שאלה לגבי מסאג' וניצול מיני

משוש30

New member
שאלה לגבי מסאג' וניצול מיני

שלום לכולם. הייתי רוצה להיעזר בכם. חברה שלי עשתה לפני כמה ימים מסאג' שוודי הוליסטי (לא רפואי). זו הייתה הפעם הראשונה שהיא עשתה מסאג'. המטפל שאל אם זו הפעם הראשונה ולאחר מכן ביקש ממנה להתפשט לגמרי ולהיכנס בין 2 סדינים. בזמן שהיא התפשטה הוא נשאר בחדר עם הגב אליה (ופנים למראה...) הוא כל הזמן אמר שאם משהו לא נעים לה שתגיד ושהוא יעסה רק חלק מהגוף שחשוף. תוך כדי הטיפול הוא חשף גם את ערוותה וגם את שדיה. הוא גם ניסה לעשות לה עיסוי בחזה וכשהיא בקשה ממנו להפסיק הוא הפסיק. היא יצאה מהטיפול בהרגשה רעה מאד והיא שוקלת את צעדיה. האם לדעתכם מדובר בהטרדה מינית? האם מקובל לעשות סוג כזה של מסאג'ים בלי בגדים? (למרות שהיה סדין). האם מותר לו לחשוף את חלקיה המוצנעים? האם מותר לו לעסות לה את החזה? האם יש ארגון של רפואה משלימה שניתן לפנות אליו לברר חוקים ו/או לפנות אליו בתלונה? מי מוסמך לשלול תעודה של מטפל? האם יש טעם לפנות למשטרה. סליחה על השאלות הרבות אבל אשמח לקבל תשובות
 

משוש30

New member
../images/Emo53.gif השאלה למנהלים ולשאר המטפלים

אשמח אם תעזרו לי תושה
 

Diva האחת1

New member
עיסוי והטרדה מינית

חבל שקורה דבר כזה, הרי אנו כמטפלים מנסים לשנות את הסטיגמה שיש לגבי עיסויי גוף, נלחמים על כבוד המקצוע, כי הוא אכן מכובד והמטרה שלו היא לעזור, להרגיע, לטפל בגוף ובנפש. לא חייב להתפשט בעיסוי והמטפל/ת יכולים לתת את הבחירה בידי המטופל. האזורים המוצנעים תמיד צריכים להיות מכוסים, אין לגעת בהם. בטיפול כל הגוף מכוסה וחושפים רק חלק שעובדים עליו ואחר כך מכסים ועוברים הלאה, לא צריך לחרוג מהגבולות ולחשוף אזור מוצנע, לא מקובל ולא נעים זה נותן הרגשה מאיימת ומשדר מיניות וזו לא המטרה. עבודת חזה יש, מסביב אך אין לגעת בחזה עצמו או בפיטמה. יש לשאול את המטופלת כבר בתחילת טיפול אם היא מעונינת להיות עם חזיה או בלי, ולכסות את האזור במגבת קטנה.(אפשר לשאול אותה גם כבר מלכתחילה אם היא מתנגדת לעבודה באזור החזה, מדגישה לא בחזה). צר לי שקורא דבר כזה ואני מתארת לעצמי את ההרגשה של הבחורה. מקווה שבפעם הבאה שהיא תקבל טיפול, אז זה יהיה טיפול מקצועי נטו ושתצא בהרגשה טובה... לגבי אותו מטפל, הייתם צריכים לדבר כבר במקום באותו רגע ולהבהיר העינין ואף להתלונן במלון שבו הוא טיפל כדי שלא יעשה זאת לאחרות.... דיוה
 

שמש א

New member
../images/Emo4.gif מרגיז מאוד

מרגיז אותי שמטפלים מנצלים את תמימותם של המטופלים. בשום טיפול, בשום אופן, אין להתפשט לחלוטין! במסג' יש להוריד בגדים, פרט לתחתונים ועל המטפל להדגיש זאת. אין שום סיבה שהמטפל יחשוף את ערוותה של המטופלת וזוהי בפירוש הטרדה מינית. עיסוי של החזה נהוג במהלך טיפול, אולם אך ורק בחלקו העליון, ללא חשיפה של השדיים לחלוטין. עצוב מאוד מה שארע לחברתך ואשמח אם מישהו יודע מה החוק אומר על כך. כדאי לבדוק האם המטפל רשום באגודה כשלהי של מטפלים ולדווח להם על מעלליו. האם הטיפול נעשה באופן פרטי, בקליניקה פרטית, או שאולי במסגרת מוסד כלשהו?
 

