הדרך לאשר - שאלה לגולשים

שובטמה

New member
שאלה לעורך-הדרך לאשר ?

עורך יקר מעבר לטיפול חיצוני שעוזר לריפוי, רציתי לשאול על איזה טיפול עצמי יכול להביא את האדם לאשר ? ואני מתכוון לחוויה של המציאות ממקום יותר מאושר
 

שובטמה

New member
הדרך לאשר - שאלה לגולשים

שאתה שאושר -אם- מה גורם לך לחשוב כך ? ואם אתה לא - מה אתה עושה בשביל זה ? ואם אתה מזהה שאתה לא אז מאיפה אתה מתחיל את המסע לאשר ?
 

שובטמה

New member
תשובה ל : 0 אור 0

כן . ואני לשמחתי בדרך , העבודה היא כל הזמן , תוך כדי מסירות והתמדה ועקשנות, וזה התחיל לפני שנה וחצי כאשר סימתי קורס ויפאסאנה בחציבה בן 10 ימים. זה לקחת אחריות על החיים שלך , זה לא לברוח מאחריות על מצבך זה להגיע באהבה לעולם התופעות זה לקבל את המציאות כפי שהיא , זה לבינתיים
 

0 אור 0

New member
ומה הקשר לאושר?

אני לוקחת אחריות על חיי אני עובדת בלי הפסקה (אבל גם בלי עקשנות) על התפתחות אישית אני מגיעה באהבה לעולם ולחיים בו אני מקבלת את המציאות כפי שהיא (ולא תמיד היא קלה) האם זה הופך אותי למאושרת? האם זה מקדם אותי לאושר?
 

שובטמה

New member
תשובה ל: 0 אור 0

כאשר את עושה את הדברים הללו התהליך הוא לא ברמה של הפיכה להיות מאושר כי כמו שאת מנסחת את דברייך אז זה הכל ברמה התיאורטית , אני מדבר על חויה מעשית של המציאות כמות שהיא , אני מדבר על להיתקל בסיטואציה בחיים שלפני מספר ימים הרגיזה אותך קשות , ואכשיו כתוצאה מההתקדמות שלך אזי את לוקחת אותה בקלות יותר , את מקבלת את המציאות כמות שהיא זו החויה המעשית של ההתקדמות לאשר.
 

0 אור 0

New member
לכל אדם בדרך חייו

יש את המקום בו הוא מתחיל, המקום שלשם הוא הולך והדרך שבאמצע. אני עדיין במצב שבו אני לא יודעת לאן אני מתקדמת, אני אוהבת לשתף אנשים אחרים בדברים טובים שגיליתי בדרך , וללמוד מאנשים אחרים דברים טובים שהם גילו. מה שאתה מדבר עליו הוא, ברמה מסויימת , מסיונריות. הגדרת לך את המטרה וקראת לה אושר (שאגב, גם אתה לא הגדרת אושר - רק תיארת שלבים בדרך שכולנו מצויים בהם) וגם הגדרת את הדרך ה"נכונה". מנסיוני, יש סיכון בהליכה בנתיב כזה של בטחון גדול מדי בדרך ובמטרה - כשאתה נמצא במוד של הטפה, אתה עלול לפספס דבר נפלא שלא נופל לך בתוך הנתיב הסלול הזה. נתנה לו פה מישהו בדיון פנינה נפלאה - היא לא מנסה להגיע לאושר, כי האושר הוא סטטי, והיא אוהבת להיות כל הזמן בהתקדמות ותנועה קדימה - האם לקחת את הפנינה הזו והתעמקת בה, ובמשמעות שלה? לגבי הדוגמא שנתת: אני שמחה מאד שעברת חויות שלימדו אותך לקבל דברים בקלות גדולה יותר, לא להתעצבן על דברים לא חשובים. זה דבר נפלא!! מבחינתי, הצעד הבא בהתפתחות הזאת, הוא ללמוד להבחין בין דברים שהם בגדר מציאות שצריך לקבל אותה, ובין דברים שהם לא הכרח המציאות, וצריך למצוא את הדרך והכח לשנותם.
 

