שאלה לנטורופתים על חוק התזונה

שאלה לנטורופתים על חוק התזונה

הבנתי שהחל מ-1 בינואר 2010 עבר בכנסת חוק התזונה האומר כי רק לאלו שסיימו לימודים אקדמיים במדעי התזונה והוכרו ע"י משרד הבריאות (סטאז') רשאים לעסוק בתזונה. לא הצלחתי למצוא את לשון החוק המדוייקת, אשמח אם מישהו יפנה אותי. נשאלת השאלה מהו מעמד הנטורופתים בהקשר זה. האם הם יכולים להמשיך לתת ייעוץ תזונתי, תפריטים וכו'? האם הם לא עוברים על החוק? מדוע קופ"ח מעסיקות נטורופתים? אל תענו לי "כי יש ביקוש לרפואה משלימה", את חוק זה לא מעניין.
 

0 אור 0

New member
לפי מה שהבנתי

החוק אמנם עבר, אבל לא תוקנו לו תקנות. כאשר יתוקנו תקנות, כולנו מקוים שינהגו כפי שהיה נהוג בשינוי הכללים לגבי כל מקצוע במדינה הזו, ויאפשרו לעוסקים הקיימים בתחום להמשיך בעיסוקם ואולי תידרש השלמה של תואר במשך תקופת מעבר ארוכה דיה. בכל מקרה, הגורמים שמובילים את הנושא, טוענים שמאחר שותת לא אישר תואר אקדמי בתחומי הרפואה המשלימה, אז אין דרך לקדם את התקנות. הנושא הזה לא פשוט, מכיוון שהוא כרוך בהחלטות פוליטיות בדרג ממשלתי, ואף אחד לא באמת יכול להבטיח לך כלום בנושא. לעדכון של הסטטוס המדויק , אתה יכול לפנות להנהלת בית הספר בו אתה לומד, כמי שלוקח את הכספך תמורת לימודים הם חייבים לספק לך תשובות ברורות, ואולי אפילו חוות דעת משפטית בנושא. נשמח אם תעדכן אותנו בתשובה שלהם.
 
בית הספר בו אני לומד ענה לי את אותה התשובה

ביום שהלכתי לשם לייעוץ לפני הרשמה. שאלתי, וגם הם לא ידעו לענות לי מה יהיה. כאשר התחלתי קורס בתזונה, שאלתי את המרצה, והיא ענתה שבאמת תהיה בעיה לכל העוסקים במקצוע כולל הותיקים. כעת אני מבין מדוע המל"ג לא מאשר תואר אקדמי לתוכנית הלימודים. אבל השאלה שלי היא לא מה יהיה. מה ששאלתי הוא מה קורה *כעת*. הרי אם הכל ממשיך כרגיל, מה שווה החוק?
 

0 אור 0

New member
החוק הזה לידתו באינטרסים

דיאטנים קליניים שמפחדים שהנטורפתים גוזלים להם את הפרנסה פיזיותרפיסטים שמפחדם מהמעסים וכן הלאה במדינה אידיאלית או אפילו סתם מתוקנת, הסדרת מקצוע אחד היתה מתחשבת בדעת האיגודים המקצועיים שלו ולא בדעת כאלו שרואים בו איום או לא מבינים בו כלום
 
למעלה