יש פה אנשים שאוכלים מזון אורגני?

פרם שי

New member
רצח - הרג בכוונה תחילה

כן, רצוח. הוא מולד ומעונה למטרה אחת - להירצח בסוף ולספק את התאווה הלשונית המחליאה של בני אדם.
 

אדומה2

New member
כן, אני הבנתי למה התכוונת

אני פשוט חושבת שאין מילה כזו בשפה העברית.... לפחות למיטב ידיעתי.
 

פרם שי

New member
חשבתי שאת צודקת

ואז בדקתי במילון והתברר שהמילה קיימת. הנה, למדנו שנינו במקרה משהו חדש.
 
הבחירה לאכול עוף, דגים וביצים היא

בחירה מתוך מודעות לסבלם של בע"ח. עדיין אני שלמה עם בחירה זו. אעדיף כמובן לאכול מהחי מזון שלא קדם לו התעללות בבעל חי.
 

פרם שי

New member
../images/Emo39.gifאני מעריך אותך יותר, כנראה

מהיכרותי המעטה איתך, אני נותן לך יותר קרדיט ממה שאת נותנת לעצמך. בחירתך זו לא נובעת ממודעות, אלא מבורות בנושא, ובעיקר מחוסר הפנמה של העניין כולו. אם היית מפנימה (וזו הבעיה של רוב האנשים שממשיכים לצרוך בעלי חיים כמזון ולבוש), בחירותיך היו שונות בתכלית.
 
אורגני-זיישן

אין לי הרבה להוסיף על מה שנאמר, שרון, אבל אני מברכת על החלטתך לעבור לתזונה הבריאה הזו. אין ספק שזה כרוך במאמצים כלכליים, פיזיים וארגוניים, אבל התמורה רבה (את יודעת כמה טיפולים זה יכול לחסוך לך?
) צר לי שהשרשור סטה מהנושא המקורי שלו, וענייני שיפוט ודעות אישיות על חברי הפורום תופסים בו כותרות בולטות מידי, לטעמי. אני שוב קוראת לכולנו להביע דעה על הדברים הנאמרים בלבד, ולא על חברי הפורום ומבקריו. ירידות והאשמות אישיות לא מובילות אותנו לשום מקום טוב, מה גם שהמלים הקשות מונעות מראש בשרשורים כאלה מוטיבים חשובים כמו הקשבה. חבל לי שכך, מאחר ואני בטוחה שיש לכל אחד מאיתנו דברים שנוכל ללמוד מהאחרים. אני לא חושבת שבחירתך נובעת מבורות, שרון. אני באופן אישי ממליצה על אכילת בעלי חיים במידה, במיוחד לנשים בהריון
. רבים ממטופלי שנמנעים מכך סובלים מבעיות שקשורות לכך, גם אם תזונתם מוקפדת ומאוזנת. לאחרים זה מתאים יותר. המון הצלחה מיכל
 
תודה מיכל, על התשובה התומכת.

כמוני כמוך. ברפואה הסינית העופות, הדגים והביצים הם חלק מהתזונה. פעמיים בשבוע עוף (אורגני) זו בחירה מתוך ידע וחוזק. חשבנו על עוד פעמיים בשבוע דג, ובחוץ אוכלים מה שכולם, בעיקר אצל סבא-סבתא. בינתיים זה עוזר: הדיקור האחרון היה לאחר שלושה שבועות, לאחר שנזקקתי לפעם בשבוע בחודשי ההיריון האחרונים. לבעלי הפסיקו כאבי הראש. רק דורצ'וק 'מנדנד' ואומר שזה יותר טעים כי זה אורגני, ולא בא לי ילד צדקן... ד"ש לצרפת המקסימה, הייתי מתה לבקר שם, אבל זה יידחה בשלב זה.
 

פרם שי

New member
הוא מרגיש את ההבדל?

את לא מגדלת ילד צדקן, אלא ילד עם חושים מחודדים:)
 
יש!

