מריחואנה

טאוֹ

New member
מריחואנה

שלום לך, איני מבין בהומאופתיה ובתזונה אבל אני יכול לספר לך קצת מזווית יותר אישית. ה-THC, החומר הפעיל במריחואנה ובחשיש, אכן משמש לטיפול רפואי ספציפי, ולא רק נגד כאבים. כאשר סבתי ז"ל גססה מסרטן, דאגתי להביא לה חומר משובח כדי להקל על הבחילות הקשות וההקאות שהיו מנת חלקה מרגע שהתחילה בטיפולי כימותרפיה. שיקולים של התמכרות או נזקים לריאות לא היו רלוונטיים כיוון שממילא היו אלה ימיה האחרונים. שמעתי שנותנים גם לחולי איידס טבליות מרוכזות של THC, כדי לעורר להם את התיאבון. מצד שני, אני רואה בעייתיות מסוימת בחיפוש נימוקי תועלת כדי להכשיר את העישון גם למטרות אחרות. לכן, אם אין באמת סיבה שמאד מצדיקה את זה, עדיף להימנע מכך לגמרי. נתחיל בעובדה שמדובר בחומר בלתי חוקי, על כל המשתמע מכך, ואת זה כבר הזכירו כאן. מעבר לכך, קנאביס אכן פחות מזיק וממכר מניקוטין, אך מעשני מריחואנה בדרך כלל שואפים עמוק יותר בזמן העישון וגם מחזיקים את העשן זמן ממושך יותר בריאות. תעשה לבד את החשבון. הדבר האחרון, ולאו דווקא בסדר החשיבות, הוא עניין ההתמכרות. אמנם עישון פה ושם אינו יוצר התמכרות, אבל הוא יוצר תלות - וזו עשוייה להוביל להתמכרות. קשה לי לחשוב על אדם שיניחו לפניו קערה מלאה בטבליות שוקולד, והוא ייקח רק אחת ויסתפק בזה. אבל אולי קשה לי לדמיין זאת רק בגלל שאני בעצמי מכור לשוקולד... וזה מזכיר לי את הסיפור הבא: פעם שמעתי שיחה בין שני חרדים, שדיברו על אדם דתי שלישי, אבל לא חרדי אלא "כיפה סרוגה", ואמרו שהוא מקיים מצוות לא לפי "שולחן ערוך" אלא לפי שיטת הרב נוח. כיוון שאני מכיר אותם שאלתי לפשר הדבר, והם הסבירו שמי שהולך לפי שיטת הרב נוח, עושה רק מה שנוח, ומה שלא נוח (המצוות שקשה מדי לקיים), הוא לא עושה. למה נזכרתי בזה? אולי כי בין השורות אני קורא שאתה מחפש נימוקים חיצוניים למשהו שכבר יש לך דיעה עליו (חיובית). כמובן שבהחלט ייתכן שאני טועה. אולי נזכרתי בסיפור כי כמו שאמרתי, בסופו של דבר זה הסיפור של כולנו, וכולנו משחקים בו בהזדמנויות שונות בתפקידים השונים - לפעמים על תקן הבחור שמחפש חיים נוחים, לפעמים בתור החבר'ה שצוחקים על אותו בחור, ולפעמים אפילו בתור הרב נוח עצמו, שמחלק עצות פופולריות. לכן אתה לא צריך לקחת את זה אישית, אפשר גם סתם ליהנות מסיפור לשבת.
בכל מקרה, אני חושב שהסיפור בכל זאת קצת עונה על השאלה האחרונה שלך: כן, שום התמכרות אינה בריאה - לא לקולה, לא לסקס ולא לשום דבר אחר, וכנראה שהרבה מאד מאתנו אכן מכורים בדרך כזאת או אחרת להרגלים או לדברים מסוימים. האם זה נותן קרקע נוחה להכשיר התמכרות אחרת, כמו עישון מריחואנה? לדעתי לא, בפרט על רקע הנזקים שהיא עצמה עלולה לגרום. מקווה שקיבלת תשובות והכוונות, ומכאן ואילך - אלו החיים שלך והבריאות שלך.
 

