גלולות,

tookmy

New member
אז

אני לא מסכימה עם דעתך. הן מפני שאני מכירה נשים שעשו את הקורס ומשתמשות בו לאורך זמן והן מפני שאני מאמינה שאפשר ללמוד על הגוף שלנו בצורה יסודית. כמו שנשים יודעות מתי הן בוסת, לפי מיטב ידיעתי הן יכולות ללמוד לזהות במאה אחוז ביוץ.
 

tookmy

New member
נ.ב

מה שכן , יכול מאד להיות שהשיטה אינה מתאימה לכל אחת, זה ברור בעיני כמו שאיורוודה לא בהכרח מתאימה לכל אחת.
 

0 אור 0

New member
עוד משהו בנושא

בעברי, הייתי מעורבת בפיתוח של מכשיר לזיהוי מועד הביוץ - אל תרוצו לחפש בחנויות, כי זה פשוט לא הצליח מבחינה שיווקית - אבל בעקבות מחקרים הגענו למסקנה שאצל נשים שיש להם מחזור סדיר , יש אפשרות לזהות ב % גבוה מאד את יום הביוץ. שילוב של: טמפרטורת הגוף, מדידת מוליכות בנרתיק ויום במחזור - המחקרים הראו שלחר תקופת לימוד של 3 חודשים ניתן להגיע לזיהוי בדיוק של מעל 99% ליום הביוץ. דוקא באותה תקופה, הנושא עניין אותי גם מבחינה אישית, כי לא הצלחתי להכנס להריון - אבל המסקנה היתה שלנשים שהמחזור שלהם לא סדיר השיטה לא תופסת. אני מניחה שהשיטה עליה אתם מדברים מתבססת על ידע דומה (אולי למעט המוליכות) ולכן יש בה משהו. הרהור נוסף: בהחלטה לגבי אמצעי מניעה תמיד צריך לחשב למי הוא מיועד. במקרה של אנשים עבורם הריון אינו קטסטרופה נוראית (זוג נשוי , שרק מעדיף מטעמי נוחיות לתכנן את המשפחה) - אזי יתכן שהסיכון הקטן של כניסה להריון , יראה ככדאי לטובת שמירה על הבריאות. והרהור נוסף: לדעתי, יש לא מעט נשים שיכולות לדעת מתחושת הגוף את מועד הביוץ המדויק.
 

SideKick

New member
ועוד אחד...

אני קוראת את ההודעות בשרשור הזה ותוהה לי הרבה ביני לבין עצמי. דעותיי בנושא חלוקות, מגוונות, סותרות ובלתי נחרצות. אי אפשר להתעלם מתחושת השחרור שמעניקות הגלולות, גם אם באופן אשלייתי משהו. אנו יכולים להתווכח מהיום ועד עוד שנתיים אם תחושת החופש הזו היא בריאה בנושא המיני, אבל היא קיימת. ואיתה אי אפשר להתווכח. אין לי ספק שאשה יכולה ללמוד את גופה ולדעת בדיוק כמעט ודאי מתי הם ימי הביוץ שלה. אבל בדרך כלל זה לא קורה לנשים בגיל 17. גם לא בגיל 25. המודעות הגופנית (והנפשית) הגבוהה מגיעה בדרך כלל בשלבים מאוחרים יותר, כשממילא הפעילות המינית מתחילה קצת להתמתן מההיסטריה המלווה אותה בתחילתה. בימים עברו (ובחברות שבטיות עדיין היום) הפורקן ליצר המיני היה נישואים. וכשהגיעו התוצאות של היצר הזה (תינוקות), ממילא היצר הלך והתמתן (שזה מה שתינוקות יודעים לעשות הכי טוב
כנראה). בחברה שלנו היצר המיני בשיאו כשאנשים לא חולמים אפילו עדיין על נישואים וילדים. וכאמור - המודעות הגופנית בגילאים הללו עדיין לא מפותחת מאוד גם היא. כשהשיקול הוא גלולות מול הריונות לא רצויים אני הייתי ממליצה על גלולות. הריונות לא רצויים והפלות הם מקור לא אכזב לטראומות גופניות ונפשיות. מצד שני, הגלולות בעייתיותן במקומן מונחת. אך להטיף נגד גלולות באופן גורף נראה לי בעייתי בחברה שלנו ובדרך התנהגותה. אז מה עושים? כמו שאמרתי - אין לי תשובות מוגדרות.
 

