סטודנטים?

haniela17

New member
סטודנטים?

שלום לכולם! יש פה אולי סטודנטים לנטורופתיה או רפואה סינית? אשמח ממש לקבל תשובות גם במסרים גובר עליי הייאוש בהחלטה איפה להירשם ללימודים אשמח לכל פיסת מידע שתוכלו לתת לי תודה ויום מקסים, חניאלה.
 

0 אור 0

New member
למה להתייאש?

יש כמה וכמה מקומות טובים ואיכותיים ללמוד בהם, לאחר שדי הרבה מקומות קיקיוניים נפלו, במקרים רבים הבחירה היא בין מקום טוב אחד לאחר. קודם כל תחליטי אם את מעוניינת ללמוד רפואה סינית או נטורופתיה - יש דמיון בכך שזו גישה כוללת, אך כל הפילוסופיה ובסיס הלמידה שונה. אחרי שבדקת איזה מכללות מוכרות על ידי האיגוד ומומלצות על ידי בוגרים, תבדקי את תוכנית הלימודים והדגשים בה, תיפגשי עם מורים, תדברי םע סטודנטים, ויחד עם שיקולים גיאוגרפיים וכד' , מן הסתם תישארי עם אופציה אחת שהכי מתאימה לך, ואם עדיין יהיו שתי אופציות טובות וגם המחיר זהה והאנשים שנרשמו כולם נחמדים, אז תטילי מטבע.
 

haniela17

New member
ממש מייאש

הייתי בדי הרבה מכללות כולן באיזור המרכז ככה שמבחינה גיאוגרפית אין הבדל גדול ביניהן וכמעט נרשמתי שבוע שעבר אז שמעתי (קצת בעקיפין) ממדקר מוסמך ומנטורופתית שמאד חשוב היכן למדת בשביל העבודה אח"כ בקופות חולים וכו' אבל ממי אפשר לדעת מה נחשב בי"ס איכותי יותר ומה לא? יש כל כך הרבה בתי ספר ובכל מקום שהייתי כולם היו מקסימים אליי מבחינת מקצועות הלימוד הרי לומדים בכל מקום את אותם מקצועות אני אלמד נטורופתיה. אפשר לכתוב שמות של מכללות? מבחינת חוקי הפורום? ואגב ממש תודה על התשובות..
 

0 אור 0

New member
מה שאני מכירה

(בערבון מוגבל כי אני מהדרום) - מכללות גדולות ומובילות ואיכותיות: סמינר הקיבוצים, ברושים, מירב. כולן יהיו מוכרות לכל מקום שתרצי להכנס, מקווה שאני לא עושה עוול למכללה טובה אחרת.
 

haniela17

New member
הייתי בברושים ומירב

מקסימים. בסמינר הקיבוצים אני זוכרת שהייתה סיבה שלא הלכתי, רק שאני לא זוכרת מהי.. וחוץ מהנ"ל יש את רידמן כמובן, שדווקא לא הכי בא לי ללמוד שם, ואת מהות בחסות בר אילן. וזה עוד בגלל שוינגייט נשמע לי רחוק מדי...
 
ממליצה רק על ברושים

הכי מקצועי. הכי איכפתי, והכי לא מסחרה. ותאמיל לי למדתי במכללה אחת שפשטה את הרגל, החליפה בעלים פעמיים ואולי שלש, כך שיש לי עם מה להשוות.
 

haniela17

New member
מדיסין?

וחייבת לרגע משהו קצת סוטה מהנושא האם באמת יש תעסוקה במקצוע? או שבסופו של דבר כולם עובדים באיזה ספא עושים שיאצו או באיזו חנות טבע? יכול להיות שזה חלום טיפשי לפתוח קליניקה ולקבל מטופלים כל השבוע?
 

ינוקא1

New member
כמתחילה זה חלום מאוד טיפשי.

אם צברת לאט לאט נסיון ואספת מטופל למטופל - החלום הזה יתגשם. זה לא ביום יומיים.
 
