משרשור נטורפתיה המבט של המטופל

../images/Emo207.gif משרשור נטורפתיה המבט של המטופל

רציתי לדון בתופעה. הנטורופתיה מתבססת בריפוייה בתזונה ככלי עיקרי . לי יש קושי בלהוריד מהתפריט מהתפריט מזונות מסויימים ומאידך הנטורופתיה מתנגדת למילה "דיאטה" כמילה שיש בה איסורים . השאלה היא האם ניתן להיתרם מהנטורופתיה באמצעות הוספת מזונות מסויימים ועל ידי כך תפחת התשוקה למזונות ה"לא מומלצים" ? כיצד הנטורופתיה עונה על הקושי להתמודד עם מתוקים, מוצרי חלב ושאר תשוקות למוצרים "לא מומלצים" כי הרי זה קל לומר להוריד אך קשה ליישם.... היכן הנטורופת עומד ועובד בקשר הזה? דבר נוסף, שיש לי התנגדות לנטורופתיה "מדעית" לכאורה, נתקלתי בלא מעט כאלו שמכנים עצמם נטורופתים שעובדים רק בשיטה אחת , דיאטת סוג הדם וכיוצ"ב ולא מתאימים את התזונה [ככלי, אמצעי] לאדם , אלא את האדם לתזונה. זו שיטה שמהר מאוד נוטים לברוח מ גם מעבר לכך?מנה ... האם נטורופת טוב הוא רק תזונאי או שהוא גם מתייחס להיבטים נוספים שאינם קשורים לתזונה באופן ישיר? שאלה זו הוצגה למספר נטורפתים לאחר שלפני שנה ביצעתי אבחון אירדיולוגי , שלא הסבירו לי הרבה מעבר לממצאים פיזים והפנו אותי לתזונת סוג הדם נתנו לי את העקרוונות תפריט והבייתה.. עם כמה המלצות לתוספים... התחושה הייתה שהנטורפת לא היה אישי מאוד, שהוא נותן אותה המלצה לכולם ]תזונת סוג הדם], ולא בודק מה נכון או לא עבורי. המון נטורפתיים רואים עצמם כדדיקטים לצמחונות או טבעונות.. אחרים מתנגדים לחלב , אף אחד לא מתאים את התזונה לאדם אלא את האדם לתזונה. מבין מספר נטורפתיים ייעוצים באינטרנט , קיבלת תשובות דיי דומות שנחלקות לשתי תימות מרכזיות :" הויתור יטיב לך ..." בלה בלה בלה כמה שהחלב מזיק ומזונות מזיקים ובלה בלה בלה.. לעומתם קיבלתי שתי תשובות שהיו במיעוט שתפקיד הנטורפת הוא להתאים את התזונה עבורי בתהליך ובמסגרת התהליך ההחלטה תהא משותפת וינתנו מזונות צמחי מרפא והתייחס.ויות לסיבות שמונעות שמירה על תזונה מתאימה יותר עבורי... אלו היו 2 תשובות הוליסטיות מתוך 7-8 שאלות במקומות שונים... אני מאמין לדעת המיעוט הזו אך מאוד קשה למצוא אותם... וגם כסף עבור אינטייק [פגישת אבחון והערכה] היא כסף!!!
 