יאנג jan

New member
יודעת מתי יש ביוץ ועדיין עם גלולות

בערך מגיל 15-16 יכולתי לדעת מתי יש לי ביוץ 12 שעות של תחושת לחץ במפשעה... 14 יום במדוייק אחרי זה מגיע המחזור. לצערי אני משתמשת בגלולות בכלל לא בשביל הגנה מהריון, אלא בגלל שלאחר הביוץ ועד המחזור החיים שלי גיהנום
ועדיין לא מצאתי לא רפואה סינית ולא הומיופטיה שיוכלו לעזור לי. וחיפשתי... מכיוון ששבועיים מתוך חודש זה 50% מהחיים שלי ומכיון שאיני מעוניינת בכריתת רחם, קיבלתי את הגזירה של רופאת הנשים: גלולות 3 חודשים חודש הפסקה, וחוזר חלילה. אין לי שום ספק שהגלולות שיפרו את איכות החיים שלי.
מה זה גיהנום
לקום 4 פעמים בלילה לשירותים בשביל מס' טיפות בודדות ולאחר מכן כאבי מחזור חזקים שנמשכו כ -1/2 שעה, וכך גם בשעות היום. כאבי מחזור היסטריים אחרי שסחבתי משהו כבד או אחרי הליכה מהירה. ולפעמים סתם ככה במשך היום. מתוך מה שחיפשתי באינטרנט מצאתי את השם אנדומטריוזיס...זה כנראה מה שיש לי ...
 

טאוֹ

New member
האם אין פתרון אחר?

אני שואל כי אני באמת לא יודע. פשוט שמעתי שדיקור במחטים יכול לסייע רבות להפחתת כאבי מחזור. גם מיודענו מאיר גלזר מזכיר זאת במאמר שלו על רפואה סינית ו-PMS. אז אם את משתמשת בגלולות לאו דווקא בגלל ההריון אלא בגלל הכאבים, אולי דיקור יכול להועיל גם במקרה של אנדומטריוזיס?
 
לטאו ולאחרים

אולי אני טועה, ואשמח לתקן את המעוות, למה יש חלוקה של מחלות לפי דצפלינות? למה מטפלים כותבים אולי רפואה סינית יכולה לעזור לך ב...? מה, יש ספר ברפואה סינית שבו כתוב במה מטפלים ובמה לא? במה השיטה טובה ובמה לא? למה כותבים רייקי מתאימה ל- X, דיקור ל- Y וקינסיולוגיה ל- Z? האם הרפואה השלמה עוסקת במחלות? אם זה כך, אז בואו ונעשה טבלאות בראש הפורום, וגם אנשים יהיו עם התמחויות, ממש כמו רופאים. הכיתוב הזה לפי דעתי מטעה שוב ושוב אנשים. רפואה סינית עוסקת בטיפול באנשים לפי עקרונות ודרכי טיפול סיניים ושיטת הטיפול היא מעולה למדהימה. הטיפול לא אמור להיות מותאם למחלה אלא לאדם, כך זה בסינית, בהומאופתיה, בשיאצו וכו'... אנא בבקשה, בואו ונשים לב לצורת הכתיבה שלנו, היא חשובה ביותר. חלק מהמטרות של הפורום היא להסביר את הנקודה הזאת, הכל כך חשובה, לקהל הרחב. תקנו אותי בבקשה אם אני טועה. באהבה שלומי.
 

