שאלה לגבי מסאג' וניצול מיני

ya7

New member
ממש ממש לא נכון ואפילו מכעיס!!!

לשמוע שמטפלת חושבת שרצוי לעשות עיסוי שבדי ללא תחתונים !!! עם כל הכבוד לשריר הישבן, אני לחלוטין לא מזלזלת בחשיבותו, אבל עיסוי שבדי לא אמור להגיע עד לשם ! אני למדתי עיסוי שבדי במסגרת מוסד בריאותי ידוע בארץ ואני מטפלת דרכו, ואני מודיעה לך חד משמעית, שבשום פנים ואופן זה לא מקובל ולא עונה על שום כלל מכללי האתיקה המקצועית, לבצע את הטיפול הנ"ל ללא תחתונים ! אסור למטפל לגעת בישבן עצמו, והוא יכול להגיע עד לעצם הזנב בחלקו העליון של הישבן, ועד לנקודת חיבור הישבן לירך בחלקו התחתון. העיסוי היחידי שמבוצע ללא התחתונים הוא האירובדה (אני מקווה שאייתתי את זה נכון) וזאת משום שמדובר בכמות שמן גדולה בה משתמשים במהלך הטיפול. וגם אז, הדבר יעשה אך ורק לאחר הסכמה מפורשת מצד המטופל, וע"י הבהרה כי הדבר נתון להחלטתו בלבד. מאוד מכעיס שהתחום כל כך פרוץ בארץ, וזאת אחת הסיבות שאני במפורש לא מוכנה לקבל גברים לטיפול, על מנת שלא אצטרך לעמוד במצב הלא נעים בו הבחור חסר הטאקט מבקש גם את ה"הרפיה" לאחר העיסוי. דרך אגב, בעברי גם אני עברתי הטרדה מינית דומה, ע"י לא פחות ולא יותר מי שהיה אז המעסה הרשמי של נבחרת ישראל בכדורגל. זה היה בטרם למדתי את התחום, ובעיקר את כללי האתיקה שבו. הייתי אז צעירה ולא הבנתי את משמעות הדבר. לצערי הרב, אז חשבתי גם שאולי לא כדאי ליצור סיפור גדול מהעניין ולא הגשתי תלונה. אני בטוחה שלו הייתי מגישה את תלונתי, סבל רב היה נחסך לצעירות אחרות. לבחורה ששאלה את השאלה המקורית - בקשי מחברתך להגיש תלונה. בפירוש! מדובר בהטרדה מינית בוטה ביותר, ללא כל ספק !!!
 

0 אור 0

New member
סליחה!!!!

אני חושבת שעם כל הכבוד למוסד הבריאותי הידוע שבו למדת ואת מטפלת דרכו, את לא יכולה לפסול את העובדה שגם בישבננו היקר יש שרירים ואפילו חשובים (בעיסוי תאילנדי אנו עובדים עליהם הרבה מאד). אני רוצה לשים בצד את המקרה שתואר - כפי שתואר גם לי הוא נשמע חמור, ולהתייחס לאמירות שלך. כשלומדים עיסוי שבדי-רקמות-רפואי מקדישים זמן רב בתחילת ובמשך הקורס בלימוד איך להתייחס למטופל ובמסגרתו גם כל הנושא של האתיקה, כבודו של המטופל, נושא כיסוי הגוף בכל עת ובפרט המקומות המוצנעים. כמעט בכל עיסוי - חזה, ירכיים, גב תחתון - ישנו דגש על איך לבצע תנועות מסויימות לבחור לעומת בחורה בגלל הרגישות של אפשרות לגעת במקומות מוצנעים. והנושא רציני בהרבה מאשר הסוגיה של לבישת תחתונים או לא. כמטפלת אני עוסקת רק בתחומים בהם המטופל לבוש במלואו, לכן אני לא ממש נתקלת בבעיה ביומיום, אך מלימודי ראיתי שיש פתרונות מכובדים ביותר ושלא יציבו את המטופל ו/או המטפל במצבים לא נעימים. וכמטופלת חויתי טיפולים מקצועיים וטובים בעירום מלא וללא כל פגיעה בכבודי או נסיונות לנושאים שאינם במקומם - ולכן לא רצוי לפסול מטפל רק בגלל נושא זה - אלא לגבי ההתייחסות הכוללת שלו ושמירה על פרטיות המטופל עם או בלי תחתונים.
 
