גלולות,

אז ההוליסטיות, החיים בהרמוניה

עם הטבע, איכות החיים, הניסיון לשמור על איזון גופני וטבעי, נגמר ב.... במיטה. בואו ונעצור לרגע ונחשוב על זה, ואולי נעשה מדיטציה... 60 שניות למי שלא קרא או קראה על תופעות לוואי של גלולות: אגודת ש.י.ל.ה - שרות ויעוץ להריון ומניעה מפרסמת - "לרוב הגלולות הנמצאות בשימוש כיום אין תופעות לוואי. לעיתים מופיעות תופעות לוואי קלות והן בד'כ חולפות תוך מספר שבועות". פרופ' דרורית הוכנר, ממחלקת נשים, בי"ח הדסה הר הצופים, ירושלים, כותבת: "לאסטרוגן ולפרוגסטרון הנמצאים בגלולות השפעות על מערכות רבות בגוף בנוסף להשפעות על מערכת המין, לכן כל מי שנוטלת גלולות חייבת להיות מודעת לסיכונים האפשריים העלולים ללוות נטילת גלולות: * עלייה בשיעור דלקות בוורידים והיווצרות קרישי דם. דלקות בוורידי הרגליים הן השכיחות ביותר. * תיתכן עלייה בלחץ הדם - יש נשים שאצלן נצפתה עלייה בלחץ הדם לאחר נטילת גלולות, לכן מומלץ לכל אישה הנוטלת גלולות למניעת היריון למדוד את לחץ הדם לפני תחילת השימוש בגלולות ואחת ל-6 חודשים. מי עושה זאת בנות??? * הקשר בין שימוש בגלולות להתפתחות סרטן השד אינו ברור. ייתכן שישנה עלייה קלה בשיעור שכיחות סרטן השד אצל נשים שהשתמשו בגלולות יותר מ-10 שנים. * תיתכן עלייה קלה בשיעור מחלות כיס מרה אצל נשים הנוטלות גלולות למניעת היריון ונוטות לכך. * דימומים בלתי סדירים או אל-וסת. * היווצרות ציסטות שחלתיות. * עלייה בשכיחות היריון חוץ-רחמי. במחקר אשר התפרסם ב- Archive of Internal Medicine נקבע כי שימוש בגלולה למניעת הריון הגביר את הסיכון ללקות באוטם שריר הלב, ב- 30% בהשוואה לאי שימוש בגלולה. תופעות קבועות ושכיחות יותר: 1. בחילות. 2. כאבי ראש. 3. גודש בשדיים. 4. עלייה במשקל והצטברות נוזלים. 5. דיכאון. 6. שינויים בעור. 7. דמם נרתיקי שלא במועדו והופעת כתמי דם והפרשות ואגניאליות. וזה רק חלק ממה שמספרים לנו, אם תרצו אפשר לראות באופן ישיר את הנזק של נטילת אסטרוגן ולפרוגסטרון וזה כבר הופך את הסיפור למשהו הרבה הרבה יותר רציני, מדאיג וכואב. ועכשיו שאלה לגברים בלבד, האם אתם הייתם לוקחים הורמונים חיצוניים, אם הייתה גלולה כזאת, ובוא ונגיד שחלק מתופעת הלוואי שלה הייתה - אימפוטנציה קלה וירידה בחשק המיני. רק חומר למחשבה. באהבה שלומי.
 

פרם שי

New member
שלומי, כה לחיי.

תרומה חשובה ביותר תרמת כרגע (כהרגלך בקודש). לא הבנתי את שאלתך. לי אישית היתה בעיה עם זה. עם כל שאר התופעות שציינת, לא היתה לי בעיה באותה מידה, אם הן היו שלי. כיצד זה מקביל לבעיות הלוואי ששציינת אצל הנשים? לא צוין שם ירידה בחשק ובתפקוד המיני.
 
