יאיר שמר מתארח בפורום

יאיר שמר מתארח בפורום

ביום שני ה-25 ביולי יאיר שמר, יו"ר העמותה למקצועות בריאות משלימים, יענה לשאלותנו. אתם מוזמנים לשרשר שאלות לכאן
 

מאיר72

New member
אני אישתי אשמח לתגובה על

השרשור המצורף, כשובעעים לאחר שהוועדה ישבה בכנסת. ואם אפשר התיחסות ענינית לתוכן ולא לדברים אישיים, תודה.
 
מאיר

השרשור המצורף, מהפורום שאתה מנהל, הוא ארוך ויש שם התפלספויות רבות, טענות, חילוקי דעות אישיים ועוד. מכיוון שיאיר מתארח אצלנו בפורום, אולי כדאי שתשאל את השאלות שמעניינות אותך במסגרת זו.
 

shemmery

New member
שלום למשתתפי הפורום מיאיר שמר

שלום לכל מטפלי וידידי הרפואה המשלימה הלשכה למקצועות בריאות משלימים היא ארגון גג של 9 מקצועות שיש להם עמותה מקצועית בישראל - רפואה סינית, הומאופתיה, נטורופתיה, רפלקסולוגיה, עיסוי וטיפולי גוף, אלכסנדר,רולפינג, פלדנקריז ופאולה. וכן 3 בתי ספר -רידמן מדיסין ומדיקולג' כאשר בימים אלו אנו מגבשים פניה לבתי ספר נוספים לקבל הכרה של הארגון הזה. בימים אלו אנו עומדים מול שלושה מהלכי חקיקה והסדרה שנוגעים במקצועות הרפואה המשלימה - 1. וועדת משרד הבריאות שמינה השנה שר הבריאות דני נווה שהפגישה השלישית שלה ביום רביעי זה. משתתפים בה נציגי הלשכה, הרופאים ומשרד הבריאות, והמנדט שלה הוא להגיש המלצות לחקיקה תוך 9 חודשים. 2. חוק האקופנקטורה שאמור להסדיר את מקצוע הדיקור (להזכיחרכם ברפואה סינית יש גם צמחי מרפא ומקצועות מגע ותזונה שלא מוסדרים על ידי חוק זה 3. חוק מקצועות פרא-רפואיים כמו ריפוי בעיסוק, פיזיוטרפיסטים ודיאטניות קליניות. פעולות נוספות שאנו מעורבים בהם הם יצירת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים שיש בצידה הטבות והגנה שרק ארגון מקצועי גדול יכול להשיג לחבריו,ארגון כנסים מקצועיים, ושיתופי פעולה גם גורמים שונים כמו הסתדרות הרופאים (כנס אתיקה ומשפט גדול ברפואה המשלימה מתוכנן בשיתוף פעולה איתם במרץ 2006) אשמח לענות על שאלותיכם בנושאים אלו
 

hatch1

New member
רישום לעמותה \ אגודה

שלום. כיצד ואיפה ניתן להרשם-לעמותה או אגודה,של מטפלים-מעסים,עיסוי שבדי הוליסטי. יש לפנות לביהס (רידמן) או שינה אפשרות אחרת.
 

shemmery

New member
רישום לעמותה

ניתן להתקשר לצרכי רישום לעמותה לעיסו וטיפולי גוף: איגוד עיסוי וטיפולי גוף בישראל יו"ר: טל זיו נציג בלשכה: טל זיו אתר העמותה:[email protected] www.imba.org כתובת העמותה: ת.ד.677 נס ציונה טל: -9404470 – 08 בהצלחה יאיר שמר
 
בלוטת התריס

שלום יאיר אובחנתי כסובלת מפעילות יתר של בלוטת התריס (TSH 0.01, T4 120, T3 13.5). נאמר לי שזו הסיבה לכך שאני לא מצליחה להחזיק הריון ומתקשה גם להיקלט. אני מטופלת היום בפרופיל טיוציל. שאלותי: מה הקשר להריון? האם יש טיפול חלופי? האם לאחר שאגיע לאיזון (בהנחה שאכן אגיע) אשמין? תודה רבה (למנהלת, אם השאלה אישית מידי, אני מתנצלת, פשוט הבנתי שיאיר הוא הומיאופת מעולה, אז אני מנסה את מזלי).
 