והחלק הזה בדיון, רק מראה כמה

חסרה אחידות בתחום. כששני מטפלים לא יכולים להסכים ביניהם על דבר כל-כך בסיסי, פלא שהמטופלים מבולבלים?
 
אני כבר לא מתפלא../images/Emo4.gif

יותר מדי זמן בתחום בשביל להתפלא מהדברים האלה, כנראה
חוסר-האחידות הזה בולט עוד יותר בתחומים כמו שיאצו, בו אני עוסק. לפחות אצלנו הטיפול אמור להיות עם בגדים, למרות שגם בזה יש תקלות. כשתלמידים (ויותר מזה תלמידות) רגילים\ות לבוא לשיעור שיאצו בבגדים סקסיים, איך הם\ן יתנהגו כמטפלים? איך הם ידרשו ממטופלים לבוא עם טי-שירט ומכנסי טרינינג ארוכים, כשבעצמם הם\ן הולכים\ות עם שרוול חצי-שקוף? כשתלמידים רגילים שבמהלך\לפני\אחרי שיעור מתחבקים עם כולם (כולל מורים), למה שהם לא יחבקו מטופל\ת? כמו שאמרתי - חסרה אחידות, גם בהכשרה, גם בהגדרה של מותר ואסור בטיפול.
 
דוד, בנוגע לחיבוקים

מנם מעודי לא עברתי קורס שיאצו או מסאג' (טוב, למעט שיעור נסיון אצלך), אבל הבנתי מאחרים ש"תרבות החיבוקים" בהחלט מקובלים במקצועות המסאג' או טיפולים הוליסטיים אחרים.
 
נכון, ולדעתי יש בעיה בכך

שבמערך-הלימודים לא מתייחסים לכך. חיבוק לחבר זה דבר אחד, חיבוק למורה זה דבר אחר, חיבוק למטופל שוב דבר אחר. יש כבישים שמותר ליסוע 100 קמ"ש. יש כבישים שלא. בלימודי נהיגה אמורים ללמד אותך את ההבדל. בלימודי שיאצו אמורים ללמד את ההבדל בין חיבוק לחבר, חיבוק למורה, חיבוק לתלמיד, וחיבוק למטופל. אלה ארבעה מצבים שונים, ומי שלא מבין את ההבדל עלול למצוא את עצמו במצבים לא נעימים. אני מחבק ידידים, אבל כשידידה טובה הגיעה ללמוד אצלי טאי-צ'י, לא יכולתי לחבק אותה, או לתת לה לחבק אותי, בדוג'ו. למדתי שיאצו בשני מקומות מכובדים מאוד, ודיברתי עם בוגרי מכללות אחרות - הנושא לא עולה. לדעתי, זו בעיה.
 

0 אור 0

New member
צודק - צריך להתייחס לכך בתוכנית

הלימודים. במכללה בה אני לומדת לא נתקלתי אמנם בתרבות החיבוקים, אבל בהחלט יש מצבים שבקורס אנו עושים דברים שלא מתאימים לטיפול. גם צחוקים מתוך הכרות של אנשים שכבר שנה שלישית או רביעית לומדים יחד קורסים שונים ומרשים לעצמם לגעת חופשי באדם השני (למשל כשאנחנו מתלבשים 5 מטפלים על מטופל אחד מכל הכיוונים - איזה כיף). וגם נושאים שונים בעיסוי התאלינדי שיוצרים מגע מאד אינטימי - במקרה הזה תמיד המורה ידאג לציין (למרות שזה מובן מאליו), שזה לא משהו שניתן לעשות למטופל בקליניקה או בספא.
 

