גירודים בקרקפת

a wild rose

New member
גירודים בקרקפת

אשמח לעצות, מקווה שגם לא יהיו שיפוטיות:

אני סובלת כבר תקופה מגירודים לא מוסברים בקרקפת, נשללה אפשרות לאלרגיה, אין שום דבר חדש בחיי (לא שמפו, לא אבקת כביסה, לא שום דבר - אני כבר מכירה את כל השאלות בעל פה). אחרי שכבר לא יכולתי יותר פניתי לייעוץ במכבי טבעי, למרות שאני לא ממש מאמינה ברפואה אלטרנטיבית (פעם האמנתי, ניסיונות עבר גרמו לי להפסיק). אחרי פגישה עם רופא מייעץ נרשמה לי סדרת דיקור סיני ופגישת ייעוץ להומואופתיה ועוד פגישה כפולה לנטורופתיה ו"תזונה טבעית". ניסיון לקבל הסברים מהרופא לא צלחו - לדבריו הוא לא יכול להסביר לי מה הוא חושב שיש לי ולמה הוא הפנה אותי דווקא לטיפולים האלו ומה המשמעות שלהם, כי לדבריו אני לא יכולה להבין את זה בלי ללמוד רפואה סינית.

אני אשמח לייעוץ מכם בנושאים הבאים:

1. אם למישהו יש הסבר או אפילו השערה למה הוא הפנה אותי דווקא לטיפולים האלו בדגש על השילוב ביניהם ומה הוא מנסה להשיג - אשמח מאוד לשמוע.
2. אני סובלת מאוד מהגירודים וברור לי שגם אם הטיפולים האלו אידיאליים ויעזרו בסופו של דבר, זה ייקח זמן - האם יש אפשרות לסיוע כלשהו להקלה? אפילו משהו חיצוני? (המדקרת המליצה לי על שמפו ספציפי שלא עשה שום שינוי בינתיים).
3. למרות שהבהרתי לרופא שאני לא מאמינה בייעוץ תזונתי טבעי ושעברתי את זה בעבר יותר מפעם אחת והתוצאות היו הרסניות, הוא התעלם מזה וגיליתי שהוא התעקש על הנושא ושזה נכנס לתכנית הטיפול שלי רק כשקיבלתי את הקבלה המפורטת. ביקשתי לבטל במקום והפקידה סירבה ובטענה שזה מומלץ ולא היו לי כוחות להתווכח איתה והתכנון הוא לבטל טלפונית - אם למישהו כאן יש מידע יותר ממוקד שאולי ישכנע אותי שכן כדאי לנסות, אני מוכנה לשמוע. בלי קשר לניסיונות העבר האיומים שלי, אני משוכנעת לחלוטין שאין שום קשר בין הגירודים לבין התזונה שלי (שלא חלו בה שום שינויים לאחרונה) ככה שזה מרגיש לי ממש מיותר, עם ובלי קשר לעלות המופרזת של הייעוץ.
4. מה הולכים להציע לי בהומואופתיה? זה בכלל נשמע לי כמו משהו לא ברור (הרופא אפילו לא טרח להסביר לי מה המשמעות של זה).

תודה מראש!
 

yoelnd

New member
בגלא לבלגאן.....

היי
כגישה מאוד קשה לי עם שילוב סיני והומאופתיה בשילוב נטורופתיה ורק חסר שיאצו לראש ורפלקסולוגיה לאוזנים...... בקיצור סלט סוחט כסף בשביל הנייר והפרוטקול.
קצת קשה לענות לך ספיצי כי חסרים פרטים עלייך כמו גיל? עישון? משקל עודף? תרופות? ועוד.....
בנתיים הייתי מנסה לשים קצת שמן לבנדר ישירות על המקום להרגיע ולגרום להגלדה מהירה יותר של המקום.
לתזונה יש חשיבות רבה בעיקר הקטע השומני המשפיע על העור בקרקפת.