tomerit

New member
בקשה ליאיר

בתור סטודנטית לרפואה סינית מאד קשה להבין מה הלך הדברים מבחינת החוק וכדומה מכיוון שיש שלוש עמותות/אגודות שונות. אולי הגיע הזמן להתאחד הן מבחינה רעיונית והן מבחינה מנהלתית ולהקים גוף אחד ויחיד? קראתי את מה שנאמר במפגש בכנסת ואני חייבת לציין שזה נשמע מאד לא טוב שבמקום לדון בחוק יש ויכוחים בין הגופים השונים, זה בהחלט לא מציג את הרפואה המשלימה בצורה מוכבדת.
 

tanka

New member
מצטרפת

עד לקריאתי את השרשור המופיע לעיל לא ידעתי עד כמה האינטריגות בתוך עולם הרפואה הסינית הן מורכבות ולא נעימות. בתור מי שמתעתדת להיות מטפלת אני מאוד מודאגת מהמצב, מדוע באממת אין אגודה אחת המכנסת את כל הגופים העוסקים ברפואה סינית בארץ? איך ניתן לצפות לקדם חוק כשיש כ"כ הרבה חילוקי דעות? מדוע כלל להצטרף לאגודה? האם היא משרתת גם את טובת המצטרף\ת?
 

shemmery

New member
הלשכה וחוק הדיקור

תגובות לפונים אנסה בצורה מתומצתת לענות לחלק מהשאלות שנוגעות לעיניננו נכון להיום לפי מה שידוע לי אין שלוש עמותות שעוסקות בנושא. יש את הלשכה למקצועות בריאות משלימים שמאגדת 9 מקצועות כולל רפואה סינית. העמותה הסינית שחברה בלשכה מנהלת כעת קמפיין נוסף לקידום חוק הדיקור. בשלב זה יש תאום בין מהלך החוק הכללי שמקדמת הלשכה בשיתוף עם משרד הבריאות, למהלך החוק הפרטי שמקדמת עמותת הרפואה הסינית.
 

tomerit

New member
לא כך התרשמתי

אני קוראת באתר הכנסת את פרוטוקול המפגש מתאריך 27.6.05. חלקים מתוכו: "מיכה גידרון: אני יועץ משפטי של ארגון הגג של הרפואה המשלימה... קריאה: הוא לא מייצג את האקופונקטוריסטים, זה לא נכון. מיכה גידרון: העמותה של האקופונקטורה חברה בארגון הגג. היו”ר שאול יהלום : יש ארגון גג שכולם חברים בו? יש לארגון הגג יועץ משפטי? הוא אומר את עמדתו. רני אייל: עמדת האגודה לאקופונקטורה היא אחרת. היו”ר שאול יהלום : אתם חולקים על ארגון הגג? רני אייל: כן". והשאלה שלי היא- איך זה גורם למקצוע הרפואה המשלימה להראות בכנסת? אולי כדאי להגיע לאחדות רעיונית ומשם להמשיך למיסוד חוק?
 

מאיר72

New member
אז כלומר אותן שלוש עמותות

איגודים שיש להם חברים רשומים, לא קיימים, האם זה נראה לך הגיוני, לא להכיר בהם, כלומר הם יכולים (וגם עשו זאת) להגיד שהם לא מכירם בארגון הגג, מה לי כמטפל ברפואה סינית עם הומיאופתיה או עם כל שיטת טיפול אחרת (ואני לא מזלזל באף אחת מהן), הרי מה שיובל חקיקה לכולם זה חוק הדיקור וממנו כולם יעשו הקשה לשאר התחומים.
 

2_be

New member
שלום יאיר,

במסגרת הניסיונות לאגד את העוסקים במקצועות הרפואה המשלימה ולאפשר מצב בו יהיה פיקוח על המטפלים ברפואה משלימה ומקומות הלימוד עלה בין השאר בכנסה חוק האקופונקטורה. כיצד אתה רואה את הפיקוח האפשרי על מטפלים בתחומי הרפואה המשלימה? איזה קריטריונים נראים לך עקרוניים במיוחד וברי אכיפה? הרי נראה שלא קל לפקח ולהגדיר קריטריונים לתחום שחלקו הגדול הוליסטי ואינו נתון לביקורת (אם זו המילה הנכונה) מדעית? שאלה נוספת, כיצד אתה רואה את השילוב בין הרפואה הקונוציונלית לרפואה האלטרנטיבית/משלימה/ הוליסטית מנקודת מבטך?
 
