אז מה באמת אני אוכל

0 אור 0

New member
זה מעניין

שאלות /מחשבות שצפות בעקבות זה: בזמנו כשניסיתי לשפר את התזונה ולהוסיף ירקות ופירות לתפריט, בניתי רשימה של ירקות כדי להזכיר לי שירקות זה לא רק עגבניה ומלפפון אחרי ששופכים את כל הירקות הקיימים לרשימה, אז יש אנשים שרגישים לסולאניים, יש אנשים עם בעיה בבלוטת התריס שצריכים להמעיט או לא לאכול בכלל מזונות גויטרוגניים, יש ירקות ופירות שאתה אישית לא אוהב, כשעושים מדיטציה לארצויים מאכלים שחורים, עכשיו הוספת לי את סלק והחציל והפטריה והתרד, אז מה בעצם נשאר? והאם זה באמת מספיק גם לטווח הארוך?
 

נעמי66

New member
אור, לדעתי נשארים מספיק ירקות

שיטת שלטון מחלקת את הירקות לארבע קבוצות: מתוקים, סתמיים, חצי חריפים וחריפים. הירקות בשתיים האחרונות לא יהיו לטעמי. אני מסתפקת בשתי הקבוצות הראשונות, והרגשתי היא שזה באמת מספיק, בשבילי, גם לטווח ארוך (ארוך מאוד).
 

0 אור 0

New member
אני באמת לא מנסה להעביר ביקורת או להתווכח

אני שואלת כי אני רוצה לדעת. אם אני מנסה לחשוב על סיבה פרקטית זה כדי שאני לא אציע למישהי הגייניסטית נניח פטריות או תרד, אבל האמת שהמקור של הלמידה הזאת הוא לא רפקטי בכלל, פשוט רצון להכיר טוב יותר את התפריטים - במקרה שלך אולי לפי השיטה, במקרה של אחרים שאין להם שיטה , מה עד הפריט האחרון אנשים אוכלים. את בדיוק הצפת משהו שאני שמתי אליו לב מזמן שכשאנים אומרים הגדרות כמו ירקות, פירות, מוצרי חלב, דגנים - שני אנשים יכולים לדבר על קבוצת מאכלים לגמרי שונה תחת אותה כותרת.
 

נעמי66

New member
אור, ידיעת השיטה של שלטון

מניסיון אישי זו שיטה תזונתית (ולא רק תזונתית) מעולה, ולכן הרעיון שלך, לדעת מה היא אומרת לגבי מזונות מסויימים, הוא מאוד לעניין. נראה לי שטוב יעשו מטפלים ברפואה המשלימה אם יקראו את הספר שאותו כבר הזכרתי כאן - תזונת האדם ובריאותו. אין להשיגו בחנויות, ומזמינים אצל המחבר, המתגורר בנתניה.
 

Assaf Feldman

New member
שאלה

שלום נעמי ותודה על השיתוף, האם אפשר לשאול כמה את שוקלת? נתון לבחירתך כמובן אם לענות או לא.. תודה
 

נעמי66

New member
לאסף, בקשר למשקל

אני שוקלת 50 ק"ג (גובה 1.60 מטר). היו לי בעיות של עודף משקל בעבר (אני מאלה שאוהבות לאכול...) מה שטוב עם התזונה הטבעית שהיא לא רק מביאה את הגוף לבריאות טובה, אלא גם עוזרת להוריד במשקל, כאשר יש צורך בכך (בזכות השיפור בחילוף-החומרים, מטבוליזם).
 
מה עם חלבון?

אולי פספסתי, אבל על פניו נראה שאת לא צורכת חלבון, וזה לא מומלץ. אם אגוזים הם רק נשנוש, וקינואה, דגנים וקטניות הם רק לעיתים רחוקות- חסרה צריכה גם של חלבון וגם של שומנים (אבוקדו אני מניח שאין כל השנה גם בחנויות טבע, וגם אז זה לא מספיק מגוון...) האם בבחירת התזונה הייתה התייחסות למרכיבי המזון?
 

