שרשור הרצאות וידאו מעניינות

טאוֹ

New member
שרשור הרצאות וידאו מעניינות

צום קל ומועיל לצמים,
וגמר חתימה טובה לכולם

 

טאוֹ

New member
שיטה חדשה למימון שירות רפואי לאוכלוסיות חלשות

ב2011, מנתח העיניים אנדרו בסטוורוס פיתח אפליקציה שמביאה טיפול עיניים איכותי לאוכלוסיות נחשלות ועוזרת לאנשים להמנע מאיבוד הראייה שלהם עקב מצבים שניתן לרפא או למנוע. לאורך הדרך הוא נתקל בבעיה: רגולציות מימון נוקשות קבעו שהוא יכול לנתח רק אנשים עם מחלות מסוימות, ובכך להשאיר הרבה אחרי ללא טיפול. בהרצאה מלאת תשוקה זו, בסטווארוס קורא למודל מימון שירותים רפואיים שהוא גמיש ומלא תעוזה-- בשביל לספק בריאות טובה יותר לכולם, לכל צורך שיהיה להם.
 

טאוֹ

New member
האם לא מגיע לכל אחד סיכוי לחיים טובים?

רמת השאיפות עולה ברחבי העולם כפי שלא היה מעולם, הרבה בזכות הטלפונים החכמים והאינטרנט, האם שאיפות אלו יפגשו הזדמנויות, או תסכול? מאחר ונשיא קבוצת הבנק העולמי ג'ים יונג קים, רוצה לחסל את העוני הקיצוני ולהגביר את השגשוג המשותף, הוא משתף בהרצאתו את האופן שבו המוסד פועל לשיפור הבריאות והעתיד הכלכלי של אנשים במדינות העניות ביותר בעולם, על ידי עידוד ההשקעות והפחתת הסיכון בפיתוח.
 

טאוֹ

New member
אתם מריחים עם הגוף, לא רק עם האף

האם לכליות שלכם יש חוש ריח? מסתבר, שאותם קולטני ריח שנמצאים באפכם נמצאים גם במקומות בלתי צפויים -- כמו למשל בשרירים, בכליות ואפילו בריאות. בשיחה קצרה זו (אשר מלאה בעובדות מוזרות), הפיזיולוגית ג'ניפר פלצניק מסבירה למה הם שם ומה הם עושים.
 

טאוֹ

New member
איך שינויי האקלים משפיעים על בריאות הנפש שלכם

"עם כל מה שנאמר על שינויי האקלים, שמענו מעט מדי על ההשפעות הפסיכולוגיות של החיים בעולם מתחמם," אומרת הסופרת המדעית בריט ריי. בהרצאה קצבית זו היא מתעמקת באיום הטמון בשינויי האקלים על שלומנו מבחינה נפשית, חברתית ורוחנית, ומציעה נקודת התחלה למה שבאפשרותנו לעשות בנוגע לכך. "שביתת ילודה" - BirthStrike
 

טאוֹ

New member
הרופא הידוע ביותר לשמצה ברומא העתיקה

במאה ה- 16, רופא מנתח בשם אנדריאס וסאליוס גילה גילוי מדהים: הטקסטים המפורסמים ביותר בעולם בנושא האנטומיה של האדם הם שגויים. בעוד שוסאליוס ידע שהוא צודק, הצהרה על הטעויות משמעותה קריאת תגר על גלנוס איש פרגמון. מי היה האיש רם המעלה הזה? ומדוע עדין העריצו אותו ופחדו ממנו 1,300 שנים מאוחר יותר? רמון פלאזוב משרטט את הפרופיל של הרופא הנודע ביותר בהיסטוריה של הרפואה
 

טאוֹ

New member
אתה לא לבד בבדידות שלך

להיות פתוחים ופגיעים עם הבדידות שלכם, העצב והפחד, יכול לעזור לכם למצוא נחמה ולהרגיש פחות לבד, אומר הסופר והאמן ג'וני סאן. בשיחה כנה מלאה באיורים מפרי יצירתו, סאן משתף איך סיפורים שסיפר על הרגשתו כאדם מבחוץ שאינו שייך, עזרו לו להתחבר לקהילה בלתי צפויה ולמצוא רסיס קטן של אור בחשיכה.
 