ya7

New member
אבל את ממש לא סותרת את דברי

לפני הכל, כבודו של שריר הישבן במקומו מונח, ולצערינו אפילו מונח יותר מידי. מה שמגדיל את הצורך בטיפול נכון באותו השריר. ואולם: אני לא פוסלת מטפל בגלל שהוא מוכן לתת טיפול בעירום מלא. אני כן פוסלת את המטפל באותה ההודעה עליה הגבתי מלכתחילה. הדברים שהוא כמטפל עשה לא נכון הם: 1. הוא היה בחדר בעת ההתפשטות. 2. הוא לא הבהיר לאותה בחורה, שמעולם ל קיבלה טיפול מהסוג הזה לפני כן ולא ממש ידעה כיצד עליה לנהוג, שהיא יכולה לבחור שלא להוריד את בגדיה התחתונים. הוא פשוט הודיע לה להתפשט ובזה נגמרה הסוגיה. לצערינו, לא כולנו אסרטיביים מספיק כדי להודיע חד משמעית שזה לא נראה לנו, בעת הארוע. אך על אחת כמה וכמה, טיפול מהסוג הזה דורש הרבה יותר רגישות לנושא. 3. מאוד יפה מצידו שהוא אמר לה תוך כדי הטיפול שאם לא נעים לה, הוא יפסיק. אבל למה מלכתחילה הוא נוגע לה בחזה? איזה שריר יש שם בדיוק?! למה במהלך הטיפול הוא חושף את ערוותה? איזה שריר הוא מתרגל שם? את העיניים שלו?! מטפל, אסור שיגיע למצב שבו אני צריכה לומר לו שלא נעים לי. כמו שאת ציינת, ישנן דרכים כל כך הרבה יותר מכובדות ונעימות להתמודד עם המצב, מבלי בכלל להגיע לשלב שבו למטופל לא נעים והוא מרגיש לא בנוח. ובדיוק כפי שציינת, הנושא הראשון אותו מלמדים בכל מקום רציני הוא עניין האתיקה. וזה מה שמטפלים מהסוג שתואר למעלה - פשוט לא מפנימים. מקרה כזה עלול בקלות רבה מידי, ליצור טראומה אצל מטופל או מטופלת, ולהביא אותם למצב בו טיפול במגע פשוט גורם להם רתיעה. וחבל. טיפול במגע הוא טיפול הרבה יותר אישי והרבה יותר עמוק מאשר כל טיפול אחר, והרגישות חייבת להיות מאוד רבה לנושא. מאוד חבל לי להתקל בכל כך הרבה מטפלים שלא מבינים את החשיבות של הרגישות הזו (אל תביני לא נכון - אני לא מדברת עלייך ! ) אבל כנראה בגלל שכל מטפל חושב אחרת, התחום כל כך פרוץ, השרלטנות כל כך גדולה והניצול הוא בלתי נסבל.
 
מה הקשר לבי"ס מאסטרס../images/Emo35.gif

קודם כל את פותחת פה פתח לצרות כשאת מזכירה שם של בית ספר ולא משנה כרגע איזה איך בדיוק החלטת שכל מי שלמד במאסטרס אינו מקצועי ? האם בנאדם שלמד בכל מכללה אחרת הוא מקצועי ? הרבה תלוי מי המטפל ולא תמיד איפה הוא למד ואת עושה פה לדעתי הכללה גסה ומשמיצה בי"ס מכובד
ואדם שלא בפניו ואני הייתי קצת נזהר בלשון כדי שלא לפתוח פתח לתביעת אח"כ לא משמיצים אדם שלא בפניו ושלא יכול להשמיע את הצד שלו. בכל מקרה של תקיפה מינית יש להגיש תלונה במשטרה ולפנות ליעוץ ותמיכה.
 
אני מבינה את מה שאתה אומר אבל...

