עזרה ראשונה "אלטרנטיבית"

mic26

New member
עזרה ראשונה "אלטרנטיבית"

אני עובדת כרגע על פרוייקט בנושא עזרה ראשונה של רפואה משלימה. כשחשבתי על כך, נוכחתי לגלות שארון התרופות שלי שונה מאוד מארון התרופות הממוצע. מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים שצריך להיות בכל בית. אצלי יש: טיפות רסקיו משחת רסקיו שמן פו-סום-און טייגר באלם שמן לבנדר פורמולת פטנט YIN QIAO SAN (למיגור שפעת) פלסטרים עם YU NAN BAI YAO (פורמולה להפסקת דימום) וחליטות של לינדן, שומר ולואיזה. בטח יש עוד ושכחתי. ואצלכם?
 
אצלי יש:

טיפות רסקיו, משחת רסקיו, נרות הופי, כוסות רוח, שמן אקליפטוס, בצל ודבש לסירופ (לא מוכן, עושים טרי), חליטות קנמון- לקור, נענע- לחום, חומץ לשים על הגרביים כשיש חום (אבל זה מסריח, אז זה רק קיים ואל בשימוש), שום נגד שעורה ומרק עוף.
 

freearth10

New member
הארון שלי ריק ../images/Emo4.gif

מעדיפה להשתמש בגוף שלי: תרגיל סוויטשינג: יד על הטבור יד שניה מעסה מתחתלעצם הבריח, מתחת לשפה תחתונה, מעל לשפה העליונה, בעצם הזנב - החלפת ידיים. הליכה על השמונה עם משפט חיובי. ברור עם עצמי מה המחלה רוצה לאמר לי ולמה היא מגיעה דווקא עכשיו? משחררת את הצאקרה שנראית לי חסומה בצבע, צליל, והדמייה וכשזה ממש מציק מכינה לי תמצית באך או קריסטלים מתאימה.
 

0 אור 0

New member
אצלי

קודם כל הגינה (שעכשיו נהרסה על ידי משאית הבטון - ומאד חסרה לי) ובה תמיד היו: מרווה, רוזמרין, זוטה, נענע, עשב לימון, לימונית, לענה (לכאבי בטן), תימין, אורגנו, גרניום, ריחן ועוד - ביום יום משמש לבישול ובעת מצוקה הופך לריפוי. לא רחוק מהבית יש גם אלוורה ולבנדר, עץ לימון ואקליפטוסים. דברים קנויים שתמיד יש בבית: דבש, שמן זית, בצל ושום, תה קמומיל, חיזוקית או פרוטק, כמוסות חמוציות (מעדיפה את המיץ - אבל בשעת חירום גם הכמוסות אפשריות), שמני עיסוי (שקדים, זרעי ענבים, שומשום) ושמנים אתריים - המבחר משתנה אבל תמיד יש לבנדר, עץ התה, יפני (מנטה - משמש לכאבי שרירים, דלקות בגיד ועוד) ועוד. יש כמובן גם כרית דגנים לחימום. כדורי פחם - נגד גזים (משתמשים אולי פעם בשנה - אבל אז זה פשוט מציל) כשיש לי או למישהו במשפחה סימני שפעת קרבה אני רצה וקונה סמבוכל - לא מחזיקה קבוע בבית. ואולי יש לי גם איזו שארית של טיפות רסקיו - כי נתנו לי פעם, אבל אני לא משתמשת.
 

0 אור 0

New member
ואיך שכחתי

אולי בגלל שכבר אין ליילדים קטנים בבית שכחתי את השימושיים ביותר: נגד כל גירויי העור השונים (אף אדום, מאחורי האוזן ועוד) - שמן חוחובה, ולגירויים רציניים יותר משחת ברבדוס. כמובן פלסטרים צבעוניים ומצויירים בכל צבעי הקשת - אחרי נשיקה של אמא זו התרופה האולטימטיבית לכל נפילה, חבורה ומכה בפרט כש"יורד המון דם" ואחרון חביב לטיולים לא לשכוח לקחת עגבניה - נגד עקיצות, ואפשר גם חומץ - שטוב גם לים נגד צריבות של מדוזות.
 

mic26

New member
מי מכיר את הערכה ההומאופתית

לעזרה ראשונה?
 
אני, מן הסתם

אבל איני מאמין בגישה הזו. על פי נסיוני הערכה לא ממש מנוצלת בפועל ולא מצאתי כמעט אנשים הדיוטות שלקחו הומיאופתיה על סמך עצמם. עזרה הומיאופתית ראשונה היא טובה אם יש לה גם מורה דרך. בעידן בו אנו חיים זה לא בעייתי. ואם מי ממרופאי עומד לנסוע לחו"ל נניח לטיול, או סתם שואל, אני מדריך אותו באופן אישי. בני האדם יקחו צמחים, ישתו תה צמחים, ימרחו משחות וכו' אבל לא יכניסו לגופם בקלות גרגירים או טיפות, יש לזה קונוטציה של רפואה, ובצדק. כמו גם שאיני מעלה בדעתי עזרה סינית ראשונה, ערכת מפת נקודות ומחטים שמצורפים אליה. נראה אותם יושבים על איזה ג'בל ומנסים לדקור את עצמם לאור פנס או נר:-
(
האם הכוונה היא לקהל הרחב או לחוג המטפלים. לפי האופן של השרשור אני מניח שזה לקהל הרחב. אם יש שאלות ספציפיות בנוגע למצבים ותרופות ספציפיות אשמח לענות, אם אוכל. אליש.
 

mic26

New member
כן

יצא לי להשתמש בזה רק פעם אחת, ואני לא יודעת אם הפלסטר עצר את הדימום או שהוא פסק מעצמו. דרך אגב, יש את זה, מלבד האבקה והכדורים, גם בספריי, וזה מיועד לשיכוך כאבים.
 

