השרשור על ריפוי וטיפול

0 אור 0

New member
כבר נאמר כאן בפורום לא אחת

שכל דבר שעשוי להועיל, עלול גם להזיק, ולכן גם כל טיפול הוליסטי שלא נעשה במיומנות. הטיפול הרפלקסולוגי במהותו אינו עוסק ב"כאבי בטן" אלא מטפל באדם ובכל המכלול שבו: הגופני, הרגשי, הפיזי, הרוחני .. לכן כשאדם בא ומתלונן על כאבי בטן, אני לא הולכת ואוטומטית לוחצת על איזו נקודה שקשורה לבטן - מדובר פה בתהליך טיפולי שמתחיל באבחון ראשוני וממשיך בסדרת טיפולים שמטרתה לטפל באדם ולא בכאב הבטן שלו. יחד עם זה, יש התחברות חזקה מאד במהלך סדרת הטיפולים לתחושות שלו, ולסיבות בגללן, לדעתו, הגיע לטיפול. צריך להבין שכאן האבחון הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול - אין איזה אבחון ראשוני, שאחריו פועל האוטומט, אלא כל טיפול בעצם מתבצעת הערכה מחדש, ושינוי הדגשים בטיפול על פי הנדרש. נקודה חשובה נוספת היא עוצמת הטיפול. לעתים קרובות, הסימפטום הגופני הוא ביטוי למשהו חזק מאד שנחסם, ויש חשיבות להתאים את עצמת וקצב הטיפול למוכנות של המטופל לעכל את הדברים ולהתמודד אתם. וכמובן , אנו מקפידים מאד להכין את המטופל לריאקציות שיכולות להיות תוך כדי הטיפול, והן חלק טבעי ממנו.
 
מניפולציה-הרבה הקשרים שליליים

כיוון שזו מילה לועזית, בדקתי את הקשריה השונים במילון הוובסטר האנציקלופדי (יותר גדול וכבד, ומכיל יותר מידע) על המילה TO MANIPULATE. לא אכתוב כאן את כל מה שכתוב, אבל מעבר לפירוש הראשוני-שדומה מאוד או זהה למה שהבאת ממילון עברי, שאר המשמעויות הן שליליות ומדברות לרוב על הפעלת כוח\עורמה כדי להביא לביצוע\התרחשות דבר שהאדם רוצה, לא בהכרח בדרכים כשרות. אולי המילה עצמה היא הצורמת, וצריך למצוא מילה אחרת, אויל כמו TO INFLUENCE. מילה שבה אין הקשר שלילי או חיובי, אלא תיאור מצב. כיוון שלא משנה מה קורה בטיפול, הוא בהכרח משפיע על האדם. לחיוב, לשלילה ולכל מיני כיוונים נוספים, אבל כל אינטראקציה משפיעה על האנשים שמעורבים בה.
 
אני חושב שענפים אלטרנטיבים מסויימים

אימצו לעצמם את המונח הזה. Influence = להשפיע, לגרום, לחולל, שוב קונוטציה שמדברת על התערבות, מעורבות, זה סוג של מניפולציה גם כן. הרעיון הוא ההשפעה, לא משנה איך נקרא לכך, המטפל משפיע בעזרת הטכניקות שלו, לטובה או לרעה.
 
נכון, ועדיין המונח משמעותי

כי מתקשרות אליו משמעויות לא מודעות רבות. אני בטוח שאתה בוחן את המושגים שבהם אדם משתמש לתיאור מצבו כדי להבין איך הוא רואה את המציאות. באותה הצורה, חשוב שננסח את המונחים המקצועיים שלנו בצורה הכי נכונה כדי שיהיה כמה שפחות סיכוי שיובנו לא נכון. מניפולציות לפי ידיעתי הם חלק משיטת הכירופרקטיקה ואוסטיאופטיה, שבהם משתמשים בלחץ ומתיחה מכוונים כדי לשנות מבנה מפרק (קנאקים בלשון העם). הקישור לזה הוא די חזק, אלים, לא נעים ומעט כואב. זו הסיבה שבגללה השפעה הוא מונח יותר נכון ממניפולציה-כי אין בה כוחניות או הקשר שלילי.
 
