שאלה פילוסופית שאין עליה תשובה אחת

SideKick

New member
או תנועה, כמובן...

ואני מניחה שיש עוד דרכים (מיכל מעליי מתעקשת על צמחים). גם בפריצות דיסק כל אדם יתחבר לדרך שונה והיא (ואולי רק היא) תהיה הטובה והנכונה ביותר עבורו.
 

mic26

New member
לא מתעקשת

פשוט לא שוללת. ולענייננו: בדרך כלל הטיפול במקור הוא הטיפול בסימפטום, לא? אלא אם כן מדובר, כמובן, במצבים אקוטיים. אני בדרך כלל שואלת את המטופלים, לאחר התשאול, מה הדבר שהכי מציק להם ובו הם הכי רוצים שאתמקד. שידרגו את הדברים שמהם הם סובלים. התשובות שאני מקבלת הן מאוד כנות ולפעמים מפתיעות, למשל, לאחר תשאול ארוך יכולה מטופלת לומר שהיא הכי רוצה לרזות, ומטופל יכול לומר שהוא רוצה להרגיש שמחה. לפעמים גם המטופלים מבינים, ברגע של אמת, שהבעיה שלהם היא לא הכאב הנורא שמדיר שינה מעיניהם, או שהם אינם מצליחים להיכנס להריון, אלא תסכול, עצב וחולשה. לפעמים אני אומרת להם שטיפול אמיתי בבעיה לא ישפיע, כנראה, בטווח הקרוב על מה שהכי מציק להם, ולפעמים אני מטפלת במה שהם הכי רוצים. אם מישהי סובלת מבעיות רבות אך מה שמציק לה זה כאבים באצבעות הידיים שמפריעים לה לעבוד בתפירה, אני אנסה קודם כל לטפל בסימפטום הזה. היה לי קשה כשטיפלתי בשורשים של בעיות להיווכח שהמטופלים שלי סובלים מצוואר תפוס באופן כרוני... זה מתסכל וגורם לקונפליקט, הרי כל כך קל, יחסית, לטפל בצוואר לבדו. מצד שני, היתה לי מטופלת שסבלה ממחלה כרונית קשה. כשהיא הגיעה אלי היא לא סבלה מסימפטומים מיוחדים, או כך לפחות היא אמרה. הכי חשוב היה לה שאנסה לטפל בצלקות הקולואידליות שנשארו לה מטיפול ארוך בסטרואידים. ניסיתי למלא את רצונה, ושבועיים אחר כך המחלה שלה התפרצה באופן קשה והיא הפסיקה לבוא לטיפולים. האם הטיפול נכשל? כנראה.
 

miromiro

New member
סימנים מול סימפטומים-מה ההבדל

ולמה ברפואה המערבית הכל סימפטומים?
 
אוקי, אני צריך עזרה...

אני לא זוכר כרגע אם "סימפטומים" זה הדברים עליהם החולה מתלונן, או הפאראמטרים הגופניים שאפשר למדוד (חום, דופק, ל.ד. וכו'). לאחד קוראים סימפטום ולשני סימן, אני כרגע לא זוכר מה זה מה. הרפואה המערבית לא מתייחסת לאדם בצורה הוליסטית אלא רדוקציוניסטית. זו תוצאה של הפילוסופיה המערבית בכלל, ושל המדע המערבי בפרט. ההנחה הבסיסית היא שאם יש בעיה מאוד מורכבת, מפרקים אותה לבעיות-משנה, שגם אותן בתורן ממשיכים לפרק, עד שמגיעים לבעיות היסוד; פתרון בעיות היסוד יפתור, בשרשרת, את הבעיה כולה (לפי ההנחה המערבית). לפי הראיה הזו, אם יש לך בעיה בצוואר אתה הולך לאורטופד, אם יש לך בעית נשימה אתה הולך למומחה לריאות, אם יש לך בעיה בכליות אתה הולך לנפרולוג; כל אחד ינסה לטפל בבעיה הספציפית שאתה מפנה אליו, לא יתעניין ולא יתחשב בבעיות האחרות, וודאי שלא יראה קשר ביניהן, למרות שלמי שעוסק ברפואה הוליסטית ברור שיש קשר ושהטיפול חייב להתחשב בשלושת הבעיות ובעוד הרבה גורמים נוספים.
 

