האם רפואה סינית מתנגשת עם הדת?

בלומו

New member
האם רפואה סינית מתנגשת עם הדת?

האם אדם דתי יכול ללמוד רפואה סינית? זה לא נחשב עבודה זרה? אודה לכם אם תענו לי. תודה.
 

tookmy

New member
ככל הידוע לי

כמה מהמאסטרים הגדולים בארץ בענייני רפואה סינית, הם אנשים דתיים ואף לובשי שחורים. נדמה לי שזה אומר הרבה.
 

בלומו

New member
זה לא מתנגש?

התפיסת עולם הסינית לא מתנגשת עם הדת היהודית? חמשת האלמנטים, וכל מה שלומדים שם לא אומר בעצם דברים הפוכים ? בהקשר לאמונה היהודית? בכוח עליון אחד ויחיד?
 

טאוֹ

New member
יהדות ורפואה סינית

כשאתה מציין את תפיסת העולם הסינית, למה בדיוק אתה מתכוון? לתפיסה של הדאואיזם? לזו של קונפוציוס? למשהו אחר? אני לא יודע אם "כל מה שלומדים שם" (ברפואה הסינית) מתיישב אחד לאחד עם היהדות; כנראה שלא. על כל פנים, יש בהחלט הרבה נקודות משיקות, והראייה שבמגזר החרדי יש לא מעט מטפלים, כמו שנאמר, וגם אומני לחימה בשיטות מהמזרח. בחודש הבא תתקיים סדנה שעוסקת בדיוק בנקודת המפגש בין שני העולמות האלה, ובה ייטלו חלק אמני לחימה ברמה גבוהה מאד, בשיטות מהמזרח, שרובם חזרו בתשובה לפני שנים. אם הנושא מעניין אותך, אוכל לשלוח לך מסר עם פרטים.
 

טאוֹ

New member
מוקי שלך כבר מ-ז-מ-ן לא מזיז לי ../images/Emo11.gif

כנראה שאתה פשוט לא מעודכן: רוטווילר זה פאסה. אז אם אתה באמת אוהב את מוקי, ולא רוצה שהוא יהפוך לכבד קצוץ - כדאי שתדאג שהוא ישמור ממני מרחק.
לגבי הסדנא עצמה - לא נראה לי כרגע שאצליח להגיע, אבל אני שומר בינתיים על אופטימיות.
 
במילואים לפני שנתיים, חזרתי פעם

ממשמרת בשתים בלילה ומצאתי אחד מאלה מחטט בפח שליד המגורים *-{ הוא היה יותר גדול ממה שנראה בצילום, מפוספס ולא מנוקד, והרבה, הרבה יותר מפחיד. באותו רגע, עם M16 והכל, מאוד מאוד רציתי מוקי ליידי...
 

YinYang

New member
לא!!!

רפואה סינית ממש לא מתנגשת עם הדת, או עם כל דבר אחר. מעצם היותה רפואה דינמית ומתפתחת, כל אחד יכול לבוא אליה מהמקום שמתאים לו, וזה לא חשוב אם אתה יהודי, מוסמלמי, בודהיסטי או נוצרי. אחד המורים שלי, שזכורים לי לטובה, היה בחור חרדי שחזר בתשובה, והקשר שהוא עשה בין הרפואה הסינית ליהדות היה מדהים. במקרה הוא מנהל את מרכז "שורשים" שמעביר הרצאות בנוגע ליהדות חדשה, ועוסק בקשר בין רעיונות מזרחיים לרעיונות הלקוחים מהיהדות. אולי שווה לך ללכת לשם ולשמוע כמה הרצאות... אייל
 

פרם שי

New member
הר. הסינית אולי לא מתנגשת עם דת,

אבל לפעמים כן עם רפואות אחרות. מעצם היותה רפואה שלמה, ואני מניח שגישת חיים שלמה כמו אצלנו באיורוודה, יש בה התנגשויות לעתים עם תפיסות של גישות אחרות. וזה טבעי ונכון ומצדק, לא? לפחות עם האיורוודה, האמא הגדולה של הרפואה הסינית, יש כמה סתירות, לפעמים יותר חשובות לפעמים פחות. אבל בגדול יש כמובן הרבה קוים משיקים.
 

אדומה2

New member
שי- שאלה

"האיורוודה, האימא הגדולה של הרפואה הסינית"??? אפשר פרשנות למשפט הזה?
 

פרם שי

New member
../images/Emo13.gifודאי שאפשר

הרפואה הסינית שאבה מקורותיה מהאיורוודה. האיורוודה שהתפתחה (תוקשרה, נוסתה, לא נכנס לזה כעת) למרגלות ההימלאיה אי שם בשנות ה5000-6000 לפנה"ס (יתכן שלפני), התפשטה גם לסין אליה הגיעו תושבי עמק ההינדו בתקופה מאוחרת יותר. סינים התאימו ופיתחו אותה לאיזורים ולצמחים שקיימים אצלם, ועם השנים וההתרחקות בין סין להודו, נוצרו גם שינויים במושגי יסוד (אלמנטים,מרכיבי איזון וכד').
 

YinYang

New member
הכל טוב ויפה...

אבל לא נראה לי שיש עדות היסטורית ממשית לכל מה שתיארת. זה בדיוק כמו כמו לומר- "כל הדתות מבוססות על היהדות". ובלי להיכנס לנכון ולא נכון, זה דבר די יומרני לומר. אני באופן אישי שמעתי הרבה תאוריות לגבי האופן שבו התפתחה הרפואה הסינית, וזאת הפעם הראשונה שאני שומע שהיא מבוססת על תורה אחרת. עצם העובדה שיש כ"כ הרבה תיאוריות מסביב לנושא, רק מראה שאף אחד בעצם לא ממש יודע איך הרפואה הסינית התפתחה, ובתכלס...לי באופן אישי זה גם לא כ"כ משנה. אייל
 

mic26

New member
גם אני שמעתי

שאפילו הדיקור התפתח מהאיור-ודה. לא נראה לי שאפשר באמת לדעת מה קרה לפני אלפי שנים... אבל זוהי אחת מהתאוריות...
 
למעלה