diday

Member
לא נשמע טוב

עסוי נעשה עם תחתונים, אבל על פי רוב ללא חזיה אלא עם מגבת קטנה. אם העסוי הוא חלק מטיפול wellness כולל שנעשה בעירום, זה יהיה קצת מגוחך ללבוש תחתונים לפני תחילת העסוי, לכן משתמשים במגבת, או סדין. גם אז: חשיפת הערווה היא טאבו. חשיפת השדיים יכולה לקרות, שלא במכוון. אצל מעסה מקצועי היא לא תקרה. אין שום מקום לעסוי שדי אישה כחלק מהעסוי! יש רק סוג אחד של עסוי שאני מכיר שנעשה בעירום מלא, עסוי שמנים איורוודי. המטופל שוכב על הבטן, ולא תהיה אף פעם חשיפה של הערווה.
 

avorly

New member
ניצול מיני-

נשמע בהחלט ככזה. וכאלה מקלקלים את שם המקצוע. אם אפילו קיים חשד, שווה לפנות לעמותה לנפגעי תקיפה מינית (102 מכל טלפון) והם כבר יכוונו אותה.
 
ראיתי את הנושא בדף הראשי של תפוז

והייתי חייבת להגיב. קרה לי בדיוק אותו דבר במהלך חופשה במלון מצפה הימים. המטפל ממש משך ממני את המגבת. זה היה מכוער ומביך. שנה אחר שנה השארנו שם את מיטב כספנו. מאז אותו מקרה - רגלינו אינן דורכות שם.
 

אדומה2

New member
הטרדה מינית

היי תושה, אם חברתך יצאה מן הטיפול עם התחושה הרעה שאותה את מתארת, אם *היא* מרגישה שהיא הוטרדה, אז כן, זוהי הטרדה. עיסוי שבדי, למיטב ידיעתי, אינו כולל עיסוי חזה ואינו מחייב הפשטה מוחלטת של בגדים. לפני כל צעד, שיהיה קשה גם למתלוננת, לא רק לאדם עליו מתלוננים, כדאי שהיא תיצור קשר עם שני גורמים: 1. מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, 1202, 24 שעות ביממה. אפשר רק לשוחח טלפונית, אפשר לקבוע פגישה פנים מול פנים עם אחת העובדות במרכז, ולהתייעץ שם. מומלץ. 2. מצורף הטלפון של יאיר שמר, יו"ר ארגון הגג של מקצועות הרפואה המשלימה. שווה בהחלט להביא את הדבר לידיעתו ולידיעת הארגון: 065-384022. דבר נוסף חשוב לעשות- לדווח על כך למלון בו היה יום הכיף הזה. חשוב שחברתך תעשה את הדברים בקצב הנכון עבור *עצמה*, עם תמיכה של חבריה, אבל לא לעשות את הדברים במקומה. חשוב שהיא תעשה את הדברים, זה חלק מסילוק התחושה הרעה שמקננת בה. יעל.
 

avorly

New member
אדומה2

תודה על התיקון.
 