miromiro

New member
תהליכים של דיפרנציאציה עברו לא רק

על הרפואה אלא על החברה כולה (ע"ע התעשיות שעובדות בשיטת הסרט הנע) התמחויות שונות יש להן יתרונות ויש להן חסרונות. כשתבוא אל אוטופד עם בעיה שמציקה לך לא מן הנמנע שיפנה אותך אל רופא אחר ולא יטפל בך בעצמו כי זה לא התחום שלו. זה לא קורא ברפואה המשלימה? כולם מטפלים בהכל? האם זאת עסקת חבילה? משום מה רק כראיה פרקטית של העניין זה נראה לי מצב פחות טוב.
 

freearth10

New member
עליה וקוץ בה

היי miromiro , הכל עכשיו כל כך מופרט שכבר לא רואים את השלם ולא פעם כדי לטפל בשלמות בבעיה מסויימת פוגעים בחלק אחר של הגוף. כי כל מה שמעניין את הרופא זו ההתמודדות עם האיבר הספציפי בו הוא מטפל. כמובן שההתמחות ממקצעת מאוד והטיפול בא נאמר בבעייה שבקרסול קיבל את המענה הטוב ביותר. אבלהבעיה בקרסול היא רק חלק ממכלול של בעיות שרק כאשר מנסים להבין מה גרם למה ואת ההקשרים שביניהם ניתן לגלות מהי הסיבה לבעיה לטפל בה וגם למנוע את הבעיות הבאות. טיפול פולשני במוקדים שונים יגרום במוקדם או במאוחר גם לבעיה בפני עצמה וגם לצורך בטיפול בסיבה שהביאה להתפרצות אותם המחלות/תופעות ו/או גם בהתפרצות שונה של אותה הבעיה אבל מאחר שהקרסול תוקן ביעילות שכזאת היא לא תפרוץ שוב בקרסול המוגן אלא אולי בפרק היד, או גרוע יותר באיברים פנימיים יותר כמו הכליה. טיפול הוליסטי מתייחס לכל הבעיות שיש לאדם וככל שיש לנו יותר מידע על האדם: רגשות, תכונות, סיפור חיים,מחלות,ציפיות, ניתן להרכיב תמונה יותר שלמה ולהבין מהו המקור ומהי התוצאה ולפעמים אפילו לצפות כבר את השלב הבא. אני סומכת יותר על הטיפול ההוליסטי דווקא משום שהכל מתחבר פה אל הכל וגם אם הטיפול הוא לא נקודתי הוא בסופו של דבר יגיע גם אל אותה הנקודה. בנוסף, אני אישית, לא רואה במחלה נגע שצריך להשמיד אותו, אלא דווקא ההיפך, אפשרות לשנות משהו. אז כן, זה לא נעים ומעצבן וכואב ומציק, אבל דווקא הכאב הזה הוא זה שיכול להוביל אותנו לבחירה בשינוי וכל סתימה של פריצת הכאב הזה מחריפה את הבעיה. בחיים המטורפים האלה של מירוץ נגד הזמן, אין לנו זמן להתעסק בקטנות ולהקשיב ולשנות, כי יש דברים חשובים יותר, אז ניתן לסגור את הפצע, להמשיך לרוץ בינתיים. אבל זה רק בינתיים, כי למעשה מה שעשינו זה הוצאנו את המוגלה וחיטינו לגמרי את המקום ואולי אפילו שיפצנו את הרקמות הפגועות שם כך שהן תוכלנה להתמודד טוב יותר עם החיידק, אבל הגועל נפש שהחליש את הגוף ואיפשר לחיידק לפעול עדיין שם והוא ימצא את הדרך אל האיבר הבא. מאחר שכולנו מתעסקים עם איזון, כל מה שחשוב זה מיהו המטופל לאיזה תחום הוא מתחבר, מיהו המטפל ומהי המיומנות שלו ומהו הקשר שנוצר ביניהם ומאפשר להוביל אל אותו השינוי. מאיה
 

miromiro

New member
אפוקליפסה מתי?

