חדשות, כתבות ומאמרים

nadaval56

New member
חודש אלול נגמר עוד רגע - זמן לפוסט קצר

חודש אלול נגמר עוד רגע ואני מרשה לעצמי למחזר פוסט שכתבתי לפני שנה ולהציג בפניכם. ומה הקשר לבריאות? תשובה בסוף...
 

טאוֹ

New member
מהו מטפל רוחני?

דורות נסו להגדיר את האדם השלם והמושלם, זה שמגיע ליעדיו הרוחניים ומגשים אותם. אך האם התפתחות רוחנית היא דבר אינדיבידואלי או קבוצתי? מופשט או גשמי? נעול בתוך עצמו או חי בתוך קהילה? מאמר הדש בשאלה אך נמנע מלספק דרך
 

טאוֹ

New member
כיצד נשפר את התארגנות הבוקר אצל הילדים

אין הורה שלא חווה את תחושת התסכול של התארגנות בוקר: הילד לא מתעורר, הילד קם ואינו מוצא את חפציו, הילד נזכר שעליו להגיש עבודה לבית הספר ועוד. דפוס קבוע של התנהלות בוקר תאפשר, הן לילד והן להוריו, בוקר רגוע ששכר בצידו: הילד לא צריך להתעורר חצי שעה לפני הזמן, הוא מספיק לאכול ארוחת בוקר מסודרת, הבית רגוע וללא צעקות, ההורה לא מאחר לעבודה... מאמר זה מדריך הורים ומטפלים כיצד לארגן את שעות הבוקר היקרות.
 

טאוֹ

New member
סלולרי בראש: אל תיתנו לילדים נייד

אם הורים מעוניינים להצמיד לילד שלהם אנטנה, לא חייבים לחקות אותם. רגע לפני שהילד הולך לבי"ס עם סלולרי – יש אופציה אחרת
 

טאוֹ

New member
מה פוגע בבריאות העיניים שלנו

בין מסכי הטלוויזיה, המחשב והטלפונים הניידים, בעיות ראייה הפכו לשכיחות יותר. קוצר ראייה הוא ההפרעה הבולטת ביותר בשנים האחרונות, אבל לא רק היא משפיעה על העין. בעיות ופתרונות שאפשר לקרוא עם ובלי משקפיים. מקוצר ראייה ועד לגלאוקומה
 

טאוֹ

New member
האם ניתוח הוא הפתרון לטיפול במחלת חניכיים?

ישנן גישות טיפוליות שונות למחלת החניכיים. אחת מהן היא ניתוח חד פעמי, אבל לא בטוח שהיא היעילה ביותר.
 

0 אור 0

New member
מה שבטוח

א. שניתוח חניכים זה לא חד פעמי ב. אני עוד לא מצאתי שיטה יעילה - הקפדה על הגיינה מקסימלית, כל שיטות הניקוי שאני מכירה, צמחים - רק מאיטים את הנזק, אמנם משמעותית, אבל לא מרפאים את המחלה.
 

ינוקא1

New member
יש בלוג מעניין שנתקלתי בו

והוא מתיחס לעניין הזה בהרחבה - יש לו כמה פרקים בנושאי השיניים. באופן כללי הכותב הוא נגד אכילת פחמימות ובעד אכילת מזון מן החי.
 

0 אור 0

New member
תודה

האמת היא שלפני שנתיים-שלוש, עשיתי ממש "מחקר" לקחתי המלצות מהפורום הזה, מפורום שמנים וצמחי מרפא וממקומות נוספים, וניסינו - עלי ועל מישהו בעל בעיית חניכיים רצינית. כל פעם שיטה אחרת למשך כמה חודשים כדי לראות מה היא עושה ואם יש איזו הטבה. בסופו של דבר, חוץ מהדרך ה"שמרנית" (ניקוי טוב, שיננית לעתים תכופות) שום דבר לא עשה שינוי מהותי - במיוחד, אגב, לא השיטה של המנעות מטמפרטורות גבוהות בשתיה ובמזון.
 

