השרשור על ריפוי וטיפול

ריפוי וטיפול

שאלה למטפלים : האם יוכל כל אחד מתחום התמחותו להגדיר במספר מילים ברורות ופשוטות מהם בעיניו "ריפוי וטיפול" ? אני חושב שאני יודע אבל זה לפי ראות עיני כהומיאופת, והייתי רוצה להשוות את הידע הזה עם שאר הגישות. אם תואילו לשתף. תודה
 
ריפוי וטיפול-

טיפול- להביא לשיפור במצבו הגופני או הנפשי של המטופל, בהתאם לתלונות שהוא העלה בפניי. ריפוי- להביא את המטופל למצב שהוא שולט על חייו כך, שיש בו את כוחות הגוף והנפש להקשיב לגופו ולפעול על פי הנכון לו, אם יש צורך לשנות אורח חיים, גישה לחיים, תזונה, פעילות גופנית וכו'- ולקדם את האינטרסים הגופניים והנפשיים שלו. במילים אחרות- המטופל מרפא את עצמו, לא אני. הריפוי מביא אדם לאיזון כללי טוב יותר, הן באופן רשמי- בתלונות אותן הוא עלה לפניי, והן ברמות פחות מודעות. אני בספק אם יש ריפוי מושלם, אבל הדרך לשם ברורה.
 
מה פירוש מניפולציה בהקשר הזה?

הטיפול הוא סוג של מניפולציה פיזית על הגוף- שיאצו. הריפוי נובע מחשיבה משותפת שלי ושל המטופל על המקורות השונים האפשריים של הבעיות השונות המציקות לו, והשינויים הם מתוך בחירה שלו, מתוך כוח , לא מתוך חוסר ברירה.
 

freearth10

New member
לחיצות כמו תמציות

הן סוג של מניפולציה. גם תשאול מכוון הוא סוג של מניפולציה. אני מאמינה שכאשר אדם מגיע אל מטפל הוא זקוק לו. זה הוא שעשה את כל הדרך אליו והוא פחות או יותר יודע מה מחכה לו. אלה שלא יודעים והטיפול מהיר להם מידי יעזבו אותו גם די מהר מיואשים מהשיטה או מהמטפל או משניהם יחד. כל טיפול הוא טנגו לשניים. אי אפשר לטפל באדם שלא מוכן לקבל את הטיפול - הטיפול לא ישפיע ולא משנה מה המטפל עושה אם הוא הומיאופת, או מדקר, פסיכולוג או מטפל בקנסיולוגיה...
מאיה
 
ומה לגבי תינוקות ?

שאפשרות הבחירה שלהם מצומצמת (לפחות ברמת התגובה ), ומבלי לפגוע כמובן בכבודם. כלומר הם יותר ממבוגרים - חומר ביד היוצר. האם עליהם מניפולציות לא משפיעות ? ומה לגבי חסרי ההכרה למיניהם ? לגבי חולים שלא מוכנים לקבל טיפול, אני מסכים עם כך שלא ניתן לתת ריפוי בכפיה, או להעריך את איכותו של טיפול כזה, איני מסכים עם כך ש"סרבני טיפול" אינם ברי השפעה למניפולציות. לגבי תשאול מכוון אני מסכים איתך, כי אז המטפל מכוון את האנרגיה לפי רצונו ולעיתים לפי צרכיו שלו, אבל מה בקשר להקשבה, או שאלות כלליות ולא מדוייקות ?
 

0 אור 0

New member
דוקא לגבי תינוקות

הטיפול ההוליסטי הוא מוצלח במיוחד, מכיוון שרמת ההשפעה של העבודה היא לאו דוקא הרמה המודעת. אצל אנשים מסויימים - וזה תלוי גם ברמת השלות הרוחנית, אבל גם באישיות ובהעדפות - תעבוד פניה אל האינטלקט וכל פעולה שנעשית בטיפול צריכה להיות מוסברת, אצל אנשים אחרים דוקא טיפול "גופני" ללא הסבר יעבוד טוב יותר ויהיה עדיף מבחינתם. גם לגבי התשובות שאנחנו כמטפלים מקבלים - התשובות הן לאו דוקא ברמה המילולית. הרבה מהידע שאנו מקבלים ומעבירים הוא ברמה הגופנית והאנרגטית. הדוגמא של תינוקות שנתת היא נפלאה - כי אכן בטיפול בתינוק, מקבלים את כל התשובות מהתנועות שלו וממראה גופו - וכך גם הוא מקבל מאתנו את כל מה שנעביר באופן מלא, כי הגוף שלו עדיין פועל בצורה הנכונה, וצריך רק תמיכה ממש קטנטנה כדי לחזור לאיזון.
 