תשובה

1. תבררי ככל האפשר על המורים המלמדים שם את הקורסים השונים בתחום. גם על ראשי המגמות. 2. החליטי מה חשוב לך יותר, האם יותר שעות מגע, רפואה מערבית, תזונה? 3. תוודאי שבמקום שאת נרשמת יש מספיק נרשמים לאותו מחזור, כך שהסיכוי שבאחד הקורסים העתידיים לא יהיו מספיק נרשמים, יהיה נמוך. 4. תבקשי להיכנס לשיעור שמעניין אותך.
 

lior190

New member
אני מצטרף למה שפלדה כתבה ובנוסף

חשוב, לפחות לי, שהמקום יהיה מוכר ע"י עמותה/ארגון בארץ שאחראי על התחום. את שואלת למה זה חשוב? כי לאחר שתסיימי את הלימודים תוכלי לדעת שהתעודה שלך מוכרת ע"י גוף כלשהו (אפילו רק בשביל ההכרה בתעודה) ואת תדעי שיש משקל לתעודה שלך מאשר מישהו שלמד באיזה מכללת שקר כלשהו של מס' מטפלים שהתאגדו והחליטו שהם מספיק "יודעים" בכדי להקים וללמד את התחום. בנוסף, כולנו מקווים שביום מהימים, התחומים השונים שנמצאים תחת "הרפואה המשלימה" יקבלו גושפנקה (וזה יקרה מתי שהוא ) וכאשר זה יקרה, מי שיקחו חלק בהחלטה מי הוא מטפל ומה עליו ללמוד ומה הכשרה שצריך היה לעבור. שותפים לכך יהיו ארגוני הגג של אותם תחומים. לכן, המלצתי החמה, לבדוק טוב טוב אצל מי את לומדת והאם התעודה בסוף הכשרתך תיהיה קבילה באותם אגודות. שיהיה המון בהצלחה.
 

0 אור 0

New member
אכן

אני למדתי במקום עלום שם שאיש לא שמע עליו - באותו זמן המורים הטובים ביותר החליטו שהם רוצים ללמד במקום שנותנים להם להרחיב ולהעמיק כמה שהם רוצים בלי להגביל אותם משיקולים מסחריים. למנהל המכללה שרצה לפתוח תחום רפואה משלימה זה התאים כי הוא רצה לעשות שם בתחום \(וגם זה שאשתו רצתה ללמוד והיתה אתנו בקורס בטח עזר). אז היה לנו קורסים מופלאים ועשירים ברמה הכי גבוהה שיש, אבל אם לא היתה לי גם תעודה מהאיגוד, אני חוששת שבמקומות מסויימים היו מסתכלים בעין עקומה על התעודה. מצד שני, אולי לא היתה בעיה כי כאמור המורים שחתומים על התעודה ידועים ומוכרים, ולפי הפירוט של שעות הלימוד אפשר לראות כמה לא חפיף זה היה .
 

lior190

New member
לך היה מזל

אבל כמה את מכירה שלמדו באותם "מכללות" השקיעו למדו ובסוף- התעודה שלהם לא קבילה. הצעתי, לבדוק טוב טוב לפני שמחליטים היכן ללמוד.
 

0 אור 0

New member
זה לא רק מזל

מודה שהבחירה של המכללה לא התבצעה באותה צורה שאני המלצתי פה וגם בשרשורים רבים קודמים לגבי הבחירה. אבל את השאלה הפשוטה האם המכללה מוכרת על ידי האיגוד בכל זאת שאלתי, וגם קיבלתי העתק מהאישור הזה בצמוד לתעודה. גם לא צריך לעשות מזה כזה סיפור - רוב המכללות הותיקות והידועות לא רק מוכרות , אלא גם מספקות מורים טובים וסביבת למידה איכותית ומעשירה , אם לא משיקולים אחרים אז בודאי כדי לשמור על השם שלהם. יש מעט מקומות שידועים כבעייתיים ומחפפים, וכל מי שיעשה בירור הכי קצר מול כל אחד מותיקי הפורום יקבל את השמות משלהם (מטעמי לשון הרע אני לא אפרסם פה אבל מי שרוצה מוזמן במסר) לא סתם אני ממליצה להגיע לשיעור במכללה ולדבר עם הסטודנטים - הסניף הבאר שבעי של מכללה ידועה ממש בתת רמה - אבל כלמי שידבר עם מי שלומד שם יעלה על זה בדקה (גם אני לא למדתי שם אלא שמעתי מבוגרים שלהם ומאלו שבורחים למכללות אחרות)
 

lior190

New member
מסכים

אבל ישנם תחומים שפחות ידועים מרפואה סינית והומאופתיה כגון שיאצו וארומתרפיה שלא כל ביה"ס שמלמד את התחומים הנ"ל באמת מוכר ע"י אותם איגודים מקצועים. לכן אני מדגיש - לבדוק לבדוק ולבדוק
 
למעלה