ינוקא1

New member
והאם ניסית את

השיטה הזאת גם - דיאטה עשירה בשומן (כולל מהחי) ודלה בפחמימות ?
 

0 אור 0

New member
אני בטח שלא

כי דיאטה עשירת בשר ושמן הורגת אותי על המקום אבל אני מכירה כמה שסובלים ממחלות חניכיים ואוכלי םבדיוק ככה, כולל מישהי שניסתה אטקינס לתקופה ארוכה לחניכיים זה לא ממש עזר לה
 

ינוקא1

New member
ההשערה שלי

לגבי חניכיים זה שנסיגת חניכיים קשורה לכלי דם. מה שמחזק את הוא הקשר שנמצא בין מחלות חניכיים למחלות לב. אני משער כי כאשר קיימת בעיה מסוימת בכלי הדם , החניכיים מתחילים לסגת - כי המדובר במרווח מאוד צר של "בשר" בינן לבין השן , וכאשר אין אספקת דם טובה קשה להחזיק אותו. (אגב , גם אני סובל מגיל קטן מנסיגת חניכיים - בשנים האחרונות זה השתפר , אבל עדיין השינניות מזועזעות ממני). אני זוכר גם שלאחר מאמץ רציני - ריצה ארוכה , למשל , הייתי מרגיש בעבר איזשהם כאבים בחניכיים - ואני לא היחיד שחש בזה. אני חושב שאפילו כאן בפורום שאלו על זה בעבר. זה גם נראה לי קשור לכך שלאחר מאמץ רציני אספקת הדם לחניכיים יורדת. ממילא הטיפול לדעתי צריך להיות כמו הטיפול במחלות לב וכלי דם באופן כללי - פעילות גופנית מתונה ומחזקת , תזונה טובה דלת פחמימות וסוכרים וכו' וכו'. כמו כן אני מניח שלא רק במחלות כלי דם זה יקרה , אלא גם במקרים של אנמיה וחוסר דם אני אצפה לראות נסיגת חניכיים. כל זה השערה שלי , מעניין אותי לראות אם מתישהו מישהו יעשה מחקר רציני על זה.
 

0 אור 0

New member
אני יכולה להוסיף לך עוד השערות

קודם כל אני בטוחה ב 100% שזה קשור לבריאות הכללית - חוזק המערכת החיסונית, רמות האנרגיה בגוף (אבל עוד לא מצאתי את המחקר שמודד את זה) יש גם קשר חזק מאד למערכת ההורמונלית - רואים את זה חזק מאד בהדרדרות השיניים בהריון (ולא הכל בגלל חוסר), אבל יש גם שינויים בתלות במחזור ובתקופות של חוסר איזון ואולי הגורם הכי חשוב זו פשוט רגישות גנטית מסויימת - אפשר לראות משפחות שלמות עם בעית חניכיים קשה. בדיוק כמו המקרים שאתה רואה אדם שאוכל לפי כל הכללים הכי משובחים להורדת כולסטרול, ובכל זאת הכולסטרול שלו גבוה (ושל אחיו ואחותו ואמא שלו ו ...), כך זה גם בנושא החניכיים - מישהו שהשיננית מתפעלת מרמת השמירה והאחזקה, ובכל זאת המחלה מתפתחת אצלו. לי יש השערה שבנוסף יש גם חידקים אלימים יותר - וזה נובע מכך שהמחלה עוברת במשפחה , שלא בצורה גנטית.
 

ינוקא1

New member
ובכל זאת ,

ההרגשה שלי היא שדלקת חניכיים זה עניין של אספקת דם לחניכיים , וכל שאר הגורמים שכתבת זה גורמים המשפיעים על זה - מחזור , למשל , זה מאוד בולט כי בגלל איבוד הדם ממילא מגיע פחות דם לחניכיים. גנטיקה - אנשים שחיים בחברות "פרימיטיביות" ורחוקים מהתרבות שלנו , בדרך כלל אין להם את בעיות החניכיים והשיניים כמו בחברה מערבית. כמו שרואים בספר שצוטט בבלוג ההוא שהבאתי קודם ונכתב על ידי רופא שיניים (סיכום כאן). או לפחות בשנות ה30 של המאה הקודמת לא היו להם . . .
 

