שאלה לי...

just smile23

New member
שאלה לי...

שלום לכולם אני סטודנטית לנטורופתיה מסיימת כעת שנה ב' כבר מספר שנים חוקרת וקוראת ספרים ומאמרים על ההיגיינה הטבעית, הטבעונות ועוד קרובת משפחה שלי מלמדת אותי המון היא בעצמה תלמידה של יצחק בן אורי ולמדה גם בחו"ל על ההיגיינה הטבעית. לאחרונה התחלתי להתעניין בצום הרפואי, ברשותי שני ספרים של יצחק בן אורי אך הכתוב שם על צומות אינו רחב מאוד קניתי ספר מיוחד על צומות מחכה שיגיע אליי בדואר הפכתי את האינטרנט בחיפושים אחרי מקום או בן אדם בארץ שיש לו אישור להצים אני גם מעוניינת לנסות לצום בעצמי וגם מתעניינת בללמוד להצים. האם מישהו מכיר מקום בו אפשר לצום בארץ?? או בנוסף מישהו יודע איפה לומדים להצים? בתודה מראש יום טוב לכולם!!!!
 

0 אור 0

New member
מומחה הפורום לנושא ההגיינה הטבעית

הוא HAL767 - תפני אליו במסר או דרך הלינק לאתר שלו, הוא ודאי יוכל לענות לך.
 
לעניות דעתי, אין בארץ

מרכז בו מקיימים צום עם מים בלבד. תוכלי למצוא את זה בארופה. בזמנו למדתי אצל דני קרת והוא ניסה להקים משהו, וזה נתקל בבירוקרטיה רפואית. צום מחייב פיקוח רפואי. אני בזמנו צמתי 3 ימים לבד, אבל לא יותר מזה כי חייבים לקחת פסק זמן מהחיים. זה הכי נכון. חוויה מדהימה שזכורה לי לטובה. לי יש ספר על צומות: הצום עשוי להציל את חייך, של שלטון, ובעקבות הספר הזה החלטתי לצום.
 

yigalby

New member
עוד מעט

כולם יצומו ברחבי הארץ ,את מוזמנת להצטרף. המלצה טובה היא לפספס ארוחה אחת בשבוע..ז"א מהצהריים למשל לוותר על אוכל. לחילופין שחלק מהארוחות יהיו מבוססות על פרי אחד בלבד - כמו ענבים ,פאפאיה, אננס ,תפוח,מלון ,אבטיח לדעתי צומות מיצים יותר טובים ,שלא נדבר על דיאטת ענבים.
 

ינוקא1

New member
אני גם קראתי על זה

וזה סיקרן אותי , אז קניתי את הספר (אולי אותו אחד כמו שלך) ועשיתי צומות כאלו - פעם חמישה ימים ופעם שלושה ימים. אני חייב לומר שלא הרגשתי איזשהו שיפור מפליג בבריאות שלי. לא רק זה , החזרה לאכילה אחרי הצום היא הרבה יותר מסוכנת מהצום עצמו ונדרשת זהירות רבה. פעם אחת חזרתי לאכול בצורה לא נכונה - והייתי פשוט מושבת יומיים. אני היום חושב שזו שיטה שלא הייתי ממליץ עליה. זה לפעמים מרגיש כיף לנסות דברים "קיצוניים" , אבל המפתח לבריאות הוא בדברים הפשוטים : לעשות פעילות גופנית בצורה נכונה , לאכול בפרופורציה , לעשות דברים שגורמים לנו סיפוק וכיף. אצל הסינים המושג "הרמוניה" מאוד חשוב. חשוב לאכול בצורה הרמונית , לנשום בצורה הרמונית , לישון בצורה הרמונית , לעבוד בצורה הרמונית. דברים קיצוניים אינם ריפוי אלא בדרך כלל קלקול. כל פעולה קיצונית מכניסה את הגוף לסטרס ולדעתי איננה טובה. אולי רק אם מישהו חולה ואין לו תיאבון הייתי ממליץ לו לא לאכול ורק לשתות מיים.
 

ilan91

New member
התלהבותך מהנושא מוכרת לי היטב...

בעבר (בחופשת השחרור מצה"ל) צמתי 40 יום על מים בלבד... כמה שנים לאחר מכן צמתי 30 יום וגם 20 יום. כל זאת לאחר שלמדתי על הנושא מכמה מספריו באנגלית ובעברית של ד"ר שלטון ומקורס אצל תלמידו... אני בספק אם הצומות היו הדבר הנכון לעשות... צמתי בבית כי באופן א י ש י לא הייתי זקוק להשגחה צמודה. ד"ר שלטון בעצמו אמר ש: The time to fast is when it is needed" זאת היתה גם דעתו של ד"ר רזון אשר ח ק ר את נושא התזונה במשך 50 שנה (ולחקור זה לא רק לקרוא ספרים...) בעלי החיים בטבע צמים כאשר הם חולים \ פצועים \ בתקופת הייחום \ כאשר אין אוכל וכדו'... צר לי לאכזב אותך, אך האמת היא שהצום אינו חשוב יותר מהתזונה ומשאר האלמנטים של הבריאות. עת לצום ועת לאכול ועת לנוח ועת להתעמל ועת ועת ועת... למעשה, כל זמן שאינך אוכלת את בעצם בצום... (אמנם לא בצום הגייני) לדעתי, צום ללא נסיון קודם בתזונה טבעית יביא בהכרח לחזרה לזלילה... כמה ימים לאחר הצום הארוך שעשיתי, מרוב קלילות, עודף מרץ ואנרגיה עצבית, עליתי מהר מדי במדרגות ונקעתי את הקרסול (וכעת מדי שנתיים-שלוש, כאשר אני מגיע למשקל מסויים, הנקע חוזר לי לאיזה שבוע...) כך שלאחר 40 ימי צום נאלצתי שוב לשכב במיטה... ע"כ לדעתי, מן הראוי להתנסות זמן רב בתזונה נכונה ובאורח חיים הגייני ולצום רק כאשר הגוף מאותת וכאשר יש לו צורך בכך, ואז - אין להסס או לדחות את הצום או לשבור את הצום מוקדם או מאוחר מדי... אינני בטוח שזה המצב אצלך...
 