0 אור 0

New member
למה נצל"ש - זו בדיוק מהותו של הדיון

כתבת בצורה מאד יפה על חלק מהנושאים שהביאו לדיון הזה, ועל הלבטים שהיו לי בקשר ללימוד נטורופתיה (במאמר מוסגר למי שלא מכיר - אני מטפלת כבר שנים, אבל את ההשלמה לנטורופתיה למדתי רק לאחרונה) אכן, אתה צודק - רבים מהנטורופטים שקיימים עובדים בצורה מאד שבלונית, נצמדים לשיטה אחת, מחפשים "סיסמאות" (יש לך ליחה- תוריד חלב, יש לך גזים - צירופים, אתה מרגיש לא טוב כל הזמן - קנדידה ...), בעוד שהמהות של שיטה הוליסטית, היא בדיוק מה שאתה מחפש - התאמה אישית, שילוב של שיטות, עבודה יחד עם המטופל על בניית אורח החיים שיביא לבריאותו ואל הכתבה של תפריט בלי לעזור להגיע אליו ... השאלה שהעליתי בשרשור היא איך מוצאים אותו (כי בטלפון כולם נחמדים והוליסטיים) שאלה נוספת שעולה אחרי שאני קוראת את הפירוט הנכון והמדויק שהעלית, היא מה מביא אותם להיות כאלה. וזה שייך: 1. קופ"ח ובתי הטבע - מי שעובד במקום שמכתיב את מספר הפגישות ואורכן לא יכול לבצע מספר אבחונים ,לחשוב ולהכין לך המלצות ולתת אותן בפעם הבאה, עם תיקונים בפעם שאחרי - ובניית דרך משותפת. חייבים להיות מאד יעילים ולתקתק תשובה. 2. הלקוחות עצמם - רוב האנשים יעדיפו ללכת למטפל שנשמע החלטי, ומספר להם ניסים ונפלאות, ולא למישהו כמוני שאומר - נבדוק, נבחן, נלך יחד אתך ונראה מה מתאים. זה נשמע להם כמו התחמקות. והרי אני לא מבטיחה תוצאות והוא כן - אז בטח הוא יודע יותר. 3. הגיוון הרב בהכשרה הנטורופטית - יש נטורופת רב תחומי שלמד עוד היבטים ושיטות הוליסטיות, ויש לו כלים לבחור ביניהם - אבל יש גם מסלול מצומצם שכולל תזונה בלבד. כשאתה בא לאדם כזה, הוא לא פעם יתמקד רק בתזונה, כי זה מה שהוא יודע. 3-ב- הכשרה לא מספקת, עם נטיה לתזונאות קלינית ו/או נטיה להעדפת תוספים. 4. מסכם ומוסיף על כל אלו שמעל - צריך להתפרנס: אם כבר מגיע אלי לקוח, אז אני אנסה לטפל בו בכלים שישי לי ובידע שלי. לא אשלח אותו למישהו אחר, אפילו אם אולי במקרה השיטה הזו יכולה להתאים לאדם הזה יותר. יש פה בפורום וגם מחוצה לו, קבוצה לא קטנה של מטפלים שמפרגנים זה לזה, שולחים אנשים למטפל אחר אםמרגישים שזה יותר נכון לו. אבל להגיד שכל המטפלים בארץ כאלו - זו כבר תהיה התממות.
 
ייאמר לזכותו של אותו נטורפת

שהוא כן משתלם ולמד דברים נוספים [קשה קצת להבין איך הוא לומד כל כך הרבה לתחושתי אינו מעמיק מספיק] בעיקר מגע. ייאמר לזכותו שהוא ניסה להפנות למטפל אחר שיותר מתאים , אך ההפנייה לא הייתה במקומה כי הייתי בתהליך טיפולי דומה .
 