שובטמה

New member
תשובה -לכל אדם

אני האחרון שיטיף לדרך מיסיונרית. מי יכול לדעת אם התנועה קדימנ היא הכן קדימה? איך היא מזהה שזה קדימה ? לפי מה ? אני שמח לשתף אנשים בדברים טובים שקורים לי וזה מה שאני עושה אכשיו, אני מגדיר את הדרך כנכונה עבורי ועבורי בלבד, מכיון שבכל שלב ושלב שאני מייסם אותה מידי יום אני חווה את המציאות טוב יותר בהתפתחות הזו אתה פשוט חווה את המציאות כפי שהיא,ויש רק מציאות אחת, הגישות אליה הן שונות.
 

שובטמה

New member
תשובה לטלילה

לאשר אי אפשר לדבר ולעמוד מהצד , לאשר דרושה עשיה לא גיבוב של דברים בלי תכלית.
 
אני לא כל כך מבינה

מצד אחד אתה שואל על האושר ומבקש תשובות, אך כאשר אנשים הגיבו לשאלתך וענו את התשובה שלהם, שללת את תשובתם. על תשובה אחת אפילו כתבה שהיא "גיבוב של דברים בלי תכלית". בנוסף, נתת תשובה משלך. התשובות שלך מזכירות לי את תשובותיהם של כמה גורואים בהודו. ולגבי, רק לשם ההנאה שבדיון: מטאפורה לאושר בעיני היא כשאתה יושב אחרי ארוחה, אתה לא רעב יותר אבל גם לא מלא מידי. טוב לך בבטן ואתה נינוח. אתה לא רוצה יותר, אתה מסופק.
 

שובטמה

New member
תשובה ל:אני לא כל כך

אני שואל כדי לראות איפה האנשים עומדים ביחס לזה אני נמצא לשמחתי בדרך מזה שנה וחצי לאחר קורס מדיטציה ויפאסאנה שעשיתי בחציבה, ומאז מידי יום אני עושה שעה ביום מדיטציה, והדברים שקורים הם נפלאים. אני מאחל לך שבכל חויה שתחווי בחייך תהיה לך התחושה הזו שלא לרצות כלום מי יתן ולזה תגיעי. כדי להגיע יש ללכת בדרך לא להסתכל ולחכות.
 
יש לי עוד תשובה

ביומיים האחרונים יצא לי לבלות שעות על מזרן השיאצו, כמטפלת וכמטופלת. בעודי עוצמת את עיני נזכרתי משום מה בשרשור הזה וידעתי: טיפול שיאצו הוא לא רק הדרך אל האושר, הוא האושר. וזה לא משנה באיזה צד של המזרן נמצאים...
תודה על איחוליך, מאחלת לך שתגיע אל האושר שלך
 

שובטמה

New member
תשובה -לעוד תשובה

עצימת העיניים היא הדרך אל האשר, ולא משנה איפה אתה עושה את זה . אני מאחל לך דרך צליחה, מהניסיון שלי כדאי לעשות את זה לבד ואז הדרך יותר מהירה.
 

שובטמה

New member
עצימת עיניים-תשובה

עצימת עיניים בישיבה -במדיטציה. רוב בני האדם שאינם חווים את המציאות כפי שהיא הכן כן , משולים לאותם אנשים החיים את חייהם בצורה כזו, בני אדם הנוסעים על כביש מהיר בעיניים עצומות.
 

nofaritrit

New member
שובטמה

ואתה הוא זה שיודע. זה נישמע כאילו אתה מדקלם מישפטים ששמעת וקראת. וזה משעשע אותי. מהי המציאות כפי שהיא? מאיפה הביטחון שלך להגדיר אותה? ואיך הכליות שלך? נו , באמת...
 

שובטמה

New member
תשובה לנופרטריט

ממש לא . אני לשמחתי הרבה לא מדקלם אלא מספר לך את החוויה שלי בכאן ואכשיו . דרך הגב :את יודעת את ההבדל בין לדבר על משהו ובין לחוות אותו ?
 
ארבע צורות למדיטציה

שכיבה, ישיבה, עמידה, תנועה. אין אחת טובה מאחרת לנפש, אבל ישיבה לא מועילה לגוף. יש צורות של מדיטציה בתנועה שכן מועילות לגוף (לא כולן).
 
למעלה