dizel1

New member
דעתי על המריחואנה אינה שלילית

במו עיניי ראיתי כיצד המריחואנה עוזרת לאדם אלים במיוחד לרסן את אלימותו, וכן כמו שציינת המריחואנה הועילה במקרה של הקלת הכאבים והבחילות במחלות קשות במיוחד. סיפור "הרב נוח" הוא נחמד ומוכר, אבל לא הייתי רוצה להשוות את זה לצריכת מריחואנה. בכל מקרה איני שולל חשיבה מחדש לגבי המריחואנה ולכן אני כאן שואל שאלות, ומקבל (תודה לכם) תשובות ע"פ הידוע לכם ומנסיונכם.
 
האם אותו אדם אלים, שריסן את אלימותו

בעזרת מריחואנה, נשאר פחות אלים גם כשהפסיק לצרוך מריחואנה?
 

childoftime

New member
ונניח שלא?

מה עדיף - שימשיך להיות אלים, או שימשיך לצרוך מריחואנה? אני לא מטיף לשימוש חופשי בסמים, אבל לצמח הזה יש הרבה תכונות מרפאות (יש לו גם תכונות טובות לא רק לריפוי, אבל נעזוב את זה כרגע), והגיע הזמן שהוא יהיה בשימוש רחב יותר. צחוק הגורל הוא שהסיבה העיקרית שהוא לא חוקי היא בגלל לובי של חברות הטבק שמגלגלות מיליארדים על גבי מיליארדים בזה שהם מוכרים מוצר שמזיק הרבה יותר, וחוקי לגמרי. אם הצמח יהיה חוקי, הטבק יהיה בסכנה, ואז גם הכיס שלהם עלול לכאוב... אני לא אומר להתחיל למכור את זה במכולת ולא לאפשר לילדים בבית ספר יסודי להתחיל לעשן. אבל אם כבר מסממים חולים עם תרופות עם אלף תופעות לוואי, עדיף שזה כבר יהיה זה. יש גם מחקרים של רופאים שאומרים שזה מועיל, אבל משום מה מעלימים את המחקרים האלה מהציבור. כדאי לקרוא זווית אחרת קצת מהמחקרים שהביאו כאן: http://www.motiargaman.com/can0101.htm
 
עניין מאוד מעניין

אני אישית לא מעשנת, אבל מדוע יש על זה תווית כל כך לא טובה, כאילו מי שמשתמש אסור לו, ומחדירים בו חרדות לגבי צמח שיכול להביא תועלת להמון אנשים, אולי אלא שיודעים על הצמח הזה, אני חוששת כי כל הדעה שרווחת בציבור, ובאנשים, זה הגורם היחידי שמביא לחרדות עצומות למשתמשים בצמחים אלה אשר עוזר להם לראות את העולם נקי יותר, מבלי חסימות מיותרות, הרי כאשר גדלנו אנו עוטפים את האישיות שלנו בחינוך של ההורים, כך שקשה מאוד להוריד את האישיות הזו, ואני חושבת כי הצמח הזה, שחושבים אנשים לגביו, כי הוא מוציא מן המציאות, לדעתי הוא מוציא את האישיות החינוכית שגדלנו עליה, ואז אנו נהפכים לנקיים יותר, ואני לא באה ועושה מסע ציבורי למענו, אלא דברים שאני חושבת כי הם נכונים. ובאמת אני לא מעשנת.
 
כל הכבוד

לטאו, אני מרגישה כיום כאשר אבי די חולה, אני מתה שהוא יחיה את הזמן הזה בריחוף, אך הוא לא מעוניין בזה, וזה חבל לי, כי אני רואה כאשר לפעמים הוא עושה זאת הוא מאושר, וכיף לי עם זה, כיף לי שהוא מאושר, ולא חובו בתוכו דברים של חיים, עדיף לי שיחיה באושר וניקיון, מאשר במריבות ועצבים על אמא שלי, כי הוא היה לוקח כל דבר בפרופוצירה הנכונה, אני בעד לתת לאנשים אשר עובדים ומסודרים, וכן אנשים שאולי כבר זקנים, ולא יעבדו יותר בכדי שיהנו יותר מהחיים. אנו מכורים להמון דברים, כל אחד עם ההפרעה שלו.
 