נעמי66

New member
על חלבון בתזונה טבעית

לפי שיטת שלטון, צריכת החלבון בתזונה זו, טבעית-צמחונית, היא בסדר גמור. שני ציטוטים מהספר על השיטה אמורים להסביר קביעה זו - א. "כל החומצות האמיניות החיוניות מצויות בעולם הצומח. אגוזים, שקדים, גרעינים שונים, תפוחי-אדמה, בטטות ותירס מכילים מה שנקרא חלבון מלא". תפ"א ובטטות הם חלק קבוע בתפריט היומי שלי, ותירס - מדי פעם. ב. "בשני קילו פירות יש לפחות כ-20 גרם חלבון. אם צורכים פירות יותר מרוכזים, כמו בננות, אבוקדו ופירות מיובשים, כמות החלבון תהיה גבוהה יותר". גם צריכת השומנים אמורה להיות בסדר - אבוקדו יום יום - ובשנים האחרונות יש כל השנה. אם אין אבוקדו אורגנית בשלה, אני מתפשרת על אבוקדו לא אורגנית. לפי השיטה, התזונה בה בחרתי היא בריאה, מכילה את אבות-המזון בכמויות מספיקות.
 

lir86

New member
אוכל בריא לאדם עובד

בן 24, משקל 55 על גובה 1.71-מנסה לעלות במשקל על ידי תצרוכת קלורית חיובית ואימוני משקולות עד 4 פעמים בשבוע ארוחת בוקר (שייק) 70 גרם שיבולת שועל מהירה בננה כף אבקת חרובים אורגנית כף סוכר חום\דמררה או דבש בין הארוחות אגוזי מלך, תמרי מג'הול, כוס דגני בוקר אורגניים ואולי צימוקים אורגניים ארוחת צהרים בצל מטוגן בכף שמן זית אורז לבן, תירס ואפונה (קפואים) לפעמים בטטה בתנור עם מעט שמן זית ותבלינים סטייק או זוג שיפודי פרגית בתנור במרינדה ביתית על בסיס סילאן, רכז רימונים ושמן זית ללא מלח ארוחת ערב חצי קופסת טונה במים וביצה קשה\חביתה מטוגנת בכף שמן זית סלט טחינה מטחינה גולמית לימון ושן שום פיתה מקמח מלא נשנושים ופלים ודובשניות אורגניים מקמח מלא, סוכר קנים חום אורגני וחרובים בייגלה מקמח לבן ללא תוספת מלח (עדיין מחפש את המלא) אננס משומר במיץ טבעי פירות עם קליפה עבה (קלמנטינות, אבטיח, פסיפלורה, מלון וכודומה) עוגיות טחינה וחמאת בוטנים תוצרת בית מקמח מלא, לכל הפחות 50% וללא סוכר לבן, חמאה או מרגרינה ריבות ללא תוספת סוכר כמובן שזה משתנה ואני תמיד משתדל להתחדש ולנסות דברים חדשים
 

ינוקא1

New member
ככה :

הגעתי למסקנה שמרוב המידע שיש בנושאי תזונה , אף אחד לא מבין כלום. יש פנאטים צמחונים , ופנאטים בשריים , לכולם עזרה איזושהיא שיטת תזונה מסוימת , ולכולם גם לא עזרה שיטת תזונה אחרת. אלו בעד מזון נא , ואלו בעד מזון מבושל בלבד. וכולם חושבים שזו האמת ואין בלתה. חוץ מאשר ההבנה ש"הרבה פחמימות וסוכר זה מזיק" , אני לא מכיר משהו שמוסכם על כולם. מה שעוזר לי בנושא תזונה זה חוש העפעוף - בשיטת הביורגונומי לומדים "לעפעף" ולקבל תשובות של כן ולא בתקשור - בדומה למטוטלת. וזה מה שאני עושה - אני שואל האם מזון מסוים טוב עבורי או לא טוב ונוהג לפי זה. בזמן האחרון התחלתי גם להיות יותר מודע לתחושותי וגם בלי עפעוף אני כבר מרגיש פחות או יותר מה טוב לי ומה לא. הבעיה היא שאם זה משהו טעים במיוחד , אז אני לפעמים לא נוהג לפי ההמלצות. . . אז בכללי : אני לא אוכל בשר עוף ובקר , אני כן אוכל דגים. מוצרי חלב - משתדל שלא לאכול - חוץ מאשר גבינת קוטג' וחמאה - הם טובים עבורי. לחם - לחם שיפון טוב עבורי יותר מלחמים אחרים. חוץ מזה אין לי כללים מוגדרים , לפעמים יש מאכל שאיננו טוב בזמן מסוים ובזמן אחר זה סבבה. אני ממליץ לכל אחד ללמוד שימוש במטוטלת או בעפעוף ולקבוע לעצמו את התפריט שלו.
 