שי,

אומנם לא הזכרתי אימפוטנציה אצל נשים, אבל תחשוב ולו לשניה, ואנו כמעט ולא מסוגלים להבין ולחוות את התחושה של מחזור חודשי מגיל צעיר.... אז תחשוב שיש נשים אשר מדממות בין המחזורים, הפרשות ואגניאליות וכו'... אז אנו לא יכולים לסבול מזה אז נתתי דוגמא אחרת, משהו שיפגע בנו כזכרים. באהבה שלומי.
 

פרם שי

New member
עכשיו הבנתי אותך.

שאלת שאלה טובה. עדין הנושא לא כזה מקביל, כי עובדה שנשים בוחרות לקחת אותה על אף סיכונים אלו, ואם היתה פגיעה בהנאה המינית שלהן אולי לא. מה גם שיש גם את הגורם החברתי בדבר מקום ההנאה המינית בחיי גבר לעומת אישה, וזהו מרכיב פסיכולוגי בעל משמעות. אם, נגיד, סכנות אפשריות לנטילת גלולה לגבר היו: - צריבה באיבר המין במתן שתן או בשגרה - דימומים מאיבר המין - ערלה מכווצת. עדיין הייתי לוקח, אני מאמין. כשנגיע לגשר נעבור אותו. בשנתיים הקרובות אמורות לצאת כמה גלולות וזריקות לגברים לשוק. מן הסתם יהיו סיכונים. אשקול אותם, וכרגע נראה לי שאקח את הגלולה/זריקה בכל זאת.
 

tookmy

New member
שלומי אני רוצה להוסיף

דווקא ידועה תופעה אצל המון נשים שכאשר לוקחות גלולות בהחלט יש ירידה בחשק המיני. יש גם תופעות שקשה להוכיח, מאחר והן מופיעות לאחר שהסתיים השימוש בגלולות. למשל אצלי התחיל דימום בין מחזורי אחרי שלקחתי גלולות במשך כמה שנים , מה שלא היה אצלי בגיל ההתבגרות ונמשך יחסית הרבה שנים. בנוסף חברה שלי בזמנו בעזרת פסיכיאטר מסויים מצאה חומר מחקרי על כך שאחוזים יותר גבוהים של נשים שהשתמשו בגלולות, נטו בדיעבד ללקות בדיכאון, מאשר כאלה שלא השתמשו. דיכאון הוא מחלה נוראית. אנחנו רגילים בשפה של יומיום להגיד "אני בדיכי" אבל מדובר באמת בדבר איום. בנוסף, אני די בהלם מהבורות המשוועת שיש כאן לגבי שיטה אלטרנטיבית שאכן עובדת. מילא בשאר האוכלוסיה, אבל כאן שלא ידעו ולא יחשבו על זה? וגם- אצל כל המטפלות ההוליסטיות ההוליסטיות נגמרת כשזה מגיע ליחסים שלהן עם בן הזוג ופתאום הורמונים זה דבר נפלא? אני יודעת שזו עבודה קשה לגרום לבן זוג להבין את העניין הזה, כי עברתי שתי מערכות יחסים ארוכות ללא גלולות וברור שיש צורך בשיתוף והבנה של בן הזוג, מה שלא בהכרח צריך אם הוא בוחר לקחת אנטיביוטיקה ואת לעומתו לא, או אם הוא אוכל חלה ואת אוכלת לחם שיפון. אני יכולה לומר שלפחות בערכת יחסים אחת שלי, יחסית קצרה של כמה חודשים הנושא הזה הפך למרכזי ואחת הסיבות של סיום היחסים היתה חוסר הנכונות להבין את המקום ממנו אני באה בהקשר הזה. לזכותו ייאמר שאני משוכנעת שגם אילו היה מדובר בגוף שלו הוא היה לוקח וההוכחה היא שהיום הוא לוקח כל מיני תרופות שאני לא הייתי נוגעת בהן בחיים. בעיני המשמעות היא לא בהכרח לחיות חיים מושלמים, כולנו לפעמים אוכלים משהו שאסור לנו, או שיודעים שלא טוב עבורנו וכו' אבל כאן יש משהו שהוא מהותית בעייתי באופן קבוע ומעניין שכולן כמעט מזיזות את ההוליסטיות בצד כשזה מגיע לגלולות. בעיני זה מאד קשור לאיך שנשים מעמידות את עצמן כלפי עצמן ומול גברים. משהו, שראוי בעיני למטלות הוליסטיות להתמודד עימו במערכת יחסים. לא בהכרח לבחור מה שאני בוחרת, אבל כן להתמודד עימו.
 