../images/Emo45.gif דני.

כל השפעה ולו העדינה ביותר מבוססת על הרצון לשנות משהו פנימי בעזרת אמצעי חיצוני, אנרגטי או גשמי. זה עוד לא אומר שזה מה ש"המרכזים" מבקשים באמת, אלא מה שהמטפל חושב שהם צריכים, וזה בסדר כל זמן שהמטפל מכוונן.
 

catolo

New member
טיפול

שרון, לא יצא שהגדרת בתור טיפול את המטרה "להביא את הגוף..." בעוד שהטיפול הוא התהליך שבסופו המטרה היא להגיע לזה?
 

catolo

New member
נראה לי ש

נראה לי שהמטרה בכל התהליך, שבמיוחד בסוגי הטיפול האלה שלוקח בדר"כ זמן (שאיננו מוגדר מראש ואיננו קצר כ"כ אם לא לתמיד), ולא "זבנג ונרפאנו", היא להגיע ל"ריפוי" או לפחות להקלה במצב שמן הסתם לא היה טוב אחרת לא היינו מראש מגיעים לטיפול. להגיע למצב גופני ו/או נפשי טוב יותר. יצא לי עכשיו יותר ברור, או ששוב הסתבכתי?
 
תודה לך. אני מבקש לדעת עוד

מהם "סוגי הטיפול האלה" ? האם העובדה שכאב ראש שנעלם בעקבות טיפול כלשהו, מעידה על ריפוי ? בעצם את מה צריך לרפא ? האם את עצמך מטפלת, או סטודנטית בתחום ?
 

catolo

New member
סליחה

לא, לא מטפלת, לא סטודנטית, וממש לא מתיימרת עדין לענות על השאלות הללו, פשוט קראתי את מה שהיה כתוב, וניסיתי לחדד את הנקודה שנראתה לי שהלכה לאיבוד... אז סליחה אם התערבתי במקום שיועד לגדולים ממני...
 
לא התכוונתי חלילה לפגוע בך

אני שמח שכתבת, יש לך מה להגיד בדיוק כמו לכולנו. אם היינו כאלה גדולים לא היינו מנסים להבין. תודה לך
 

catolo

New member
לא לא

ממש ממש לא נעלבתי, פשוט השירשור והשאלה בפרט יועדו למטפלים, אז בגלל זה אני מרגישה קצת שהתפרצתי לדלת פתוחה בלי להתכוון...
 

freearth10

New member
טיפול (?) וריפוי

היי אלישוע, בקנסיולוגיה לא קיים המונח מטפל/מטופל אלא מדריך/מודרך וגם אל צמד המילים הזה אני לא ממש מתחברת, כי מדריך הוא זה שיודע את הדרך ולאן היא תוביל והוא גם זה שמוביל באותה הדרך מישהו אחר. אני רואה את עצמי כמישהו שהולך יחד בדרך ורק במקרה נקבע מי משלם למי ומי מקבל תמורה בצורה אחרת. מכל מי שהגיע אלי למדתי הרבה מאוד. לפעמים זה היה שיעור שכבר למדתי ורק הדגיש זאת, לפעמים זה אות למשהו שעוד מצפה לי אם לא אשנה את חיי. שינויים תמיד חלים בעקבות הפגישות שבינינו ובדרך כלל ברגע של שינוי האדם עוזב את הטיפול גם אם הוא לא מימש את הרצון ההתחלתי שלו כי הוא מרגיש שהוא יכול להמשיך הלאה לבד. לא פעם אנחנו נפגשים שוב לאחר תקופה מסויימת. אני מאמינה שרק האדם יכול לרפא את עצמו וגם זה בערבון מוגבל, כי הוא בא לעולם עם כל כך הרבה תחלואים מהדורות הקודמים שזה בלתי אפשרי להתרפא מכולם ועובדה שגם לטובי המדריכים אין תעודת ביטוח על החיים וגם הם מצאו בסוף... את מותם.
מאיה
 