אמת שלגביהם זה הכי מוצלח

לפני רגע נופר אמרה שמבחינתה ריפוי זה מודעות. מהי המחלה האמיתית, האם זה הסימפטום, ומהו החלק שמרפא, האם זה המגע האישי של המטפל, או התמצית (שאינה רמדי דרך אגב) שרשם ?
 

freearth10

New member
האם רמדי היא לא תמצית?

האם היא לא נעשית ממיצוי אנרגיה של החי, הצומח או הדומם? המחלה האמיתית היא לא הסימפטום היא מה שהביא להופעת הסימפטום ומה שהביא אותה היא טראומה שיש לה גם ביטוי פיזי,גם רגשי וגם רוחני. ומי שמרפא זה הצוות הזה שחבר יחד המטפל-מטופל כדי ללכת יחד פרק זמן מסויים כדי לנסות ולהגיע אל לב ליבה של הבעיה.
מאיה
 
רמדי אינה תמצית, טינקטורה היא תמצית

תמצית היא כימית, ריכוז של חומר. רמדי היא דילול, אין חומר, חוסר ריכוזיות, אינפורמציה שאינה ניתנת למדידה ותפיסה בחושים, אלא דרך הפרובינג. ה"טראומה", לשיטתי, אינה המחלה אלא הגורם המעורר בלבד. המטפל והמטופל אינם יכולים לעולם להגיע לשם בעזרת הרצון, המודעות או הטכניקות. אולי להיות בכיוון. אך לעולם לא למקור.
 

freearth10

New member
והרמדי יכולה?

אז איך זה שאנשים שמטופלים ברמדי הומיאופתית לא נרפאים לחלוטין? ודרך אגב מהי האינדיקציה שלך לריפוי? תמציות באך/קריסטלים/פרחי ארצנו/ מהרי ההימאלייה.../ רמדי כולן עשויות לעניות דעתי לא מהחומר עצמו אלא מהאנרגיה שלו.
מאיה
 
מה זה "לחלוטין" ?

-"תמציות באך/קריסטלים/פרחי ארצנו/ מהרי ההימאלייה.../ רמדי כולן עשויות לעניות דעתי לא מהחומר עצמו אלא מהאנרגיה שלו". אם החומר הכימי עבר דילולים וניעורים ואין בתוכו יותר מרכיב כימי, הוא פועל ברמה האנרגטית האישית ולא ישפיע על כל אחד אלא אם ינתן במינונים חוזרים ונשנים ולאורך זמן, מה שאינו נכון לגבי חומר כימי שכולם מגיבים אליו עם או בלי רגישות כלפיו. בבאך, קריסטלים, פרחי ארצנו וכו', לא נערך פרובינג (שלב ההוכחה) על אנשים בריאים, ואין איש יודע מהם השפעתם המדוייקת. בטח לא כאשר הם נרשמים כקוקטלים שלא ברור מה טיב האינראקציה שבין האנרגיות שניתנות "לאדם". באך למשל, שהיה הומיאופת קלאסי, בחר את הפרחים על פי חושיו האישיים ומעולם לא ערך פרובינג על אנשים בריאים. ובטיפול עצמו המטפל בוחר את הרכב האנרגיות ( הקוקטייל ) על סמך תחושותיו הרבה פעמים. הלא כן מאיה ?
 

freearth10

New member
מהם תחושות?מהו ידע?

האם הידע לא מבוסס על תחושות? אדם פתוח ורגיש יכול לחוש את מה שאחר יודע. היום כבר נתנו לזה אפילו שם "מדעי" - אינטליגנציה רגשית. כמה פעמים היתה לך תחושה וזה בדיוק מה שקרה? ומה זה פרובינג על אנשים בריאים? יש דבר כזה? הרי כל אחד חולה במשהו וכל כך שונה מהאחר. הרבה פעמים אני נותנת למטופל לבחור את התמצית שלו לפי חושיו ותתפלא, אדם "פתוח" יגיע שוב ושוב לאותה התמצית, כי לתמצית יש אנרגיה שנמשכת אליו. מטפלים בקנסיולוגיה בוחרים את התמצית לפי תגובת השריר והוא אף פעם לא משקר.וגם אם אתה לא מבין למה השרירים בחרו את ה"קוקטייל" הזה זה עדיין לא אומר שהקוקטיל הזה הוא לא הדבר המתאים ביותר. למטפלים אחרים יש שיטות איבחון אחרות שהן לא פחות טובות ויעילות.
מאיה
 

