הדרך לאשר - שאלה לגולשים

שובטמה

New member
מספיק עם-תשובה

כל החיים זה מצב זמני. הנקודה היא איך אתה רוצה לחוות אותם וזה בידיך. אם זה בסדר לך -אז אשריך. אני נמצא במקום של לחוות אותם ממקום של שביעות רצון וספוק גדולים יותר ואני צועד בדרך הזו. מי יתן וכל בני האדם יהיו מאושרים יותר.
 

nofaritrit

New member
שובטמה היקר

האם חוסר אושר משמעו חיים לא מספקים? האם לחוות סבל, כאב, אובדן ובעקבותיהם היכולת לפתוח את הלב ולהיות שם בשביל מישהו אחר זה לא חלק ממעגל החיים, החוויה האנושית והאלוהית גם יחד? מי ייתן וכל בני האדם ירגישו יותר ויפתחו את ליבם האחד כלפי השני. צר לי שובטמה, אבל הדיון הזה מרגיש כאילו אתה זה שיודע את התשובה. (קצת התנשאות, או שאולי אני טועה?) אם אתה בתקופה של תגלית ואושר וחוויה ממימד שאתה פחות הכרת , יופי לך. תהנה ממנה ותלמד אותה, גם היא תחלוף ואין רע בכך.
 

טאוֹ

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

התקדמותנו לאורך בחיים בדרך כלל לא נעה בקו ליניארי, כמו שמזכיר אחד מסיפורי הזן החביבים עליי: תלמיד אחד ניגש למורה המדיטציה שלו ואמר, "המדיטציה שלי נוראה! אני מרגיש שדעתי מוסחת, או שרגליי כואבות, או שאני נרדם כל הזמן. זה פשוט נורא!" "זה יעבור", השיב המורה בשלווה. שבוע לאחר מכן, התלמיד שב אל מורו. "המדיטציה שלי נפלאה! אני מרגיש כל כך מודע, כל כך רגוע, כל כך חי! זה פשוט נפלא!" "זה יעבור", השיב המורה בשלווה. אז תודה על הודעה נהדרת ומעוררת השראה, נופר. כתבת מילים של חוכמה ויופי (אבל תזכרי שאולי גם זה יעבור
)
 

שובטמה

New member
תגובה לטאו-יזן

יופי של סיפור. אני מאחל לכולם להיות בחויה של המציאות ממקום אוביקטיבי שהכל זמני וחולף וארעי ,וכך להתיחס לחיים ,-כי הכל זמני,וחולף , אזי למה להיות כל כך רציניים - מי יתן וכל בני האדם יהיו מאושרים
 

שובטמה

New member
תשובה לנופרטיט-הכל זמני

אני לא מתימר לדעת שום תשובה , מה שאני מספר זה את החוויה שלי של המציאות בכאן ואכשיו וזהו, וכל מה שנכתב זה אך ורק מחווית המציאות כפי שהיא בלי שום רצון להתנשאות . נהפוך הוא , הרצון הוא שכל בני האדם יהיו מאושרים.
 
רציתי בהתחלה לצטט כמה תאורויות

פילוסופיות על האושר כפי שהוא נתפש היום וכפי שהוא נתפש בעבר והקשר שלו לתכלית קיומנו , אבל קיץ ,וחם נורא והכי מתאים דוקא להמליץ לשובטמה ,המאושר הנצחי לגשת לטיפול אצל חכם מימון (זוכרים, ההוא מהמערכון של הגשש...?) שיחדיר בו קצת עצבות.
 

שובטמה

New member
תשובה לניצת -הורד

אני רוצה לגרום לך להיות יותר שמח , ואני לא מדבר על תיאוריות פילוסופיות אלה על חווית המציאות כפי שהיא . חבל לי שאתה מזלזל בחיים שלך אך זה שלך ושלך בלבד. מי יתן וכל בני האדם יהיו מאושרים.
 

שובטמה

New member
המציאות כאשליה -התיחסות

איך אפשר לדעת אם המציאות היא כמו שהיא או אשליה ?
 

שובטמה

New member
תשובה לטאו

כאשר אתה חי באמת שלך הרי אתה חי וחווה את הכאן ואכשיו ואת המציאות כפי שהיא, לפי השאלה שלך אני מבין שאתה לא יודע אם החיים שלך הם באמת שלך ?
 

שובטמה

New member
תשובה לטאו

אנו כבני אדם פוקחים עיניים בבוקר ומתעוררים למציאות מסוימת , עבורי האשליה זה לקבל את המציאות הזו כמו שהיא ? מצאתי באפן אישי ואני מדגיש שזה מנסיון אישי בחוויה האישית שלי כאשר אני לא מגיע ממקום של מיסיונריות כמו שקיבלתי באחת התשובות, שבמדיטציה.ובלהגיע באמת שלך לעצמך ,בלי להאשים אף אחד בלמה שהגעת עד אכשיו בחייך,ובלקחת אחריות על חייך, אתה יכול להגיע בלחוות את המציאות ממקום של סיפוק ושל שביעות רצון. וזה אני מדגיש רק מנסיון אישי בלבד.
 

שובטמה

New member
תשובה לטאו-אם כבר

לא מצאתי. אני בדרך , זה לא שחור ולבן ,שהיום אתה לא מאןשר ולמחרת כן. כדי לראות את החוויה האישית של האנשים . כדי לסקרן אותם לגבי המציאות כפי שהיא , כדי לא לקבל את המציאות כמובנתת מאליה.
 
למעלה