גופנפש - עד איזה גבול?

הילהל

New member
תודה על התשובה

כבעלת חתולים, צר לי על האלרגיה שלך. אני, דרך אגב, תמיד שואלת אנשים לגבי אלרגיה וגם פחד מחתולים כשאני מזמינה אותם אלי לראשונה, ולא זכור לי שכעסתי על מישהו שסובל מזה. אני בשלב של לקרוא וללמוד הרבה על ריפוי (נפשי ופיזי). התשובות של כולכם העשירו אותי מאוד.
 

0 אור 0

New member
בעיה "פסיכולוגית"

כשרופא רגיל אומר למטופל "מבחינתי הכל בסדר אצלך, לך תבדוק אם זה משהו בראש .." (וזה קרה לרבים וטובים מאתנו), זו בעצם אמירה שופטת שאומרת הכל בסדר אצלך / תפסיק להתחלות / תפסיק לבלבל לי את המוח / אין לי מושג מה קורה לך. האמירה של הרפואה ההוליסטית שכל דבר קשור לנפש באה ממקום אחר לגמרי - לא ממקום של האשמה, אלא ממקום של צורך להתפתחות אישית ורצון לנצל את היכולת המופלאה של כח הריפוי הטבעי שלנו. כאשר אני מטפלת במישהו ומאבחנת שהאדמה חלשה, וצריך לחזק אותה - אין כאן איזשהו שיפוט על כך שהוא גרם לעצמו את זה, אלא נסיון לעזור לו לזהות את הדברים שמביאים למחלה במובנים העמוקים יותר של היווצרות המחלה.
 

iditpr

New member
../images/Emo70.gifאפשר גם ללא חפירה בנפש

התשובה לשאלה : האם כל דבר שקורה בגוף לא ניתן לטיפול ללא חפירה בנפש? היא חד משמעית. לא כל דבר מצריך חפירה בנפש. לא כל אדם רוצה או זקוק לחפירה בנפש - זה נכון גם לגבי בעיות רפואיות- ביולוגיות וזה עוד יותר נכון לשאלות נפשיות!! העולם פשוט התרגל שצריך לחפור ולשאול ולהיכנס עוד ועוד לנפשו של בן - אדם אבל זה ממש ממש לא נכון. לפעמים צריך רק משפט אחד או נגיעה קלה בנפש. לפעמים לא צריך בכלל את החפירה הנפשית. יש בעיות שהן ביולוגיות גרידא, או בעיות מולדות (כמו עקרות מלידה - חס ושלום, או ילדים שחלו בסרטן -חו"ח וכו' ) - והן מצריכות טיפול רפואי - וזהו. נכון ששיפור ההרגשה הנפשית יכול לעזור. גם בתחום הנפש יש אלטרנטיבות טובות. ייעוץ הפילוסופי למשל לא דורש חדירה לנפש אלא מחשבה, התבוננות. על ידי מחשבה וניסיון לחיפוש הגיוני, כן לפעמים אפילו רציונלי, אפשר לפתור בעיות. לפעמים גם אינטואיציה אישית. פשוטה. גם היא דרך לעזרה. עדית פריאנטי מחברת הספר: "בחזרה לייעוץ הפילוסופי"
 

iditpr

New member
חד משמעית- לא.

חד משמעית- לא. ואני, כמובן, מדברת מניסיון עדית פריאנטי
 

freearth10

New member
קצת קשה לי להאמין

שאפשר לפסוח על תהליכים ושרק ייעוץ פילוסופי יפתור את כל הבעיות. כשהבית מלוכלך ואת מנקה היטב חדר אחד עדיין הבית לא נקי והלכלוך משאר החדרים ישפיע ויגיע גם אליו. בדרך כלל ניתן לראות כל אדם בשלושת המצבים גם יחד. כשאדם לא בריא פיזית זה ישפיע גם על דרך המחשבה שלו וגם על הפגיעות הרגשית שלו. לא משנה מאיפה מתחילים. חשוב לעבוד על שלושת הרמות.
 

iditpr

New member
זאת חשיבה מודרניסטית ומקובעת

הגישה שהצגת היא גישה מודרניסטית, נשארת בתוך ה"בלוק" והשבלוניות של "אסור לטפל רק בסיפטומים" . הקיבעון המחשבתי כל כך מאמין וגורס שצריך חפירה לתוך הנפש (ואכן, רוב האנשים וגם המטפלים ובמיוחד פסיכותרפיסטים- אכן מקובעים) - עד שפשוט קשה לראות משהו אחר. כן- המחשבה כן יכולה לעזור במקום חפירה (והכנסת חרבות -> ) בנפש. אולי לא לכל אחד זה מתאים- אבל זו אפשרות. אין שלושת רמות. זה רק מה שהתרגלת להאמין בו. עדית פריאנטי
 

