חיסון נגד שפעת...

SideKick

New member
חיסון נגד שפעת...

השבוע ביקרתי בקופת החולים כיוון שהייתי צריכה מכתב מרופא המשפחה לאיזה עניין ביורוקרטי. ליד חדר האחיות הצטופף תור ארוך למדי של הורים וילדים בדרך ל והחוצה מ חיסון שפעת. בכיות ושידולים של אלה בדרך ל, חיזוקים והרגעות של אלה מההחוצה מ. בקיצור - הסניף המנומנם של קופת החולים המה, געש ורעש. וכשחזרתי הביתה סיפר לי האיש היקר שבמקום העבודה שלהם יהיה השבוע "מבצע" חיסונים לעובדים. וכך רציתי לשאול, לדעת ולתהות, בעיני גישותיכם השונות, מה תאמרו ומה תגידו על מינהג ההתחסנות הטרום חורפי שפשט כאן בשנים האחרונות?
 
החיסון הוא על חלק מהוירוסים בלבד

אצל חלק מהאנשים החיסון יוצר השפעה והתחלת המחלה עצמה. אצל חלק זה מגביר רגישויות. אצל חלק זה מונע מחלה. אני חושבת שזה עינינו של כל אדם, אם זה עוזר לאנשים ולו מבחינה פסיכולוגית אז זה בסדר. אישית, אני מכניסה כמה שפחות כמיקלים לגוף גם בבליעה ורופא, שלא בהקשר לאמא שלי, לא ראיתי מ 1987, למעט רופא שיניים ואני מקוה להמשיך כך (וגם להשתחרר מהצורך ברופא שיניים). שבוע טוב אסתיה
 

לינק

New member
בדיוק רציתי לכתוב על שפעת

כבר בערך 3 שבועות שאני לוקח תוספת ויטמין C (טבליות בשחרור איטי) כדי שאני לא אחלה השנה, אבל בדיוק אתמול... ככה שכל הסיפורים על ויטמין C לא כאלה נכונים. בקשר לשאלה ששאלת, אני מסכים עם אסתיה - יש יותר מידי סוגי וירוסים ככה שאין אפשרות לחסן כנגד כולם. אני גם לא מת על זריקות.
 

פרם שי

New member
הספורים נכונים, האנשים משתנים

שלום לינק. זה לא סיפורים, זה חלק מהתוצאות של מחקרים מערביים שאימתו ידע עתיק. בדיוק כמו שאנטיביוטיקה לא עוזרת לכל אחד, בדיוק כמו שניתוח לא עוזר לכל אחד, כך גם תפוז לא עוזר לכל אחד בכל מצב. ויטמין C תומך בעבודה של מערכת החיסון, אבל אם מישהו כבר חלש, הוא יחלה, גם אם תזריק לו 10 תפוזים כל יום לוריד ומתחת ללשון. בנוסף, הייתי גם בודקר שוב את הכדורים. אישית אני לא נוטה להשתמש בכדורים האלו, מכיוון שלרוב מדובר בויטמין C מאיכות ירודה וסינטטית, והגוף נוטה לדחות חומרים מבודדים, ומעדיף תרכובות, ולכן קליטת הC בגוף פחותה עם ויטמינים מסוג זה. עדיף את הדבר האמיתי (שמצוי בכמויות בארץ ולא בחוסר בד"כ), או השלמות תזונה ממקור מלא ולא חלקי.
 
פעם היו תולים רכוש על העץ -

וזה היה כלל מוסכם: "פרטי - נא לא לגעת". אבל מדי פעם היו מי ש"נגעו", והתפשטות תופעת הגנבות גרמה לבעלי הרכוש להכניס אותו למערה ולהמציא את הדלת. הגנבים הבאים הביאו להמצאת המנעול, והמצאת המנעול הוליכה להשתכללותם של הגנבים שלמדו לפרוץ מנעולים. הפלדלת שפעם היתה המצאה גאונית, היום נפרצת ע"י פורץ ממוצע ב-2.4 דקות. ככה גם עם הבריאות: ככל התרופות משתכללות - משתכללים גם החידקים, והיום הבאנו ליצירת חיידקים העמידים בפני כל אנטיביוטיקה מוכרת... וגם: בשנה שעברה התפרסם איזה דו"ח, שרמז שהחיסון נגד שפעת הביא להתפרצות של דלקות ריאות
.
 
אני נגד!! וגם רופא המשפחה שלנו.

השפעת משתנה כל הזמן, החיסון לא עוזר נגד רוב הנגיפים, ובו זמנית: הוא כואב לכ- 3 ימים בכתף, הוא מחליש (עפ"י אמנותי הדתית משהו) את מערכת החיסון במקום לחזק אותה ובמילים אחרות הוא מיותר לאנשים בריאים. מתי כן? בעיני החיסון נועד עבור אנשים חולים וזקנים, אשר הכאן והעכשיו הוא החשוב עבורם, והם לא יכולים מסיבות שונות להיעזר ברפואה משלימה. הרעיון לחסן את ילדי הגן לא נכון בעיני. ילדי צמר גפן לא הופכים בריאים יותר. אתם רוצים ילדים בריאים? תניקו אותם לפחות 3 חודשים (שלא נדבר על שנה), תנו להם אוכל בריא ולא במבה, תאהבו אותם כל הזמן ותהיו שם בשבילם לפחות בשעות אחה"צ (תופעת המטפלות גם בשעות אחה"צ ובערב כואבת לי מאד), נסו לעזור להם באמת ובתמים באמצעות רפואה משלימה. כל הורה אחראי מחזיק טלפון של רופא שלעת חירום. מה עם טלפון של מדקר סיני? הומיאפט? זהו, אני את שלי פרקתי. אגב, דרוש בית באיזור חיפה עם אבעבועות רוח, מי מכיר? נשמח לבוא לבקר עם משחק, עוגה וילדון אחד בריא עם אמא קצת משוגעת.
 