אני מנויה על האכל האורגני בכפר יהושע. יש שם ירקות ביצים ועופות. להערכתי זה לא נורא יותר יקר אם לוקחים בחשבון כמה מרכיבים.- 1. כשקונים ירקות ופרות אורגניים זה בד"כ עונתי ז"א לא קונים כל מיני דברים שיש בסופר ונורא כיף לקנות כמו מילון בחורף למשל. 2. הירקות והפירות לא נראים כ"כ יפה, אז לא קונים בעיניים (מה שלי קורה הרבה מאד בסופר) אלא כמה שצריך. 3. הטעם שוה את המחיר. כשהתחלנו לצרוך אורגני עשינו את זה בעיקר בגלל שאיבדנו את הטעם של האכל. 4. ביצים שאני קונה מהיצרן הן גם טריות וגם עולות לי כמחיר ביצה רגילה בסופר. 5. אנחנו אוכלים מעט מאד עוף כך שזה לא נורא מעמיס על ה"אוצר". נראה לי שעוף שגדל בתנאים יותר הומניים יהיה בעל ערך תזונתי יותר גבוה וכמובן ללא אנטיביוטיקה והורמונים. גם בעוף אני מרגישה הבדל בטעם. כך שבסופו של דבר זה ענין של סדרי עדיפויות בחיים והחלטנו שבנושא הזה משקיעים. לדעתי ההשקעה משתלמת בבריאות ובאיכות. בתיאבון עירית
 

פרם שי

New member
אשליה

הם לא חיים בתנאים הומניים יותר. מה שאתם חושבים זה לא מה שבאמת קורה.
 
זה לא הלול שלי-

אבל אתה מוזמן לבוא ולהתרשם. כפר יהושע-משק זר. זה לא פירסום אני מקוה.... שבת שלום עירית
 

פרם שי

New member
תודה על הזמנתך

אקפוץ לשם. בלי קשר למשק הפסציפי, אני יכול לציין שתי עובדות לא הומניות בעליל (זה מיועד למי שמעוניין לדעת) - 1. כל התרנגולות בארץ, במשקי "חופש" או אחרים, באות מאותן שתי מדגרות, בהן משמידים את כל הזכרים הנולדים (כי עם הזכרים אין מה לעשות בתעשיית הביצים, והם לא מתאימים לבשר). זאת באמצעים המוכרים לכם מכולבוטק - מעיכה וחנק בשקיות זבל גדולות. 2. מקוריהן של התרנגולות נקטמים (ובעברית - נכרתים בכאב רב), גם במשקי "החופש". 3. משקי ה"חופש" הנהוגים הם למעשה האנגר בטון צפוף, שבו גדלות התרנגולות, בדומה לתרנגולים לבשר. ישנםן משקים שמאפשרים זמן קצוב כל יום לצאת לשטח יחסית פתוח. התנאים הבסיסיים התרנגולת זקוקה להם - אפשרות להשפריץ על עצמה אפר, אפשרות לפרטיות כשהיא מטילה ודוגרת, מבנה חברתי (יש לתרנגולות מבנה חברתי ופסיכולוגי מדהים, שמאוד דומה לבני אדם בכמה מובנים) - נשללים. וכמובן לא לשכוח, שמשתמשים בהן לצורך אחד - הביצים, וברגע שכמות ההטלה יורדת, הן מושלכות למכונות השמדה. קשה לקרוא לכך במלה כמו "הומני".
 