ואגב, זה החיסרון הגדול בקופה שאין איש אחד על המקרה ואין סינכרון בדברים והרופא הממיין לרוב לא מאבחן בגישה האלטרנטיבית ולכן קשה לו להחליט על הומאופטיה סינית כמו כאבי ראש לאקמול...... וזכותך לבחור מה נראה לך ומתחברת יותר.
ועדיין אם יש לך ביטוח בריאות דרך מקום העבודה את מוזמנת למטפלים פרטיים במחיר מוזל יותר מהקופה ובנוחות מיירבית ולא בסרט נע.....
בהצלחה!
 

a wild rose

New member
תודה על התגובה

אני לא יודעת עד כמה זה רלוונטי אבל אענה - אני בת 36, בריאה בדרך כלל, לא מעשנת, לא לוקחת תרופות, יש משקל עודף של בערך שני קילו, לא צובעת שיער, לא אלרגית לכלום כאמור. גם הרופא הממיין לא שאל יותר מדי ויותר ניסה ללכת לכיוון של "קרה משהו חריג", וגם אחרי שנשבעתי לו מספר פעמים שלא קרה שום דבר כזה זה לא עזר לי.
&nbsp
אין לי בעיה של שומניות בקרקפת (וגם לא של יובש), ובכלל אין סימנים חיצוניים - נראה שזה משהו פנימי, השאלה מה ואיך מטפלים בזה. המלצת על שמן לבנדר להגלדה - אבל אין שום דבר שצריך להגליד.
&nbsp
הרופא הממיין טען שהוא כן מאבחן בגישה האלטרנטיבית, כאמור הוא לא הסכים להסביר לי מה האבחנה ולמה דווקא הטיפולים האלו כי לדבריו מי שלא למד רפואה סינית לא יבין.
&nbsp
בלי קשר לכך שאין לי ביטוח בריאות דרך העבודה, אני לא יודעת איך אפשר לסמוך על מטפלים פרטיים יותר מאשר במקרה הזה, והאמת שיש לי ניסיון עגום מאוד עם מטפלים פרטיים (שעלו הרבה יותר), כאן חשבתי שלפחות במקרה הכי גרוע יש גורמים שאפשר לפנות אליהם ולהתלונן, מה שנראה שאני באמת אבצע, אבל בינתיים אני לא יודעת מה לעשות עם הגירודים...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

יעל ND

New member
לדעתי, הומאופתיה - זה הכתובת

גירודים ללא סיבה - זה תסמין חשוב בהומאופתיה, התאמת התרופה תעזור לך מאד.
אין קשר בין אמונות שלך ותוצאות בהומאופתיה.

לגבי התזונה - זה לא שתזונה מרפאה. היא לא מרפאה. היא נותנת בסיס לטיפול בכל שיטה שלא תהיה. בלי תזונה נכונה את פשוט לא תגיעי להשגים יציבים בשום טיפול. לכן ייעוץ תזונתי בהחלט נכון. ואם שלחו אותך לא לתזונאית אלא לנטואופתית - לכך יכולות להיות כמה סיבות:
1. כי הרופא רוצה לבדוק אולי יש דברים בנוסף לתזונה שאת זקוקה להם. למשל, חוסר בוויטמינים או מינרלים. או עודף שלהם.
2.אין להם תזונאית אבל יש נטורופתית.
3.סיבה אחרת שלא עליתי עליה.

למה הוא רוצה לשלב בין השיטות ולמה בין אלה ולא אחרים - התשובה רק אצלו. לכל מטפל יש את התוכנית הטיפולית שלו, אנחנו לא יכולים לחדור למוח אף אחד אחר - והמטפלים לא יוצאי מין הכלל...
 

