מריחואנה

dizel1

New member
מריחואנה

היי שלום לכולם. יש לי כמה שאלות שמטרידות אותי, והייתי שמח אם מישהו יוכל לעזור לי בתשובות/הכוונות. האם עישון מריחואנה הוא רע בהכרח? האם אין בו תועלות מסויימות? כיצד הרפואה הסינית, ההומאופתיה, והנטורופטיה מתייחסות למריחואנה? מקווה לתשובות...
 
במצרים העתיקה היו נותנים חשיש

לנשים בזמן הלידה, להקל על כאבי הצירים. היום מדברים על לתת אותו לחולי סרטן, שוב להקלה על כאבים. מבחינת הפגיעה בריאות והגדלת הסיכון לסרטן, כנראה שחשיש פחות מזיק מטבק. אבל: שימוש מידי-פעם נגד כאבים הוא כתרופה, לא כדבר הנצרך לשם שעשוע, ודאי שלא כהתמכרות. להתמכרות סכנות משל עצמה (כל התמכרות, לא רק לחשיש), להתמכרות לדבר שהחוק אוסר סכנות גדולות עוד יותר, וצריך לקחת אותן בחשבון. חשיש יכול להיות תרופה טובה, וכמו כל תרופה - אסור להשתמש בו ללא סיבה רפואית. אל תנהג תחת השפעת חשיש, אל תיקח אלכוהול יחד איתו, אל תערבב אותו עם חומרים נוספים.
 

freearth10

New member
חשיש הוא לא תרופה

ואני לא בטוחה שהוא פחות מזיק מטבק. גם בארץ נתנו (אולי עדיין נותנים) סמים כטיפול תרופתי וכך גורמים להתמכרות לא מודעת, כמובן שאם מדובר בחולה סופני הנזק שהסם יכול לגרום הוא חסר כל משמעות לעומת ההקלה על הכאב האיום. הנזק הגדול ביותר אותו אני רואה בחשיש הוא חוסר המיקוד, אבל זה גם היתרון הגדול שלו, כי הוא מאפשר לראות דברים שמעבר. אני מאוד אוהבת לעבוד עם אנשים שלוקחים מריחואנה, כי הם מאוד פתוחים והעבודה איתם זורמת בצורה שפשוט קשה להאמין. יחד עם זה מריחואנה הוא סם. זו בריחה מהמציאות - ובעצם השימוש בה אנחנו בעצם לא מתמודדים עם החיים ומוצאים פתרון קל ונוח שאת התוצאות שלו אולי נראה רק שנים מאוחר יותר.
מאיה
 

dizel1

New member
התמכרות

אם לכל התמכרות יש סכנה- האם זה אומר שמריחואנה ספציפית אינה מסוכנת כשלעצמה אלא התופעה (התמכרות)? האם אי אפשר לומר שלמעשה כל אדם מכור בדרך כזו או אחרת (קולה, סיגריות, סקס, וכו')?
 
את זה לא אמרתי.

סיגריות הן לא רק התמכרות (שמוציאים עליה הרבה כסף ומרגיזים את הסביבה), הן גם גורם שהוכח כמסרטן ומעלה את הסיכון למחלות לב וריאה רבות. עד כמה שאני יודע בחשיש יש פחות חומרים מסרטנים מאשר בטבק אבל זה עדין עשן שנכנס לריאות - אין שום דרך לחשוב על זה כעל "בריא", ועוד לא דיברנו על ההשפעות הנוירולוגיות של החומר. דיברתי ברצינות כשהמלצתי לא לנהוג תחת השפעה. אבל בנוסף לנזקי העישון עצמו, יש כל מה שקשור להתמכרות - מוציאים על זה כסף, עלולים לגמור בכלא, עלולים לאבד חברים/משפחה, עלולים להידרד לסמים יותר קשים, לא יודעים מה המוכר ערבב עם החומר המקורי, וכו' וכו'.
 

dizel1

New member
האם ברפואה הסינית...

יש התייחסות לנושא של סמים בכלל ולמריחואנה בפרט?
 