פרם שי

New member
הורמונים לא נפלאים

ואף אחד לא כתב את זה. אבל, גם כאן בפורום, רובנו לא מוציאים את הרפואה המודרנית אל מחוץ לגבולות הלגיטימי. ורובנו משתמשים בשירותיה לעתים. יש לה מה לתרום בתחומים רבים. במקרה הזה, חלקנו מעדיפים את הסיכונים הפוטנציאליים. כך זה לפחות עם בנות זוגי. ובמידה שיש בעיה, בודקים אם זה מהגלולות, ומטפלים, ומפסיקים במידה שצריך. כבר קרה לי בעבר משהו דומה. אבל באמת, זה ממש מקומם האמירה ש"זה מאד קשור לאיך שנשים מעמידות את עצמן כלפי עצמן ומול גברים". בעיקר בגלל, שכבר כתבתי, שכגברא אני אקח גלולה כזאת ביום שהיא תצא לשוק, והיום הזה אמור להיות מאוד קרוב. גם זה קשור לאיך שגברים תופסים עצמם לעומת נשים?
 
שי נו באמת

הכל למראית עין, ואני לא מתכוון עלייך כרגע באופן אישי. אנשים מתארים כאן 'סיפורי גבורה' איך הם לא נותנים אקמול בחום, וכמה הם נגד חיסונים, וכמה הם מטפלים בחיידקים ובוירוסים ע"י... אך ברגע שהצורך המיני עולה, אין מה לעשות חברים, ההורמונים משתולללים ואנו נכניס הורמונים, נהרוס ביודעין את הגוף ולמה? כי אנו רוצים סקס וחלילה לנו להשתמש בקונדום כי .. אנו נהנה פחות. למה לא ללמוד שיטה טבעית שעובדת? כי כי לא הוכח מדעי ולא הגיוני. ואולי שבוע לא נעשה סקס? מה פתאום לא הגיוני ואנו לא נוותר על כך כי אנו צריכים וחייבים סקס וחלילה לנו להיכנס להריון. ואיך כתבה לי מסר אחת הכותבות כאן, נכנסתי להריון ולקחתי את הגלולות להפלה והיא לא גרמה לי לנזק בכלל. איך אמרו הגששים:"זה הכל ישראבלוף". אני לא מוציא לרגע אחד את הרפואה המערבית מהמחשבה שלי וגם מדרך החיים, ולהזכירך, אני פארמדיק, ולא פעם אני נמצא במצב שאני שואל... לתת לידוקאין להפרעת הקצב או לתת רמדי? לתת מורפיום או לתת רמדי? אך אני לא שואל את עצמי אפילו פעם אחת האם לטפל בדלקת ריאות באנטיב' או ברמדי? אני לא שואל ולו לפעם אחת האם להכניס הורמונים לגוף כי אני רוצה סקס ואין דרך אחרת. אז אני העשה פעם אחת פחות בחודש סקס. הוליסטיים הולסיטיים אך עד שההורמונים עובדים! ועוד כותבים כי אין כל סיכוי או קשר שגלולה למניעת הריון שמכילה הורמונים לא משפיעה על איברים / בלוטות אחרות, נו באמת? אנטיביוטיקה גורמת לנזק רב מערכתי (ואחרי 48 היא לא נמצאת בגוף), אינהלציה גורמת לנזק מערכתי ואחרי 12 שעות היא לא נמצאת בגוף, אז הורמונים חיצונייים יום יום, למעלה מחמש עד 10 שנים ברציפות לא משפיעה על הגוף - הלו תתעוררו. באהבה שלומי.
 