מסכימה עם הגישה שלך

וזאת גם הסיבה שלא השתתפתי בדיון הזה. אני יכולה לכתוב מה אני אוכלת וזה מה שטוב בשבילי. מי אמר שמה שאני אוכלת טוב גם לאחרים? מאותה סיבה, ומכיוון שאף אחד כאן לא מכיר אותי, אף אחד גם לא יכול ממש לייעץ לי מה לאכול או לא לאכול. רק אומר שאני צמחונית על גבול הטבעונות אך מטעמי מוסר בלבד. כשמדובר על בריאות, תזונה היא דבר מאוד אינדוודואלי ואין תפריט אחד שמתאים לכולם.
 

0 אור 0

New member
האמונה הכי בסיסית שלי בנושא

היא שאין תפריט אחד שמתאים לכולם, וכל אחד צריך להיות קשוב לגופו לצרכים שלו ולמה שעושה לו טוב. ובכל זאת פתחתי את השרשור הזה, בגלל שהרבה פעמים יש לי הרגשה שכשמישהו אחד אומר שהוא צמחוני, ומישהו אחר אומר שהוא צמחוני (או אפילו טבעוני) הם בכלל לא אוכלים אותו דבר. הייתי אומרת שהמניע העיקרי של השרשור הזה הוא סקרנות / קבלת רעיונות - וממש לא ביקורת או ויכוח איזו שיטה יותר צודקת. הרעיון הוא לראות ממש את הפירוט - כשאת אומרת פירות למה את מתכוונת, כשאת אומרת ירקות למה את מתכוונת, מי משלב מה איפה. אולי אפילו לפתוח שרשור מתכונים היה מבחינה זו עונה על הרעיון יותר טוב (או שלא - כי כל אחד היה שם מתכון פגז, ולא את מה שהוא אוכל ביום יום). בגלל זה גם פתחתי תת שרשור למי שלא מעונין בביקורת - כי המטרה זה לחוות עוד אנשים חוץ מאלו שאני מתשאלת, או שיוצא לי לאכול אתם, ולראות מה באמת אנשים אמיתיים אוכלים. (והסיבה שאני לא כתבתי את שלי, היא כי בערך עד לפני חצי שנה, השתדלתי לאכול די דומה לדף שפרסמתי אבל בחצי שנה האחרונה אני אוכלת בצורה שפשוט אין לפרםס אותה)
 

nofaritrit

New member
בגדול גדול, אני מסכימה איתך

לגבי האינדיבדואליות בבחירת המזון ולגבי המודעות לתחושותיך הגופניות. אבל אני לא מבינה איך אתה יכול לסמוך על עיפעופים או מטוטלת בצורה רצינית.. ממעפעפים שונים תקבל תשובות שונות. לחברה שלי למשל אמרה מעפעפת אחת שאין משלים אנרגטי והוא מת לפני ארבע שנים ומעפעפת אחרת אמרה שיש לה משלים אנרגטי. שתיהן אגב מעפעפות מדופלמות ומנוסות. בסה"כ זה מאוד פשוט להוכיח אם העפעוף הזה עובד או לא וקל מאוד להוכיח שהוא לא עובד לצערי.. היה באמת מאוד קל אם היינו יכולים לקבל תשובות של "כן" או "לא" . עשיתי אינספור ניסוים עם מטוטלות ועפעופים בין מטפלים שונים. סלח לי, אבל ה לא הוכיח את עצמו כלל וכלל.
 

ינוקא1

New member
קודם כל , זה עובד.