תמצית מריחואנה

זהו צמח מרפא רב עוצמה. וברפואה ההומיאופתית בא לשימוש בצורתו המדוללת ונקרא Cannabis indica. השפעותיו עמוקות וכוללות מספר רב של מערכות ותפקודים. בראש ובראשונה הוא משפיע על הנפש והרגשות באופן אינטנסיבי מאוד. תפיסת המציאות, האינטלקט, תפיסת המרחב הזמן מופרעים כולם בצורה בולטת. הוא גורם להופעת חזיונות מרהיבים, הלוצינציות, חזיונות שווא, תחושת שמחה, שביעות רצון ונחת, ומצד שני לתחושות פניקה, חרדה קשה וכאבים ותחושות מייסרות. הוא גורם לתחושות עליונות, רוממות רוח, צחוק בלתי נשלט ואובדן שליטה בכלל מאפיינת אותו . הוא פטפטן, שכחן ומפוזר, חוט המחשבה נקטע לו עד כדי כך שאינו מסוגל לסיים משפט אחד כמו שצריך. תחושתו הכללית היא של חולשה רבה כאילו כוח החיים זלג לו החוצה. מבחינה פיזית הוא משפיע על מערכות כמו ראש, עיניים, אוזניים, פנים, פה, בטן ועיכול, שתן, מין, נשימה, לב, גפיים ותנועה, ותפקודי השינה. ובכל מערכת הביטוי יהיה בעל אופי קנביני. הרעיון המטפורי במריחואנה הוא - מטוס (אדם) רב עוצמה וחדיש עומד על מסלול ההמראה (החיים וההגשמה). המנועים רועמים וכל התכונה והסימנים מורים על כוונה לתחילת הריצה לאורך המסלול לקראת ההמראה ( תכליתיות), הטייס ישוב על מושבו עושה סימנים שהוא יוצא לדרך אך המטוס אינו זז. למה ? פשוט כי אין לו גלגלים. רבים ממעשני המריחואנה האינטנסיביים חיים כך או מגיעים למצב הזה. חשוב לציין - הרמדי שמופקת מהמריחואנה מסוגלת לרפא בדיוק את אותן תופעות שציינתי למעלה ועוד רבות רבות אחרות שלא הוזכרו.
 

dizel1

New member
מעניין...

לפי מה שהבנתי ממך התרופה ההומאופתית מרפאת את התופעות לוואי של המריחואנה. ניתן לומר שזה ההומאופתיה על רגל אחת- מדהים. האם נכון לומר כי אדם שצורך מריחואנה על בסיס קבוע לא יכול כלל להעזר בתרופות הומאופתיות כיוון שהמריחואנה תנטרל את ההשפעה שלהם? האם ניתן להבין מדבריך כי צריכת מריחואנה קבועה (לא הומאופתית) היא רע בהכרח? אני יכול להעיד שלא כל התופעות שציינת בהודעתך הם נכונות. למשל הלוצנציות, חזיונות שווא- אינן חלק מהשפעת המריחואנה. גם כאבים ותחושות מייסרות אינן חלק מההשפעה של המריחואנה.
 
לגבי התופעות הנגרמות ממריחואנה

לא השתמשתי, אבל יצא לי לדבר עם מי שכן. יש טריפ טוב ויש רע, ואנשים שונים מגיבים אחרת בזמנים שונים. גם שימוש בחומר לא טהור יכול לגרום לתוצאות בלתי-צפויות, ואין "תו תקן" לחומר טוב...
 

dizel1

New member
אני חושש שאתה מתבלבל...

בין מריחואנה (שזה טבעי) לבין סמים סינטטים או פטריות הזיה. להבנתי המונח "טריפ" לא קיים בלקסיקון של צרכני המריחואנה. טריפ טוב או רע יכול לבוא מאקסטזי, lsd למינם אבל לא ממריחואנה. כמובן שהתגובות למריחואנה יכולות להיות שונות מאדם לאדם (לאחד יגרום שמחה ולאחר אולי אפתיה). כמו כן אין חשש לערבוב חומר בחומר או משהו כזה כיוון שכמו שציינתי המריחואנה היא טבעית לגמרי. "תו תקן" ניתן למצוא כנראה במדינה שבה צריכת המרחיאונה חוקית (הולנד) או במדינה בה אין איסור פלילי לשימוש במריחואנה (אנגליה או קנדה למשל)- במדינות אלה שאין איסור פלילי על מריחואנה מן הסתם הצמח גדל בתנאים מבוקרים ותחת פיקוח.
 
מספר מה סיפרו לי, אנשים שבד"כ צרכו

חומר שגידלו וייבשו לבד. לגבי החשש לערבוב - תלוי מי מוכר לך את החומר. יש כאלה שיוסיפו חומרים יקרים יותר, כדי שתפתח בהם תלות, ואח"כ יגידו לך לשלם יותר. לגבי תו התקן, אנחנו בישראל 2005.
 
דיזל שלום.

