יאיר שמר מתארח בפורום

shemmery

New member
תשובות הומאופתיות

ההומאופתיה הקלאסית היא תחום מוגדר מאד בכל השדה שנקרא הומאופתיה, והמיחד אותו הוא שההומאופתיה הקלאסית היא ההומאופתיה המקורית כפי שנוסדה על ידי סמואל האנמאן, והיא תחום הוליסטי העוסק בריפוי אדם השלם ולא בטיפול בסמפטומים, כפי שקורה בתחומי ההומאופתיה המודרנית וההומוטוקסיקולוגיה, - וזאת מבלי לפגוע בהצהרות האפקטיביות הטיפולית של תחומים אלו. יש בעיה היום בהבנה הציבורית של המושג הומאופתיה. באים מטופלים שאומרים שעברו טיפול הומאופתי ולמעשה הם קיבלו יעוץ תזונתי כזה או אחר שקיבל מסיבות לא ברורות כותרת הומאופתית, ולכן יש חשיבות להבהרת הנושאים האלו לציבור. למרות זאת יש גם בתוך ההומאופתיה הקלאסית מספר גישות לגבי שיתופי פעולה ושילובים עם שיטות אחרות. אני אישית בדעה שיש לאפשר למטופלים לעשות מספר טיפולים גם במקביל, רק לא רצוי בתחומים שעושים מניפולציה אנרגטית מקבילה כמו דיקור, אבל לדוגמא טיפולי רפלקסולוגיה,תוספי מזון, או טיפולי יעוץ נפשיים הוליסטיים - יש בזה לדעתי מהברכה, ויותר מזה, זה מכסה תחומים שבהם ההומאופתיה לא נוגעת. לגבי המלצה של מטפלים או התניית הטיפול בהפסקת טיפול תרופתי שניתן על ידי רופא - כאן אומר באופן נחרץ שזו טעות שעליה משלמת הרפואה המשלימה מחיר יקר, בכך שהיא נכנסת למסלול התנגשות בקיר אבנים, כי לדוגמא הנזק שנעשה בהפסקה לא מבוקרת של טיפול תרופתי באסטמה למשל יכול להביא להתקפים חמורים שדורשים חדר מיון. אסור לנו לגעת במרשמי רופאים, גם אם אנו חושבים שהם לא נחוצים. אני אישית כהומאופת אומר למטפלים שכאשר הם ירגישו שיפור עם הטיפול ההומאופתי, בהתיעצות עם הרופא המטפל ניתן להוריד בהדרגה את הטיפול הכימי.
 

moran f

New member
עוד שאלות בנושא הומיאופתיה

השאלה הראשונה נשאלה כבר הרבה פעמים במקומות שונים, אבל עוד לא ראיתי או שמעתי תשובה טובה, ולכן אני אנסה לשאול שוב. אני רק רוצה להבהיר שאני לא באה לכאן כדי לריב, אני שואלת כי אני באמת מעוניינת לשמוע את התשובה. הרבה פעמים שמעתי את הטענה שתרופות הומיאופתיות בטוחות יותר מתרופות קונבנציונליות משום שהן נטולות לוואי. בנוסף, כמובן, נטען שהתרופות יעילות מאוד. איך אפשר ליצור תרופה שהיא מצד אחד בעלת השפעה ומצד שני נטולת השפעות לא רצויות? השאלה השניה קצת פחות "משומשת" ונוגעת להומיאופתיה וילדים. הבנתי שאפשר לטפל גם בילדים באמצעות ההומיאופתיה. הייתי רוצה לדעת איך זה מסתדר עם מה שההומיאופתיה מאוד ידועה בו - השיחה המעמיקה עם החולה. האם משוחחים עם ההורים וזה מספיק או שיש "טריק" אחר? האם הטיפול בילדים מושפע מכך ושונה מהותית מהטיפול במבוגרים?
 