פרם שי

New member
שלומי, מה לעשות - אתה צודק

צודק צודק צודק. ואני אומר זאת לאורך כל השרשור. כי אתה באמת צודק. אני לא שמתי לב שמישהו/י אמרו שהורמונים לא גורמים נזק. ברור שכן, והרבה. תיקון - עלולים לגרום נזק. איזה וכמה אי אפשר לדעת מראש, לא תמיד. כך זה אם כל דבר. השאלה אם בכלל לקחת את הסיגון. בעניין הזה, אני וזוגתי מעדיפים לקחת את הסיכון, ולנסות לתקן את הנזקים עם רפואה טבעית. כמו שמתקנים (אלף הבדלים) חקיקה, על ידי חקיקה נוספת, ולא מבטלים אותה לגמרי. או כמו שמתקנים תופעות לואי של תרופה אחת, על ידי אחרת. וםפה אני כבר שמתי רגל לעצמי ואני מודע לזה. לכן את התיקון אעשה ברפואה טבעית. אוסיף גם, כי את ההחלטה על נטילת גלולות, לא עושים בזמן שההורמונים משתוללים. את השימוש בקונדום כן, אבל גלולות זה דבר שעושים מחוץ לגבולות החרמנות הרגעיים. זה בא ממחשבה שפויה ורציפה, ולא מלהט הרגע. לכן הטיעון הזה מעט רופף. (אבל באמת רק מעט). גלולות יכולות לגרום נזק אדיר- אדיר לאשה. ורבות הנשים שאני מכיר שסובלות ממנה - החל בכאלו שרק התחילו והן בגיל צעיר, וכלה בנשות גיל המעבר ואחריו. אני אחזור שנית -שלומי צודק. ובאמת טוב שאתה מזכיר לנו את זה, כי זו נקודה טובה למחשבה. הוספת לי לפחות, עוד חיזוק למחשבה להפסיק עם הגלולות. (אגב, עשינו את זה כבר. התברר שהבעיות שיש כרגע, הן לא מזה. וכן, אתה צודק, הרצון לאינטימיות מלאה, גברה על הבריאות, אצל שנינו).
 

shirygo

New member
כמה דברים ביחס למה שרשמת:

א. ציינת מס' תפעות שליליות כאשר מולם יש את נושא מניעת ההריון. שכל אחת תעשה את החשבון שלה: עלות-תועלת. ב. אלו כלל התופעות האפשריות, הן לא קורות לכל הנשים ומבחינת הסתברותית לא כל התופעות מתקיימות כולן, אלא בין אפס למספר מסויים של תופעות. ג. מעבר לתופעות השליליות שהבאת, יש גם הרבה מחקרים שתומכים בגלולות ולפיהם יש סתירות בין "התופעות השליליות" שאתה ציינת. הגלולה מקטינה את הסיכוי לציסטות שחלתיות ולעיתים ניתנת כתרופה ולא כאמצעי מניעה. הגלולה מקטינה את הסיכוי להתקפי לב. הגלולה מקטינה את הסיכוי לסרטן השחלות והרחם. עוד פעם: שורה תחתונה: עלות-תועלת.
 

