרות זאת אני מנסה כבר שנים לצרוך אוכל אורגני בעיקר ירוקת ופירות ועוף. כיום יש לנו 2 ילדים קטנים ואכן זה כבר יקר יותר. הצלחתי למצוא דרך לעקוף את חנויות הטבע. את הירקות אני קונה דרך חווה קהילתית בשם חוביזה. הרעיון הוא שאתה משלם מראש עבור סל ירקות וכך אתה עוזר לחווה לבנטות תקציב מאוזן. בתמורה את מקבלץ סל ירקות קטן או גדול לפי בחירתך במחירים סבירים יחסית. אני כבר כמה חודשים מנסה אותם והירקות טובים וטריים. החיסרון שלמעט סברס או מלון פה ושם אין פירות. לפרטים : 02-5337727 או אלון 054-6535980. לגיב עוף אורגני הרי ללא האכנס לפולמוס לגיב אכילת בשר טוב או רע אני יכול להמליץ על דרך להוזיל עלויות . טעם זוהר משווקים לבתים פרטיים עוף אורגני קפוא ( יותר נכון עופיון ) במחיר של 45 ש"ח. את יכולה לדבר עם מלכה בטלפון 086849145 או 0523455091. דבר שני הוא לאכול פחות עוף כי אין צורך לצרוך כל יום בשר. אפשר לגוןן ועדיף לגוון עם קטניות. בהצלחה יונתן
 
יונתן תודה רבה, עזרת מאד.

הטלפונים שנתת הם באיזור המרכז ואני מחיפה, אבל אנסה גם אותם. המשך שבוע נעים, שרון.
 
לשרון

אם את מחיפה אז קפיצה של פעם בשבוע לכפר יהושע מסדרת אותך ואפילו העלות סבירה. תכתבי לי אם את זקוקה לפרטים נוספים. עירית
 
ועוד שאלה, בבקשה: האם קורנפלקס

חייב להיות אורגני או שז\השד לא כ"כ נורא. מילא המחיר הכפול, אבל אני מתה על קלוגס....
 

פרם שי

New member
זה לא נורא,

קורנפלקס חסר ערך תזונתי בין אם הוא אורגני או לא (לכן מוסיפים לו את הכל באופן מלאכותי). אם את רוצה דגני בוקר שיש בהם איזה משהו בריא, אז תלכי על מוזלי או שיבולת שועל עם פירות יבשים, שתצרי בעצמך לפי טעמך. לגבי מה שיונתן כתב - נסי ליצור קשר גם עם "פעולה ירוקה" בתל אביב. הארגון הזה קשור לספקים ולדברים כמו שיונתן הציע, יתכן שיש להם מידע על חיפה.
 

WhiteBear

New member
רק המלצה על הפורום :

צמחונות וטבעונות בנענע. יש שם הרבה אנשים עם הרבה מאד ניסיון בתזונה, וקהילה תומכת. (נ.ב: אני ממליץ, פשוט כי אני מאד מעריך את הקהילה שם בנושא של תזונה. כל פעם ששאלתי שאלה היה שם מישהו שעזר לי).
 
למעלה