שיאצו ולחץ דם גבוה

moonlight

New member
שיאצו ולחץ דם גבוה

אני מחפשת מאמרים ודעות לגבי טיפול שיאצו אצל מטופלים בעלי לחץ דם גבוה. אשמח גם לשמוע דעות מנסיונות אישיים של מטפלים בשיאצו מהפורום. חן חן.
 

פרם שי

New member
עד שימצוא לך מאמרים,

אכתוב שכל צורת עיסוי מורידה את לחץ הדם, וזו למעשה אחת המטרות של עיסויים. אני זוכר שקראתי מחקר או שניים על הקשר בין לחץ דם ועיסוי. חפשי באתר האינטרנט של רפואה אינטגרטיבית http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=14717648
 
הטיפול בלחץ דם גבוה הינו טיפול

הוליסטי. אני משתמשת בשיאצו בנוסף לשינוי תזונתי, למשל. יש לבדוק את המקור: אם הוא רגשי, השיאצו יכול עזור במיוחד. אם הוא תזונתי- השינוי חייב לכלול גם את הצד הזה.
 

moonlight

New member
תודה שרון

יש משהו בטיפול במטופלים עם יתר לחץ דם שאת משנה? נקודות מסוימות שאת לוחצת עליהן יותר לעומת נקודות שפוסחת עליהן?
 
בשיאצו אני לא רואה את לחץ הדם שלו,

נכון? אנ רואה אותו. לפי מה שהוא מרגיש ולפי ה-kio בגוף, שם אני מטפלת. אם, למשל, יש עודף בחלק העליון של הגוף, אני מנסה להוריד את האנרגיה למטה ולוחצת על נקודות בכף הרגל. אבל אפילו זה לא נכון תמיד, כל מקרה לגופו. אני ממליצה לך להתרכז באבחנה הסינית שלך בטיפול ומכאן להמשיך.
 

moonlight

New member
ובכל זאת

כשמגיע אליך מטופל ומכריז כי סובל מיתר לחץ דם? אין שום התיחסות? שמעתי ממורה לשיאצו שמסוכן לטפל באנשים עם יתר לחץ דם. שעדיף לא לגעת. כמו בחולי סרטן. אבל אני יודעת שגם חולי סרטן מקבלים טיפולי שיאצו.
 
בחולי סרטן אני לא מטפלת אלא אם

הם חולים סופניים הזקוקים למגע תומך (וגם אז אעדיף להפנות אותם הלאה, זה לא התחום שלי). לגבי חולי לחץ דם, אני צריכה לראות תמונה כללית כדי הלחליט. אם מישהו יגיד רק "יש לי לחץ דם גבוה וכל היתר אני מרגיש נהדר", (לא ריאלי) אטפל בו, בתנאי שארגיש שיש לי מה לעזור לו. אולי עדיף להתחיל רק מתזונה כמה שבועות, לנקות את הגוף ואז לטפל, אם באמת המצב קשה. טוב, האמת אני כבר לא מרוכזת (ואני קוראת בין לבין) אחשוב לך על תשובה מלאה יותר בבוקר. לילה טוב.
 

moonlight

New member
אוקי ../images/Emo140.gif

שיהיה לך לילה קסום
 

פרם שי

New member
את צודקת,

יש מצבים בהם לא הייתי מקבל אותו ישר לעיסוי מלא, אלא קודם נותן לו שבועיים שלושה לשתות הרבה X (אסור פרסום), ולאחר הורדת לחץ הדם הצפויה, מתחיל בסדרה רצינית של עיסויים. בינתיים הייתי נותן לו סשן תומך של מקומות קלים לעיסוי שפחות משפיעים על זרימת הדם והרחבת כלי הדם.
 
קונטרא-אינדיקציות לשיאצו

למיטב הבנתי, 90% ממה שלומדים ברוב המכללות כ"קונטרא-אינדיקציות לשיאצו" הוא כסת"ח נטו, שמטרתו להגן על המכללה. אפשר לטפל בי.ל.ד., באוסטאופורוזיס, בפריצות דיסק, בסרטן (גם לא-סופני), בהריון ובעוד הרבה דברים אחרים - רק צריך לדעת מה לעשות ומה לא. הדברים היחידים שאני נוהג להתייחס אליהם כאל קונטרא-אינדיקציה מוחלטת הם מחלות מדבקות קשות, פצעים פתוחים/שברים ומקרי טראומה שעוד לא נבדקו ע"י רופא (כמו מי שעבר תאונת-דרכים ב-24 שעות האחרונות). בכל השאר אפשר לטפל, כל מקרה לגופו (ויש כאלה שאסרב לטפל בהם).
 

טאוֹ

New member
את יכולה לפרט?