0 אור 0

New member
אני מסכימה אתך לגבי זרימת הדם

זה כנראה הגורם היותר משמעותי, והדברים שהוספתי (חוץ מהגנטיקה) הם תוספת, אבל לגבי השיניים הבריאות, ובכלל הסתמכות על שבטים פרימיטיביים, רציתי להזכיר לך ולכולנו, שלשבטים הבריאים האלו עם השיניים היפות היה גם אורך חיים מאד נמוך. גם מחלות החניכיים, כמו מחלות רבות של המאה הזו, הן מחלות שמתפתחות יותר בגיל המבוגר. עד גיל 40 בערך, חוץ מאיזה 2-3 סתימות והעובדה שכל השיניים התנדנדו לי בכל הריון (ולא בגלל חוסר דם - זה משהו שקשור באיזשהו הורמון שמיועד לסייע להגכנת הגוף ללידה). חווית הילדות שלי היא שהייתי מגיעה לרופא שיניים פעם בשנה לביקורת. הוא היה מציץ ואומר לי הלואי שלכל האנשים יהיו שיניים כמו שלך ונותן לי כסף לבלות בעיר (הוא היה קרוב משפחה שלא לקח ממני כסשלי
) אם מישהו היה עושה עלי מחקר, אולי הוא היה מסיק שמאד בריא לאכול פיצה וצ'יפס וכל מיני שטוות שבגיל צעיר אתה טורף ולא ממשגורמים לך נזק מידי.
 
בריאות הפה- כמה דברים

1. למי שלא מכיר רופא שיניים ד"ר קלוד חייט מצורף מאמר שלו. http://www.h-tooth.net/artkele/ymlin.pdf שבסיכומו: - מספיק לצחצח אחת ליום, בבוקר - לפה גם חידקים טובים- משחת השיניים הורגת אותם ולכן לא טובה לנו.(ממליץ על חומר בשם ימלין. ניסיתי. טוב) 2. שמן זית: כל בוקר כ20 דקות להחזיק בפה, ורק אז לשטוף ולצחצח. עוזר למיקרים רבים, שומר על ניקיון הפה. 3. בקרניוסקרל, אנחנו משתמשים במפת השיניים הסינית( ייצוג אברי הגוף בשיניים). וכשמטפלים בשן, ניתן לחוש את הקשר לגוף. במקרים רבים, שן כואבת תצביע על איזור /איבר בגוף שזקוקים לטיפול! 4. מנשך הפה משפיע על היציבה ועל הבריאות הכללית. לאחר טיפולי שיניים, פלטות, כתרים וכד'- מומלץ ללכת לטיפול קרניוסקרלי על מנת לעזור לגוף להתארגן עם השינוי. ( עוזר מאד גם לבעיות במפרק הלסת)
 

0 אור 0

New member
עם כל הכבוד לזה שהוא רופא שיניים

את ההמלצה שלו מספר 1 - ניסו הרבה מאד אנשים בארץ ובעולם מחוסר ידע, התוצאות לא היו טובות. והשיפור שחל בבריאות השינויים והחניכיים כשהתחילו לצחצח בערב ובמשחות שמכילות פלואוריד פשוט מדהים (יש הרב המחקרים מן הסתם - רק שלא אצלי) המלצה מס' 2 היא אחד מהדברים שניסיתי בעצמי (עלי ועל עוד שני מתנסים) במסגרת הניסויים שסיפרתי עליהם בשרשור הזה. עזר בדיוק כמו כוסות רוח למת. יחד עם זה, אם זה עוזר אפילו לאדם אחד אז בכיף - סה"כ לא נורא לשקשק קצת שמן זית בפה בבוקר - אם כי אחרי כמה דקות הוא תופס טעם רע (מה שבאמת גורם לך הרגשה שזה אמור לעבוד).
 
למעלה