טאוֹ

New member
אכן טעות, והרשה לי לתקן...

אני מדבר על הטעות שלי, כמובן.
אני בהחלט מסכים איתך, ששיטה X לא מוגבלת לטיפול במחלות Y ו-Z. גם לא התכוונתי לרמוז שדיקור יכול לעזור, בעוד ששיטות אחרות - שיאצו, הומאופתיה ואחרות - אינן יכולות לעשות זאת. ציינתי את הרפואה הסינית פשוט משום ש-יאנג jan ציינה שהיא כבר ניסתה וחיפשה בתחום הסיני. כיוון שאני שמעתי על לא מעט הצלחות מרשימות בתחום, רציתי להתעקש ולברר האם היא ניסתה דיקור. מעבר לכך, ההדגשה שלך בהחלט במקום -
 

פרם שי

New member
ובכל זאת, ואף על פי כן..

יש אנשים שע"פ הנסיון, יש שיטה שיכולה להתאים להם יותר ופחות. יעילה יותר ופחות. אמנם האגו לא תמיד מאפשר להגיד: אני יכול לעזור לו פחות טוב.. אבל זה כך. אם מישהו צריך להוציא משהו מהגוף שלא מצליח לצאת או להתפרק באופן טבעי בשיטות הקיימות - או אם אני חושב שהשיטה שלי לא מתאימה לצורך העניין, אמליץ לו על הרפואה המערבית האופצית הניתוח הטובה ביותר. לא אמליץ לו על איורוודה (כי אין בארץ ניתוחים איורוודיים) ולא על שיטה אחרת. גם על תזונאי לא אמליץ לכל אחד מראש, אלא רק בהתאם להתפתחות ולצורך. וכמובן שיש דברים שאעדיף שמדקר יעשה עם אדם, מאשר אני עם מניפולצית רקמות. או שאחשוב שמוטב לאדם לבוא לתהליך גופנפש, ולא להתחיל בדיאטה וצמחי מרפא. וכל אלו מטפלים באדם ולא במחלה, אבל ברור לי - שהתפקיד שלי הוא לעבוד עם האדם למען האדם, וזה גם אומר לוותר עליו כלקוח לטובת שיטה שיכולה להועיל לו יותר לעומק, יותר מהר.
 

יאנג jan

New member
../images/Emo13.gifעדיין פתוחה לרעיונות

תראה, הבנתי שהבעיה נובעת מהביוץ אז כשניסיתי לברר אם יש דרך טבעית למנוע ביוץ נאמר לי שזה לא הגיוני כי אין דבר טבעי בעצירת הביוץ, כלומר ע"פ הטבע צריך להתרחש ביוץ כל דבר שמונע את זה הולך נגד הטבע. עם זאת אני פתוחה לרעיונות איך להפסיק עם הגלולות, כי למרות שאין לי שום תופעות לוואי : (לא השמנה, לא בחילה, לא גודש) להיפך פנים יפות יותר (אין חצ'קונים, אין תנודות במצבי רוח, אין כאבים) אני יודעת שזה לא טבעי. כששאלתי מטפלת בתזונה עד כמה זה לא בריא היא רק אמרה שזה מחקה מצב של הריון וזה לא בריא לגוף להיות בהריון לאורך שנים. שמתי את הניסיונות שלי להיעזר ברפואה משלימה קצת על המתן עד שיהיה לי קצת יותר כסף להשקיע בזה, וגם רציתי להגיע למצב שבו הגוף קצת נרגע ואח"כ להתחיל כי במצב שהייתי כל כך כאבתי כך שאם משהו לא עזר לי מידית לא היתה לי הסבלנות להמתין. אני מרגישה שאני מתקרבת לשלב הזה, ובקרוב ארצה לחזור לחיפוש אחר פיתרון ברפואה המשלימה.
טאו אני קוראת כעת את הקישורים... דרך אגב בעבר כשעשיתי דיקור הרבה לפני שבעיה זו צצה (בגלל חולשה של הכבד כך קרא לזה ההומיופאט) הרגשתי פשוט נפלא
... אבל לאורך זמן זה ממש יקר.
 

shirygo

New member
נהניתי לקרו את המאמר על

אנדומטריוזיס שצירפת. עד היום קראתי מספר מאמרים ומאמר זה מתאר זאת בצורה ברורה ונהירה. מצד שני זה מדכא!
 