טאוֹ

New member
למה אתם כועסים - ולמה זה בריא

חוקר הכעס ריאן מרטין מביא מתוך הקריירה שלו של חקירה מה מכעיס אנשים כדי להסביר חלק מהתהליכים הקוגניטיביים שמאחורי הכעס - ולמה מנה בריאה שלו יכולה להיות בעצם מועילה. "הכעס שלכם קיים בכם... כיוון שהוא סיפק לאבות אבותיכם, הן האנושיים והלא אנושיים, יתרון אבולוציוני", הוא אומר, "[זהו] כוח עוצמתי ובריא בחייכם".
 

טאוֹ

New member
הכוח הפוליטי שמאחורי שכנות טובה

מייקל טאבס הוא ראש העיר הצעיר ביותר בהיסטוריה האמריקאית שמייצג עיר בעלת יותר מ100,000 תושבים - והמדיניות שלו מעוררת שיח לאומי. בהרצאה המעוררת הזו, הוא מספר כיצד ילדותו בעוני ואלימות בסטוקטון, קליפורניה עיצבה את חזונו הנועז לשינוי והמחויבות שלו להתנהל כראש עיר כשכן, לא כפוליטיקאי. "כשאנחנו רואים מישהו שונה מאתנו, עלינו לא לשקף את הפחדים, החרדות וחוסר הביטחון שלנו", הוא אומר, "עלינו לראות את האנושיות המשותפת לכולנו".
 

טאוֹ

New member
כוחה המרפא של הקריאה

קריאה וכתיבה יכולות להיות מעשים מלאים באומץ שמקרבים אותנו זה לזה ולעצמינו. הסופרת מישל קואו מספרת איך לימוד כישורי קריאה לתלמידים בדלתת המיסיסיפי חשף בפניה את הכוח המגשר של המילה הכתובה - כמו גם מגבלות הכוח הזה.
 

טאוֹ

New member
הזהות שלי היא כוח העל שלי - לא מכשול

הוליווד צריכה להפסיק להתנגד למציאות של העולם, אומרת השחקנית, הבימאית והפעילה החברתית, אמריקה פררה. בסקירה של הקריירה שלה, היא קוראת לייצוג יותר אותנטי של התרבויות השונות בתקשורת - ושינוי באופן בו אנחנו מספרים את הסיפורים שלנו. "נוכחות יוצרת אפשרות", היא אומרת. "האנשים אותם אנחנו רואים שמצליחים בעולם מלמדים אותנו איך לראות את עצמנו, איך לחשוב על הערך שלנו, איך לחלום את העתיד שלנו".
 

טאוֹ

New member
שינה היא הכוח הסודי שלך

שינה היא מכונת ההחייאה והניסיון הכי טוב של הטבע עד כה להשיג חיי נצח, אומר חוקר השינה מאט ווקר. בצלילה עמוקה לתוך מחקר השינה, ווקר חולק את הדברים הנפלאים שמתרחשים כאשר אתה ישן - והדברים המטרידים שמתרחשים כאשר אתה לא ישן, במוחך ובגופך. למדו עוד על השפעת השינה על הלמידה והזיכרון שלכם, המערכת החיסונית ואפילו הקוד הגנטי שלכם - כמו גם כמה טיפים טובים שיעזרו לכם להירדם.
 

טאוֹ

New member
למה אנחנו מתעלמים מבעיות ברורות - וכיצד לפעול איתן?

למה אנחנו מזניחים לעיתים בעיות גדולות, כמו משבר כלכלי או שינוי אקלים, עד שזה מאוחר מידי? אסטרטגית המדיניות מיאכלה ווקר מפצירה בנו להחליף את המיתוס של "הברבור שחור"- הקטסטרופה הנדירה, בלתי צפויה, בלתי נמנעת - עם מציאות ה"קרנף האפור", הסכנה הנמנעת שאנו בוחרים להתעלם. היא מראה למה משברים צפויים תופסים אותנו בהפתעה -- ונשענת על סימנים מסויימים שכנראה יש קרנף שרץ לכיוונינו בחיים ממש עכשיו.
 

טאוֹ

New member
עזרה לאחרים עושה אותנו מאושרים יותר - אבל זה משנה איך עושים

מחקרים מראים שעזרה לאחרים עושה אותנו מאושרים יותר. אבל בעבודתה פורצת הדרך על הנדיבות והשמחה, הפסיכולוגית החברתית אליזבת דאן גילתה שיש מלכוד: זה משנה איך אנחנו עוזרים. למדו כיצד נוכל להשפיע יותר - ולהגדיל את האושר שלנו לאורך הדרך - אם נעשה שינוי מרכזי אחד בדרך שבה אנו עוזרים לאחרים. "בואו נפסיק לחשוב על נתינה כעל מחויבות מוסרית ונתחיל לחשוב עליה כמקור של הנאה", אומרת דאן.
 