תשובה ל-b_2 ולטאו

אני מצטטת את התשובה של יאיר, שעונה לדעתי לשאלות של שניכם, ונעלמה במחוזות האבודים של "תפוז": שלום לפיקוח על מטפלים ברפואה משלימה ( זה שם גרוע אבל עוד לא עלינו על שם מוצלח יותר שמוסכם על כולם, ויש על זה דיונים חמים למדי בלשכה)יש שני שלבים: השלב הראשון הוא המצב היום והוא שהמדינה מתעלמת מקיום המטפלים והגופים היחידים שעוסקים בפיקוח מקצועי הם העמותות המקצועיות בכל תחום ותחום. עמותות אלו מקיימות תהליכי קבלה לחברות ופיקוח על בתי ספר והן המדד היחיד היום להבדלה בין מטפל מקצועי ושרלטן, ולכן כל מטפל שרוצה להתחבר להגדרה מקצועית של מטפל מומלץ שיצטרף לעמותה מקצועית בתחומו. המשמעות של הפיקוח היא רק שהעמותה יכולה להפסיק את ההכרה במטפל, אבל כיוון שאין לזה תוקף של חוק מדינה, היא לא יכולה לגרום לו לפרוש מהמקצוע. השלב השני שמתבשל זה כמה שנים הוא שהמדינה מגדירה מהו מטפל ואז נכנס לתוקף גם חוק פלילי של איסור התחזות להומאופת למשל, אלא רק הומאופת בעל תעודה שמוכרת על ידי המדינה יוכל לעסוק במקצוע המוגדר כהומאופתיה. סיום תהליך זה יקח עוד שנתיים שלוש. וועדת משרד הבריאות שהזכרתי קודם תעסוק בזה והמשימה הראשונה שלה תהיה להגדיר איזה מקצועות יוכללו בתהליך הסדרה זה. חשוב לציין שמקצועות שלא יכללו בהסדר זה יוכלו להמשיך לפעול באין מפריע, אבל מטפלים ששיכים לאותם מקצועות, אם הם לא יקבלו תעודה, יאלצו לפרוש מהמקצוע או להסתכן בתביעה משפטית. פיקוח: הפיקוח על מקצוע אינו דורש הגדרה מדעית של המקצוע ההוליסטי. מה שצריך זה רק הגדרה של מסלול ההכשרה (מה צריך ללמוד הומאופת מקצועי, לדוגמא) והגדרה של אתיקה מקצועית שהמעבר עליה יכול להביא לשלילת תעודת המטפל המקצועי. שילוב: השילוב בין הרפואה המשלימה והקונבנציונאלית יכול להתקיים כאשר יש מקצועיות גבוהה והתיחסות של כבוד הדדי משני הצדדים. יש דברים שרפואה משלימה לא מסוגלת לעשות ולהפך. כאשר המרפאים משני עברי המתרס ילמדו לדבר אחד בשפתו של השני ולהבין ולכבד את עולמו, אז אפשר יהיה שמטפלים ברפואה משלימה ורופאים יעבדו ביחד לדוגמא במחלקות של בתי חולים, דבר שקורה היום במחלקת העור בתל השומר שם עובד דודי פרלה בדיקור בהצלחה רבה. אני עצמי עובד כהומאופת יום בשבוע במחלקה לרפואה משלימה בתל השומר, שם אני מטפל בעיקר בנפגעי הלם קרב, בתאום עם הפסיכיאטרים והפסיכולוגים שמטפלים בהם, ובמחלקה ידוע שההומאופתיה (ושאר המקצועות שניתנים שם, דיקור, רפלקסולוגיה ועוד) מסוגלת לסייע באופן שהפסיכיאטריה לא מסוגלת.
 