טאוֹ

New member
כל הכבוד לי? אני בכלל לא בטוח

מה שכן, אני בטוח שכדאי להיות מאד זהירים עם העניין הזה. הבאתי את המקרה של סבתי ז"ל רק כדי שיהיה ברור ששאר ההודעה שלי לא נובעת מתוך דעה קדומה או מתוך חוסר היכרות עם הנושא. סבתי היתה בסוף דרכה, הרופאים הרימו ידיים כי הסרטן היה במצב מתקדם וגם גילה היה מתקדם, ולא נותר לה אלא להמתין למותה המתקרב מתוך ייסורים קשים. כמה מילדיה העלו את האפשרות שזה יכול לעזור - לא לעזור לה לרחף, אלא להפחית את הבחילות וההקאות התכופות. נברתי קצת במקורות מידע כדי לבדוק את העניין ולוודא שזה אכן יכול לעזור, ולפחות לא יחמיר את מצבה, והבאתי לה מה שהבאתי. היא סירבה אח"כ להמשיך, אגב, ולא בגלל שזה לא עזר אלא משום שמדובר במשהו שאינו חוקי והיא חששה שאסתבך. היא נפטרה בכל מקרה זמן קצר אח"כ. הסיפור הזה שונה מאד ממה שאת מתארת. לו סבתי ז"ל היתה אשה בריאה שסתם מתלוננת על בחילה, לא הייתי רץ להשיג לה חומר. אנשים עובדים ומסודרים יכולים למצוא אלף דרכים אחרות, ובריאות יותר, להירגע או להירפא. חייבים להדגיש את זה, במיוחד לאור רוח הדברים בהודעות אחרות בשרשור. לדעתי, טיפול בזה בפיקוח רפואי - כן, אבל בכל נסיבות אחרות - לא, חד-משמעית. בשנים שבהן הייתי בהוספיס אונקולוגי, פגשתי חולים רבים בימיהם האחרונים. ראיתי את סבלם הרב, וראיתי שהצוות הרפואי יצא מגדרו כדי להקל עליהם - לא לסמם אותם אלא למצוא דרכים (גם תרופתיות) להפחית את הסבל בלי שיהיו בהכרח מחוסרי הכרה. אם יורשה לי להעיר גם לגבי הדברים האישיים שכתבת: אם אביך לא מעוניין בריחוף, הייתי מציע לך לכבד את זה. ציינת שאביך די חולה, אבל אני מקווה שהוא לא חולה סופני ושהוא יחיה עוד שנים רבות וטובות. אני מסכים ואף ציינתי בעצמי שאנחנו מכורים להמון דברים, אבל (וגם את זה כתבתי) אין זו סיבה ליצור התמכרות נוספת. נראה שעדיף בכל זמן ובמיוחד כשמזדקנים, לקחת הכל בפרופורציות, לשמור על הומור ולסיים עניינים לא סגורים. מבחינתך, האהבה לאביך, שניכרת בבירור מדברייך, היא אולי הדבר החשוב ביותר שאת יכולה להעניק לו, בפרט שהוא חולה. עבורו, זה הזמן לא להתמכר לדברים חדשים אלא להשתחרר מהתמכרויות ישנות, לאכול טוב, לנוח היטב, לאמץ פעילויות שירוממו את גופו ונפשו - זה יכול להיות טאי צ'י, הליכה בפארק, הרצאה מעניינת או הליכה בחוף הים לעת זריחה או שקיעה. כל הדברים הללו עשויים לספק לו הרבה יותר אושר וניקיון ממריחואנה, בלי תופעות לוואי ובלי לעבור על החוק. מעבר לכל הדברים האלה, אנחנו הרי כותבים כאן בפורום רפואה משלימה. לא ציינת במה אביך חולה, אבל אין אדם שהוא חולה מדי מכדי לקבל טיפול כלשהו, אם לא כזה שירפא אותו לגמרי אז בוודאי כזה שיתמוך בו, נפשית וגופנית. אז אם את רוצה את מוזמנת לספר פרטים נוספים, ונשמח לנסות לעזור.
 
