רפואה משלימה - רישוי ותארים

לא ממש , לדעתי.

בטיבט (סתם לדוגמא
) , אפשר ללמוד רפואה בשני מסלולים מקבילים ושווים במעמדם: באוניברסיטה , או באופן אישי אצל רופא/ה. מי שלומד/ת באוני' ומי שהמורה האישי שאצלו צמח החליט שסיים, בסופו של דבר מגיעים יחד למבחנים הסופיים - אל מול "מועצת חכמים" שכזו, שמורכבת מכמה רופאות/ים וותיקים וידועים, ומתכנסת פעם בשנה. קצת דומה למבחני שלב ב' ברפואה אצלינו.
 
ובכן, אחרי שעינתי בתשובה של העו"ד

אני רואה ככה: א. הוא בהחלט מאשר את השימוש במונחים "מטפל" ו"מטופל". ב. הוא משווה אותנו לפסיכולוגים, ומציין שיש להם "איגוד מקצועי, מבחני כניסה, כללי אתיקה ועוד". ג. הוא מוסיף שיש להם הכרה של משרד הבריאות. אני אגיד, שהיו להם את כל מה שכתוב בסעיף ב' ורק אח"כ נוסף על זה סעיף ג'. כלומר: המציאות הקדימה את החוק, והחוק רק הגדיר את המציאות. נראה לי שגם אצלינו זה מה שיהיה. אתיקה מקצועית זה לא משהו שאקדמיזציה או חוק יכולים להציב.
 

מאיר72

New member
אתיקה מקצועית זה לא משהו שאקדמיזציה

או חוק יכולים להציב" נכון אבל נסי ללמוד באוניברסיטה את הפילוסופיה של המוסר (אני יכול להבטיח לך כאב ראש אחד גדול). בקשר למכללות, אז לפחות ברפואה הסינית יש אחת שנותנת מספיק שעות לימוד (היא גם גובה בהתאם, אבל זו סוגיה אחרת) על מנת לעמוד בתנאים, של המל"ג, אבל נראה לי שלבד היא לא יכולה להוביל את העגלה ושאר המכללות דיי מרוצות מהנושא כמו שהוא. וסתם שאלה כללית, רופא עובד 7 שנים על מנת לקבל תואר MD והוא יכול להיקרא ד"ר. כמה שנים לומד נטורופת עד שהוא הופך ל ND? (מה שנראה לי תואר דיי מצחיק).
 
"נסי ללמוד באונ'..." ? ניסיתי...

היות שסיימתי 6 שנות לימוד באונ' ת"א, (וכן עוד כמה שנים באונ' בחו"ל)- אני יכולה להבטיח לך שהתמודדתי עם כאבי ראש גדולים בהרבה מהקורסים בפילוסופיה של המוסר. אבל גם מהקורס הזה לא יוצאת אתיקה . תעולם אתיקה תהיה משהו שהמקצוע (כקבוצה, כאיגוד או ארגון) כופה על אנשיו. אפילו אצל רואי החשבון ועורכי הדין - וועדת האתיקה היא פנימית, של הלשכה המרכזית של הארגון. ולא בכדי. (ו-אגב, יש עוד כמה שרשאים לשאת תואר ד"ר שלא סיימו 7 שנים: רופאי שיניים, ווטרינארים, כירופרקטים, - וזה רק בארץ.... בחו"ל המגוון גדול עוד יותר.)
 

מאיר72

New member
גם מי שלומד לתואר שלישי ראשי

להיקרא ד"ר וזה מובן כיוון שהוא למד מספר שנים רב ולא מישהו שעשה קורס בהתכתבות.
 
ברוב המקרים מטרתו של חוק

הוא להגדיר ולהסדיר מציאות קיימת. ממה שאני מבין(וזה לא הרבה), מחוקקים סולדים מחידוש ופריצת דרך לרוב, ומעדיפים לעקוב אחרי המציאות.
 
אם כבר הקפצה ../images/Emo13.gif

אז אני אשאל שוב: מה לדעתכם צריך לכלול הקוד האתי של המטפלים? מה מטופל צריך לדעת שמובטח לו - כשהוא בא לטיפול אצלינו?
 
למעלה