ל- יאנג jan

אשמח אם תוכלי לפרט בבקשה מעט יותר: - כמה זמן את סובלת מהבעיה? - כמה זמן היית בטיפול סיני וכמה זמן היית בטיפול הומאופתי? - מתי עשית טיפולים אלו? - האם במקביל? בכבוד רב, שלומי.
 

יאנג jan

New member
תשובות לשלומי../images/Emo140.gif

אני סובלת מהבעיה משהו כמו 8 שנים כבר. ניסיתי טיפול סיני אצל מישהי שאמורה להתמחות בבעיות נשיות בערך שנה- שנה וחצי אחרי שהבעיה התחילה... (הבעיה החמירה עם הזמן), במשך 3 חודשים. אח"כ השתמשתי בגלולות במשך שנה. הגעתי לרופא הומיופאט (ואני חושבת שלא קלאסי) בגלל אלרגיות עונתיות, וכשהטיפול עזר לי לאלרגיות ביקשתי ממנו גם עזרה לבעיה זו, ניסיתי נמשך חודש או חודשיים אבל גם הייתי מתבלבלת מתי לקחת מה כי הוא נתן לי משהו בשביל ימי הווסת, ומשהו אחר בשביל שבועיים כאלה ו 5 ימים תרופה אחרת, בקיצור אחרי חודש חודשיים כשלא ראיתי הרבה שיפור ומצד שני הרבה בילבול הרמתי ידיים לטובת הגלולות המוכרות והטובות... אני יודעת שהייתי צריכה להתמיד יותר זמן, לא להתייאש, לא להתבלבל ולנסות הומיופאט חדש, אבל אז התחילה בעיה עם בלוטת התריס, ואמרתי לעצמי מי יודע אולי זה קרה בגלל הרמדי ההומיופאטי וזה כבר ממש לא מצא חן בעיניי... אני עוד מעט אהיה מוכנה לנסות שוב... משהו חדש. ודרך אגב אני כן מקפידה להיבדק גם בדיקות דם תקופתיות וגם ביקור אצל הגינקולוגית.
 
תודה על הפרוט

אכן לא היה מדובר על טיפול הומאופתי, ולגבי הטיפול ברפואה סינית וברפואה שלמה בכלל - צריכים סבלנות, וחייבים להבין את הדרך. יש קסמים ויש נפלאות, אך אין כאן ועכשיו בריפוי. שלחתי לך מסר באהבה שלומי.
 
שי שאלה

מתי פעם אחרונה שבדקת לעצמך חום ואגניאלי? מתי פעם האחרונה למדת להרגיש ולדעת את ההבדל בין רוחב נרתיק בימים של ביוץ או בימים רגילים? מה תענה לאישה שעושה זאת כבר 15 שנה, וכל פעם שהיא רצתה להיות בהריון היא נכנסה מיידית, האם אופססס, בטעות, במקרה היא לא ניכנסה 15 שנה? מה תגיד לקהילה שלמה של נשים בכל רחבי העולם, ובישראל שמשתמשות בשיטה מדעית זאת: "הלו בנות השתגעתן"? שיטת הימים הבטוחים היא שיטה מדעית, אינדבידואלית, ולומדים אותה בקורסים לא פשוטים ולא קצרים ברחבי העולם וגם בארץ. כמובן, אם האישה היא ללא מחזור סדיר, ועם בעיות הורמונליות וכו'.. השיטה לא טובה ולא נכונה. וכדרך אגב, השם של השיטה והקורס הוא "מודעות נשית". באהבה שלומי.
 