hal767

New member
זה מאד תלוי בך

הרצון שלך לשפר את בריאותך חייב שיבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק ברצון ובדיבורים. אני מאמין ששיפור בבריאות, ובוודאי ריפוי, חייב שיהיה קשור בשיפור הרגלי תזונה ובאורח החיים. אינני מאמין בתרופות פלא, לא של הרפואה המערבית ולא של הרפואה החלופית. לכן תפקיד המטפל הוא ללמד אותך לשנות דברים בחייך. הוא מלמד ואתה מבצע. הרגלים לא חייבים לשנות ביום אחד. זהו תהליך. המטפל צריך להצמד לעקרונות בהם הוא מאמין ולכוון אותך לשנות בהדרגה, ובהתאמה אישית לך, את הרגליך הפסולים שהם בדרך כלל הגורמים למחלותיך. בתחום התזונה אתה נמצא בדרך מסויימת שהביאה אותך להרגלים ולטעמים מסויימים. זה ניתן לשינוי אם תבצע נכון שינויים הדרגתיים בתזונתך. כעבור זמן לא רב תגלה שטעמך למזון משתנה וכל מיני מאכלים ומשקאות שכיום אתה מכור להם או לטעמם יהפכו לדחויים, או לפחות להרבה פחות חשובים לך. לעומת זאת, תפתח טעם למזונות איכות שאינם נמצאים היום בתפריטך. טעם למזון הוא עיניין של הרגל. הרעיון הוא להשתמש בדרך לבריאות ולהתאימה למקרה, לאדם. חשוב שמטופל יהיה מוכן לשנות ולתקן את הדרוש. זה מבטיח ריפוי אמיתי. ברפואה המערבית נעזרים בתרופות. אלו הם רעלים מסוכנים שמטפלים בסימפטומים ומחמירים את המחלות. לפעמים המטופל חש הקלה כתוצאה משימוש בתרופה וחושב שמצבו השתפר. אך זאת אשליה. אינני מאמין ברעל המכונה בשם "תרופה" שירפא משהו בגוף. לכן כשאתה פונה למטפל טבעי אמיתי עליך להיות מוכן לבצע שינויים. אם הגעת למטפל שאינו דורש זאת ממך, ובמקום זאת ממליץ לך על תרופות קסם ואינו מבקש ממך לשנות הרגלי חיים, המלצתי לך היא לנטוש אותו במהירות האפשרית. אני מניח שברגע זה רכשתי לעצמי כמה שונאים שפגעתי בפרנסתם, אבל זה באמת לא מעניין אותי. אני בדעה שאין תרופה או מזון או טיפול שמרפא. המרפא היחידי הוא הגוף. רק הוא יכול לרפא את עצמו, כלומר, לתקן ליקויים ונזקים. כדי שיוכל לבצע זאת יש לתת לו תנאים לכך, והתנאים הם התחזוקה הנכונה שלו, ולא איזה רעל תרופתי, כי רעל אינו מסוגל לבנות אפילו תא אחד בריא בגוף. מכאן שתזונה, טיפולי גוף, מנוחה מספקת, נשימה נכונה, פסיכולוגיה חיובית, שימוש נכון בקרני השמש ועוד, אלו הם התנאים שמאפשרים לגוף לייצר תהליכי תיקון בעצמו, כי הוא, ורק הוא, הרופא המטפל. ולשאלתך הנוספת - בהחלט יש מקום שמטפל יפנה מטופל גם למטפל אחר. לדוגמא: אם אחשוב שטיפול רפלקסולוגי יכול לסייע לך בנוסף לדרך שאני קבעתי לך, אז בוודאי שאמליץ לך לפנות למטפל כזה. אם אחשוב ששיחות עם פסיכולוג יביאו תועלת, אין סיבה שלא אמליץ לך על טיפול כזה. ככלל, אני בעד כל דבר שעושה טוב.
 

ינוקא1

New member
אני לא נטרופת

אבל בכל מקצוע יש "טכנאים" ויש אנשים שעובדים מבפנים. השאלה היא היכן אתה מוצא את עצמך בתוך כל זה. יש לי הרגשה שאתה טובע בתוך ים הטיפולים , ואין לך עדיין איזשהו כיוון אמיתי. אין התמקדות , יש רק אוסף של שיטות ומטפלים. אני מרגיש כאילו שאתה פעם נסחף שמאלה ופעם ימינה , ונותן לכל מיני אנשים (או מטפלים) לנווט לך את החיים. אני יודע גם מהתכתבות שלנו בעבר שניסית כל מיני שיטות , אבל אני לא מרגיש ש"התחברת". אני מרגיש שאתה יותר מקבל "תכתיבים" ממטפלים - אני חושב שטיפול לא אמור להביא אותך למקום הזה. טיפול אמור להביא אותך אל המקום של גילוי עצמי , אל המקום של שלימות עם עצמך. כרגע אני מרגיש אותך "אבוד" ומחפש דרך. מה שמורגש לי אצלך זה שאתה צריך להתמקד. להערכתי יתאימו לך יותר (כרגע) טיפולים רוחניים - ביואנרגיה , קינסולוגיה , הילינג , אפילו קואצ'ינג בגישה הוליסטית או משהו בסגנון. עזוב אותך מנטרופתיה , דיקור מגע וכדומה. כרגע אלו הטיפולים הפחות מומלצים לך. ומה שחשוב זה להתמקד , לעשות אך ורק את זה , עם מטפל או מטפלת אחת טובה !
 