ברוך הבא לפורום שלנו-חוק הדיקור

ראשית:אחרי שקראתי את תמליל ישיבת הועדה בכנסת, אני רוצה ראשית לקרוא לשלושת העמותות המייצגות היום את מטפלי הרפואה סינית להתאחד לעמותה אחת. מה לדעתך מונע איחוד זה והאם יש סיכוי שהוא יקרה. שנית-מדוע אירגון הגג מתנגד לדיון בחוק הדיקור, ומעכב עיכוב נוסף חוק שנמצא כבר בהליכי חקיקה מתקדמים ואפילו נראה לע פניו טוב לציבור מטפלי הר''ס. אשמח להבין את הטיעונים בעד ונגד החוק (ואגב-האם ניתן למצוא את החוק עצמו ברשת?) תודה מראש ושבוע טוב
 

shemmery

New member
חוק הדיקור והלשכה - המשך

שלום דני נגעת כאן במנקודה מורכבת וטעונה מאד ואני אנסה לפשט אותה במידת האפשר. קודם כל חשוב להדגיש שהיום הלשכה והעמותה הסינית עובדות בשיתוף פעולה במסגרת אחת, כך שיש היום חזית אחידה מול משרד הבריאות. ( אני לא מבין מהיכן צץ הרעיון שיש 3 אגודות מקצועיות שעוסקות ביצוג הרפואה הסינית, אני מכיר רק אחת) זאת למרות שהיו בעבר ויש מספר חילוקי דעות בנושא חוק האקופנקטורה, אבל אפשר להתקדם ביחד גם כאשר יש מספר חילוקי דעות בנושאים מהותיים מסויימים. לגבי העבר וההווה של חוק הדיקור. בעבר (1999) הוקמה הלשכה/ארגון הגג כגוף שמיצג את כלל המקצועות המאוגדים בעמותות, גוף שגיבה בן השאר את מהלך חוק האקופנקטורה, ואכן נציגי כלל המקצועות השתתפו פיזית באותו יום בכנסת שבו החוק עבר ללא מתנגדים. בשלב מסויים נאמר לנו על ידי בכירי משרד הבריאות שחוק האקופנקטורה יהיה אב ודגם להסדרת שאר המקצועות. בשלב זה פנינו לעמותה הסינית שישבה אז עם משרד הבריאות בבקשה להיות שותפים - משקיפים בישיבות כדי למנוע פגיעה בשאר המקצועות ונענינו לצערינו בסירוב מוחלט! בנקודה זו עלו מספר חילוקי דעות מהותיים: הלשכה טענה שהזמן לא בשל להעביר את כל ההכשרה ברפואה משלימה למסגרות אקדמיות ואוניברסיטאיות ולסגור את כל בתי הספר הלא-אקדמיים. חששנו מאד מתוך אחריות לשאר המקצועות, שהתקדים שנכפה אז על ידי משרד הבריאות על חוק הדיקור, שהעיסוק בו יהיה תלוי אך ורק בקבלת בתואר אקדמי באוניברסיטה, יכפה על שאר המקצועות. בשלב זה פנינו לשר הבריאות והעלינו את חששנו והוא החליט למזג את כל המקצועות בחוק אחד. נכון להיום, חבר הכנסת יורי שטרן שהוא מבעלי הצעת החוק, החליט לפתע, ביוזמה פרטית להמשיך לקדם את חוק האקופנקטורה, וזאת למרות שהלשכה/ארגון הגג, משרד הבריאות והסתדרות הרופאים חשבו שנכון להמשיך לפעול להסדרת התחום במסגרת הוועדה שהקים שר הבריאות דני נווה בתחילת 2005, להסדרת כלל המקצוע במקום להסדיר אותו בשיטת הסלאמי. עמדתנו היום היא, שאם ח"כ יורי שטרן מעונין לקדם את חוק האקופנקטורה,ביוזמה פרטית בשיתוף עם העותה הסינית, אנו בלישכה לא מתנגדים באופן מהותי (חוץ מהנקודה הנ"ל בנושא האקדמיה שכבר הוסכם כבר על כל הצדדים שהיא תשונה) במידה והמצב הקודם לא יחזור ואנו נהיה שותפים בתהליך מתוך ההבנה וההסכמה שהעמותה הסינית היא זו שמובילה את המהלך. הגישה הכללית שלנו היא "שכוחנו באחדותנו" בעמידה מול הממסד במטרה לשמר ולקדם את הרוח ההוליסטית במדינת ישראל, ונכון להיום מבינים זאת כל חברי הלשכה, ועושים מאמץ לגשר על הפערים מתוך הדברות ומשא ומתן.
 
