הפגנה כנגד הומיאופתיה מחר

אסתר884

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

 

WhiteBear

New member
לא הבנתי

אתה אומר שאין עניין בהפגנה אליה קישרתי, כי גם ברפואה הקונבנציונאלית יש בעיות? מדוע להתנות את האחד בשני? הלא ייתכן שגם יש בעיות ברפואה הקונבנציונאלית וגם באפקטיביות הקלינית (מעבר לפלאסיבו) של הומיאופתיה? עם כל הכבוד, אני חושב שהכתיבה שלי היא בפירוש לא מכוונת אך ורק נגד ההומיאופתיה, עיין ושפוט בעצמך: http://biostatistics.co.il/
 

hal767

New member
הנקודה היא

מי עומד מאחורי ההפגנה הזאת. העומדים מאחורי ההפגנה הזאת הינם כאלה שחוששים, ובצדק, שרפואה משלימה תפגע להם ולשולחייהם בפרנסה. זה הכל אינטרסים. זאת לא הפגנה עיניינית. אז גם אם אינני מחסידי ההומאופטיה אני חושב שחלקים גדולים ברפואה המערבית הם הרבה יותר מסוכנים ומזיקים, ואם להפגין נגד משהו לא טוב אז יש להתחיל בהפגנות נגד אותם חלקים ברפואה הזאת. אותם "אנשי מדע" שתוקפים את הרפואה המשלימה ועומדים מאחורי ההפגנה הזאת הם אנשים צבועים ולא הגונים. לכן אני מתנגד להפגנה הזאת.
 

WhiteBear

New member
מאיפה הגעת למסקנה הזו?

מה את יודעת על מי שעומד מאחורי ההפגנה ומה המניעים שלהם? למה לך להאשים אנשים בלי שאת אפילו יודעת את השמות שלהם? ספציפית, אני מכיר לפחות שני אנשים שמאחורי ההפגנה. שניהם, למיטב ידיעתי, עושים זאת מתוך איכפתיות לתחום. הם לא מקבלים על זה שום תגמול, ואף חברה מסחרית לא מרוויחה גרוש מהעיסוק שלהם. ואגב, אם חברה מסחרית הייתה רוצה לפגוע בענף ההומאופתיה, היא הייתה עושה זאת בצורה הרבה יותר מתוחכמת, עם כל הכבוד...
 

hal767

New member
כיצד, לא "מאיפה".

בדוק הייטב את הנושא ותגיע לאמת.
 

hal767

New member
ושכחתי - אני גבר, לא אשה למייטב ידיעתי המדעית

ולמען הסר ספק - אינני מחסידי הרפואה ההומאופטית, אבל אני עוד יותר שונא צביעות. ולכן, אחרי שתתקיים הפגנה נגד ההרס הבריאותי לה גורמים חלקים שונים מתוך הרפואה המערבית, אסכים שתתקיים הפגנה נגד ההומאופטיה. אני רוצה לראות את כל יפי הנפש שעומדים מאחורי ההפגנה הזאת מקיימים הפגנה נגד הרפואה המערבית (לפחות נגד החלקים המזיקים שבה).
 

WhiteBear

New member
אחד מהאנשים שמאחורי ההפגנה

הוא דוקטור (לסטטיסטיקה) יוסי לוי, שכתוב כבר במשך שנים על דברים רבים, כולל מחדלים רפואיים, ראה: http://www.sci-princess.info/archives/tag/בריאות האם זה עכשיו נותן לו לגיטימציה להתנגד *גם* להומאופתיה?
 

אסתר884

New member
כל אחד יכול להתנגד למה שבא לו

רק למה הגעת לכאן לא הבנתי? זה כמו להכנס לטדי עם בגדים של הפועל.. אתה לא חושב?
 

WhiteBear

New member
כי אני לא חושב

שכל השיטות של הרפואה המשלימה הן שקולות. חלקן "אולי עובדות" וחלקן "בבירור לא עובדות". ולדעתי יש ערך בלחלוק את זה עם האחרים כאן. (בעיקר שאת חלקם אני מכיר מלפני שנים)
 

אסתר884

New member
אין פה דיבור על עובדות

וזה ממש לא עונה על השאלה... זה מעלה שאלה.. מה אתה מנסה להשיג בעלאת דיון שכזה במקום שכזה? התשובה היא בתוכך .. וכדאי לך לענות לעצמך עליה בכנות. לחלוק כן.. אבל בדרך שבה בחרת להציג העלית על המוקד שיטה מכובדת לדעת רבים וטובים ועוד "בבית שלהם" ויש פה משהו שקצת חורג מהטעם הטוב.כמובן שזכותך להיות צודק.. רק נשאלת השאלה האם בדרך זאת יש אפשרות להשיג מכנה רחב או שהמטרה היא אחרת.
 