העפעוף כ"חוש להרגיש אנרגיה" זה משהו שעובד נהדר. כשאני היום עובד בטיפולי מגע אני לוחץ על נקודות ומעפעף , העפעוף מאפשר לי להיות רגיש ולהבחין בדברים שבעבר לא הבחנתי בהם. דרך זה למדתי להרגיש נקודות ומרידיאנים - זה עובד נהדר. לעומת זאת אפשר להשתמש בעפעוף גם כ"כלי תקשורי" - וכאן יש את כל המגבלות של תקשור. לגבי משלים אנרגטי או לא - מהנסיון והבדיקות שלי כל הנושאים הללו הם ממש לא פשוטים , כפי שמוצגים בתיאוריה הבסיסית , וההמלצה שלי היא גם להתרחק מהם - כי זה לא מה שמביא בריאות. גוף בריא עם מערכת חיסון אנרגטית טובה , מסוגל להגן על עצמו ולדחות את הדברים הללו. מה שחשוב באמת זה שמחה , הרגשה טובה , ביטחון , וחיים מאוזנים. לעצם העניין - ראשית יש לכל אחד כמה משלימים. אחד עיקרי ועוד כמה משניים. הישויות הללו (משלימים מתים , ישויות חיצוניות , מתים וכו' וכו') הן בעצם חלקיקי אנרגיה שצמודים אלינו ושואבים מאיתנו. כאשר מישהו מבצע "ניקוי" בעזרת ביורגונומי , בדרך כלל לא הכל התנקה אלא רק איזושהיא "שכבה" עד לעומק שהוא מסוגל להגיע אליו. לכן יש מטפלים עם יותר רגישות שיבחינו בדברים עדינים יותר , ויש כאלו עם פחות רגישות שלא יגיעו לאותו עומק. כמו כן כל הישויות למינהן יכולות להיות גם בתוך איברים ולא רק צמודים להילה ועוד ועוד. מרוב שזה מורכב , אני לעולם לא אגיד למישהו - "מצאתי לך מת צמוד להילה" כי עם הרגישות שלי אני אמצא כמעט אצל כל אחד מאיתנו "רסיסים" של מת צמודים להילה. כנ"ל לגבי ידיעת עתידות וכדומה - יש דברים שאנחנו כבני אדם פשוט לא צריכים לדעת. במיוחד כשהמדובר באהבה. לא סתם ביהדות לא מומלץ לחפש עתידות , כי זה גורם לאנשים להיות "חולי שליטה" - לרצות לשלוט בכל מה שיקרה , וזה מוציא אנשים מאיזון. החוכמה האמיתית זה להיות תמים - לדעת שהכל יכול לקרות ולבטוח באלוהים שידריך אותנו בדרך נכונה. להתידד עם אי הוודאות. לאפשר לעצמינו "לא לדעת" ופשוט לבטוח. גם כשאנחנו שואלים שאלות , הרבה פעמים אין לנו רשות לדעת מידע מסוים - יש מידע שאם נדע אותו זה לא יהיה לטובתינו , למשל. או שזה משהו שתלוי בבחירתינו ועדיין לא נקבע ועוד ועוד. כאשר מישהו מתעקש לדעת מידע כזה , או מישהו שמנסה "לאנוס" את המציאות ואת התשובות שהוא מקבל (הדוגמה הנפוצה - מישהו מאוהב במישהי וההיפך , ומרוב שהוא רוצה שהיא תאהב אותו , הוא שואל ולא מוכן לקבל תשובה שלילית . . .) יווצר עיוות. זה נסיונות שליטה שאף פעם לא נגמרים טוב. לכן כל התקשורים למינהם - זה משהו שפעם הייתי עושה הרבה , היום אני מודע למגבלות של זה ומשתמש בזה רק כ"יעוץ" נטו. אני גם לא חושש ללכת נגד זה במקום שאני מרגיש אחרת. נחזור לעניננו : בשביל "מה כדאי לי לאכול" - מצאתי שזה כלי די אמין ודי טוב. אין כאן שליטה על המציאות , אין כאן רצון לידיעת עתידות , והתשובות שקיבלתי סך הכל די עקביות.
 

nofaritrit

New member
סליחה שלקח לי זמן להגיב.

תודה על התשובה המפורטת. בעיקר בענייני משלימים חדשת לי הרבה ולמדתי ממך. בהקשר למטוטלת ולתשובות של כן או לא , קל מאוד להוכיח שזה לא עובד. גם במקרים שאין בהם שום רצון לשליטה על מציאות. בכל מקרה, זאת דעתי האישית. שתהייה שנה טובה ומבורכת.
 

nofaritrit

New member
משתנה מתקופה לתקופה

עד לפני כמה חודשים הייתי צמחונית,לפני מספר חודשים הפכתי לטבעונית מטעמי מוסר ולא בגישה של ההגיינה הטבעית.. אני אוכלת ירקות פירות טופו, לחם מחיטה מלאה או שיפון , קטניות, טחינה משומשום מלא, פירות יבשים, אורז בסמטי , ממולאים עם סייטן..ממרחים שונים של פסטו, לימון כבוש פלפלים וכדומה..אוכל הודי עם הרבה תבלינים, קארי וצ'ילי שותה תחליפי קפה (שעורה של גרינפילד)עם חלב שקדים. אני מוצאת שאוכל מבושל עובד עלי טוב יותר , נעים לי , משביע אותי ומחמם אותי מבפנים ..אבל הרבה פעמים אני מתעצלת ואוכלת בעיקר תזונה קרה. כאמור זה די חדש כי אני טבעונית רק שלושה חודשים.
 
למעלה