יאיר שמר מתארח בפורום

אכזבה אמיתית או חוסר יכולת לראות

את התמונה המלאה?! מאיר שלום, ברשותך אני כותב בכובע של חבר לשכה וכאחד שיושב בוועדה בכנסת. המציאות עולה מעל כל תרחיש שאנו יכולים לחלום עליו. אומר לך כמה נקודות, אם הלשכה ויאיר שמר בראשה לא היו עושים וממשיכים לעשות את עבודתם יום יום, ואני מתכוון יום יום, מה שהיה קורה הוא דבר פשוט מאד: בעוד שלושה חודשים, יכול להיות כי אתה ידידי, ואתה יודע כמה אני מעריך את המקצועיות שלך, אני ועוד מטפלים רבים במדינת ישראל - לא היו יכולים לעבוד, לדוגמא: כל מי שעוסק ביעוץ תזונתי כלשהו, נמצא מחוץ לחוק אלא אם הוא בעל תואר תזונאי דרך מוסד אקדמאי. כל מי שמטפל במגע כלשהו - מסאג', טווינה, רפלקסולוגיה ועוד.. לא יכולים לגעת באנשים אלא אם כן הם בעלי תואר פיזיוטרפיסטים במדינת ישראל ואני יכול להמשיך ולפרט לך עוד ועוד ולא מדובר על חוק הדיקור. הלשכה קיימת לא רק בכדי להסדיר את חוק מקצועות הרפואה השלמה במדינת ישראל, אלא גם בכדי למנוע ממקצועות פרא-רפואיים לקבל נתח גדול בחקיקה, שנמצאת בתהליך מתקדם, ובחלקה הגדול פשוט מוציאה מחוץ לחוק את המקצועות הקשורים לרפואה שלמה. הכנסת רוצה חוק, המחוקק רוצה חוק, ולכן בגלל איזה תרגיל של ח"כ אנו יכולים למצוא את עצמנו עם חוק שאם חלילה יעבור כלשונו, כל מי שעוסק בבמקצועות אלו יבכה לדורות. כאשר יושבים עם משפטנים אשר מתמחים בחקיקה וברפואה, והם אינם בעלי אינטרסים, הם מעלים נקודות שחורות משחור אם חוק כזה או אחר יעבור, כמעט מצב של הכחדה לרוח של המקצוע. הלשכה לא פועלת מול המטפל באופן פרטני, למעט מקרים מסויימים, את המטפל מייצגת העמותה המקצועית אליה הוא משתייך. ולכן יאיר כתב כי הלשכה לא מייצגת מטפלים, הכוונה סביר להניח כפי שכתבתי. לכל מקצוע ישנה אגודה מקצועית אשר אמורה להיות רשומה ברשם העמותות על לפי חוקי מדינת ישראל עם תקנון מאושר לפי חוק. העמותה נמצאת בתוך השלכה, הועד המנהל, ושם בדרך דמוקרטית מקובלת של הצבעה, מתקבלות החלטות שמשפיעות ישירות ובעקיפין על המטפל. מאחל לכולנו רק טוב. שלומי.
 

מאיר72

New member
את הסיפור של אי אפשר לעבוד במקצוע

אני מכיר כבר שנים רבות עוד מזמן היותי סטודנט בשנה שניה, אז ככה שאינ ממש ממש לא מפחד מכך. כמו כן קראתי את הפרוטוקול של הישיבה בכנסת ומר שמר לא מצטייר שם באור חיובי כל כך. וכפי שאמרתי קודם מה שיוביל לחקיקה אמיתית ונכונה זה קודם חקיקה לגבי הדיקור ואח"כ מזה תעשה הקשה באופן ראוי לגבי כולם. אחרי הכל הציבור זקוק לנו כמו שאנחנו זקוקים להם והציבור בנתים מצביע ברגלים (גם בקופות החולים)
 
יכול להיות שאתה צודק

ורק עוד שאלה קטנה ברשותך. האם אתה מכיר את חוק הדיקור, למשל סעיף 5? אתה מקבל אותו כלשונו? באהבה שלומי.
 