מהן האינדיקציות שלך

לכך שיש תהליך תקין של ריפוי ? כלומר, אם כאב הראש נעלם, האם זה אומר שהאדם הבריא ? בקנסיולוגיה, אם איני טועה שואלים את השריר שמתפקד כדובר של הגוף, הלא כן מאיה ? ושאלה נוספת ברשותך מאיה - מה זה אדם ? ברצינות
 

freearth10

New member
לא עניתי?

אני לא עובדת על סימפטומים. בן אדם מגיע אלי עם כאבים בגב ואנחנו בכלל יכולים לעבוד על הכעסים שיש לו על הילד שלו. המטרה שלי היא לא ריפוי כי אני לא מאמינה שקיים דבר כזה, אחרת לא היינו מתים. אני עובדת על נטרול מתחים שלילים מנושאים מסויימים וכשהשריר מדווח על 0% מתח שלילי ו-100% מתח חיובי סיימנו לקלף קליפה אחת ומגיעים לקליפה הבאה בתור. והכאב שבגב? יכול שיפחת יכול להיות שלא. זו לא האינדיקציה שלי. שינויים בחייו של האדם - אולי זה הדבר שהכי קרוב לתחושה של הצלחה בטיפול. לא מזמן עבדתי עם ילד בן 10 על הנושא: יש לי פלאפון חדש. בדרך כלל אני לא אוהבת לעבוד על נושאים שלא קשורים באדם וקניה של פלאפון קשורה בממן/ים =ההורים, אבל הידיים אישרו את הנושא. לאחר כמה טיפולים התקשורת עם ההורים הלכה והשתפרה... וכן, הוא קיבל פלאפון חדש
וזו היתה בשבילי האינדיקציה הטובה ביותר. לא רק הידיים נתנו תשובה אלא גם תכלס בשטח זה מה שקרה... ומי זה אדם? אווף הגדרות זה לא התחום שלי. תסכים להסתפק בדוגמאות? אתה בן אדם, גם אור היא אדם.כשתמצא את המשותף ביניכם כנראה שכבר לא תהיה זקוק להגדרה שלי...
 
כן ענית, תודה ../images/Emo140.gif

כמוך אני מסכים שאין כזה דבר שנקרא "ריפוי" אבסולוטי. ולא למות זו מחלה אנושה, וברגעים אלה המדע עושה מאמצים להגיע לכך. כנראה בדיוק על זה מדבר הטאבו המיתי על עץ החיים. כולנו בני אדם. אבל מה זה בדיוק ? זה חשוב מאוד לדעת, בטח למי שעוסק בכך. זו לא שאלה פילוסופית אלא מהותית מאוד. אולי יש מישהו אחר שכן ידע להסביר מהמקום שלו
 

nofaritrit

New member
בהמשך לדברים שכתבו

מבחינתי, כמטפלת, ריפוי הוא סוג של מודעות למקום בו אתה נמצא. גם אם זה המקום שבו אתה כרגע מתכונן להפרד מהעולם. יש לי בעיה , אני מודה, עם המילה ריפוי. מבחינתי המטרה הראשונה היא להביא למודעות. לאחריו יתרחש מה שצריך להתרחש והוא בחזקת נעלם ולא ידוע. (התהליך הספציפי) של אותו אדם, או ההזדמנות שלו ליצור קשר ולהכיר את החלקים שיותר רחוקים מהמודעות שלו.השאיפה שלי היא ללוות אותו במקומות האלו. טיפול הוא אותו כלי שאני משתמשת בו כדי להביא להרחבת מודעות.(ריפוי)
 
למעלה