shemmery

New member
תשובות הומאופתיות 2

אם להוריד את המסך ולאמר את האמת, אז האנירה שלנו שהתרופות ההומאופתיות נטולות השפעות לוואי היא מיועדת לאנשים שחשיבתם הרפואית היא שמחלה = תרופה כימית + תופעות לוואי. מכיוון שתרופות הומאופתיות אינן חומרים כימיים אלא תמציות אנרגטיות, אין להן השפעות לוואי כימיות אבל יש להן בהחלט השפעות אנרגטיות ואף הן מעוררות ראקציות טיפוליות ובחלק מהמקרים אף תהליכי ניקוי וריפוי לא פשוטים שמצריכים הומאופת מיומן ומנוסה כדי לנהל אותן. לגבי ילדים: קודם כל גם עם רוב ההורים ניתן - וצריך - לנהל ראיון מעמיק מאד על מצבו הנפשי של הילד. עם הילד אפשר לדבר בשפתו שלו או לבקש ממנו לצייר או להביע את עצמו בדרך אחרת אם הוא משתף פעולה. הטיפול בילדים הוא שונה בכך ש.1. אצל ילדים המערכת החיסונית עובדת טוב יותר והם מגיבים נפלא לטיפולים. 2. בחלק גדול ממקרי הטיפול בילדים הדגש הוא על חיזוק המערכת החיסונית נגד דלקות חוזרות ואז הטיפול הוא פשוט יותר. 3 מבוגרים הם מורכבים, מופנמים ומסובכים יותר ולפעמים כבר קשה לזהות את הקלקול המקורי, בעוד שאצל הילדים זה יותר קרוב לפני השטח.
 
אטופיק דרמטיטיס

בתי בת ה-7.5 נולדה עם התופעה האיומה הזו. היא סובלת ממה באופן קשה <גירודים עד כדי פציעת העור> היינו אצל הומופט קופת חולים מכבי וטופלנו בטיפות סולפור ובתוסף מזון אך לצערי לא הועיל דבר. מה עוד ניתן לעשות???
 

חלמית

New member
שאלה

יש לי חלוקת שומן לא פרופורציונלית בגוף כתוצאה מבעיות הורמונליות: האם לרפואה האלטרנטיבית יש מה להציע? איזה כיוון לפנות? האם דיקור יעזור? (פירוט הבעיה במקרה ויש צורך: שומן רב מתרכז בבטן אך אין חזה בכלל (אני בת 18) כמו כן בעיות הורמונליות נוספות)
 
כן

יאיר יענה בקשר להומאופתיה. דיקור סיני עשוי גם הוא לעזור, אך חשוב להגיע למטפל מקצועי ומנוסה, רצוי דרך המלצות.
 

חלמית

New member
תודה../images/Emo140.gif וסליחה ../images/Emo9.gif

לא ידעתי שזה רק בקשר להומאופטיה
 
מספר שאלות

שלום יאיר, מניסיונך, מהם אחוזי ההצלחה בטיפולי הומיאופטיים? באלו תחומים במיוחד אתה מוצא את הצלחת הטיפול ההומיאופטי על פני טיפול קונבנציונלי רגיל? מתי תמליץ לאדם לפנות לרפואה המשלימה? האם זו תיהיה ההמלצה הראשונית שלך או שראשית תמליץ לאדם הסובל ממחלה/בעיה רפואית כלשהי לפנות לרפואה הקונבנציונלית?
מראש
 

אדומה2

New member
שלום יאיר, שאלה

האם זה נכון ליצור עמותה הכוללת את כל מקצועות הרפואה המשלימה? אני שואלת, מאחר ולמשל ההומיאופתיה פועלת בשונה מהרפואה הסינית ובשונה להרבה מאוד תחומים ברפואה המשלימה- זהו נושא רחב מאוד. גם הרפואה הסינית שונה מחבריה לרפואה המשלימה. הרי יש אגודה לעיסוי, אגודה לרפואה סינית (על כל חילוקי הדיעות מסביב היא עדיין קיימת), אגודה להומיאופתיה.... למה לא להמשיך עם זה? הרי קידום החוק בדיקור הוא נהדר, כמובן, אך איך זה עוזר להומיאופתיה? האם מדובר על שימוש בכוח רב יותר (קרי חברי אגודה) באמצעות העמותה למקצועות משלימים (ואם אני מפספסת את השם המדויק אנא סלח לי)? האם העמותה אינה מנציחה את ההכללה הגורפת של מקצועות הרפואה המשלימה שקיימת היום בקרב הציבור הרחב? לי באופן אישי אין דיעה מגובשת בעניין, אלו מחשבות שעולות מדי דיון על האגודות השונות, אודה לתגובתך. המשך שבוע טוב.
 