0 אור 0

New member
שלומי ! כולן עושות זאת

כל מי שלוקחת גלולות צריכה להכנס לביקורת אצל הרופא כל חצי שנה (כדי לחדש את המרשם), וגם נבדקת לפי כל הכללים המומלצים - לחץ דם, בדיקום דם, תפקודי כבד וכו'. בנוסף, נשים רבות בכלל מתחילות עם גלגולות לא כאמצעי מניעה אלא לצורך הסדרת מחזור, ופתרון בעיות של עודף דימום, גודש וכד'. בנוסף, כל מי שסובלת מתופעות לואי, משנים לה את המינונים ומתאימים לה גלולה שיותר מתאימה לה - אף אחת לא משתמשת בגלולה שגורמת לה לכל הברדק שכתבת (או חלק ממנו) יותר מחודש-חודשיים. ובקשר לעניין ההוליסטי: אני לפחות מאד עקבית - מאמינה בשילוב של רפואה מערבית עם מזרחית לכל אורך הדרך (גם בנושא החיסונים וגם בנושא האנטיביוטיקה). לפחות לגבי ולגבי משפחתי, אין ספק שחלק מאתנו לא היו כאן עם הרפואה של לפני 100 שנה ...
 
האם את בטוחה שכולן???

אני רואה לפחות 2 נשים כל שבוע. אני שואל כל אחת ואחת: מתי הלכת ו/או ניבדקת ע"י גניקולוג לאחרונה? התשובה... לא זוכרת, אבל לפחות לא בשנתיים האחרונות, אז אולי את צודקת, כולן למעט אלו שאני דיברתי איתן. ולגבי שאר הדברים שכתכת... "אף אחת לא משתמשת בגלולה שגורמת לה לכל הברדק שכתבת .." איך את יודעת מה הגלולה עושה לאורך שנה, חמש ועשר שנים? כל אחד שיאמין ויעשה את מה שהוא רוצה, רק זאת עוולה לומר כי תרופה X גורמת נזק והאחרת אין סיכוי שהיא תגרום לנזק. שנים נשים לקחו הורמונים בתקופת האל-ווסת, כמעט עשרים שנה, וכל העולם הרפואי אמר שזה מדהים וכמה שזה טוב ונהדר. ואופס, לפני כשנתיים החלה בהלה עצומה בעולם הגניקולוגי, מצאו כי אותם הורמונים שמיליוני נשים לקחו שנים גרמו לנזק בשימוש לטווח ארוך. מיד הורדו תרופות מהמדפים, לא תרופה חדשה, אלא הורמונים שנשים לקחו שנים, ורק לאחר למעלה מעשר שנים גילו את התופעות הנוראות של אותם הורמונים. אור, אין לי כל בעיה ועניין עם נשים שלוקחות תרופות, הכאב שלי הוא שאנשים שמטפלים ברפואה הוליסטית אומרים, ואני כותב שוב, אומרים, הגלולה משפיעה רק על המחזור החודשי והיא לא מסוגלת להשפיע או לגרום לנזק לכלל האורגניזם. הדברים נכתבו באהבה, שלומי.
 