קיבעון וזרימה

יוסף, כשקראתי לראשונה את הודעתך - בדקתי מה אני מרגיש . כעס היה שם. אבל זה לא היה הכעס שאתה מצפה לו .... זה היה כעס על הקביעה, על משהו או תכתובת מלפני כמעט שנה [נראה לי בתחילת ינואר] להיום . מבלי לבדוק/ לשאול מה השתנה , מה כעת מפריע ומה כעת לא. אפילו מבלי לבדוק אם משהו השתנה אלא ישר הנחת שהמצב נשאר כמות שהוא ואני כמו דבורה עובר מטיפול לטיפול.... שים לב שבפתיחת ההודעה לא כתבתי מה הקשיים, תלונות עיקריות כיום. בעשרה החודשים שלא התכתבנו אני נמצא בקשר הנחייתי/טיפולי ב NLP שכן מביא לתוצאות, מיקוד , ביטחון, מוטיבציה לשינוי , שלווה ושליטה מתוך יכולת וכלים שמאפשרים לי לבחור ולשלוט בתחושות. אני עדיין ממשיך להגיע למפגשי ההנחייה/טיפול מתוך אמונה שצריך לסיים את הדברים עד הסוף והסוף יהיה טוב . אני מאמין שהמטפלת שלי שמתנגדת [ובצדק מסויים] לתלותיות ודורשת שהשינוי יהיה שלי בכלים שאני מקבל והשינוי אכן מתקיים, אם כי יש לעתים רצון לשים את העגלה לפני הסוסים או מנגד להאיט את הקצב, כלומר יש עליות וירידות והן מתרחשות בדר"כ כשנוגעים בנושאים עמוקים וכואבים הקשורים לקבלה עצמית, אהבה עצמית. חיבור טיפולי כזה ממזמן לא היה ולכן יש בטיפול התמדה לא רק בשביל לתת לטיפול את הצ'אנס אלא גם שיש תוצאות ויש שיפור ואני לא רואה כאן קבלת תכתיבים ותזוזת נטיות ימינה או שמאלה , אלא ביסוס עמידה עצמאית בחיים מלאים ומספקים יותר. [עצם הידיעה שתמיד יש קשיים ואתגורים מאפשרת לחיים להיות קלים יותר] אני לא לגמרי מחובר עדיין כי יש פחדים אך מרגיש יותר אותנטי מבעבר. אני לא אדם של זבנג וגמרנו מצד אחד, אך מצד שני במקום שאין בו שיפור משמעותי אני עוזב. את הדיקור עזבתי מתוך תחושה של ייאוש שמיצנו, אך במבט לאחור יש הצלחות בחלק מהדברים [הטבה ביציאות ודימומים, הטבה קלה במצב העייפות], אך הפריע לי בתשאולי הדיקור שבודקים את השלילי והרגשתי יותר טוב גופנית כשאני לא מגיע לדיקור כי לא נוצרת תלות מטפל מטופל מצד אחד ואין התמקדות בשלילי [במה שדרוש תיקון במה שאני לא חש בטוב]. העיפות פחתה אך קיימת העומס הרגשי פחת גם הוא. הקשיים הם כעת פיזיים שכן יש מרכיב של עייפות , כאבי שרירים , שינה לא מרעננת לצד קשיי שינה לעתים. אלרגיה לצד יובש עיניים. התזונה מאוד מבולגנת ולכן יש לעתים נפילות במצב האנרגיה לצד רעב. בעיות עור . התהליך שאני מצפה לו מנטורופתיה בהקשר תזונתי , הוא לא לפתור את בעיות הרגשיות או הדחק שיש , אלא לחזק את החלקים הבריאים ולטפל בחולשות. תפריט תזונתי אני יכול לקבל בפחות כסף ופחות איכות בקופ"ח באמצעות שירותי הדיאטה.. אולי במחשבה שנייה אתה צודק ואפשר לזרום ב NLP והדברים הפיזיים המשניים יטופלו תוך כדי התהליך. אחת ההתבלטויות כעת אם להכניס דמות מטפלת נוספת - קשורה בעיקר שחלק מההתמחות הנטורפתית היא לבצע טיפול במוד הנפשי או הסטרטס וזה דבר שאני לא רוצה לגעת בו עם יותר מידי אנשים, במיוחד לא בכלים דומים של דמיון מודרך . וזה מחזיר אותי לשאלה המהותית שעליי לשאול את עצמי , מדוע יש לי כעת צורך בטיפול נוסף- התשובה היא כי אולי מדובר בבריחה מהנושא המהותי או הכואב שבו אנחנו נוגעים כעת [בתהליך הנל"פ]. ואולי צריך לחכות מספר נוסף של מפגשים ולראות האם כאשר נושא כה מהותי מטופל ומסודר אני עדיין עייף... השינה טרודה.... [שכן הסימפטומים הגופניים מתבררים באמירה של הגוף מחוסר מנוחה נפשית והנפש עדיין בבסיסה לא לגמרי רגועה] אני בוטח בתהליך הזה שהוא אפקטיבי מהרבה פסיכותרפיות אחרות... שאין בריחה למלל שלי [שאני חזק בו] אלא הסטה חוזרת ונשנית לנושא שלשמו התכנסנו בשאלות שלא נשאלו לפני כן. אני מסכים איתך שריבוי מטפלים יוצר חוסר סדר במקום סדר, אך זו נקודה ששווה להעלות אותה מול המנחה ולראות אם היא חושבת שיש מקום לשינויים גופניים שיש להוסיף [שלה אין התמקצעות בנושא], לדעתי האישית, יש צורך בתהליך תזונתי ופעילות גופנית שיתמוך במה שאנחנו עושים, אני בכוונה אומר תהליך ולא טיפול , שכן האחריות ליישום התהליך היא שלי,,, רק אצטרך ליווי. ייתכן שנטורפתיה היא לא הכיוון.... אך אני לא בעד שינוי טיפולי כי השינוי מוטמע ומתרחש... אני יכול להבין את כוונתך ואפילו לסלוח לך ולכעס שלי... כי כוונתך נבעה מחוסר ידע עליי.
 