shemmery

New member
האם נכון ליצור עמותה לכל הרפ"מש

שאלה טובה ומעניינת הנסיון מראה שהיום על מנת לקדם תחום מקצועי רפואי בישראל מול רשויות הבריאות, הממשלה והכנסת, אין זה מספיק לעבוד במסגרת עמותה מקצועית אחת שרובה ככולה מופעלת בהתנדבות. לדוגמא שכרו של עורך דין ראוי הוא עשרות אלפי ש"ח בשנה וזה כבד על עמותה אחת. בנוסף כשאתה בא לרשויות יש הבדל מהותי אם אתה אומר לדוגמא שאתה מיצג 400 מטפלים או 4000 אנשי מקצוע. לפני כן צריך להדגיש שהלשכה למקצועות בריאות משלימים (או לשעבר ארגון הגג לרפואה משלימה) היא עמותת על/ארגון גג שמטרתו היא לקדם את הרפואה המשלימה מול הרשויות ולדאוג להגנה על המטפלים ולא לקבוע או לשמר קריטריונים מקצועיים, ולכן יש צורך חיוני גם בלשכה וגם בעמותות המקצועיות. בשלב זה העמותות המקצועיות בתחומי הרפואה הסינית, ההומאופתיה, הנטורופתיה הרפלקסולוגיה העיסוי, אלכסנדר, פלדנקריז, רולפינג ופאולה הם עמותות בעלות אוטונומיה מקצועית שפועלות במשותף במסגרת הלשכה לקידום אינטרסים משותפים. עוד מחשבות לגבי תהליכי חקיקה: יותר ויותר אנו מקבלים אזהרות ממשפטנים ואנשי מקצוע שאין מה למהר לגבי חקיקה, מבחינת אליה וקוץ בה. מצד אחד זה מקדם את ההכרה המקצועית והציבורית התחום, ומצד שני זהו סד שיכול הלגביל את הרוח החופשית או ההוליסטית של התחום. בתהליכי לחקיקה אתה יודע היכן אתה מתחיל ואין לך מושג היכן זה מסתיים כאשר עשרות גופים, רשויות וחברי כנסת מתחילים לבחוש בקדירה שבה לוהטים ומתבשלים האינטרסים השונים. יש לנו כאן אחריות רבה ויש להתקדם בזהירות תוך התייעצות מקצועית, פנימית וחיצונית, מתמדת.
 

טאוֹ

New member
פגיעה ברוח ההוליסטית?

שלום מר שמר, ראשית, תודה על הסכמתך להתארח כאן ולתרום מזמנך וממרצך כדי לענות לשאלות בנושא חשוב זה. כתבת: "הלשכה למקצועות בריאות משלימים (או לשעבר ארגון הגג לרפואה משלימה) היא עמותת על/ארגון גג שמטרתו היא לקדם את הרפואה המשלימה מול הרשויות ולדאוג להגנה על המטפלים ולא לקבוע או לשמר קריטריונים מקצועיים..." בעקבות דבריך, עולה בי השאלה כיצד מתכוונת הלשכה להעביר חוק שיקדם את התחום ויגן על המטפלים וזאת בלי להתייחס כלל לקריטריונים מקצועיים. למיטב הבנתי, חלק מההגנה על מטפלים היא שמירה על סטנדרט מסוים של לימודים, כך שאנשים שעברו קורסים קיקיוניים לא יוכלו לעבוד כמטפלים. האם יש לכך התייחסות כלשהי בחוק? אם אין לכך התייחסות בהצעת החוק, האם תוכל להסביר למה התכוונת כשאמרת שהחקיקה עלולה להגביל את "הרוח החופשית או ההוליסטית של התחום"?
 