0 אור 0

New member
האם אתה בטוח שמי שהולך להומאפת לא

שותה תה עם נענע? אני לא יכולה להיות אחראית על מה שנשים עושות - אני יודעת שזו הדרישה של הגניקולוג כדי לקבל מרשם לגלולות, ואני יודעת שבתי מרקחת רבים מקפידים לא לתת גלולות ללא מרשם עדכני. אם מישהו מוצא את הדרך לעקוף את זה, אזי זה אותו דבר כמו שאתה תגיד לי שיחד עם הרמדי שלך אסור דברים אחרים ותיתן לי רשימה - אבל אני רק "אשכח" במסעדה שאסור לי תה עם נענע, ואצחצח בכל זאת עם המשחת מנטה, כי זה מה שאני רגילה, ומישהו יציע לי איזה תמצית קריסטלים לנסות - אז אני אבדוק ... או יותר חמור - אבל אמיתי: חמי חולה בסוכרת וגם לב, אז בבית הם מנסים לסגור את הממתקים (גם על זה יש לי מה להגיד - ממתקים לנכדים ..), אבל אני למדתי שכשמישהו מביא לי בונבונירה, אני ישר סוגרת אותה בתוך איזשהו ארון, כי אחרת חמי פשוט מתחיל כל פעם לעבור ליד השולחן איפה שיהא מונחת ולטעום כל פעם רק אחד (וכשאנחנו לא ביית הוא גם נכנס לבקר לבדוק שהכל בסדר וחוטף כל פעם אחד), אז אנחנו מסתירים. וכשבעלי קונה נקניק שמן שרק הוא אוכל, הוא גם כבר יודע שצריך להסתיר את זה בירכתי המקרר, כי אחרת יהיה לו שותף שיכול להגיע בלי בעיות לבית חולים מהטעימות האלו ... האם זה שונה מגלולות?? לאכול בשר שמן ושוקולד וכל מיני שטויות במשך שנים פחות מזיק מהורמונים של הגלולות? -- ואם אני אחזור לעניין של הגלולות: העניין הוא שהנזק של כניסה להריון לא רצוי לעתים גדול בהרבה מאשר הנזק של הגלולות.
 

שמש א

New member
מעדיפה ליטול גלולות

וזאת למרות שאני יודעת על כל החסרונות שלהן. מעמידה את כל חסרונות הגלולה אל מול הרוגע הנפשי שלי (שלא אכנס להריון) ומחליטה להמשיך עם מנהג זה של 13 שנה...
 

סמדר ר

New member
בצעירותי, לקחתי גלולות, לא קרה מצב

בו שכחתי לקחת... הנושא היה ממש מקובע לי בראש... חצי שנה לאחר נישואי - החלטנו שמרחיבים את התא... ניסינו, לא כל כך הלך. לאחר שנה של טיפולים - נכנסתי להריון עם בכורתי הבובונת! הסתבר שהיתה בעיה קטנה של תנועתיות זרע - אותה פתרנו ע"י שינוי תזונה. כמובן שלא חשבתי לקחת שוב גלולות ... אבל התחלתי "להקשיב" לגוף שלי: קודם כל התחושות הועצמו (מכל הבחינות) ניהלתי מעקב לגבי זמני המחזור, ואז ידעתי בדיוק מתי זמן הביוץ. אפשר לדעת בדיוק, בעיקר כשהגוף נקי מגלולות ותרופות נוספות. לאחר זמן ידעתי בדיוק באיזה יום (מיום תחילת המחזור יופיע הביוץ - ואז פשוט השתמשנו בקונדום או לא "התפרענו"... כשרצינו ילד נוסף - ידענו לתזמן .. גם כשרצינו את השלישי ... לפי הזמן שמתרחש הביוץ - אני יודעת כמעט בודאות מתי יתרחש המחזור הבא, דבר שדי עוזר לתכנן נסיעות ארוכות, חופשות וכו'. בשבילי השיטה הזו עובדת כבר 11 שנים, אינני באה להמליץ - אך עבורי זו השיטה הטובה, הקלה והפשוטה ביותר!!!!! הגלולות גרמו לי לכל כך המון תופעות לואי, כולל ירידה דרסטית בחשק המיני, כאבים, מיחושים, הרגשה כללית לא נעימה ועוד.
 

פרם שי

New member
איזה אבסורד

בצעירותנו מזהירים אותנו שכל שטות קטנה יכולה להכניס אותנו להריון, ולכן אמצעי מניעה חשובים. בבגרותנו, אנחנו רוצים להכנס להריון, וצריכים להתחיל לתזמן ולטפל בזה לעתים בהרבה מאמץ. והרבה אנשים ככה. לאן נעלמה האפשרות להכנס להריון כל הזמן, שממנה התריעו בפנינו כל כך? אבוסרד מוזר, לא? סמדר, אשמח אם תוכלי לפרט קצת על השינוי התזונתי לתנועתיות הזרע. זה נושא מעניין ורלוונטי לפורום.
 
למעלה