מאיר72

New member
אתה מתכוון לסעיף 5 בפרק ג

או לתוספות לסעיף 5 ב'? כי עם התוספות יש לי בעיה במיוחד עם סעיף 2 לתוספות וכם סעיף 3 - 1 -ג' גם יש לי בעיה. אבל בגלל כל הבעיות הללו ועוד שאר בעיות בהצעת החוק (זה עדין לא חוק), לקחתי את הצעת החוק הזאת עברתי עליה, שיפרתי אותה כראות עיניי (גם שמתי אותה אצלי בפורום על מנת לקבל הארות מכל מני מטפלים) ואחרי תקופה מסוימת שלחתי אותה כהצעת חוק פרטית לח"כ בני איילון, יולי שטרן ושר הבריאות דני נווה. כנראה שאני צריך לשלוח אותה שוב, כיוון שהאינטרס שלי הוא לא איזה מכללה מסוימת או מטפל XYZ אלא כלל הציבור המטופלים וכלל ציבור המטפלים.
ואתה יודע שזה לא אישית נגדך, רק מפריע לי שהדבר הזה מתעכב 20 שנים יותר מידי (ידעת ששרת הבריאות שושנה ארבלי אלמוזנינו רצתה למסד את הרפואה הסינית?! אבל לא היו מספיק מטפלים וזה לא כל כך ענין אותם!)
 

tomerit

New member
לא סתם התעקשתי

שלומי שלום אני אומנם בחורה עקשנית אך לא עד כדי כך. הסיבה שהתעקשתי שיענה היתה כי קראתי את הפרוטוקול מן הכנסת והרפואה המשלימה כולה הוצגה בצורה מבזה לדעתי- הרבה אי הסכמות בין הגופים שאמורים לייצג. לא נראה שאפשר לייסד חוק מתוך אי הסכמה פנימית כזו. אז כמובן שאני לא מזלזלת במעשיהם של העומלים- למעני בסופו של דבר, ואני מודעת לקשיים הרבים שעומדים מאחוריהם אבל אולי יש מקום לעצור רגע לפני ולנסות למצוא דרך אחידה. ת.
 

טאוֹ

New member
לצערי, מסכים עם עיקר הדברים

אפתח בכך שמר שמר לא חייב לענות על שאלות, למרות שזוהי מהות האירוח. אני לא ציני: הוא באמת לא חייב לנו כלום. גם לא הייתי ממהר להקיש על חוסר רצינות רק בגלל שתשובתו הראשונה הופיעה כארבעים דקות מזמן ההתחלה הרשמי של האירוח - כי לוקח זמן לקרוא את כל השאלות, ואולי היו קשיים טכניים אחרים. מצד שני, חשבתי שהאינטרס הברור של מר שמר, ושל הלשכה שהוא עומד בראשה, הוא להרחיב את המודעות לחשיבות של החוק, של ההתאגדות המקצועית ושל שאר הדברים שהלשכה אמורה לקדם. מתוך כך ניתן היה לשער שמר שמר ישקיע במסגרת האירוח מאמץ גדול יותר בהסברה. חבל שהוא בחר להתעלם ממספר שאלות חשובות (לדעתי), שדרשו מעט יותר העמקה מהטקסט המוכן שחזר על עצמו בשלוש הודעות תחת הכותרת "שלום למשתתפי הפורום מיאיר שמר". מבחינה רשמית האירוח הסתיים, אבל מן הסתם מר שמר מוזמן גם כעת, ובכל עת שימצא לנכון בהמשך, להתייחס לשאלות שטרם נענו, ובכלל להישאר בפורום כדי לתרום מנסיונו. בלי קשר, זו הזדמנות להודות למיכל ולאור על היוזמה והארגון של האירוח הזה.
גם אם לא באנו על סיפוקנו מבחינת התשובות, אירוחים כאלה בהחלט חשובים ומבורכים. אני מקווה שהאירוח הזה היה בבחינת סנונית ראשונה.
 

מאיר72

New member
ונ.ב למנהלות ולטאו

טאו צודק, שכחנו להגיד תודה, למנהלות הפורום (גם אם לא יצאנו מסופקים). וטאו, קשיים טכנים? זה לא שיגור הדיסקברי לחלל, הוא יכול לענות על השאלות אחת אחת ומה לעשות כאשר קובעים זמן צריך לעמוד בו, זה מראה על חוסר רצינות!!!
 