טאוֹ

New member
למה הרעש מזיק לבריאותנו, ומה אפשר לעשות בעניין

שקט הוא סחורה נדירה בימינו. תנועת כלי רכב, בנייה, מיזוג אוויר, מכסחת הדשא של השכן... וכל אותם רעשים בלתי רצויים יכולים להיות בעלי השפעה מפתיעה על בריאותנו, כך טוען חוקר הרעש מתיאס באסנר. גלו את הרקע המדעי לאופן שבו משפיע הרעש על בריאותנו ועל שנתנו - וכיצד ניתן להפיק קצת יותר תועלת מצלילי השקט.
 

טאוֹ

New member
איך רופאים יכולים לעזור לחולים מעוטי יכולת (ועדיין להרוויח)

מערכת הבריאות האמריקאית מאופיינת על ידי העלויות הגבוהות שלה, הבזבוז הגדול שלה וחוסר הנגישות שלה -- במיוחד כלפי חולים מעוטי יכולת. מה אם יכולנו לתכנן מחדש את המערכת כך שתשרת את העניים ועדיין תאפשר לרופאים להרוויח כסף? בהרצאה פוקחת עיניים (ומצחיקה באופן מפתיע), משתף אותנו פי ג'יי פארמר בסיפור של המרפאה שהוא הקים בקולורדו, שם הוא משרת רק פליטים שיושבו מחדש שרובם משתמשים בביטוח "מידקאייד" הממשלתי, ומציג את ההזדמנות העסקית הנובעת מהסתכלות רעננה על השרות הרפואי. [תורגם במסגרת פרוייקט ניצוצות - בית ספר דרכא בגין גדרה]
 

טאוֹ

New member
האמת הלא מסובכת על מיניות האשה

האם מיניות האישה אכן מסובכת יותר מזו של הגבר? התשובה היא "לא", אומרת הסופרת שרה ברמאק. בהרצאה מאירת-עיניים היא מראה כיצד הבנה לקויה של הגוף הנשי מעצבת את תרבותנו מזה מאות שנים, מפריכה כמה מיתוסים עתיקים ומציעה הגדרה חדשה לעונג, שמתקרבת יותר לאמת (הממשית) בנוגע למיניותה של האישה.
 

טאוֹ

New member
דרך עוצמתית לשחרר את היצירתיות הטבעית שלכם

מה אנו יכולים ללמוד מהאנשים הכי יצירתיים בעולם? הם עושים "מולטי-טסקינג איטי", מלהטטים בין פרויקטים רבים ועוברים בין נושאים לפי מצב רוחם -- בלי למהר. הסופר טים הארפורד משתף איך אנשים פורצי דרך כמו אינשטיין, דרווין, טווילה תארפ, ומייקל קרייטון מוצאים את ההשראה והפיריון שלהם בעזרת אימון מגוון של המוח.
 

טאוֹ

New member
שלוש הטיות שמעצבות את השקפת עולמכם

מה מעצב את התפיסות שלכם (הנכונות והשגויות) אודות המדע? בהרצאה מאירת-עיניים מסביר המטאורולוג ג'יי מרשל שפרד כיצד הטיית האישוש, אפקט דאנינג-קרוגר והדיסוננס הקוגניטיבי משפיעים על מה שאנו סבורים שאנו יודעים, וגם מביא רעיונות שיעזרו לנו להחליף את שלושת אלה במשהו חזק יותר: ידע.
 

טאוֹ

New member
3 שאלות לשאול את עצמכם לפני כל דבר שאתם עושים

כיצד אתם מגיבים לכשלונות הוא מה שמאפיין את האישיות שלכם. סטייסי אברמס הייתה האישה הראשונה בהיסטוריית ארצות הברית להבחר למועמדות מטעם מפלגה גדולה לתפקיד המושל-- היא הפסידה במרוץ הלוהט הזה, אך כפי שהוא אומרת: האפשרות היחידה היא להתקדם. בהרצאה מחשמלת, היא חולקת את הלקחים שלמדה מהקמפיין שניהלה עבור משילות ג׳ורג׳יה, מעט עצות לחיים על כיצד לשנות את העולם-- ומספר רמזים על הצעדים הבאים זה. ״היו תקיפים לגבי התשוקה שלכם״, אברמס אומרת.
 
למעלה