משפטית אולי יש משהו במה שאמרת, ובכל זאת, היו לי הרבה מפגשים עם בוגרי מאסטרס בנסיבות שונות. יש פער גדול בין מילים למעשים. הקורסים שלהם קצרים מאוד, הם מודיעים במוצהר שהם לא יודעים לטפל בכלום - רק עיסוי כייף. הם יכולים להסביר בהבעה רצינית מאוד למה צריך וחשוב לעשות עיסוי בשד, פגשתי גם לפחות מורה אחד שלימד שם. הידע שלו לא היה מספיק אפילו לסטודנט. יש אנשים (ונשים) שנהנים מעיסויים כאלו - ויש להם מקום. אלא מה? הם צריכים להיות מוצגים בצורה המתאימה: עיסוי אירוטי. אם פגעתי בך או בכל אדם אחר, אם למדתם במאסטרס ואיכשהו יצאתם מטפלים אחרים, קבל/ו את התנצלותי על דבריי. אני רק משתפת בחוויות האישיות שלי מריבוי מפגשים עם בוגרי ביה"ס הנ"ל. אגב, חוויות אישיות שלי כאדם (עת שכבתי על שולחן טיפולים בירידים) וחוויותיי כבעלת קליניקה (כשראיינתי מטפלים פוטנציאליים). מקצועית, הם חד משמעית לא עמדו אפילו במינימום הנדרש, ואופי העיסויים שלהם (של כל מי שנתקלתי בו) היה אירוטי למדי. לפני 5 שנים בערך עזבתי את המרכז ומאז לא היו לי מפגשים עם בוגרי ביה"ס הנ"ל. אם חל שינוי בגישה ובתכנים של הקורסים שמה, אם חל שינוי באורך ועומק הקורסים, אני מתנצלת כאן בפומבי בפני ביה"ס, מוריו ובוגריו החדשים. מעבר לזה, אני מסכימה וכך המלצתי: פנייה למשטרה שתברר מה באמת קורה על שולחן הטיפולים אצל המטפל המאוד ספציפי בו דובר כאן.
 
אני לא כועס עלייך ../images/Emo140.gif

פשוט הניסוח שלך קצת קומם אותי
זה היה נראה כאילו כל מי שלמד שם יצא דפוק ולדעתי היה בכלל עדיף להשמיט את שם הבי"ס כדי לא לפתוח פתח לתביעה אח"כ וסתם להסתבך בפליטת פה או ניסוח קלוקל.
זכור לי שרשור ממקום אחר שנגמר כמעט בתביעה ענקית כי הוזכר בו שם של מורה והיו שם השמצות לכאורה ודי בכך כדי לפגוע בשמו הטוב ופרנסתו גם אם הוא המורה הכי גרוע בעולם לא פוגעים בפרנסתו ישנן דרכים אחרות. יש משהו בדברייך לא אמרתי לרגע שאין צדק במה שאת אומרת הבעלים עצמו הוא אדם נפלא אולי הבעיה נמצאת במקום אחר אצלו. לדעתי מי שמלמד אחרים יהיה מי שיהיה לטפל בצורה חסרת אחריות ולא מקצועית ובטח שלא אתית והלימודים האלה גובלים ברשלנות פושעת אפילו יש להוקיע אותו מכל וכל ולדאוג שיעשו כל האמצעים שהנ"ל לא ימשיך בכך. הרוב הגדול תלוי באדם שלומד ומאיפה הוא מגיע הרי לא נראה לי שמלמדים אותו להיות מטריד זה בא מבפנים וכנראה שיש לו בעיה של שמירת גבולות כי הרי עוסקים כאן בגוף של אדם גבר או אישה
. אני בטוח שיש לך מספיק ניסיון על מנת לדעת אני למשל למדתי שם לקחתי את מה שלקחתי ומצאתי את עצמי בסוף במקום אחר כי היו חסרים לי הרבה דברים ששם לא מצאתי. את לא צריכה להתנצל בפניי כמו שאמרתי רק הניסוח שלך הפריע לי כי לדעתי הוא היה מכליל אבל יש בו אמת מסויימת ואת זה אני לא אכחיש. מה שכן מטפל שלא ידוע את הגבולות שלו אין לו מקום להיות מטפל ועל אחת כמה וכמה אם הוא מטריד מינית מטופלת זה ניצול ציני של כוחו וצריך למצות איתו את הדין עד תום ולפנות לגורמים המתאימים. כמובן יש לבדוק קודם את שני הצדדים לעומק ולראות מה בדיוק קרה שם כי גם קל מאוד להאשים את המטפל ברגע שקורה משהו צריך לבדוק.
 