יאיר שלומלום

אני סובלת מנשירת שיער כרונית. זה התחיל ב- 3 חודשים האחרונים וזה החמיר. אני צמחונית כבר שנה וחצי אבל לפני גם לא אכלתי בשר ו/או עוף בכלל. אני לוקחת B12 ובשבוע האחרון התחלתי לקחת גם ויטמין C. אני אשמח לעצתך... איזה תוספות מזון נוספות אני צריכה לקחת? יום מלא אור
 

shemmery

New member
שלום למשתתפי הפורום מיאיר שמר

שלום לכל מטפלי וידידי הרפואה המשלימה הלשכה למקצועות בריאות משלימים היא ארגון גג של 9 מקצועות שיש להם עמותה מקצועית בישראל - רפואה סינית, הומאופתיה, נטורופתיה, רפלקסולוגיה, עיסוי וטיפולי גוף, אלכסנדר,רולפינג, פלדנקריז ופאולה. וכן 3 בתי ספר -רידמן מדיסין ומדיקולג' כאשר בימים אלו אנו מגבשים פניה לבתי ספר נוספים לקבל הכרה של הארגון הזה. בימים אלו אנו עומדים מול שלושה מהלכי חקיקה והסדרה שנוגעים במקצועות הרפואה המשלימה - 1. וועדת משרד הבריאות שמינה השנה שר הבריאות דני נווה שהפגישה השלישית שלה ביום רביעי זה. משתתפים בה נציגי הלשכה, הרופאים ומשרד הבריאות, והמנדט שלה הוא להגיש המלצות לחקיקה תוך 9 חודשים. 2. חוק האקופנקטורה שאמור להסדיר את מקצוע הדיקור (להזכיחרכם ברפואה סינית יש גם צמחי מרפא ומקצועות מגע ותזונה שלא מוסדרים על ידי חוק זה 3. חוק מקצועות פרא-רפואיים כמו ריפוי בעיסוק, פיזיוטרפיסטים ודיאטניות קליניות. פעולות נוספות שאנו מעורבים בהם הם יצירת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים שיש בצידה הטבות והגנה שרק ארגון מקצועי גדול יכול להשיג לחבריו,ארגון כנסים מקצועיים, ושיתופי פעולה גם גורמים שונים כמו הסתדרות הרופאים (כנס אתיקה ומשפט גדול ברפואה המשלימה מתוכנן בשיתוף פעולה איתם במרץ 2006) אשמח לענות על שאלותיכם בנושאים אלו
 
שאלה ליאיר שמר

שלום מר שמר, ותודה שהסכמת להתארח אצלנו. אני מטפל בשיאצו ומדריך טאי-צ'י צ'ואן. האם הצעת החוק העומדת כרגע לדיון בכנסת עוסקת במקצועות המגע (שיאצו, טוי-נא, רפלקסולוגיה, מסאג'...) ו/או התנועה (טאי-צ'י, צ'י-קונג, פלדנקרייז...)? אם כן, מה החוק מציע? אם לא, מדוע?
 

shemmery

New member
לפזר את הערפל

לדוד קצת לפזר את הערפל הצעות החוק שרצות היום בכנסת הן שתיים: אחת בנושא הדיקור, והשניה בנושאי המקצועות הפרא-רפואיים שחופפים לרפואה משלימה כמו כירופרקטים, ריפוי בעיסוק, ריפוי באמנות, דיאטניות קליניות ועוד. לכן נכון לאמר שאין הצעות חוק בנושגעות באופן ישיר במקצועות המגע, ונוכחותנו בחוקים אלו היא בעיקר למנוע שהגדרות החוק במקצועות אלו לא יפגעו בחופש העיסוק של המטפלים ברפואה משלימה. במקביל הלשכה חברה בוועדה של משרד הבריאות שאמורה ליצר בסופו של דבר מיסוד והסדרה בתחום הרפואה המשלימה. כאן שוב חשוב להדגיש שחיוני מטפלים יצטרפו לעמותות המקצועיות על מנת להגדיל את יכולתן להסדיר את המקצוע, ובמידה ואין עמותה בתחום, ילחצו המטפלים על בכירי ומורי המקצוע להקים עמותה כזו. הלשכה לא מיצגת מטפלים, אלא רק עמותות מקצועיות שדואגות לקריטריונים מקצועיים לעיסוק והכשרה בתחום- הלשכה מיצגת אותן מול הרשויות ובכך מקדמת מקצועות אלו להכרה של משרד הבריאות.
 

shemmery

New member
אתר הלשכה

כדי לקבל תשובה מפורטת על שאלות אלו אפשר לתת לאצבעות לגלוש לאתר הלשכה ושם לקבל את רוב האינפורמציה: אתר הלשכה למקצועות בריאות משלימים: http://i-gag.com
 