ספרי לחולה הומופיליה שקיבל איידס שזה קרש קפיצה, רק אל תשכחי לציין שזה כנראה קרש קפיצה לעולם הבא. במקרה שלך את יודעת שאני מסכים עם רוח הדברים אבל לא איך שזה נאמר\נכתב. מפיך זה נשמע כאילו שזה פשוט כדאי להיות חולה וללא מחלות אין צמיחה-סורי לא מקבל, כאב וסבל הם לא תנאי הכרחי למרות שבמינון מסוים זה כדאי. יש גם ניחוח קל של מירמור ואולי אפילו פגיעה בכל הקשור לרפואה המערבית, אז "רפואה משלימה" לא תצא מזה. הרפואה הטבעית לא יכולה לפחות כיום להיות אלטרנטיבה אלא משלימה ויעידו על כך- אנשים שמאור עינהם חזר, אנשים שלב מלאכותי פועם בחזם. נכים שנעזרים באמצעים טכנולוגים כדי לנוע ממקום למקום ועוד ועוד ועוד. מכמה טיפולים שיש לך תוכלי לאמר שאת מטפלת במקור? "אליה וקוץ בה", כמו אמרת יין ויאנג. מה לעשות 100% טוב הוא נדיר אם בכלל. מצטער הרופאים אותם פגשתי בימאי לא היו כולם רובוטים שמתוכנתים לאיבר ספציפי ולא ידעו או לא רצו להגיד שום דבר על דברים אחרים.
 

פרם שי

New member
לא רק משלימה, גם שלמה

הרפואה הטבעית, בהחלט מהווה אלטרנטיבה ראויה. למעשה, הרפואה המודרנית, היא אלטרנטיבה לגישות בריאותיות קדומות ומקיפות הרבה יותר. זה נכון שיש מספר דברים בהם מתמחה הרפואה המערבית - מקרי חירום וניתוחים הם שניים מאלו. אולם רוב התופעות הבריאותיות אינן שני אלו ואינן דורשות את שני אלו. וגם לשני אלו יש רפואות קדומות המטפלות בהם בכבוד. באיורוודה כדוגמא, עשו ניתוחים הרבה לפני שבמערב ידעו מה זה סכין. גם ניתוחים פלסטיים, אגב. נכון שיש אמצעים טכנולוגיים לעזור לאלו שאינם יכולים להניע את הדברים בעצמם. אבל גם נכון שיש אמצעים טבעיים לכך. כבר שמעתי על חירשת שהפכה לשומעת בגיל מאוחר, בעקבות טיפול איורוודי. תראה לי בבקשה פתרון אחד כזה ברפואה המערבית (אל תטרח, אני יודע שאין). אז כיום, ובארץ במיוחד, יש מקום לכל הגישות הללו לגור יחד ולתרום אחת לשניה. אבל יש כאלו, מכל המתרסים, שלא ממש ששים לזה.
 