a wild rose

New member
תודה על התגובה

לגבי תזונה - יש לי ניסיון מאוד גרוע עם ייעוץ תזונתי מהסוג הזה, ובכל מקרה ברור לי שאין קשר לתזונה שלי. אני יודעת גם למה לא הפנו אותי לתזונאית - במרכזים כאלו נדיר מאוד למצוא תזונאית מהסוג המקובל, ועדיין אני לא חושבת שיש טעם ולא מבינה מה המטרה.
&nbsp
לגבי הרופא - לאחר ביצוע בירורים נוספים נאמר לי שהוא בכלל לא אמור לבצע אבחון, לא מדובר במטפל אלא ברופא ממיין, שלפי מה שנאמר לי ע"י כמה גורמים שהתייעצתי איתם, במקומות כאלו בדרך כלל מדובר במישהו שלא תמיד מבין ברפואה טבעית, אפילו מנהלת המרכז אמרה לי שהסיבה שהשלב הראשון הוא רופא ממיין היא על מנת לוודא שאין לי בעיות רפואיות שהטיפולים האלטרנטיביים עלולים להחמיר.
&nbsp
לגבי הומאופתיה - אני לא ממש יודעת מה זה, בגלל זה שאלתי לגבי זה ולגבי המשמעות של זה, זה שאני לא יודעת מה זה לא אומר שום קשר לאמונות שלי.
 

MissPegi

New member
סובלת מבעיה דומה

נבדקתי אצל רופא המשפחה, הופניתי ממנו לרופא עור שהפנה אותי לבדיקה נירולוגית. כל הבדיקות יצאו תקינות לחלוטין ולא נמצא שום הסבר להופעת הגירודים בקרקפת.
יש מצב שסבלת קצת מלחץ נפשי? כי זה ההסבר שמצאתי לעצמי. בתקופות רגועות יותר הגירודים נרגעים ובתקופות לחוצות מאוד הם מופיעים במלוא עוצמתם.
 

a wild rose

New member
אם אני אשמע את זה עוד פעם אחת


שום לחץ נפשי ושום כלום, אני יודעת שזה מאוד פופולארי להשתמש בהשערה הזאת לצד "סטרס" וכל מיני טענות - אני חושבת שזו ההשערה הכי נפוצה שקיבלתי לצד "אולי זה כינים?" אז לא, זה לא זה ולא זה.
&nbsp
אני לא יודעת מה היה אצלך, אבל אני יודעת שאצל אנשים מסוימים בעיות שנטען שנובעות על רקע לחץ נפשי לא היו כאלו, אלא המצב היה הפוך - הבעיות עצמן גרמו ללחץ נפשי (כשאנשים סובלים מכאבים וסימפטומים שונים שאין להם מושג מה הם ולא מצליחים לקבל טיפול, הגיוני שזה ישפיע על מצב הרוח שלהם).
 

0 אור 0

New member
הסיפור שלך ממש מקומם

אן שום ספק שרפואה משלימה יכולה לעזור, אף אחד לא יכול להבטיח הצלחה גם אם מטפלים כמו שצריך,
אבל לקבל אבחנה מרופא מערבי שמפנה אותך לשילוב נוראי ובלתי הגיוני של שיטות שאף אחת לא קשורה לשניה, זה הדבר הכי רחוק שיכול להיות מרפואה משלימה
ברפואה סינית יש לא רק דיוקר, אלא גם צמחים ועיסוי ותזונה ותנועה - אז אם היית הולכת למטפל ברפואה סינית שיאבחן אותך ונותנת לו לעשות טיפול שלם בהובלה שלו, יש מצב שאולי יעזור.
כשמדובר ב"מדקר" , אפילו אם הוא מטפל טוב (ויש גם כאלו בקופות החולים), שלא מקבל את הזמן לאבחן אותך כמו שצריך ולא מאשרים לו להשתמש בכל הכלים שיש לו אלא רק לתקוע מחטים ולרוץ למטופל הבא. אז זה ממש לקשור לו את הידיים שלא יצליח בטיפול ... ולצערי הכרתי גם מישהי שבכלל למדה תזונה מערבית אבל בגלל שהיא כבר היתה עובדת קופת חולים הכניסו אותה לדיקור אחרי קורס של שנה ולעיסויים אחרי קורס של חצי שנה. אז לא תמיד מובטח הידע המקיף של המטפל.
הומאופתיה ונטורופתיה הן שיטות שונות לחלוטין ולפעמים אפילו הפוכות בתפיסה לרפואה סינית
רק לדוגמא בתזונה טבעית ימליצו לך לאכול כמה שיותר ירקות ופירות טבעיים , בעוד שבתזונה סינית לא ממליצים על ירקות טריים אלא לאדות אותם
--
בקיצור, כמו שאמרתי בהתחלה זו לא רפואה הוליסטית
על מה אני כן ממליצה?
דבר ראשון זה לבדוק אם יש אלרגיה או רגישות למזון - אפשר במבחני אלימינציה (לעבור לתזונה הכי פשוטה ולהמנע מאלרגנים ידועים ) ואז לאט לאט להוסיף, אפשר בשיטה שנקראת קינסיולוגיה ויש גם מבדקים במעבדות מיוחדות
דבר שני זה לבדוק אם יש מחלת עור שמתבטאת בקרקפת (רופא מערבי - רופא עור)
להקלה - אפשר לבדוק אם מסיכה של שמן קוקוס או זית עוזרות
&nbsp
 