מאיר72

New member
אפשר להשיג בארץ?

כי את הסטוק של הכדורים שיש לי הביאו לי מחו"ל.
 

mic26

New member
תשובות

מאיר, אני לא יודעת אם יש את זה בארץ. אני את שלי קניית ביונאן. אלישוע: יונאן באי-יאו היא פורמולה סינית עתיקה המבוססת על הצמח סאן צ'י שמפסיק דימום ומניע דם. רכיבי הפורמולה נשמרו בסוד במשך שנים. האגדה מספרת שבעת אחת המלחמות, נפצע חייל מחבל יונאן מפגיעת כדור. מיד הוא שלף את האבקה הצהובה ופיזר על הפצע, והפלא ופלא, הדימום נעצר. למרות מחוייבותו למחוז, הוא אולץ למסור את הסוד של האבקה. כיום מוכרים את הפורמולה בכדורים, להפסקת דימומים (שימוש נפוץ הוא להפסקת דימומים ווסתיים כבדים) בכל חבילה יש גם כדור אדום, ואותו שומרים בבית למקרים של דימומים מסוכנים (פציעות וכדומה). במחוז יונאן מאוד גאים בתוצר המקומי וניתן לרכוש שם גם את האבקה הצהובה, הפלסטרים וספריי מיוחד, שמתאים, אם אינני טועה, לטיפול בשטפי דם וכאבים. לי יש נסיון לא כל כך טוב עם הפורמולה. בזמנו נתתי את הכדורים לחברה שסבלה מדימומים ווסתיים כבדים. היא קיבלה טיפול באופן סדיר, אבל הדימומים עדיין היו כבדים, התישו אותה ולקח לה זמן רב להתאושש מהם. היא מאוד חששה שבחופשה באילת הם ימנעו ממנה את ההנאה. הסברתי לקחת כדור אחד כשהדימום יתחיל להיות כבד, ואז נתתי לה הוראות מדוייקות כיצד להמשיך, אבל כנראה שלא הייתי ברורה מספיק. היא לקחה אותם מתחילת הדימום ועד סופו, הרבה יותר מידי. הטיפול אולי הצליח, הדימום באמת היה מועט, אבל נוצרה תקיעות כל כך גדולה והיא סבלה מכאבים עזים.
 
תודה מיכל, לי ( לנו ) יש תרופה

הומיאופתית מאוד מעניינת שיתכן ואת מכירה ממקום אחר והנקראת secale
סוג של פטריה מאוד מאוד רעילה הנקראת גם ארגוט. הרפואה הקונבנציונאלית השתמשה בה בעבר , אני חושב שכנגד מיגרנות. יש לה טווח השפעות רחב מאוד ועיקר השפעתה על כלי הדם וזרימתו ( ובעיקר ברחם ). בכל אופן "יש לה" מעין תחושה ש"הכל פתוח כמו ברז". אני זוכר שני מקרים בהם השתמשתי בה כתרופה הומיאופתית ( מדוללת מאוד )כעזרה ראשונה לדימומים מחזוריים קשים. וזאת בגלל אותה תחושה שבכל פתוח כמו ברז. האחת עמדה שעה לפני מתן הרצאה לקהל שהגיע במיוחד. היא הגיעה אלי בפניקה,
"תעשה משהו עכשיו"! נתתי לה מנה אחת מהתרופה והלכתי לדרכי. למחרת היא סיפרה שתוך 20 דקות הכל נגמר. השניה הגיעה אלי ב 12 בלילה (?) והודיעה שהיא מדממת כבר חודשיים ללא הפסקה ובכמויות מטורפות. נתתי לה מנה אחת במקום וציידתי אותה לעוד מנה ליום המחרת, וגם כאן היא סיפרה שעוד באותו הלילה זה נגמר. זהו אז תמיד אזכור את הפטריה הזו לטובה.
 
את רואה למה אני מתכוון

זה גם יכול לגרום לאי נעימיות. בי למעשה מה שקרה כאן המחזור דוכא. כי הדינמיקה הייתה של להוציא. ואז הצמח עצר את הזרימה של הדם אך לא את האנרגיה שהמשיכה להתדפק. ולעצמי אני אומר שאין לי ביטחון שזה הדבר הנכון. אבל אחר כך אומר לעצמי שזהו יום טוב והדרך היא טובה והכל בדיוק כפי שצריך להיות. בזה הרגע גם לי יש שיטפון של מחשבות. אולי אני צריך קצת יונן. אולי אני צריך בלוג על הראש.
 
למעלה