האם התכוונת לעצמך או כראייה כללית של השיאצו? כלומר, האם התכוונת לומר שאת עצמך מוכנה לטפל בכל המקרים שהוזכרו פרט לחולי סרטן, או שבאופן כללי את חושבת ששיאצו לא יכול לעזור לחולי סרטן? כמובן שאשמח אם גם תפרטי ותנמקי (אבל זה לא מבחן
).
 
מה הסכנה לחולי סרטן?

שמעתי על שלושה דברים מפניהם חוששים: 1. הפצה של גרורות בגלל המרצת מחזור הדם - אז למה אומרים להם שספורט זה טוב? ומה עם ריקודים, או סתם מקלחת חמה? עם כל הכבוד, פשוט שטויות. 2. הפצה של גרורות בגלל לחיצה על הגידול - צריך לברר איפה הגידול ולא ללחוץ עליו. כבר אמרתי, צריך לדעת מה לעשות ומה לא. 3. שבירת עצמות במקרה של גידול בעצמות - שוב, צריך לדעת איפה הגידול ולא ללחוץ עליו. כמו באוסטאופורוזיס, צריך לעבוד בזהירות - אבל אפשר. בכל מקרה חובה להקפיד על שיתוף-פעולה עם הרופא המטפל. אני לא אומר שכל אחד צריך לטפל בכל דבר. מי שלא יודע או חושש, שלא ייגע. גם ברפואה מערבית, לא כל רופא מוסמך לבצע כל סוג טיפול. אבל להגיד שבבעיה מסויימת אסור לטפל, זה פשוט לא נכון!
 

טאוֹ

New member
../images/Emo45.gif דברים כדורבנות

ובהמשך למה שכתבת בהודעה קודמת: באילו מקרים בכל זאת תסרב לטפל, אם אתה יכול ומעוניין לפרט?
 
קשה להגיד מראש, ומאוד תלוי במקרה

פנה אלי פעם אדם שנתפס לו הגב, ורצה טיפול. כשביררתי קצת, התברר שהוא רצה להשתתף במרתון יומיים לאחר-מכן, הגב התפוס טירפד לו את התכניות, והוא רצה את הטיפול כדי שיוכל לרוץ. הסברתי לו שטיפול לא מחליף מנוחה, ושגם אם אחרי הטיפול הגב יכאב פחות, מאמץ כמו מרתון עלול להחמיר את המצב עוד יותר; הוא לא ממש הקשיב, ואמר משהו בסגנון "אתה תעשה את שלך ואני את שלי". ביקשתי שיבוא לטיפול אחרי יום המרתון. הוא לא הגיע. במקרה אחר, טיפלתי באישה שסבלה (בין השאר) מהגדלה של בלוטת התריס, שהגיעה לטיפול הרביעי עם קשיי נשימה (הבלוטה לחצה על הקנה). אלי היא הגיעה בגלל כתפיים תפוסות, אבל במקרה הזה ביקשתי מרופא שיבדוק אותה (זה היה בקופ"ח), והרופא המליץ לה לפנות בדחיפות לרופא המטפל שלה או למיון, בגלל מצוקה נשימתית. כמובן שלא היה טיפול באותו יום.
 

moonlight

New member
המקרה השני ברור לי

המקרה הראשון זו כבר סוגיה אחרת. לא? אמנם זה לא קשור לנושא השרשור אבל בכל זאת.... זו לא אחריות של המטופל הנ"ל, אחרי שהסברת לו שטיפול לא מחליך מנוחה, לבחור מה מתאים לו? עד כמה מותר לנו "לחנך" מטופל סרבן שבוחר לא נכון ולמנוע ממנו טיפול בגלל שאנחנו חושבים אחרת?
 
באותו מקרה הערכתי שאם הוא ירוץ

מרתון, מצבו עלול להחמיר מאוד (להפוך מבלט בדיסק, לפריצה). העדפתי לא לגעת. אולי טעיתי. אולי היום הייתי עושה אחרת. נתתי דוקא את הדוגמא הזאת, כדי להראות שהשיקולים במי לטפל ובמי לא הם דינמיים, לא קבועים. הרי הבעיה לא היתה מצב הגב, אלא האיש שהגב הזה היה חלק ממנו.
 

moonlight

New member
כן. אני מבינה

מצב, שלי לא תמיד ברור אם יש לי זכות להחליט בשביל המטופל. אני חושבת שאני יכולה רק להמליץ,אם הוא בחר לבוא אלי לטיפול, קשה לי לסרב כשיש לי אפשרות לעזור לו. הבעיה בהחלט היא האיש ואנחנו מטפלים באנשים ולא רק בחלקים מהם, אבל בכל זאת.... חושבת שכמטופלת הייתי רוצה שישאירו לי את הבחירה מה לעשות, ושיטפלו בי, אבל כמטפלת בהחלט יכולה להבין את הדילמה שלך.
 
למעלה