a wild rose

New member
תודה על התגובה


ועל ההסברים המפורטים, חיזקת לי את התחושה שאני צודקת ושנראה שמורחים אותי, ושעשיתי נכון שדרשתי שיבטלו ויחזירו לי את הכסף.
&nbsp
כפי שכתבתי - זו לא אלרגיה, זה הדבר הראשון שנבדק. זו גם לא מחלת עור, אין שום סימן חיצוני בשום מקום ולרופא עור אין מה לעשות עם זה, כי מה שהוסבר לי זה שאם אין מה לראות על פני העור - זה לא בהתמחות של רופא עור. לרפואה ההוליסטית הגעתי בלית ברירה כי לא הצלחתי לקבל מענה ברפואה הקונבנציונלית. אני דיי מיואשת.
&nbsp
חלק מהעניין זה שאני סובלת - לא מדובר במשהו קטן שמעיק, מדובר בגירודים בלתי פוסקים פחות או יותר שמקשים עלי גם לישון (כשאני כבר מצליחה להירדם הם מעירים אותי כל פעם מחדש), קיוויתי שיציעו לי משהו להקלה זמנית, אבל זה לא עלה בכלל על הפרק, ורק הלכו על תכניות טיפול ממושכות שלפי מה שאמרת הן גם מנוגדות זו לזו, והיה לי דיי ברור מההתחלה שזה לא מתאים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

a wild rose

New member
את המסיכה לא ניסיתי

החלפתי מייד שמפו ומאז שזה התחיל חפפתי עם לפחות 5 שמפואים שונים, כולל שמפו אורגני על בסיס אלוורה ולבנדר שהומלץ לי ע"י יועצת טבע, לא יודעת להגיד לגבי ההשפעה שלו. גם להימנע מחפיפה לא עזר ומגע של מים במקלחת יוצר תחושה לא טובה. דווקא שהייה בים הקלה, אז המלצות שקיבלתי לנסות שמפו ללא מלחים לא רלוונטיות ככל הנראה (למרות שהשמפו האורגני הוא ללא מלחים).
 