miromiro

New member
יפה אמרת, גם משלימה וגם שלמה.-

את מי שצריך להשלים הוא החסר, אבל אתה בעצמך נתת הרבה דוגמאות ויש עוד המון למקומות בהן יש צורך להשלים את השלמה\משלימה. ורק שיהיה לך ברור שי, אני לא בוחר פה עמדה ברורה אלא רק מתפלא על המאבק והשלילה על הסף של חלק מהחברים פה את הקונבנציונלית וזה כולל הדבקת תוויות שהן בגדר "הפוסל במומו פוסל" הייתי מוותר על כל החידושים והטכנולוגיה שהביאה איתה הרפואה המודרנית ולא בגלל שהיא לא יעילה או לא נחוצה נהפוך הוא היא שינתה את החיים האריכה את התוחלת ומנעה הרבה סבל..... מבני-אדם. אבל מליוני בעלי-חים הקריבו את חיהם על לא עוול בכפם ולרוב!!! ללא שום צורך בכך. להם הרפואה קיצרה את החים, הוסיפה המון סבל ובודאי גם קיצרה אותם. כתבתי , שכיום אי אפשר לשנות זאת אבל לו הייתה הבחירה בידי , אז את התשובה אתה כבר יודע
 

פרם שי

New member
ואללה?

אתה משלנו, אנשי זכויות בעה"ח? אמן ואמן לכל מילה לגבי בעלי החיים האחרים. לצערי זה נכון גם בכל הרפואות האחרות - באיורוודה, ברפואה הסינית, בכולם נעשו ניסויים. יחד עם זאת, חלק מהחוקרים בשיטות אלו, עשו פחות ניסויים קליניים מחרידים, ויותר עשו תצפיות, ותיקשרו מידע. כן, כן, ידע הרפואה, לפחות באיורוודה בא בראש ובראשונה מתקשור, ורק אחר כך, מניסוי ותצפיות. אז אוסיף, בסתירה קטנה לדבריך - כיום אפשר לשנות זאת, וזה קייםן במקומות אחרים, ומעט גם פה. והבחירה בידינו. אני, לפחות, בוחר כן להשתמש גם ברפואה המערבית. אבל בהחלט לא מקריב חיי למענה.
 

miromiro

New member
רק ברפואות? ובקוסמטיקה, ובצבא,

והארלו ועוד פסיכולוגים אטומים כמוהו? ועסקי השעשועים? וגני-חיות ולצערי הרשימה ארוכה מאד, ואני לא אומר שאי אפשר לשנות חובה עלינו לשנות ואת המסר הזה אני נושא עימי לכל מקום, אין מטופל שלא ישמע את זה ממני ולא משנה לאיזו מטרה הוא בא (ירצה יאכל...
) אמרתי שכיום זה בלתי אפשרי החזיר את הגלגל אחורה אבל דין פרוטה כדין מאה.
 

freearth10

New member
לא, לו לא אספר

וסביר להניח שהוא גם לא יגיע אלי. וכן, זה גם יכול להיות קרש קפיצה לעולם הבא. אני בכלל מתנגדת למינוח הזה רפואה משלימה, כי עבורי היא לא משלימה משהו אחר. היא שלמה בפני עצמה. וחוש הריח שלך אכן חזק מאוד. אני נפגעתי קשות מהרפואה המדעית שהאכילה אותי בתרופות לאורך כל הילדות שלי שהמירה דלקת ריאות בדלקת כליות והתעלפויות בשבירת איברים וכמות הכדורים שלקחתי יכלה להחליש גם אדם בריא לחלוטין כשכל מה שהיה צריך אז לעשות זה לתת לי קצת יותר בטחון ולאפשר לי מרחב מחיה גדול יותר והבעיות האלה עד היום שולטות בכל מה שאני עושה או לא עושה. וגם אני מטפלת בסימפטום, כי לפעמים הכאב הוא כזה מן חזק שאי אפשר בכלל להגיע לשום מקום מבלי להרגיע אותו קצת. ושוב זה תלוי מאוד באדם. כי הוא ורק הוא קובע את הצורה בה אעבוד איתו. אם הוא כרגע לא מוכן לעבוד עם השינוי אז נעשה רק כל מה שהוא מוכן כרגע להכיל ולא צעד אחד קטנטן מעבר לזה. דברים כנראה השתנו גם בעולם הרפואה. ואני מאמינה שעוד ישתנו ויאפשרו לאדם לבחור באיזה דרך הוא רוצה לשמור על גופו. אני כבר בחרתי ובינתיים לא נראה לי שהבחירה היתה כל כך גרועה.
מאיה
 

tookmy

New member
פחות טוב?