שאלות בנושא הומאופתיה

יאיר היקר, יש הומאופתים שנוהגים להמליץ למטופליהם להפסיק לצרוך תרופות מרשם, וכן יש כאלה שמתנים את הטיפול בכך שהמטופל יפסיק לקחת תרופות. הומאופתים רבים מתנים את מתן הטיפול בכך שהמטופל יפסיק לצרוך תופסי מזון, ובאופן כללי שוללים שיטות טיפול הוליסטיות אחרות. נוצר הרושם ששיטת הטיפול הזו היא מהקיצוניות בתחום הרפואה המשלימה, ושיש בה פחות אינטגרציה עם המקצועות האחרים בתחום הרפואה, הבריאות והנפש. (לטוב ולרע, מטרת השאלה היא לא להעביר ביקורת אלא לשמוע את דעתך בעניין) האם גם לדעתך כך הדבר? האם ניתן לשלב טיפול הומאופתי קלאסי עם שיטות טיפול נוספות ואם כן, באלו מקרים נוכחת שהשילוב יעיל, ועם אלו שיטות? שאלה נוספות: מה מבדיל הומאופתיה קלאסית מהומאופתיה מודרנית והומוטוקסיקולוגיה? בדרך כלל שמעתי שאומרים שמדובר בשיטה שונה לחלוטין. האם לדעתך הציבור מכיר בהבדלים בין שתי השיטות? האם יש חשיבות להעלאת המודעות הציבורית לנושא?
 

nofaritrit

New member
ובהמשך לשאלתה של מיכל

ראיתי שאתה עוסק בשילוב של טיפול מודעות עם הומאופטיה שזה נראה לי שילוב מנצח. מה דעתך על יעילות טיפול הומאופטי קלאסי ללא שילוב של טיפול מודעות? אני כמובן כותבת מניסיון של טיפול. ראיתי שלעיתים השינויים שחלים בעקבות לקיחת רמדי יכולים להיות דרמטיים אבל בשל חוסר מודעות הם מתפוגגים מהר כשם שבאו. האם לדעתך יש מספיק דגש בהוראת מקצוע ההומאופטיה על מודעות, פסיכולוגיה , עולם הרגש וכו'? תודה רבה! נופר
 

shemmery

New member
שילוב של טיפול מודעות עם הומאופתיה

שאלה מצויינת וחשובה אחת היתרונות - והחסרונות - של הטיפול ההומאופתי הוא העומק שבו הוא נוגע ומעורר מצד אחד, וההפרשים הגדולים בין מפגש למפגש - מחודש על שלושה חודשים - מצד שני. ראיתי לא מעט מקרים שבהם התרופה ההומאופתית פתחה פתח לשינוי - אבל הפחדים וההרגלים חסמו את המעבר ואז לאחר זמן מה חלון ההזדמנויות נסגר והאדם חזר לדפוסיו הישנים. זהו המקום שבו היעוץ השוטף והעבודה הרגשית המקבילה הם חיוניים ביותר, ואם ההומאופת לא עושה זאת בעצמו - כי זה לא נכלל בהכשרה ההומאופתית - ראוי שההומאופת יפנה למסגרות נפשיות תומכות מקבילות, בעיקר במקרים בהם יש פצעים וכוויות עמוקות כמו התעללות מינית לדוגמא. אני אישית למדתי בלונדון בסוף שנות השמונים במקביל להומאופתיה תחום של יעוץ נפשי הוליסטי-רוחני שנקרא Psychosynthesis ולכן אני משלב גם מסעות של דמיון מודרך לגעת בילד הפנימי במקביל לעבודת התרופה ההומאופתית, ואני רואה בזה ברכה רבה. עוד על הנושא והשילוב ניתן לראות באתר שלי http://yair-shemmer.prestige.co.il
 
למעלה