0 אור 0

New member
אז ככה

אין קשר בין מלחים שיש בשמפו (והופכים אותו אולי לקשים ?) לבין מי ים שהם מאד בריאים לעור בכלל ועור הקרקפת בפרט.
ניסיתי את השמפו האורגני עם אלוורה ולבנדר והוא ממש איום ונורא לשיער (שלי הופך לדמוי ליפה) ולעור , ובטח לא מתאים לעור שיש לו גירוי וגירוד.
תנסי לעשות לעצמך מסכה משמן קוקוס, אפשר גם שמן זית שמעולה לעור, רק שהריח שלו קצת לא נעים (אולי מיצוי קלנדולה בשמן זית יכול להיות מושלם, אבל לא יודעת אם יש את זה לקניה, אני עושה לבד על ידי השרית הפרחים בשמן זית).
את שמה את השמן לכמה שעות (אפשר בלילה) ואז חופפת עם שמפו עדין
מקווה שזה יעזור וירגיע
ואז ממצב שלא מגרד לך כל הזמן, תוכלי להתחיל לחפש מה הגורם - שני הניחושים הכי נפוצים הם רגישות למשהו שמתבטאת בקרקפת (מזון או חומר שאת באה אתו במגע) או יובש קיצוני
לגבי שמפואים , לצערי, מנסיון שלי לא תמיד מה שיותר טבעי הוא יותר טוב . וגם, אם יש בעיה של גירוי קיים, אז לא תמיד התגובה של הפסקת הגירוד מיידית - כמובן שאם החלפת שמפו ומיד המצב החמיר, אז זה לא זה, אבל יש מצב שאין הקלה מידית.. אם עוד לא ניסית, הייתי הולכת על שמפו עדין לתינוק.
לגבי השמנים שציינתי - ממליצ הלא להחליף בשמנים אחרים. יש אנשים שמאמינים בשמן ארגן (איזשהו שמן מרוקאי), אני מוצאת שהוא גס ולא נעים ולהרבה אנשים גורם גירוי. שמנים כמו שיאה או שמני אגוזים גם כן לא מתאימים לסיטואציה שאת נמצאת בה.
ואני מניחה שבדקת , ואין לך כינים :)
&nbsp
 

0 אור 0

New member
ועוד

רואה שאף אחד לא ענה לך על הומאופתיה - אז מדובר בשיטה שמטפלת בעקרון הדומה מרפא - תמציות מודללות עד שאין שריד מדיד במים של אותו חומר שגורם לבעיה , אמור לרפא.
יש אנשים שנשבעים שזה עזר להם. לי לא עזר מועלם
מה שבטוח שזו לא שיטה שמשתלבת עם כל שיטה אחרת. אם את רוצה לנסות הומאופתיה כי את מאמינה בזה, על הכיפק, אבל לא יחד עם שיטות שכל אחת עומדת בפני עצמה כמו רפואה סינית, רפואה איורוודית , רפלקסולוגיה, תזונה הוליסטית ...
השיטות שאפשר לשלב ביניהן זה למשל רפלקסולוגיה עם תזונה וצמחי מרפא - וגם אז לא על ידי 3 מטפלים שונים, אלא כשמדובר במטפל רב תחומי שבונה אסטרטגיה טיפולית אחת.
לגבי התזונה - הדיאטניות שלמדו באוניברסיטה למרבה הצער לא מבינות בקשר בין תזונה לבריאות (אלא אם כן השלימו בלימוד נוסף של תזונה טבעית או בריאותית). הן יודעות מה שהרופאים יודעים , שזה מחקרים מוטים ומשתנים לבקרים.
דוקא ברפואה הטבעית יש הגיון פנימי וידע מסורתי שעובר במשך שנים על האפשרות לריפוי על ידי הוספה / מניעה של מזונות מסויימים
הבעייתיות היא בכך שכאשר אומרים שמישהו הוא נטורופת זה לא אומר בדיוק איך הוא עובד ומה רמתו - יש כאלו שעובדים כמו הידאטנים עם תפריטים קבועים סטנדרטיים צ'יק צ'ק לפי המחלה - ממש מערבי, והגרועים שבהם הם בכלל סוחרי תוספים.
יש כאלו שנעולים על גישה תזונתית אחת, ולא משנה ממה את סובלת תמיד יגידו לך להוריד דברי חלב ו/או להוריד חיטה ושאר יוצרי גלוטן ו/או יגידו לך שאסור לאכול בשר
דעתי האישית, היא שאין תזונה אחת שמתאימה לכולם, ולכן הטוב ביותר בתזונה הוא להקשיב לגוף - ובמקרים כמו שלך שיש מצב שהבעיה היא רגישות למזון או מחסור תזונתי שגרם לשינויים בקרקפת, אז זו גישה שדורשת קצת סבלנות - כי התגובה לא תמיד מיידית
&nbsp
 
למעלה