0 אור 0

New member
נראה ךי שאתה צריך חויה מתקנת

אצלנו במשק חי (מקווה שזה עדיין כך כבר שנים לא נכנסתי מאז שבן זוגי כבר לא אחראי כל המקום) בעקרון, זה לא טבע, ויש חיות בכלובים - עד כאן בהחלט לא תאהב את זה. מכאן והלאה: חשבתי עליך בגלל שהתרנגולות\ האווזים\ הטווסים ורוב סוגי הברווזים מסתובבים חופשי בשטח הגדול. יש גדר מסביב לאגם נגד נפילה של ילדים, ויש איזור מגודר נפרד בחורשה לחיות הגדולות יותר - עזים ובנות היענה. לארנבות יש איזור מגודר עם כל מיני דמויי מערות כאלו - אבל כנראה שהוא לא מגודר כל כך טוב, כי בערך כל הקיבוץ מלא ארנבות שמסתובבות חופשי. בחורשה מאחורי האגם אסור לילדים להסתובב חופשי כי זה איזור דגירה (ויש שם "מגדל" לתצפיות מרחוק) הפגיעה היחידה בשלמותן של החיות היא חיתוך נוצה מהכנף - שלא יעופו החוצה אל כל החתולים, נמיות וכלבים שמחכים בחוץ. אני חייבת להודות שכשאני מדמיינת לי חווה אורגנית (זה פעם היה על הפרק מבחינתנו) - אז אני מדמיינת משהו די דומה - למעט ההבדל "הקטן" שבמשק חי כמובן שהחיות לא מיועדות לאכילה, מהביצים יוצאים אפרוחים, והחלב משמש את הצאצאים בדרך כלל. אם אתה צודק וזה מנוהל בצורה שונה, זו אכן פגיעה במשמעות האמיתית של המילה "ביצי חופש". באמת אין צדיקים בסדום?
 

פרם שי

New member
לא, אין

לא בארץ לפחות. אנחנו לא שוויץ, אנחנו ישראל הקטנה. את מוזמנת לעשות חיפוש ברשת, לקרוא ואף לראות סרטונים ותמונות שהסרטנו בלולי ה"חופש". לא אני זה שצריך חוויה מתקנת, ולא אני צריך לאהב או לא לאהב את דרך הגידול, אלא בעל החיים. אם כל פינות החי היו ככה, וזה כל מה שהיה קיים בעולם, היינו מדברים על משהו אחר לחלוטין. עדין מדובר על כליאה, ניצול ושבירת המבנה הטבעי, אבל זה משהו שונה ממפטמות, לולים, רפתות - פסים נעים של תוצרת חיה, נושמת וכואבת למילוי תאוותנו. בתעשיה, כמו בתעשיה, אין מקום להומניות יתר. תשאלי את הפועלות במפעל העוף שליד ישובך, מה עשו להן כשהן דרשו זכויות אלמנטריות. עכשיו תכפילי את מה שעובר עליהן ב-20, תשללי מהן את הזכות להתנועע בכלל, תמלאי אותן במחלות, בצריבות עור ובמשלוחים במשאיות ענק אל מותן, ותקבלי את התעשייה של מזון מבעלי חיים.
 

מאיר72

New member
יש לך משפחה שי?

נניח ויש לך וגם חיית מחמד והילדון שלך נניח בן 3 והכלב שלך (בגלל שאתה הומניטר גדול) צולע ולא הולך/רץ מהר ואתה במקרה שוחחת עם ידיד והילדון והכלב רצו לכביש ובא מכונית מולם: 1. אל מי תרוץ קודם להציל אותו? 2. במידה ושניהם נפגעו, במי תנסה קודם לטפל (או נניח ונהג המכונית ינסה לטפל קודם)? אני באמת אשמח לתשובה כנה ואמיתית.
 

0 אור 0

New member
נדמה לי שדיברנו על משקים אורגניים

אני בדיוק יודעת מה קורה בלולים תעשייתיים רגילים, ואל תזכיר לי את המשחקטות (לא ששחיטה ביתית נראית יותר טוב - אחת מחויות הילדות הכי מזעזעות שלי זה שהיינו צריכים ללכת לקחת את העופות ולראות איך השוחט מבצע את עבודתו ...) השאלה שלי היתה אם במשקים הקטנים המשפחתיים שיש להם עדר עיזים קטן וכמה תרנגולות זה לא אחרת.
 