פרם שי

New member
../images/Emo45.gif מסכים עם כל מלה

אבל תגידי, עודף זמן של הנקה, הוא לא גם כן יוצר נזקים בפגיעה בעצמאות הילד?
 
בעיני להניק ילד עד גיל 3 זה קצת

משונה....ואני מסכימה עם הרמיזה שלך. אם אתה לומד מה לתת לילד החל מגיל חצי שנה, אז בגיל שנה רוב התזונה אמורה להיות מבוססת על מוצקים, ואז באמת אין צורך בהנקה. דור הפסיק מיוזמתו לינוק בגיל 10.5 חודשים ומעולם לא טעם תחליפי מזון. הוא לא היה זקוק לשום השלמות כי הוא כ"כ אהב קוואקר עם שקדיה ומולסה, עוף עם ירקות מבושלים, אורז עם עדשים, לחם עם גבינת עיזים או טופו, ביצים, פירות, ירקות, מרקים, בטטה, בקיצור- אני לא מצאתי צורך להמשיך לא בהנקה ולא בתחליפים. אבל אם ההורים לא יודעים לנתב את הילד לאוכל בריא, אז אכן נוצרת תלות בציצי או בבקבוק, כי משהו הוא צריך לאכול. החל משלב מסוים הציצי והבקבוק לוקחים מהילד את התאווה הטבעית והבסיסית לאוכל ה'אמיתי'. תאווה שחוזרת אח"כ (ובגדול) רק בסוף הילדות. וואו איך גלשתי מהנושא...
 

פרם שי

New member
הלואי עלי כזאת גדילה

אני מקנא בדור, ושמח לשמוע על כך. (חוץ מחלקי החיות) הייתי רוצה לגדול כך בשנתי הראשונה, נשמע מאוד בריא בעיקר נפשית, שלכך כיוונתי יותר בדבריי, מעבר לתזונה הפיסית. להמשיך ולהניק (ולהניק) עלול ליצור נזק נפשי, ואני בטוח שנעשו מחקרים על כך.
 
הסמקתי (רק האייקון לא עולה) אבל תדע

לך שבפורום הורים לתינוקות, למשל, או הנקה, לא יסכימו איתנו. זה עניין של תרבות או אופנה וחינוך. כל אחד רואה את החינוך כנכון באופן אחר לגמרי.
 
לא אם אתה מאמין

בתאוריה הזו הכל תופס** - להחזיק על הידיים , שינה משותפת ( אם זה מה שהילד דורש) , הנקה, חיתולים , להיות תינוק - להתבגר, למרוד ועוד ועוד... ** שים לב וחשוב לי להדגיש שזה מהעיניים של הילד אבל לפעמיים לאמא לא מתאים להניק עד גיל 3 שזה הגיל שמתאים לילד - וזה כבר נושא לדיון אחר..
 
../images/Emo2.gif נמחקה לי התאוריה..

אז לא - אם אתה מאמין שילד שממולא כל צורכו - נגמל מהצורך הזה לבד עכשיו תחזרו להודעה הקודמת..
 
למעשה אין דבר כזה עודף בהנקה../images/Emo23.gif

הפעולה עצמה זו פעולה שאיננה רק מהוה תהליך חיסוני יעיל - תלוי מה האמא הוכלת ושותה - אלא זה תהליך שנותן ביטחון עצמי ועוזר לפיתוח נפלא של הילדים. לא להניק בלבד אלא לתת גם תוספות של מזון אבל בהחלט להיות שם עבור הילד/ה. בשבטים פרימיטיביים בהם האמא לוקחת את הילד על הגב הוא צמוד למקור המזון שלו וגם למקור ההגנה. נכון שזה שונה בעולם המודרני עם העגלות והזמן העסוק לחוד של האמא אך ההשפעות המיטיות בכל תחומי ההתפתחות לא השתנו. הבעיה היא עם 'אמא חונקת' לא עם אמא מיניקה - גם עד גיל 4 או 5. ערב טוב אסתיה
 

SideKick

New member
ממה שאני זוכרת מילדותי...

שלב ההדבקה הוא דווקא שלב הקינון. כך שבעת ההתפרצות ההדבקה כבר פחות רלוונטית. אבל אולי אני טועה?
 

tookmy

New member
3 חודשים הנקה?!

אפילו משרד הבריאות, שכידוע אינו אלטרנטיבי במיוחד, ממליץ על הנקה מלאה של 6 חודשים. ואני לא מדברת לרגע על הקושי, או על העובדה שנשים רבות לא מצליחות כלל או חוזרות לעבודה אחרי 3 חודשים ולא יכולות להיק כל כך הרבה זמן, אני מדברת על הרצוי, 3 חודשים הוא אפילו לא הרצוי המינימלי בעיניים מערביות טיפוסיות.
 
למעלה