תלוי למה אתה מתכוון. כשבמשך שנים גניקולוגים שאמרתי להם שאני מדממת מאד במחזור לא חשבו לשניה לעשות לי בדיקת דם אלא רק להציע לי גלולות (שלא רציתי לקחת, חלק מהזמן כי רציתי לאפשר הריון וחלק מהזמן כי סתם לא נראה לי) והייתי צריכה ללמוד מכתבה בעיתון שזה הגורם לאנמיה אצל נשים בגיל הפוריות- לא חשבתי כמוך. כשהיתה לי אנמיה קשה בשל הבעיה הנ"ל שהחריפה, ושוב אף רופא נשים לא חשב מעולם להפנות לבדיקת דם, רק רופאים כללים- אבל אני הייתי ערנית כשהיתה הרעה במצב לגשת לרופאה כללית ולבדוק את מצב האנמיה. כשהאנמיה והחולשה הכללית של הגוף הביאו גם לבעיות עור ופטריות שצצו להן, אם וגינליות ואם בגב, לא חשבתי שזה נובע משתי סיבות שונות, אבל שלחו אותי לשני רופאים שונים כשהטיפול לחיזוק הגוף כל הזמן היה דרך הרופאה הכללית שלא ידעה מאיפה באים עוד סימפטומים שלא היו קשורים לגניקולוגיה או עור, אבל לא הצליחה לשייך אותם לשום דבר, סימפטומים שאותם המטפלת שלי ידעה להכיר מיד כשדיברתי עליהם, הכירה את התופעה ונתנה לה שם וגם- חיזקה את הברזל, את הגוף ופתרה חלק מהסימפטומים (מה שהיה חייב לצאת החוצה בדרך של רפואה קונוונציונלית כי כבר היה מאוחר מדיי אכן הוצא בדרך הזו, היא לא קוסמת, מן הסתם). אצל הרופאים אני תמיד מרגישה כאילו הם מתייחסים תמיד לאיזה קצה של ציפורן כאילו שזה לא מחובר לאדם.
 

miromiro

New member
דוגמא מצוינת לרפואה משלימה!

הנה הנקודה בה כשלה הרפואה המערבית בזיהוי הבעיה והמשלימה נתנה מענה. האם כך הוא בכל המקרים?(שאלה רטורית) עכשיו תוכלי רק לפרט מה באמת היה המקור לבעיה, אותו מצאה ובו טיפלה המטפלת שלך?
 

tookmy

New member
המקור?

אני מניחה ששילוב של גוף נפש, חיזוק נקודות חלשות. האם אפשר להצביע בכלל על מקור אחד? אולי ההומיאופתיה עושה זאת, ככל הידוע לי שאר השיטות אינן עד כדי כך ממוקדות. אבל אולי אני טועה.
 

mic26

New member
סימפטומים=תסמינים

ומה ההבדל בין סימנים לתסמינים? מבלי להסתכל במילון, נראה לי שאם עלי שלכת נושרים זה סימן שהסתיו הגיע. אם כואב הראש זה סימפטום...
 

miromiro

New member
סימפטום למה? נראה לי שהכיוון של דוד

יותר נכון לגבי ההבדלים המדידים-קרי חום, דופק וכו. ללא מפוקסים.
 
בהומאופתיה זה לא נכון

כי עובדה שההומאופתית שלי נתנה לי אותה רמדי לכל הצרות כולן אותה רמדי שפתרה לי פעם בעיה של סינוסיטיס היא אחות של אותה רמדי שפתרה לי כאבי מחזור קשים, אובססיה לאוכל ועוד צרות
 
למעלה