אסתר884

New member
הי

בגוף ההודעה שלך נתת לעצמך את התשובה... בתהליכים עמוקים צפים ועולים מהמעמקים דברים קשים וכואבים ואכן יש להם ביטוי פיזי גופני.. כאבי שרירים (השריר זה מה שמחזיק אותך בצורה מוגדרת..) עייפות בהחלט אחד הסימנים. אני חסידה גדולה של טיפולים פסיכותראפיסטיים הוליסטיים .. ישנם כל מיני גישות טיפול אני נמנית על הזרם .. אומנם לא דמיון מודרך אך בהחלט גם זה עושה עבודה. חשוב מאוד שדווקא שהכי כואב והכי קשה תמשיך.. זה ממש כמו במעלה ההר.. לא להפסיק כי דווקא בשיא הכאב לאחריו באה רווחה.. וזה תהליך מעגלי .. זה יכאב עוד גם אחרי הרווחה אבל בנושא האמור תגיע רווחה ויעלה נושא אחר שהתהווה במהלך החיים. כשאני התחלתי את התהליך שלי לפני כמה שנים ממש ראיתי את זה כתמונה מוחשית כפקעת של חוטים סבוכים וקשורים אחד בשני אפילו את הצבע של החוטים ראיתי.. ושאלתי את עצמי איך מתירים קשרים כאלה.. לאחר כמה שנים של עבודה שבמהלכה בחרתי בתחום גם כמקצוע ... אני יכולה להגיד לך שהכל שזור בהכל כחוטים.. אתה מתיר קשר אחד אתה מגיע לקשר הבא וכך הלאה. הבשורה הטובה זה יקרה עוד הרבה .. והבשורה העוד יותר טובה שבמהלך הזמן את מזכך דברים בתוכך ואז אתה מרגיש (מתוקף החוויה לא הידיעה בלבד.. ) רווחה כי הדברים נראים לך שונה .. הדרך מובנת לך אז גם כשיש קשיים הם מתקבלים אחרת. אני ממליצה לך בחום להמשיך עם המטפלת שלך.. עוד זמן כמה זמן שצריך. אני לא יכולה להגיד לך לא לערוך שינויים תזונתיים.. ולא לעשות ספורט כי זה בהחלט מועיל.. אך חשוב לא להפסיק את המקום שהתחלת. תזונה וספורט לא ישנו את הזכרון התאי הכואב .. אלא עבודה. הם תומכים. חג שמח אסתר
 

0 אור 0

New member
תודה על השיתוף

אני חושבת שכדאי אולי ללהתייעץ עם המטפלת ב NLP, אם ואיך לשלב מטפל בתזונה - אולי הפתרון הוא במפגש-שניים שהם תקבל דגשים תזונתיים מדויקים יותר (ואני ממש לא חושבת שקופת חולים זה תחליף), אפשר םג לנסות לבצע התאמה אישית של התזונה לפי דגשים כלליים שניתן למצוא באתרים של כמעט כל נטורופת, ותוך הקשבה לגוף למצוא מה מתאים לך יותר ומה פחות. עבודה עצמית כזו היא אפשרית אם אתה מוכן להשקיע הרבה למידה בנושא.
 