mic26

New member
תקיפה מינית

שלום לך, מכיוון שכל הקולות שנשמעו אכן תומכים בתחושתך שמדובר בניצול מיני, הדבר הכי טוב שיכולה חברתך לעשות הוא להגיש תלונה במשטרה. פנייה ליאיר שמר יכולה לעזור, אבל רק תלונה במשטרה יכולה לעצור את המטפל הזה מלתקוף ולנצל מטופלות אחרות. חשוב שחברתך תקבל תמיכה גם מצד מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, גם אם היא לא חושבת שזה חשוב או מעדיפה להתמודד עם זה בעצמה. הרי גם אם היא תצא מזה בטראומה "קטנה" ותחושת אי נוחות, זה לא מגיע לה. ושוב, הדרך היחידה לעצור מנוולים כאלה מלפגוע בנשים נוספות היא להתלונן בתחנת המשטרה, וכן, גם לספר עליהם לכל מי שמוכן להקשיב, כדי שאחרים יימנעו מלהתקרב אליהם. לי יש "רשימה שחורה" של מטפלים ששלחו ידיים למטופלות שלהם, וכאשר אני בטוחה שמדובר בהטרדה\תקיפה וניצול, ושומעת על יותר ממקרה אחד, אני פשוט מספרת לכל הסובבים אותי על אותו מטפל, שיספרו לכל מי שהם מכירים וכך תימנע פגיעה. הדבר העצוב הוא שיש מטפלים ש"כולם" יודעים שהם עברייני מין. אבל בגלל שהנשים והגברים שהותקפו לא מעוניינים להגיש תלונה במשטרה הם ממשיכים "לטפל" ולפגוע. לפעמים מדובר רק באי נעימות, לפעמים אפילו אם זאת "רק נגיעה", הפגיעה הנפשית והגופנית היא איומה. אני מזמינה אותך לקרא את המאמר שכתבתי בנושא תקיפה מינית בחדרי טיפולים, ומאמר נוסף בנושא קרוב. ומאחלת לך ולחברתך כל טוב. כולי תקווה שהיא תיתקל בעתיד רק במטפלים מקצועיים.
 
בבתי מלון ובמקומות רבים בעולם מקובל

לעשות עיסוי בעירום מלא. החלקים המוצנעים אמורים להיות מכוסים בכל עת. השד מורכב מבלוטות ומשומן ולא משרירים, ולכן אין מקום לעסות אותו בעיסוי שאינו מוגדר מראש כאירוטי. עיסוי השריר שנמצא מתחת לשד חשוב אך לא נראה לי שזה מה שנעשה במקרה זה. הישבן כן צריך לעבור עיסוי כי הוא מורכב משריר גדול שעובד הרבה. ערוותה בכל מקרה צריכה להיות מכוסה בכל עת. מקובל שהמטפל יוצא מהחדר בזמן שמטופל מתלבש או מתפשט, בארץ מקובל לבקש מהמטופל להישאר בתחתונים (שוב, בתי מלון זה קצת אחרת...) לצערי, מקצועות הרפואה המשלימה פרוצים למדי ואין חוקים ברורים או גוף שמוסמך להפעיל סנקציות. אבל המשטרה באה להגן על אזרחיה, ובהחלט יש מקום לפנות. אני מאמינה שהמשטרה תשלח שוטת סמוייה לקבל "טיפול" ולגלות מה באמת קורה. אם תוגש תביעה, ואם זה יגיע לבית משפט, אני מניחה שחברתך תוכל למצוא מטפלים רבים שיוכלו להעיד על הגבולות המקובלים בטיפול בעיסוי. בוגרי בי"ס לעיסוי 'מאסטרס' (או משהו כזה), עובדים כפי שתיארת ומצהירים על עצמם כאנשים מקצועיים. לסיום עוד דבר קטן. חברתך צריכה לדעת שרק היא מוסמכת לקבוע את גבולותיה. אם וכאשר היא אינה מרגישה נוח להתפשט, עליה להציב את הגבולות. לאורך השנים עבדתי לא פעם על נשים עם בגד ים (שלם) ואפילו בגדים. זה כל כך חשוב שהמטופל יהיה נינוח. לעומת זאת, היו לי ויכוחים עם הרבה גברים שמאוד רצו להתפשט לגמרי
אישה (אדם הכלל) היא אדון לגופה חשוב לזכור את זה בכל עת.
 

mic26

New member
למה../images/Emo6.gif?

אותי מאוד מעצבן כשגברים רוצים להגיע לטיפול כדי להתפשט. זה גורם לי להרגיש מאויימת ושאני צריכה להגן על עצמי. אני מצטערת להגיד, אבל יש לי גז מדמיע בארון שבקליניקה וכשמגיע מטופל לביקור ראשון אני תמיד דואגת שיהיה באזור מישהו נוסף. למזלי מעולם לא הותקפתי בקליניקה, אבל כן הוטרדתי והיום אני יודעת לסנן אותם בטלפון. הסכמתי עם כל שאר הדברים שאמרת, נאוה. מיכל
 
מיכל, אולי מעצבן אבל... הם מנסים

כשהתחלתי לעסוק בעיסוי זה היה תחום כמעט בלעדי של מכוני עיסוי. את רק יכולה לדמיין מה עברתי עד ששמתי גבולות ברורים. לומדים לסנן אותם בטלפון, לומדים לדבר ברור עד כדי להיות בוטים, לומדים להגן על המרחב שלנו, ולומדים למשוך אלינו את האנרגיה המתאימה. אני מעולם לא נזקקתי לנשק בחדר טיפולים, או לשומר ראש. והיו לי מקרים אפילו מצחיקים לפעמים. אגב, אחת האוכלוסיות של גברים שמגיעים כדי להתפשט הם החרדים. אין מה לכעוס עליהם, הם די מסכנים לפעמים. מטפלים שמנצלים את העניין, כמו בסיפור שלפנינו ז ה . מרגיז אותי!!!
 