freearth10

New member
יתכן ואת צודקת

אני תמיד מוכנה לשמוע על דרכים אחרות. אז תוכלי להסביר לי (מבלי להפנות אותי לספר) מהו טיפול פילוסופי ואיך הוא עובד? למה את קוראת הצלחה? האם כשיש לי כאב בטן טיפול פילוסופי יוכל לרפא אותה? אני יודעת מעצמי שכאשר כואב לי משהו(פיזית או רגשית) - גם המחשבה מקובעת/לא צלולה/... לעומת זאת, כאשר אני מרגישה טוב(פיזית ו/או רגשית) העולם נראה הרבה יותר מחייך וכן, אפילו שינויים מחשבתיים קל לי אז הרבה יותר לעשות. כשהחלטתי להפסיק לאכול בשר הרבה דברים השתנו בי הן ברמה הרגשית והן ברמה הפיזית. אני רואה את הקשר הזה בין גוף,נפש ורוח הן על עצמי והן על המטופלים ולכן אני אכן מאמינה ביחסי הגומלין האלה, אבל כאמור אשמח לשמוע גישות אחרות.
 

LoveBeing

New member
איזה נפלאים כאן כולכם! ../images/Emo9.gif

קודם כל הילה באמת תודה שהגעת לכאן ושאלת את השאלה.. השרשור הזה של כולנו הגיע עד העמוד הראשי של הפורומים! אני חושב שכל מה שרציתי בעצמי לומר כבר נאמר.. אז אין ממש צורך לחזור.. שגם אני חושב שלכל דבר פיסי יש קשר נפשי.. אבל לפעמים באמת יש דברים פיסיים שקדמו לכל. לפעמים התשובה היא פיסית ברורה.. ופשוטה. ואת יכולה לבקש שלא יתעסקו לך עם הנפש. פשוט יטפלו בך פיסית וזהו זה. מהצד הרוחני יש הרבה יותר הסברים.. לפעמים אפילו אלו הן בעיות של גלגולים קודמים.. או טראומות שעברנו פעם.. ולפעמים פשוט שיעורים של החיים.. יש אנשים שאפילו בחרו בזה בכוונה כדי ללמוד יותר. ויש אנשים שפשוט ככה מענישים את עצמם על משהו. נורא אהבתי את הסיפורים של כולם כאן... אור, מיכל הנפלאה, מאיה המקסימה ועוד.. אני בעצמי לומד עכשיו רפלקסולוגיה... אבל מה שיפה זה דווקא החשיבות של לימודי האנטומיה/פיזיולוגיה.. כי אז באמת מבינים עד כמה הגוף מסובך ומתוחכם... עם קצת יותר ידע על הגוף ממש- פתאום מבינים שלא רק הנפש שולטת.. ולומדים לכבד טוב מאוד את הגוף שלנו שהוא עולם בפני עצמו. ובשלב מסויים מכבדים את העבודה שלא הכל מתחיל בנו.. אבל מצד שני יש המון דברים שכן קשורים אלינו. וגם אם לא- הגוף במילא ישפיע עלינו.. בגלל זה הנפש לא רק קשורה לגוף כל עוד נמצאת בו.. היא גם יכולה להיות גורם ריפוי וגורם שעלול להזיק.. אין לך ממש סיבה להרגיש מאויימת מאף אחד.. זה כבר מעיד שאת פשוט לא בוטחת באותם מטפלים.. מטפל באמת טוב ורגיש- לא יתעסק במה שלא צריך, וגם אם כן הוא יבקש ממך יפה רשות... טוב זהו זה לעכשיו... אתם מוזמנים לבלוג שלי..
באהבה, גיל
 
ברוך הבא גיל

תודה על המחמאות, אתה מוזמן להישאר עימנו. אני מסכימה עם דבריך ורציתי לספר שגם אני הייתי לפעמים אצל מטפלים בדיקור סיני, שמאוד רצו שאדבר יותר ואעבור תוך כדי תהליכים נפשיים. אני חושבת שממילא אנו עוברים תהליכים ובדרך כלל אין לי בעיה מיוחדת לדבר, אבל באותה תקופה כשפניתי אליהם הרגשתי שהצד הנפשי קיבל מספיק תשומת לב ודיבורים במסגרות אחרות, ולא היה לי כוח לזה. הם מטפלים נפלאים, הכימיה איתם היתה טובה, אבל פשוט לא התחשק לי, ודבקנו בטיפול ה"מסורתי". דבר אחרון, גיל - אני מקווה שתישאר עימנו, ורציתי להסב את תשומת לבך לנושא שאנו מאוד מקפידים עליו בפורום, והוא פרסום אישי. יש לנו רגישות מיוחדת לנושא. ניתן לצרף קישור לבלוג שלך בקישורי הפורום, ואתה יכול אפילו לצרף קישור בחתימה האישית שלך ובכרטיס האישי, אבל לא בגוף ההודעה. פרטים תוכל לקרוא בקישור הזה. מיכל
 

LoveBeing

New member
אוקי בסדר גמור.. ../images/Emo9.gif

כן היתה לי הרגשה שזה לא במקום... אבל חשבתי לעצמי רק פעם אחת ואחרונה מה יקרה?
בתור היכרות אישית שכזאת...
אני מבטיח לא לעשות זאת שוב
פעם הבאה רק קישורים שקשורים לפורום. שיהיה לכולם יום טוב!
באהבה, גיל
 
למעלה