hal767

New member
שיתנגד למה שהוא רוצה

אבל אם הוא רוצה להפגין אז קודם כל נגד מחדלי הרפואה המערבית. אני רוצה לראות אותו גיבור נגד אנשי המדע ומחדליהם. לאחר מכן שיפגין נגד מה שהוא רוצה. מה אתה אומר?
 

ladybug4NLP

Active member
למה בכלל שמישהו ירצה להפגין נגד

בעיקר את אתה (או אחרים) טוענים שהומאופטיה זה פלסבו (ז"א אם לא יועיל לפחות לא יזיק) אף אחד לא מכריח אותך או את האחרים להשתמש בשיטה זו. על כן כל ה"נגד" הזה ממש חשוד בעיני לאינטרסים.
 

hal767

New member
פעם שניה בשרשור הזה

אני גבר, לא אשה. ותודה על ההמלצה. אני לא עוסק בשטויות.
 

mic26

New member
מאוד מוזר כל העניין

ואת זה אני כותבת למרות שאני מחבבת אותך. זה ללא ספק אחד הרעיונות ההזויים ששמעתי. גם מוזר לבוא לכאן עם הפרסום להפגנה. זה באמת מזכיר אדם שיגיע לפורום "מוותרים על ברית מילה" ויטיף לגזיזת אברי מין, או לפורום זוגות מעורבים, וידבר נגד התבוללות (יש הרבה תמהונים כאלה) וכמובן פורומים של ישראלים בחו"ל שמידי פעם מגיעים אליהם אנשים שקוראים להם "יורדים" ו"נפולת של נמושות". ובכלל, לפתוח דיון בעד או נגד ההומאופתיה זה לגיטימי. כאלה היו לנו המון, כמו דיונים בעד או נגד תזונה טבעונית או צמחונית. אבל מה שהכי מוזר לי זה הרצון להילחם נגד ההומאופתיה, שלא לדבר על הרעיון להפגין נגדה. אם כבר לכו להפגין נגד אנשים כמו הילד ההוא מבני ברק שגדל והיום הוא מפרסם בשלטי חוצות שהוא מרפא אנשים ממחלות איומות ולוקח המון כסף על כל מיני שיקויים חסרי שם. או על מרפאות שמבטיחות ריפוי מסרטן תוך כמה חודשים על ידי רפואה אלטרנטיבית. או שתפגינו נגד דולות-גברים שאונסים מטופלות ואחר כך יוצאים מזה ללא עונש, כי התחום לא מוגדר בחוק. אבל לצאת נגד הומאופתיה, רק כי אתם לא חושבים שזה עובד? לדעתכם יש אנשים שנפגעים מכך? מה עם כל המקרים הקיצוניים שהזכרתי? מה עם דברים שאי אפשר להוכיח ושאנשים מאמינים בהם בכל לבם, כמו קינזיולוגיה? כמו הילינג? פרחי באך? רייקי? מה עם כל המתקשרים והאנשים שמרפאים בעזרת חוצנים? זה נשמע לך יותר הגיוני? נראה לך שזה הוכח מחקרית? ויותר מעניין - תלך לארגן הפגנה נגד זה? אם כבר, בוא תארגן הפגנה נגד מתן הורמונים לגיל המעבר, או חיסון נגד שפעת. לא ראיתי אף אחד מפגין נגד תרופות שהוכחו כרעילות ומסוכנות. הפגנות ושביתות של עובדי בתי חולים נגד מחדלים מסכני חיים עוברות בשתיקה. גם אם אתה מאמין מאוד במה שכתבת, שההומאופתיה מזיקה, אני לא חושבת שהפגנה היא הפתרון. הפתרון הוא לעזור לאנשים להבין שהבריאות שלהם נמצאת באחריותם. שעליהם לשאוף לאורח חיים בריא ולא לדבוק בשיטת "אכול ושתה כי מחר תמות". כשמדברים בטלויזיה על מזון מרוסס ומורעל ומהונדס גנטית, לא להעביר ערוץ, אלא להסיק מסקנות לגבי הרגלי צריכה. אם מישהו חולה, שיקרא על המחלה שלו, שישאל שאלות, שיבקש חוות דעת שנייה. שיחפש מאמרים באינטרנט על טיפולים אפשריים במחלה שלו, שיבדוק אם הטיפול אמין, שישאל אנשים נוספים שחלו במחלה, איך הם התמודדו ומה הם עשו. כך הוא יכול להגיע לכל המידע הרצוי, גם לבלוג שלך וגם לאחרים, ולהחליט. כי הבריאות שלו מוטלת רק על אחריותו, והבחירות הן שלו. ולסיום, מה אם אנשים יארגנו הפגנה נגד אכילת חומוס (נושא שאני יודעת שקרוב ללבך
) מכיוון שהוא גורם לפליטת גזים רעילים ולחימום כדור הארץ?
 