0 אור 0

New member
אני חושבת שכולנו הסכמנו

שהמחלה האמיתית אינה הסימפטום.גם לגבי מהו ריפוי - ההסבר הקרוב ביותר למה שאני חשה נמצא בדבריה של מאיה בשרשור הזה. בכל זאת, קצת הרהורים - יותר שאלות והתלבטויות אישיות מאשר תשובות: אני לא בטוחה שאני מסכימה למיצוי הפשטני שהריפוי זה מודעות - ריפוי זה כפי הנראה יותר מזה, או אולי זה מודעות בהתייחס לכך שיש רמות של מודעות שאנו לא תמיד מבינים אותם, או מודעים להם - סליחה על המשפט המפותל, נראה שחסרות לי מילים , אבל מי מאתנו לא נתקל במצב שברמה המילולית והמודעת עדיין אין שינוי, אבל השינוי כבר החל - בלי שאנו יודעים להגדיר אם זה ברמה הגופנית, אנרגטית או אחרת. גם לגבי השאלה מהו החלק שמרפא, בודאי שאין לי תשובה. אפילו השילוב של המטפל והמטופל זה לא הכל, כי כאשר אני עושה רייקי, או משלבת אותו בטיפול אחר - האם מה שפועל זה התכווננות שלי? זה המטופל עצמו? זו אנרגיה קוסמית שמסייעת לו? (או אנרגיה של צמח המרפא כשאני משתמשת בו?) אני יכולה להעיד על עצמי שלעתים קרובות יש דברים בטיפול שאני לא מבינה אותם - משהו חזק ממני קורה, והטיפול הוא מאד עוצמתי. היה לי לאחרונה טיפול שבו התחלתי בטיפול מסויים ותוך כדי הטיפול עברתי להקדיש תשומת לב לאיזור הסימפונות, שם היתה המון אדמה, והיה שם מעבר אנרגיה עצום וחזק שבעקבותיו רוב הטיפול הוקדש לאיזור הזה, וסיימתי טיפול קצר בהרבה מהתכנון - בשיחה לאחר הטיפול, גם המטופלת חשה זרמים מאד חזקים, וגם נזכרה לספר מה ששכחה לספר בתשאול שהיו לה המון דלקות ריאות חוזרות, ושהיא באמת קצת חששה שמשהו קורה באיזור הזה.
 

0 אור 0

New member
אני לא בטוחה שאני מתחברת להקשר

של המילה מניפולציה. המטפל עובד בכמה רמות - הגופנית, הרגשית, האנרגטית - כאשר המטרה היא אכן להביא לתחילתו של תהליך ריפוי אצל המטופל, אבל אני מתחברת מאד עם דבריהן של מאיה ושל שרון - הריפוי לא נובע אך ורק מפעולתו של המטפל אלא בעיקר בא מתוך המטופל. תפקיד הפעולה שלי כמטפלת, היא לכוון ולסייע לתהליכי הריפוי לקרות. ברפלקסולוגיה, לעתים קרובות העבודה הגדולה שנעשית מטרתה להביא את המטופל למצב של מודעות ונכונות לקבל - על מנת שמשם הוא כבר יוכל להתקדם לבד.
 
מניפולציה = עיסוק הידיים בדבר מורכב

ומסובך, תבונת כפיים, פעולה או טיפול יד מדוייקים, שיכול ידיים, טיפול וצירוף זריזים-נסתרים. כך לפי מילון לועזי. - "תפקיד הפעולה שלי כמטפלת, היא לכוון..". כיוון זו הפעלת השפעה טכנית, לגרום לדברים לקרות, זו מניפולציה שאינה קשורה בחולה אלא בסיבות שהביאו לפריצת החולי. אם המטופל היה בעל מודעות הוא לא היה חולה, וגם אין ביכולתו של אדם, כל אדם ( גם מטפלים ) הגיע עד למעמקים הכי עמוקים שמהם נובעת הפתולוגיה. אחריותו של המטופל בטיפול ( לא מזלזל ) להיות נוכח. אי אפשר לבקש ממנו שלא להיות ספקן או לא להתנגד, או להאמין, זה למעלה מיכולותיו ומיכולות המטפל. זה עמוק מנקודת המפגש ביניהם. כשאת עושה רפלקסולוגיה, האם את בעצם "פותחת או סוגרת" "מעבירה או משפיעה" על תהליכים באמצעות המגע ? האם קיימת אפשרות שטיפול רפלקסולוגי יביא להרעה במצב המחלה ? נאמר שכאבי הבטן חלפו ועתה צץ משהו חדש כמו נגיד, מצבי רוח דיכאוניים ?
 
למעלה