כן האמת שכן

מי שמתחמק מלענות סימן שיש לו משהו להסתיר ואז זה יכול די להחשיד. גם אין לי שום להתבייש באיפה שלמדתי כי זו בעצם הייתה בחירה שלי אני מצאתי את עצמי במכללת רידמן. אני מניח שיש בתי ספר אחרים מעולים וכאלה שהם פחות.
 
נאוה, שאלה מקצועית

ציינת שמקובל לעסות את השריר שנמצא מתחת לשד. באיזה שריר מדובר בדיוק? למיטב הבנתי (ואשמח אם אתוקן) מתחת לשד (אצל נשים) או לשריר הפקטורליס נמצאים שרירי כלוב הצלעות - ואותם קצת קשה לעסות.
 
מערכת השרירים אצל הגבר והאישה זהה

בקדמת בית החזה, מעל כלוב הצלעות יש את ה- pectoralis major שריר זה קצר כואב ובעייתי אצל כל מי שכתפיו שמוטות (רוב האוכלוסיה), ולכן הוא חשוב מאוד לטיפול. אצל הגברים הוא שריר דיי מפותח (ומכווץ). אצל הנשים - מי רואה אותו? אגב, זה השריר עליו עובדות נשים בניסיון טפשי "להרים את הציצי' או טפשי עוד יותר: להגדיל אותו. למה טפשי? כי זה רק מכופף להן את הגב (הכתפיים השמוטות) זהו שריר מאוד מוזנח אצל נשים, באיזור מאוד רגשי, ולכן גם מאוד כואב. מעשית, חלקו העליון אינו מכוסה שד מגיעים אליו מכל הצדדים - ממש אפשר להרגיש את הנפרדות של השד מהשריר. יש גישה אל השריר גם אצל נשים עם חזה מאוד גדול, והחזה יכול להיות מכוסה בזמן העבודה. נכנסים עם יד שאצבעותיה סגורות אל מתחת לגוש השומן שמהווה את השד השד כאילו מתרומם וזז כדי לאפשר הגעה אל השריר שמתחתיו. השד מכסימום בא המגע עם גב היד של המטפל (מגע לא מאיים אפילו אצל הצנועות). אישית, אני לא עובדת על שריר זה בטיפולים הראשונים. בכלל, אני מתחילה טיפול מהגב, הצוואר ולרוב גם כפות הרגליים. ברוב הפעמים - אינני מגיעה ליותר מזה בטיפולים הראשונים. עם התקדמות הטיפולים, כשהגב והצואר מתחילים להתאזן, אני מתחילה להגיע לאיזורים אחרים בגוף מבקשים תשומת לב (הם קוראים לי). אל השריר עליו דיברנו אגיע בשלב דיי מאוחר, ורק אחרי שעבדתי עליו בצורות אחרות למשל: מתיחות, עבודה על חלקו העליון ועבודה על החיבור של השריר ליד, בדרך כלל בשכיבה על הבטן, כחלק מעבודתי על גמישות כתפיים בעיסוי גוף מלא (עיסוי כייף למשל) אעבוד על כל הגוף כשרוב הזמן מוקדש לגב. ו/או לאיזור בעייתי שצויין ע"י המטופל (למשל: ברכיים, שוקיים, כתפיים). בית החזה יקבל במקרים כאלו תשומת לב כללית מאוד, כמעט רק העברת יד זאת כדי שלאדם תהייה תחושה של שלמות בתום הטיפול. ליתר ביטחון, בסוף כל טיפול אני מבקשת מהמטופל לחוש את גופו ולומר לי אם יש איזה איזור בגוף שחש מוזנח ומבקש תשומת לב.
 