טאוֹ

New member
הפתרון הוא לעזור לאנשים

וכל מה שכתוב בהמשך הפסקה - לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר.
 

WhiteBear

New member
תגובות...

אהלן מיכ, להל"ן (מסומן ב*** לפני הטקסט) אני מחבבת אותך. *** כנ"ל מוזר לבוא לכאן עם הפרסום להפגנה. *** זה מגיע מאיכפתיות, כמה אירוני שזה אולי ישמע. אבל אם תדמייני לרגע שאני מתכוון למה שכתבתי (ואני אכן מתכוון), אולי זה יעזור להבהיר את הנכונות שלי לכתוב את הדברים כאן. אבל מה שהכי מוזר לי זה הרצון להילחם נגד ההומאופתיה, שלא לדבר על הרעיון להפגין נגדה. *** אם הייתי מחליף את המילה "הומאופתיה" ב"קמעות של הבבא סלי", בתוך מדינה שמקדמת את זה כחלק משירותי הבריאות המשלימה שלה. אז זה היה יותר ברור? אם כבר לכו להפגין נגד ... *** אי אפשר לבטל לגיטימיות של נושא אחד (הטענה שהומאופתיה משלה אנשים בצל תמיכה ממשלתית/ציבורית) לפי הדחיפות או החשיבות של האחר (נאמר, ההפגנות שיש כרגע במצריים. שהם, אגב לדעתי, יותר חשובות/דחופות). הם לא סותרים, מקסימום מתעדפים (במצריים אני לא. בישראל אני כן). אבל לצאת נגד הומאופתיה, רק כי אתם לא חושבים שזה עובד? *** רגע, מי זה "אתם". אנחנו מדברים פה על קונצנזוס כמעט מלא בקהילה מדעית (שאוהבת מאד לריב על דברים). זה לא סתם "אתם".... מה עם דברים שאי אפשר להוכיח ושאנשים מאמינים בהם בכל לבם, *** דברים כאלה לא חוקרים, אלא נותנים לכל אחד להאמין במה שבא לו. אבל כמו שאת לא רוצה שנממן את הישיבות (כי זה לא מתיישב עם מסגרת האמונות שלך), גם אין סיבה לממן הומאופתיה. הפגנות ושביתות של עובדי בתי חולים נגד מחדלים מסכני חיים עוברות בשתיקה. *** רגע. על סמך מה שאת אומרת, גם לא צריך לפרסם כנגד סיגריות. הרי יש דברים אחרים שצריך להפגין עליהם. גם אם אתה מאמין מאוד במה שכתבת, שההומאופתיה מזיקה, אני לא חושבת שהפגנה היא הפתרון. *** אני גם לא חושב שהפגנה זה פתרון. אני חושב שזה כלי בשביל לעורר התייחסות אצל אנשים ולהבהיר שזה לא במסגרת של "נראה לי שאולי, בערך, יש פה בעיה". אלא הצהרה חד משמעית של "חבר'ה, יש פה בעיה רצינית" *** מלבד זאת, אני לא חושב שהומאופתיה מזיקה. אני חושב שהיא לא עושה כלום. הנזק שלה הוא עקיף בזה שאנשים מבזבזים על זה כסף ו(לעיתים) נמנעים מטיפולים אחרים במקום. זה שאולי לא היה כדאי שהם יבצעו את הטיפולים האחרים, זה סיפור אחר (שראוי להתייחסות). אבל הפתרון שלו איננו שיטות "קסם" שמתיימרות להיות מדעיות (כשאיזה מחקר, שלרוב לא מבוצע כהלכה, מגלה השפעה) ולא מדעיות (כלומר, בכל מקרה שהממצא המדעי איננו לרוח השיטה) באותו הזמן. אם מישהו חולה, שיקרא על המחלה שלו *** בעיקרון אני מסכים, איך זה קשור לנושא? בברכה,
טל
 

ladybug4NLP

Active member
הנזק של אנשים שקונים ולנטינו, שאנל וגוצ'י

הוא שהם מבזבזים כסף זה מדלדל את קופת המדינה גורם לקנאה (קרמים) מבטיחים ולא מקיימים להיות יפה, חלק, צעיר, מושך, סקסי כמו בראד פיט או אנג'לינה או סתם גלית גוטמן מליונים בכל העולם קונים את החארטה (גם אני). זו החלטה של כל אחד ואחד תפגין נגדם?
 
למעלה