נקודות יפות העלת. אין כוונתי לומר שהמריחואנה כרמדי הומיאופתית מרפאת נזקי מריחואנה. גישה זו מזכירה במשהו טיפול בהרעלה, כמו נסיוב לאחר הכשת נחש. כלומר שאם אדם "הורעל" במריחואנה אז יקבל אותה אותה בצורה נסיובית כזו שתתקן את ההרעלה. זה אפשרי לעיתים אך לא לכך התכוונתי. התמונה שציירתי היא סיכום של אינפורמציה שנלקחה ממקורות שונים ומאנשים רבים שדיווחו על ההשפעות. מקורות האינפורמציה הינם ההרעלה הכימית של המשתמשים, הנסיון מהקליניקה, וכן "מהפרובינג" - חשיפת תכונות הרמדי ההומיאופתית המדוללת שניתנה לאנשים בריאים שהסכימו להשתתף בניסוי ואשר אינם יודעים מה הם מקבלים. כל בני האדם מפתחים תופעות משותפות בעלות אופי קנביני, אך כל אחד מפתח תופעות האופייניות לו על פי מבנהו ורגישותו האישית. את כל האינפורמציה הזו ההומיאופתים ליקטו וקיבצו לתמונה אחת As if one person. ללא קשר לעישון מריחואנה, ישנם אנשים שסובלים מכל מיני תופעות בעלות אופי קנביני, כזה שכתבתי. ישנם אנשים שיכולים להתנהג, להגיב ולהרגיש כך מבלי שהשתמשו בחומר. זה נכון לגבי כל רמדי. למשל ישנן רמדים בעלי תכונות עופרת, ברזל, צורן, צמחים שונים, אפילו חומרים רדיואקטיביים כמו אורניום פלוטוניום וכדומה. כל חומר הוא בעל אופי יחודי, כמונו בני האדם. לכן המריחואנה מסוגלת לרפא כל סימפטום שבבסיסו הוא בעל אופי דומה. יש אנשים שמגיבים טוב יש אנשים שמגיבים רע, זה תלוי במבנה וברגישות האישית. בסופו של דבר שימוש ממושך של מריחואנה ( או כל חומר כימי אחר בעל תכונות ) יגרום למצב של הרעלה אופיינית וגובה מחיר. תכונה בולטת נוספת של המריחואנה היא העצמת הסימפטומים. היא פועלת כמו מגבר. היא מעצימה מצב נתון, דיכאון, שמחה וכדומה. האינטלגנציה של הצמח גבוהה מאוד ומאפשרת ראייה של דברים מזויות אחרות שבמצב רגיל אינה אפשרית. השאמנים היו משתמשים בו לצורך טקסי וכניסה לטראנס. מצב זה מפריע להתנהלות של התרבות הקיימת, לכן הוציאו אותו מחוץ לחוק. תאר לעצמך מדינה בעלת אופי קנביני, מה היה קורה בה ( לא שזה לא קורה כבר עתה ), מדינה שבה כל נתין הוא לא פחות ממלך ( עוד מאפיין ).
 

dizel1

New member
תודה...

על התשובה המרחיבה והמעניינת, ויש לי, ברשותך, עוד כמה שאלות: (1) אז האם שימוש במריחואנה מבטל השפעה של הרמדי? כלומר צרכן קבוע של מרי' יכול או לא יכול ליטול רמדי (נניח שיש לו בעיה שלא קשורה במרי' אלא בעיה רפואית ואתה צריך לתת לו רמדי- האם תדרוש כי אותו אדם לא יצרוך מרי' באותה תקופה בה יטול את הרמדי או שאין קשר בין הדברים)? (2) שאלה כללית: האם בלימודי הומאופתיה לומדים הסטודנטים כיצד להכין ממש את הרמדי? האם ההומאופת הקלאסי מכין את הרמדי בעצמו או שנותן מירשם לבית מרקחת? (3) הערה בעקבות מה שכתבת: "תאר לעצמך מדינה בעלת אופי קנביני, מה היה קורה בה ( לא שזה לא קורה כבר עתה ), מדינה שבה כל נתין הוא לא פחות ממלך ( עוד מאפיין ). " אז אני בעצמי חייתי מספר חודשים במדינה כזו (הולנד) ואני יכול להעיד שהיא מדינה נפלאה עם אנשים (מעשנים ולא מעשנים) מדהימים ורגועים באופיים :) וכל מה שיש לי לומר זה הלוואי עלינו (בישראל)(-:
 