מאיר72

New member
תגובה על ה"אירוח" של יאיר שמר

לצערי וכמו שחשבתי, התשובות לענין המקצועי היו לקונית, כאילו הוכנו מראש מצד אחד הוא כותב שאותה "לשכה" "הלשכה לא מיצגת מטפלים, אלא רק עמותות מקצועיות שדואגות לקריטריונים מקצועיים לעיסוק והכשרה בתחום- הלשכה מיצגת אותן מול הרשויות ובכך מקדמת מקצועות אלו להכרה של משרד הבריאות." ומצד שני הוא כותב "..בנוסף כשאתה בא לרשויות יש הבדל מהותי אם אתה אומר לדוגמא שאתה מיצג 400 מטפלים או 4000 אנשי מקצוע." ומצד שלישי הוא כותב "נכון להיום לפי מה שידוע לי אין שלוש עמותות שעוסקות בנושא" (עמותת ברפואה סינית). יש כאן סתירה בכל אחד מציטוטים כלפי השני, כמו כן התעלמות משתי אגודות נוספות, הרעיון של חוק אחד לכל השיטות הוא כתב גם "בשלב זה יש תאום בין מהלך החוק הכללי שמקדמת הלשכה בשיתוף עם משרד הבריאות, למהלך החוק הפרטי שמקדמת עמותת הרפואה הסינית." בעוד שאנחנו יודעים שאין בדיוק תיאום בין אותם עמותות לאותה "לשכה" (באנגלית זה נשמע פיצוץ) הוא כתב גם "נכון להיום, חבר הכנסת יורי שטרן שהוא מבעלי הצעת החוק, החליט לפתע, ביוזמה פרטית להמשיך לקדם את חוק האקופנקטורה, וזאת למרות שהלשכה/ארגון הגג, משרד הבריאות והסתדרות הרופאים חשבו שנכון להמשיך לפעול להסדרת התחום במסגרת הוועדה שהקים שר הבריאות דני נווה בתחילת 2005, להסדרת כלל המקצוע במקום להסדיר אותו בשיטת הסלאמי" כלומר הסתדרות הרופאים שהאינטרס שלהם הוא שלא יהיה חוק (או חוק שמוציא אותנו מחוץ לחוק), משרד הבריאות (גוף שאין לו מושג על הנעשה בתחום) יודעים טוב יותר מהאחרים, ודרך אגב שיטת הסלאמי זה כאשר מקצצים ולא כאשר מוסיפים - ודרך אגב כאשר יהיה חוק לגבי הדיקור שאר השיטות יהנו מזה יותר מהר מאשר חוק אחד שיאגד את הכל יחד. ודבר נוסף יאיר כתב גם "יותר ויותר אנו מקבלים אזהרות ממשפטנים ואנשי מקצוע שאין מה למהר לגבי חקיקה, מבחינת אליה וקוץ בה. מצד אחד זה מקדם את ההכרה המקצועית והציבורית התחום, ומצד שני זהו סד שיכול הלגביל את הרוח החופשית או ההוליסטית של התחום. בתהליכי לחקיקה אתה יודע היכן אתה מתחיל ואין לך מושג היכן זה מסתיים כאשר עשרות גופים, רשויות וחברי כנסת מתחילים לבחוש בקדירה שבה לוהטים ומתבשלים האינטרסים השונים. יש לנו כאן אחריות רבה ויש להתקדם בזהירות תוך התייעצות מקצועית, פנימית וחיצונית, מתמדת" רציתי רק להגיד במידה ויהיה חוק ראוי הוא לא יגביל את התחום ההולסטי אדרבא החוק יעגן אותו וישמור עליו בצורה ראויה ונכונה מכל שרלטן מיסטי/הולסטי. צר לי אבל אני מאוכזב! ונ.ב בהודעות של תפוז דיברו שהאירוח מתחיל בשעה 16:00 והתשובה הראשונה של יאיר הייתה בשעה 16:48 והתשובה השניה הייתה ב 16:54 ואח"כ רק ב 18:07, זה אינו מראה על רצינות (לא רק כלפי אנשי המקצוע אלא כלפי המטופלים)
 

tomerit

New member
בדיוק הוספתי תגובת אכזבה

כתבתי- שהיתה התעלמות משאלות: שמתי לב שהוא לא ענה לי, לטאו ולמאיר. ואני חשה מאוכזבת מחוסר התגובה.
 
למעלה