../images/Emo51.gif על ההסבר + הערה

אגב, לא חושב שהכתפיים השמוטות בגלל הנסיונות להרמת החזהאו להגדלתו. גברים שעוסקים בפיתוח גוף - אין להם כתפיים שמוטות.
 
לא מדובר על "פיתוח הגוף", אלא על

"פיתוח השד"
הרעיון הוא להגדיל את שרירי החזה, כדי שיבליטו את השד. הבעיה היא שהעוסקות (גברים לא עוסקים בתחום הזה) ב"פיתוח" הזה לא מחזקות במקביל את שרירי הגב העליון (מה שהעוסקים בפיתוח-גוף כן עושים), ולכן הכתפיים מתכנסות פנימה. כמו קשת שמקצרים לה את המיתר.
 
צר לי אך שניכם טועים ../images/Emo4.gif

גם לאלו וגם לאלו יש גב עגול מאוד (כתפיים שמוטות). מפתחי הגוף נפוחים מלפנים ומאחור (ונראים קופיים משהו בגלל זה) נשים רק מתקפלות. שריר הפקטורליס מייג'ור צריך בעיקר מתיחות לשמירת התנועה המלאה של הכתפיים. מי שזוכרים את מפגש הפורום בו העברתי פעילות, לימדתי איך "לתלות את היד מאחור" באופן שמותח את השריר ופותח את החזה. אם תזכירו לי במפגש הבא (אם אבוא) אשמח ללמד שוב.
 

SideKick

New member
ניצול מיני - כן או לא?

אני קוראת כאן את התגובות ותוהה על הנחרצות. האם באמת אתם יודעים שהיה כאן ניצול מיני? ואני דווקא קראתי בהודעה הראשונית, של תיאור המקרה, שכאשר היא ביקשה להפסיק משהו - הוא הפסיק. לא, אינני באה לסנגר על המעסה. גם אינני בקיאה ברזי הקודים האתיים של בלי/עם תחתונים, מעל/מתחת לסדין, כן/לא חזה/ערווה. מה שאני באה להגיד כאן, הוא שמתוך המקרה שמובא, אין לי שום כלים לדעת מה באמת קרה שם ואם מדובר בהטרדה מינית או לא. פעמים רבות כל כך אנו חווים תחושה לא טובה לגבי טיפול/ביקור אצל רופא/מסאז/פדיקור/מניקור. וכשזה קורה, יש נטייה מיידית להאשים את מי שקיבלנו ממנו את השירות. כשלי באופן אישי זה קורה ויש תחושה לא טובה לגבי אחד מן הנ"ל או דומיהם, אני שואלת את עצמי למה. איפה זה היה בגלל גבולות מטושטשים שלי, ואיפה בגלל שהצד השני היה לא נעים/בוטה/חודר לפרטיות/לא מקצועי. איפה היה החלק שלי בכל העניין. האם כאשר היה לי לא נעים הבהרתי? האם כשהרגשתי שמישהו חודר לי לפרטיות דיווחתי על זה (קודם כל לעצמי ואחר כך גם לצד השני)? מה המסקנות האישיות שלי מן המקרה? ובהמשך לדיון אחר שהיה כאן לפני כמה ימים (אבל זה אולי קצת רחוק מדי לחלק מן האנשים), גם לשאול את עצמי על מה אני יכולה להגיד לו תודה. ייתכן שבמקרה שהובא כאן היתה בהחלט הטרדה. אבל גם ייתכן שהיה כאן מקרה של בחורה חסרת אסרטיביות עם גבולות אישיים לא ברורים. וייתכן עוד יותר שזה היה משהו אי שם באמצע, בין שני הקצוות הללו. מכל מקום - רק מבירור המקרה לגופו אפשר יהיה לדעת. כדאי, כמו שחלק מן התגובות עשו זאת, לתת לבחורה את המידע ומספרי הטלפון למקרה שהיא רוצה להתלונן, שכן זה מחזיר את הכדור אליה. וכמובן - להציע לה עזרה, תמיכה, אהדה ואוזן קשבת.
 
למעלה