פרם שי

New member
יש להבדיל

בין משקים אורגניים לבין משקים משפחתיים קטנים.לא דיברנו על משקים אורגניים - אלו לא שונים במאום מרגילים.דיברנו על משקי "חופש", שאמורים לתת רווחה יחסית לבעלי החיים שבהם.משקים קטנים, שמיועדים בד"כ לצריכה עצמית פלוס, הם היוצא מן הכלל. שם התנאים משתנים ממצב נוראיים ולרווחה יחסית, כמו שתיארת.התעשיה אינה מורכבת מהמשקים בזעירים הללו, אלא ממשקי ענק שבהן מגודלות ונרצחות מעל ל-6 מליון תרנגולות בשנה, בישראל בלבד! ורק כדוגמא אחת, הסתכלי בכתבה המצורפת, מ2004. שם השמידו 100,000 תרנגולות, כי הביצים שהן ייצרו היה גורם לביצים בסופר להיות זולות מדי. בעלי חיים הם לא סחורה, ולא חפצים, ויחס כזה אליהם מצביע ישירות על עצמינו. ולמי שתוהה איך כל זה קשור לפורום של מטפלים, לי לפחות התשובה ברורה (ופה, נכנסת דעתי האישית) מטפלים אמורים להיות מאוד רגישים לזולת ולכאב בפרט. אם מטפל מסוגל, כאדם, לבצע אפליה בין מין למין, הוא מגביל עצמו ביכולת הרגשית שלו, וזה משליך גם על יכולתו לתקשר עם לקוחותיו ולטפל. נ.ב. אור, את יכולה למחוק את הג'יבריש שיצא לי, בבקשה?
 

soya1uk

New member
כמה טיפים

שלום שרון, אני לא כל כך מבינה את הדקויות הבריאותיות. אני רק יודעת שיש פירות שמרוססים יותר, לדוגמה ענבים ותותים (גם ה"ביו תות" זה לא להיט). תוכלי לשאול בפורום שבאתר הארגון לחקלאות אורגנית. יש שם מומחים רציניים שמבינים יותר. באשר להיבט המוסרי - כצמחונית, קשה לי להמליץ על אכילת חיות מכל משק שהוא. אבל אני חולקת על שי, וחושבת שיש הבדל משמעותי בין צריכת בשר אורגני לבין צריכת בשר רגיל. בעיני, חשוב מאוד שאם כבר אוכלים בשר, אז שיהיה אורגני, מסיבות מוסריות ובריאותיות (פרה משוגעת, שפעת עופות, אנטיביוטיקה - ביקור במשק תעשייתי, על צחנתו הרבה, מקשה להבין איך משרד הבריאות בכלל מתיר בשר לאכילה). נכון, זה יקר, אבל נדמה לי שגם המצדדים באכילת בשר לא חושבים שזה הכרחי לאכול בשר כל יום. יש כל כך הרבה מקורות חלבון צמחיים. פעם, פעמיים בשבוע - אמור להספיק, לא? אם כבר את תורמת את כספך לתעשיית הבשר, אז לפחות אל תממני את אימפריית הרשע של "תנובה". תנאי החיים במשקים האורגניים רחוקים מלהיות אידיאליים, אך זה הרע במיעוטו. המגדלים ראויים לתמיכה על מאמציהם, בתקווה שעם הזמן הם ישכילו לשפר את תנאי המחיה של בעלי החיים. אם התחום הזה יתפתח ויגיע לקהל צרכנים גדול, של אנשים שאיכפת להם, הם ידרשו להחמיר את התקנים. כדי להקל על חשבון הבנק, אני ממליצה לך להיכנס לאתר הארגון לחקלאות אורגנית ולהציץ ברשימת המגדלים. בדרך כלל קנייה ישירות מהמגדלים, ולא מחנויות טבע, הרבה יותר זולה. רבים מהם עושים משלוחים בחינם. אם תצליחי לארגן משפחות נוספות באזור מגורייך, יש סיכוי שתגיעו למחירים אטרקטיביים אפילו יותר. דבר נוסף: שמעתי שב"ביו סנטר" שליד רעננה עורכים מדי יום שישי מכירה מיוחדת, במסגרתה נמכרים כל הפירות והירקות בחצי מחיר. שווה להתקשר ולבדוק. כנסי ללינקים המצורפים, מקווה שהם יעזרו. בהצלחה! http://www.organic-israel.org.il
 

מאיר72

New member
דרך אגב כל המחלות שאותן הזכרת

נבעו בגלל שלא חיסנו, לא שאני בעד לבצע את כל החיסונים, אבל זה עדיף מאשר להמית עדרים שלמים.
 
למעלה