שני דברים לחוד!

שימוש במשהו כתרופה, שנעשה בפיקוח רפואי ותחת ביקורת, זה דבר אחד. הטפה לשימוש חופשי במשהו, זה ענין אחר לגמרי. כמו לאקמול ולאופטלגין, גם לקאנאביס יש מספר השפעות, חלקן מזיקות מאוד. גם לטבק יש השפעות טובות: הוא מעורר, מדכא תיאבון ועוד. בשימוש נבון הוא יכול להיות מאוד מועיל - אבל לא זה השימוש שנעשה בו ברוב המקרים היום. כך גם יין - בצריכה מתונה יש לו תכונות טובות, קצת יותר מדי כבר גורם לבעיות. למיטב הבנתי, אלה המטיפים ללגליזציה של קאנאביס, לא מחפשים שימוש רפואי בחומר, אלא חופש לעשות בו כרצונם. לא אותו הדבר. ודי פריע לי שמישהו עושה שימוש בפורום לרפואה כדי להפיץ תעמולה בנושא. בכל נושא.
 

childoftime

New member
בעיה בהבנת הנקרא!

די מפריע לי שאתה מאשים אותי בשימוש בפורום כדי להפיץ תעמולה. פורום זה בשביל להביע דיעות, לא? או שמותר לכתוב כאן רק תעמולה לרפואה המשלימה? אפילו אם כן, זה בדיוק מה שאני ניסיתי להראות: שיכול להיות לזה שימוש רפואי. תקרא שוב את ההודעה הקודמת שלי - אני לא מטיף לשימוש חופשי בסמים, אבל לצמח הזה יש הרבה תכונות מרפאות (יש לו גם תכונות טובות לא רק לריפוי, אבל נעזוב את זה כרגע), והגיע הזמן שהוא יהיה בשימוש רחב יותר אני לא אומר להתחיל למכור את זה במכולת ולא לאפשר לילדים בבית ספר יסודי להתחיל לעשן. אבל אם כבר מסממים חולים עם תרופות עם אלף תופעות לוואי, עדיף שזה כבר יהיה זה עכשיו בסדר??? תנשום עמוק ותקרא שוב את ההודעות שלי ואת הקישורים, תראה שגם אני בעד שימוש עם פיקוח רפואי וביקורת, לא דיברתי על מכירה בקיוסק! דיברתי על שימוש רפואי, וזה הקישור שהבאתי (יש שם דפים נוספים, מי שמתנגד לזה ממילא בטח לא הגיע להמשך - אז הנה ההמשך: http://www.motiargaman.com/can0103.htm אני לא מטיף ללגליזציה של קאנאביס, אבל אני כן מקווה שיאפשרו את זה לחולים שיכולים לקבל מזה תועלת. ואני חייב להגיד שבפורום רפואה שלמה ציפתי ליותר פתיחות לעניין! לא לתגובה אינסטיקטיבית שנרתעת מכל דיבור על הנושא וישר מסמנת את מי ששוקל את העניין בחיוב כמסומם או נרקומן
 

childoftime

New member
ובמחשבה שניה

אחרי ששלחתי את ההודעה וקראתי, ראיתי שאני בעצמי קצת הייתי אגרסיבי. דוד כפרי, אני מצטער אם היתה נימה אגרסיבית בדברים שלי
, לא התכוונתי לתקוף אותך אישית אבל קצת נפגעתי מזה שאמרת עליי שאני עושה תעמולה. אז כדי שהדברים יהיו ברורים לגמרי: 1. לא עשיתי תעמולה, רק הבאתי זווית אחרת לדברים 2. אני לא מטיף שימוש חופשי בסמים 3. אני כן בעד שימוש רפואי נרחב, במיוחד במקרים שבהן ממילא מסממים את החולים עם תרופות הרבה יותר חזקות מקנביס, ועם הרבה יותר תופעות לוואי. מקווה שהדברים עכשיו ברורים לגמרי.
 