יופי של שאלות

- "(1) אז האם שימוש במריחואנה מבטל השפעה של הרמדי? כלומר צרכן קבוע של מרי' יכול או לא יכול ליטול רמדי (נניח שיש לו בעיה שלא קשורה במרי' אלא בעיה רפואית ואתה צריך לתת לו רמדי- האם תדרוש כי אותו אדם לא יצרוך מרי' באותה תקופה בה יטול את הרמדי או שאין קשר בין הדברים)?" - אני לא דורש, במידה והנושא יעלה אסביר את השפעות המריחואנה ואצביע על תופעות בולטות שנגרמו בגלל השימוש, אולם את ההחלטה אני משאיר למטופל, לא כולם יכולים להפסיק. מריחואנה יכולה להיות בת לוויה מאוד טובה. התשובה לשאלתך מורכבת מאוד והיא נוגעת לא רק לגבי מריחואנה אלא לגבי כל ההשפעות שאליהן חשוף האדם. יש השפעות חזקות יותר ופחות. כל השפעה שואפת לשלוט על השפעה אחרת, למעשה זהו מאבק בין כוחות חיים. גם למריחואנה יש כוחות חיים משלה שכוללים רצון, הבנה, עולם רגשי ומטרות להגשים בדיוק כמו לאדם, אך ברמה של קנביס. אותו הדבר לגבי כל השפעה והשפעה. כל השפעה מבקשת לנצל את המצב והתנאים לטובת ההשרדות שלה. אותו דבר בין בני אדם. תהליך ההבראה דורש משאבים בהתאם לגובה הקלקול. ההשפעות האלה מכלות מידה לא מבוטלת של משאבים ויותר מכך, הן הופכות את האדם "לדומה להן" כלומר הופך לפונדקאי שדרכו האופי של ההשפעה מתבטא. למשל קח חומר אחר שנקרא ליטיום שהוא למעשה סוג של מלח. מה שהוא עושה לאדם זה להפוך אותו לגביש נוקשה ומומלח. רבים מאלה שנוטלים את החומר נעשו ליטיומים גם בגופם וגם ברוחם. קל יותר להזיז אדם נקי ומשוחרר "משלטון זר". -"(2) שאלה כללית: האם בלימודי הומאופתיה לומדים הסטודנטים כיצד להכין ממש את הרמדי? האם ההומאופת הקלאסי מכין את הרמדי בעצמו או שנותן מירשם לבית מרקחת?" - לומדים בצורה יותר עיונית. אבל לא מכינים. ההומיאופת מפנה את המטופל אל בית מרקחת שעיניינו המרכזי הוא הומיאופתיה וצמחי מרפא. אך גם בבתי המרקחת שבארץ ההכנות הן ברמה מצומצמת. הרמדים מיוצרות במפעלים בחו"ל, רובם ככולם מאירופה וארה"ב. -"(3) הערה בעקבות מה שכתבת: "תאר לעצמך מדינה בעלת אופי קנביני, מה היה קורה בה ( לא שזה לא קורה כבר עתה ), מדינה שבה כל נתין הוא לא פחות ממלך ( עוד מאפיין ). " אז אני בעצמי חייתי מספר חודשים במדינה כזו (הולנד) ואני יכול להעיד שהיא מדינה נפלאה עם אנשים (מעשנים ולא מעשנים) מדהימים ורגועים באופיים :) וכל מה שיש לי לומר זה הלוואי עלינו (בישראל)(-:" - הלוואי עלינו, אולי יש קשר למקום ולמנטליות לא יודע. המריחואנה לוקחת את מה שיש ומעצימה אותו. בטח יש מלכים מכל מיני זנים. בכל מקרה המריחואנה היא אחד החומרים הכי אהודים ונפוצים על בני האדם שמעתי גם שרבות מההמצאות, הפיתוחים ויצירות מופת נעשו בהשפעתה. היא מפתחת מאוד את הצדדים היצירתיים של האדם, יש בה יופי רב אלא ששוב היא חסרת גלגלים. לקנביס קשה ליישם את כל העושר הרוחני ששוטף אותו. לא כל אדם יכול לשאת ולעמוד בהשפעותיו. "מלכים" הכוונה היא חיי שאנטי כאלה, חיי "הכל בסדר יאחי, חליק, עזוב, עוד מעט, אחר כך". יש סטיראוטיפ על אנשי המריחואנה כמו שיש סטראוטיפ על אנשי האלכוהול, הקפה וכו'. מלך לא בהכרח טירן ( יש למריחואנה גם את הצדדים האלה, בכלל היא די קיצונית בתנודות שלה ), הוא פשוט רוצה שאחרים יוציאו לפועל. זה יוצר סוג של ריפיון או נירפות. האלקלואיד של הצמח "הקנבין" הוא מולקולה שמסוגלת לחדור ללא שום קושי את קרום התא ולהתיישב בפנים. הוא שוקע ברקמות. ג'ויינט אחד משתחרר במשך כשבועיים. בכל השבויים האלה אם האדם יזכור משהו זה את ההשפעה החזקה הסמוכה לעישון החומר. תוך מספר קטן של שעות ההשפעה חולפת ולאחר שינה נדמה שהאדם שב לעצמו, אך לא כך היא. האלקלואיד ממשיך להיות מופרש אל הדם בקצב מאוד מאוד איטי ומפעיל את השפעותיו בערמומיות. לגבי משתמש כבד התוצאה היא איבוד עצמו המקורי, ורק לאחר הפסקה טוטלית בת מספר חודשים הוא יתכן שישוב אל מי שהיה לפני כן. אנשים רבים עם נטיה ורגישות "מתאימים" פיתחו מחלות נפש כרוניות קשות. -
 