0 אור 0

New member
רק הערה קטנה בקשר לעירום

אמנם אני מטפלת בעיקר ברפלקסולוגיה ובתאילנדי שמתבצעים בלבוש מלא - אך גם כמטופלת וגם כמטפלת - בעיסוי שבדי הרצוי מבחינת המעסה בעת העבודה על הגב הוא עיסוי ללא תחתונים - זאת בגלל שהשריר לא נגמר בקו התחתונים וצריך להגיע עד לסופו. לכן אם המטופל מרגיש בנוח עם עירום מלא זה עדיף (ואז כמובן מכסים אותו היטב בסדין / מגבת בכל חלק שאינו מטופל באותו רגע.). בגלל זה בכל קורס רציני אחד הדברים הראשונים שלומדים הוא איך לגרום למטופל להרגיש בנוח, ולכבד את גבולותיו, כולל איך לטפל למרות התחתונים ולפעמים אפילו חזיה. מנסיוני כמטופלת - בדרך כלל מציעים להשאר עם תחתונים רק למי שזה טיפול ראשון, ואחרת פשוט שואלים מה אתה מעדיף.
 

yoelnd

New member
תתפלאו.....

היי קראתי חלקית את הנכתב.... אליי מגיעים מכל הסוגים ומכל המינים ותתפלאו על הבקשות המוזרות שיוצא לי עם כל הסיפור הזה. אני אישית נוהג לתת למטופלת את הדרך שלא לבחור, אין לא מוציא מילה, הגה, אומנם, יש הגבלות שאני לא יעבור עליהן כגון: אישה במחזור ותבקש להיות עירומה וכד',וכפי שהיא רוצה כך יהיה, מאידך היה לי מקרה של בחורה צעירה שביקשה לשים עליה , כן תשבו טוב, חיתול חד פעמי,במקרה אני עובד עם חוקנים ויש לי במלאי, או שמא חשבתי שהיא תביא לעצמה..... אני כמטפל כבר מעל ל- 10 שנים רגיל לכל התופעות אבל הפעם נדהמתי, מילא שאני מעסה תינוקות או אנשים מאוד מבורגים, תשושים ונשים אחרי לידה וניסית לרדת לסוף המחשבה בעניין ואולי סטיה מינית? או שמא באמת קיימת בעיה כלשהי במע' השתן? בכל מקרה אני דילגתי על העניין וממשיכים הלאה. אין ספק שיש כאן בארץ הרבה מאוד "מקצועיים" ובתי מלון וספא אין סטנדרטיים תקניים. אפילו שאלות מינימליות על בעיות בריאות לא נשאלו.... אם כי, האגודה הישראלית לטיפולי גוף מנסה לתת במה, עניין וכחו בנושאים אלו. בבריאות טובה!
 
תחתונים הם בדרך כלל גמישים

אפשר להוריד טיפה מלמעלה - כדי לעבוד על הגב לכל אורכו והם מתרוממים יפה מלמטה לחשוף את כל הלחי - לעבודה על שריר הישבן בהמשך לירך. ואם חוטיני אז בכלל אין בעייה עם זה, כי הלחי חשופה ממילא. ואני שמה מגבת גם על תחתונים - מלפנים ומאחור. איכשהו, גם כשתוך כדי עבודה מגלים לסירוגין את רוב הישבן, אנשים מרגישים בטוח ואולי 'צנוע' יותר כשפי הטבעת שלהם מוצנע, וערוותם מכוסה. בינינו, גם לי זה הרבה יותר נעים. היו לי כמה מקרים מביכים מאוד עם מטופלים בעירום מלא (עם מגבת) וזה לא היה קשור להטרדה מינית משום סוג
 
למעלה