ב"תעמולה" התכוונתי דוקא לדיזל, לא

אליך, אבל יתכן שהמילה חריפה מדי גם אליו. בכל מקרה, אם נעלבת אני מתנצל. אני בעד מחקר פתוח ושימוש בכל מה שיכול לעזור - להזכירך, מורפיום והרואין מופקים מאותו הצמח. ההבדל בין השניים גדול מאוד, לא רק בשיווק. ממה שאני יודע (וזה לא הרבה), כחומר להקלה על כאבים לקאנאביס הרבה פחות תופעות לוואי מאשר להרבה חומרים אחרים; נראה בהחלט סביר לתת אותו כתרופה במרשם רופא למי שזקוק לכך. ואני עדין חושב שהדיון בנושאי ליגליזציה של סמים - קלים או קשים - לא צריך להיות כאן. שימוש רפואי הוא דבר אחד, שימוש כ-recreation הוא דבר אחר לגמרי. נדמה לי - ויתכן שאני טועה - שדיזל התכוון לשני, לא לראשון. אם אני טועה, אשמח לדעת על כך.
 
../images/Emo32.gif יורד מהרשת לשבוע...

בעקבות מעבר דירה + גשקו, כנראה שלא אוכל להגיע לרשת בשבוע הקרוב. אני מתנצל מראש אם פגעתי במישהו בדיון הזה ולא אוכל להגיב להודעותיו. לא היתה לי שום כוונה לפגוע באיש, כיוונתי רק לדיון ענייני, לא אישי. שיהיה לכולכם שבוע טוב, דוד
 

dizel1

New member
אני מוחה!

ניסחתי את מילותיי והודעותיי בזהירות, ובכוונה, וזאת על מנת שלא יווצר רושם קל שבקלים כי יש בהודעותי איזו שהיא פרופוגנדה כזו או אחרת באשר למריחואנה. הנושא הזה פשוט מאוד מעניין (אותי) ואני בטוח שרבים רבים אחרים בישראל ובעולם כולו. לא היה הרבה מידע בפורום באשר למריחואנה ואעל כן העלתי את השאלות שהטרידו, ומטרידות ולא פחות גם מאוד מסקרנות אותי. אני מצטער כי פירשת את דבריי כתעמולה. אני כותב כאן בתום לב וללא כוונות שאותם העלת. תודה.
 

פרם שי

New member
זה מקרה מבודד שאינו מעיד

אין שום יתרון לקאנביס בהפחתת אלימות. ישנן אנשים שנעשים אלימים יותר תחת ההשפעה.
 

dizel1

New member
באופן כללי...

ניתן לומר כי אחרי שימוש קבוע במריחואנה רוב יצר האלימות שבו נרגע, וזאת גם בזמן שבו הוא לא צרך מריחואנה (הכוונה בימים בהם לא צרך, כיוון שבאופן כללי הצריכה היתה קבועה). כמובן שאם הוא לא היה מעשן ניתן היה לזהות בו סימנים של עצבנות והשתוקקות למרי' אבל האגרסיביות האלימה של התקופה שלפני השימוש במרי' לא היתה קיימת כל כך.
 
אני רואה מצויין. עם משקפיים.

האם זה אומר שיש לי ראיה טובה? האגרסיביות עדין שם, מורידים אותה עם סם. מה עוד יורד, חוץ ממנה? מה עולה, בא לידי ביטוי, במקומה? האם אין שום תופעות חוץ מהירידה באגרסיביות?
 
דיזל

זה תלוי בטבע של האדם. פעמים רבות השימוש מקצין מצב קיים. יש למריחואנה השפעה על מערכת העצבים שאחת מתגובותיה היא יצירת מצב של דחק. כלומר "כוח החיים" של האדם הבחין בכך שחדר חומר בעל השפעה חריפה והתרגום הוא שאוייב חדר אל המערכת. מופרש אדרנלין והאדם מבלי דעת נכנס לכוננות ספיגה פיזיולוגי, נשימה מוגברת, תעוקה בחזה, לחץ דם עולה, הגוף נעשה חסר מנוחה, גפיים חסרות שקט, מצב כזה אפשרי שיתקיים, מכאן להתפרצות הדרך היא קצרה. כן יש גם את המצבים ההפוכים. זה תלוי במבנה ה"פונדקאי" שמארח אותו.
 
למעלה