dizel1

New member
פונדקאות

אהבתי את הדימוי ואת הרעיון של צרכן המריחואנה כ- "פונדקאי" של הקנביס או בפראפרזה את צרכן הקפה כפונדקאי של קפאין:)) אבל האם תוכל להרחיב מעט את הרעיון הזה? כיצד בא לידי ביטוי תכונה קנאבית בצרכן? במקום אחר למטה בשרשור כתבת על כך כי הגוף מזהה את החומר כאויב ונכנס להתגוננות. אני יכול להעיד שאכן ישנם לעיתים תחושות פיזיולוגיות שכאלה אבל האם לאחר הפעמים הראשונות כוח החיים עדיין מזהה את החומר כזר ואוייב? האם לאור דבריך אני יכול להבין כי לא ניתן להגדיר את השימוש במריחואנה כ- "רע" או "טוב"? אלא הכל יחסי בהתאם לאדם ולנסיבות? תודה
 
אכן

-"כיצד בא לידי ביטוי תכונה קנאבית בצרכן?" - אני חושב שעניתי, לא ? אולי אם תחדד טיפה. כוח החיים תמיד יזהה אותו כמשהו זר למערכת וינסה לזרוק אותו החוצה (להוציאו מחוץ לחוק
). רע וטוב הם מושגים יחסיים. אני אישית חושב שהוא יותר רע מטוב, דווקא בגלל העוצמה והתכונות שלו. סוג התגובה אליו תלויה במערכת שקולטת אותו. יש אנשים שזה יכול להטיב עימם יותר ויש כאלה שלהיפך. בכל מקרה הוא יגבה את מחירו. הכל בהתאם לרמת הצריכה. לא כל אחד יכול לעמוד בתשלום ואסור לזלזל בהשפעותיו. כרמדי הומיאופתית הוא רע לבריאים וטוב לחולים בעלי האופי הקנביני.
 

dizel1

New member
הבנתי ../images/Emo51.gif

בשאלתי "כיצד בא לידי ביטוי תכונה קנאבית בצרכן?" התכוונתי למעשה לשאול מהם התכונות או ההשלכות של שימוש קבוע במריחואנה על פני שנים רבות. כלומר כיצד האדם הצרכן הקבוע יתפקד ויתנהג, וכן מהם התוצאות הרפואיות האפשריות. אני חושב שענית על השאלה הזו בהרחבה. יחד עם זאת אם הבנתי נכון את הגישה ההומאופתית הרי שאי אפשר לקבוע בכלליות מה יהא על משתמש קבוע במרי' שכן העניין אינדבדואלי. אני צודק? בכל מקרה אני מאוד מודה לך על הזמן והמידע שכתבת. נראה לי שאני אמשיך להעמיק ולהתעניין בהומיאופתיה. מעניין. שבוע טוב.
 
בשימוש על פני שנים

המריחואנה "מנשלת" את האדם מעצמו המקורי והופכת אותו ל"מריחואנה" על ביטוייה ומאפייניה השונים. אותו כנ"ל לגבי כל חומר כימי אחר שנצרך באופן כרוני, והזכרתי זאת קודם. אי אפשר לדעת בוודאות כיצד כל אדם ית]קד ויגיב, אפשר להעריך. תמיד ישנם צדדים הסמויים מן העין ואפילו מהאדם עצמו. אכן זה על בסיס אינדיבידואלי. תודה על תודתך התענוג כולו שלי. שמחתי על שפתחת דלת להסביר עוד צד של השיטה לגבי השפעות. אך יותר מכל משמח אותי שגילית ענין בתפיסה. ושרק תהיה לי בריא.
 
למעלה