קשיים טכניים

אכן, עמדו בפנינו כמה קשיים טכניים. חלקם קטנים ואולי נראים בלתי חשובים, כמו העובדה שיאיר שלח שלוש פעמים את ההודעה "שלום למשתתפי הפורום וגו'", כיוון שהוא ניסה לגרום לכך שההודעה תופיע בראש השרשור. דבר שני, לקרוא את השאלות, לחשוב על תשובות וניסוח מתאים (מהכירותי עם יאיר שמר אני יודעת שהוא שוקל בכובד ראש את מילותיו), לוקח זמן. רק השרשור שמאיר שלח ארוך כאורך הגלות. בסך הכל יאיר השקיע קרוב לארבע שעות (אנחנו ביקשנו ממנו שעתיים) וגם אם לא יצאנו מסופקים, כמו שמאיר אומר, אי אפשר לומר שזו לא השקעה. בנוסף, נראה שמפלצת ההודעות עשתה את שלה, וקיבלתי הודעה מ"הנהלת תפוז" על שתי הודעות שנעלמו, והם מנסים כרגע לשחזר. הודעה נוספת נעלמה מכיוון שהיא נכתבה כתשובה למשתתפת פורום שבחרה לפרסם את עצמה מעל במה זו ולכן נמחקה ביחד עם הודעת הפרסום, וגם אותה אנו מנסים לשחזר. יאיר אכן לא חייב להתייחס לכל שאלותנו, אבל גם יש בעייתיות בחלק מנושאי השאלות. מאיר, ציינת שיש שלוש אגודות. אני מכירה שתי אגודות של רפואה סינית, ואת "הלשכה" שיאיר עומד בראשה. כפי שאני רואה את זה, ומבלי לנקוט עמדה זו או אחרת, למשתתפי שתי האגודות השונות לרפואה הסינית יש רק דברים רעים לומר אחד על השני. כפי שנוכחנו גם בדיון שהתקיים בפורום שלך, חלק מההשמצות עוברות בהחלט את גבול הטעם הטוב וכוללות הוצאת דיבה. אם זו היתה הסיבה שיאיר לא ענה לחלק מהשאלות, אני יכולה להבין למה. ענייני פוליטיקה ולכלוך הם לא דבר שנעים להתעסק איתו, ונכון שהוא התארח כאן כדי לענות על שאלות, אבל שוב, זכותו. אני שמחתי לקרוא על כך שבניגוד לעבר, היום קיים שיתוף פעולה עם האגודה לרפואה סינית מסורתית. זה לא סוד שהיו חילוקי דעות ואף ניגודי אינטרסים בין האגודה לרפואה סינית לבין הלשכה למקצועות בריאות משלימים, ואם שני הגופים עובדים בשיתוף פעולה, אלה חדשות מבורכות. יאיר ייכנס לפורום בימים הקרובים על מנת לענות על שאלות ותגובות נוספות. מאחר וזה היה האירוח הראשון שלנו בפורום כמנהלות, אנו מודות לכם על שיתוף הפעולה ועל העלאת השאלות לדיונים (נשמע מאוד רשמי), וגם על השרשור הנוכחי, ממנו אנו יכולים ללמוד. אם יש לכם בקשות ורעיונות לגבי אירוחים בעתיד, נשמח לשמוע על כך.
 

tomerit

New member
למנהלות הפורום

תודה על המאמצים הרבים
תודה על האירוח, על הרצון, על ההתייחסות ועל שמירת הפורום כמקום פורה ומעניין.
 

מאיר72

New member
את יודעת כמו מה זה נשמע?!

כמו כן, כתבתי בהודעה המקורית שלי להתעלם מההשמצות ההדיות וכו' (גם אני חושב שהם עברו את גבול הטעם הטוב וחלק מההודעות נחמקו וחלק נערכו). ודדרך אגב למיטב הבנתי אין בדיוק שיתוף פעולה בין האגודה ל"לשכה" (כתבתי שבאנגלית זה נשמע מפוצץ)
 
../images/Emo51.gifליאיר

תודה רבה שהתארחת בפורום וענית לשאלותנו. הצלחה בענייני העמותה, החקיקה והחיים בכלל.
 

tomerit

New member
למה הוא התעלם משאלות?

הוא התעלם משאלות שלי ושל עוד מספר אנשים כמו מאיר וטאו. למה?
 
למעלה