פרם שי

New member
שאלה לא רלוונטית

מה תגיד לרופא, המשתמש כבר 50 שנה במערכת הרפואה המערבית, ממלא עצמו בתרופות, ופועל על פי שיטה מדעית, בדוקה, ושלימודיה לא קצרים ויסודיים, ושאינו נפל אפילו פעם אחת - כל פעם שהיה חולה, הוא השתמש בתרופות והבריא. או יותר מכך - לא השתמש בתרופות מרשם, אלא רק באקמול? בפירוש אגיד לו את מה שאגיד לאותה אשה: אופס, בטעות. במקרה (למרות שהסכמנו שאין מקריות..), זה קרה. מהרבה נסיבות. לוא דוקא מאלו שהוא והיא חושבים. הימים הבטוחים שיטה מדעית? אני מאמין שכרגע הקמת על עצמך את ארגון הגניקולוגים העולמי, ארגוני זכויות האשה ובריאות האשה, ועוד כמה ארגונים. מצד שני, אני יודע שאתה תשמח להקים עליך כמה ארגונים, ככה לארוחת בוקר
. אני גם חוזר למה שכתבתי על אלוהים: אני לא מאמין בזה, וזה שאני לא מאמין במשהו, לא אומר שהוא אינו קיים. אבל הימים הבטוחים, זה בהחלט לא מדעי. וקורסים למודעות האשה (שחיצא לי להכיר משתתפות בקורס ארוך שכזה, וזה אכן עשה להן נפלאות), לא אומר כלום, וברור שאינו מדעי בסטנדרטים מחקריים מערביים. אשמח אם תפנה אותי למקורות בעניין כדי שאוכל בשמחה להגיד: טעיתי, יש עוד דרך מלבד אמצעי מניעה. האמן לי, שאני מת למצוא משהו שיהיה בטוח כמו הגלולה, וללא הנזקים שלה.
 
איך אומר רופא הילדים

של הבנות שלי: "אני לא מאמין בהומאופתיה, אני לא מבין בהומאופתיה, אך אם התוצאות אני לא יכול להתווכח. למדתי 11 שנים רפואה, כל מה שראיתי מתחום ההומאופתיה נוגד לחלוטין את כל מה שלמדתי ברפואה ובכל 30 השנה שאני רופא מומחה לילדים. אבל, אני לא יכול להתווכח עם מה שאני רואה". אסור לנו לשלול שום דבר, יש הגיון מדהים בגוף באדם. האירגונים לא חשובים, מה שהרופא חושב או למד לא חשוב, אם זה עובד זה עובד, נקודה. אם תשאל גניקולוגים הם יגידו לך כי הדרך לטפל בווטיבוליטיס או בציסטות בשחלה הוא בהורמונים או בניתוח וכל העניין של טיפול הוליסטי במצבים כאלו הוא שטות גמורה. באהבה שלומי.
 

פרם שי

New member
מסכים איתך מאוד

לכן אמרתי שזו רק דעתי. אבל (ואשמח אם יסבירו לי משהו אחר): מערכת המין שלנו בויה לצרכי התרבות, לא למניעה. מערכת המין של האשה בנויה להתרבות, ובנויה בצורה מחזורית כדי להמשיך ולתפקד במקסימום יכולת (כמו כל דבר בעולם). היא לא לוקחת בחשבון מצב של הנאה מינית ללא מטרה, מפני שהמערכת היא מערכת ביולוגית תפקודית הישרדותית. לכן, אין הגיון בגוף האדם לכיוון מין ללא תוצאות פריון, אלא רק מצב הפוך. אז נכון שאפשר להיעזר בשיטות שנועדו לפריון מירבי, כדי לדעת מתי הסיכוי לפריון מינימלי. אבל עדיין זה ללכת בשיטה של דידוקציה, ובעיניי זה שיטת ה"סמוך".
 
למעלה