ועוד משהו ברוח הדברים שאתה מביא או מאמין

"כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע" למה הכוונה? חשבתי על כל מי שהיה לי קשר טיפולי עמו. אפשר לחלק אותם לשלושה , הסוג הראשון , הם אלו שבאמת רוצים לסייע , אך אין התאמה הדדית בינינו או לשיטה שהם מציגים. נתקלתי בשתיים כאלו , אך האמונה שלא רוצים להזיק אלא להועיל , אך היה חשש פנימי לפתוח ולהיפתח מן חוסר ביטחון או אינטואיציה , לא הייתה התאמה למרות הרצון הטוב שלהן. הסוג השני - טכנאים- הטכנאים יכולים להיות מקצוענים בתחומם, אך מרוב טכניות וטכניקות הם שוכחים את האדם שמולם , איתם דווקא אפשר ליצור קשר אך הוא קונקרטי מאוד וממוקד מטרה. למרות שהם אומרים הוליסטיים או מטפלים [גם קונבנציונליים ] הם לא! נתקלתי לצערי בהרבה כאלה. טובים - כאלו שהם מטפלים אכפתיים , מקצועים אך לצד המקצועיות הם גם טיפולים וכן נוצר קשר וכימיה טובה ביני לבינם ואני אציין שהם מעטים. כשאני בודק עם עצמי , למה מגנטתי לחיי כל אחד מהם , אוכל לומר שלא רציתי "לטפל" או להשתחרר . הסוג הראשון מבטא את הצפייה- וכך כגודל הצפייה כך גם גודל האכזבה. הסוג השני קשור לצערי לסוגיית המחיר או הסקר שוק הטלפוני. את הסוג השלישי השגתי לאחר סקר שוק ושיחות טלפוניות או בגלל המלצות והפניות. הסוג השני שאיתו הייתה לי היכרות רבה ורובם טכנאים קשור לאמונה שלא מגיע לי הטוב ביותר ולכן לא התאמצתי לעשות סקר שוק או לברר לעומק, ולבדוק בתחושת הבטן האם זה נכון לי.- או שלא הייתי מוכן לשלם קצת יותר ...לא תמיד מה שיקר יותר טןב יותר, אך לא תמיד מה שזול יותר הוא אכן אותה "סחורה". ואני בחרתי לרוב בגלל השיקול הכלכלי ולא בדקתי דברים נוספים כגון חיבור למי שמטפל והאם הוא מרוכז בי או בטיפול או שהוא מרוכז בלדבר איתי על שטויות במיץ גזר של החדשות ודברים אחרים....
 

0 אור 0

New member
אל תפסול את הסוג הראשון

במקרים רבים אנשים מהסוג הראשון, הם מטפלים מעולים, שכבר עזרו להרבה מאד אנשים, אבל לא תמיד ולא לכל אדם מתאימה אותה שיטה, לא תמיד אותו מטפל או שיטה מתאים לך בתקופות שונות של החיים, מטפלים טובים גם "ישחררו" אותך ויפנו אותך לאחר כשהם מרגישים שזה קורה.
 
לא פסלתי

רק ציינתי שאי מוכנות שלי לטיפול יצרה תלותיות וחוסר רצון שלי להשתחרר אני מעריכם על מה שניסו לתת ועל הלקחים והתובנות שקיבלתי מהם...
 

ינוקא1

New member
הי קיפי , חג שמח.

מתוך ההיכרות ביננו , אני מניח שאתה יודע שכשאני מתחיל לכתוב דברים לא קשורים בתגובה , זה לא כל כך ממני . . . זאת אומרת - כשכתבתי את התגובה אכן לא היה לי מושג היכן אתה היום , כתבתי פשוט מה שהרגשתי , ואני יודע שאם הרגשתי צורך לכתוב את זה - יש בזה איזשהו גרגיר של אמת. למרות שכתבתי את הדברים תחת הניק שלי , זה איזשהו יעוץ שהוא לא ממני אלא רק עובר דרכי. בשורה תחתונה כמובן הדברים נתונים לשיקול דעתך כמו כל יעוץ אחר. חג שמח.
 
יש בכך משהו

החשוב\הוא שגרמת לי כרגיל לחשוב ובלי להתכוון הגענו לאותה מסקנה... יש חיפוש דרך או מזור... אך אני בידיים טובות... ואכן נושא ההתמקדות עולה ממקום שתפסת מרובה לא תפסת. מתוך מקום שאם אטפל בכל חתיכה קטנה מהקרחון כולו ינמס בסוף יחד עם הפיזי...
 
למעלה