hal767

New member
תשובה לי

צום רפואי הוא עיניין רציני וחייב שיעשה בהכוונת מומחה לצומות. למייטב ידיעתי, ע"פ החוק רק רופא קונבנציונאלי רשאי להשגיח על אדם שצם. יחד עם זאת היו בעבר אנשי מקצוע מתחום הבריאות הטבעית ההייג'יניסטית שהיו מומחים בצומות והשגיחו על צמים. היחידי שהיה גם רופא קונבנציונאלי בתחום הזה היה ד"ר רזון ז"ל, אצלו למדתי ואיתו עבדתי שנים רבות. כיום ישנו אדם מסויים שעוסק בזאת, אך מתוך הכרותי אותו ואת אישיותו, אינני יכול להמליץ עליו. באשר לרצונך לצום - לדעתי צום רפואי שנעשה נכון יכול לשפר משמעותית את הבריאות. הוא בהחלט יכול להיות דרך ריפוי יעילה במקרים רבים. זה לא אומר שלכל אחד מותר לצום. יש לשקול כל מקרה לגופו, הן בהבט הפיזי והן בהבט הנפשי, באשר להתאמה לטיפול הזה. מי שמותר לו לצום ורוצה בזאת חייב לעבור הכנה לכך. הכנה זאת נמשכת ימים ואפילו שבועות לפי המקרה. צום מעבר לשניים או שלושה ימים מחייב השגחה צמודה של איש מקצוע בתחום. צום הינו הפסקת אכילה, אבל יש להקפיד על שתיית מים טהורים (מי עדן למשל) לאורך כל היום. צום חייב שיעשה במנוחה מוחלטת ובמצב של רגיעה נפשית. זה אומר התנתקות חלקית מהחיים הרגילים, כמו מעבודה למשל. מאד חשוב לדעת להפסיק נכון את הצום. מי שעושה זאת לא כראוי וללא השגחה מקצועית עלול להינזק. חשוב לי להדגיש בנקודה זאת שאם אינך טבעונית או קרוב לזאת ע"פ עקרונות ההיגיינה הטבעית, ואינך מעוניינת להמשיך בדרך זו לאחר הצום, אין טעם בביצוע צום כזה, בוודאי כשמדובר בצום ממושך. הספרים בנושא הם טובים, אך ספר אינו יועץ, הוא בסה"כ חומר הסברה ומעשיר ידע והבנה בתחום. לכן אני ממליץ לקרא ולהבין, אבל לא לבצע דבר ע"פ הכתוב בספר.
 

just smile23

New member
תודה רבה על תגובתך וגם לכולם

אז ככה: התזונה שלי כיום מאוד קרובה לטבעונות המוחלטת, אני אוכלת 80 אחוז אוכל חי- פירות ירקות ואגוזים, בצירופים נכונים למעשה ההבדל היחיד הוא שאני כן אוכלת עמילנים (תפו"א, אורז מלא כוסמת וכו) רק מלאים כמובן ובכמות קטנה, שוב, צירופים נכונים. אוכלת ככה בערך חודש וחצי, גם לזה הגעתי בהדרגה, כל פעם התקדמתי שלב. התחום איננו חדש לי לחלוטין קראתי הרבה עליו ולמדתי רבות מקרובת המשפחה שלי- טבעונית אדוקה... התעניינתי בצום לא רק ממקום אישי אלא גם כי אני מעוניינת לדעת לטפל בשיטה זו ואולי בכלל בשיטת ההיגיינה הטבעית ואני סקרנית היכן ניתן ללמוד המחשבות שלי על צום אינן כדי לפתור בעיה רפואית אלא סקרנות וגם כי בעתיד בתור מטפלת לא רוצה להמליץ על משהו בלי שניסיתי... אולי אם יש לך תשובות היכן ניתן ללמוד עוד על ההיגיינה הטבעית בכללי זה גם מאוד יעזור לי תודה רבה!!
 

hal767

New member
לא ידוע לי על מקום רציני ללימוד השיטה

כמו שכתבתי בתשובה קודמת, ישנו בארץ מישהו שלצערי אינני יכול להמליץ עליו מסיבות שונות. יצחק בן אורי היה מלמד בעבר. לצערי, הוא אינו עושה זאת כיום. תלמידתו, ענת ארגמן, מעבירה סדנאות מידי פעם. אני לא חושב שאלה יכשירו אותך להיות מטפלת. כנראה שיהיה עלייך לנסוע לארה"ב ללמוד במוסדות של ד"ר שלטון.
 
צום קל

הי. היה לי הכבוד ללמוד אצל יצחק בן אורי, היה מרתק. כמה שאני יודע, יש בעייה עם זה מבחינת אתיקה או משהו, ובאמת אין ממש מישהו שהרים את הכפפה. אני כן יודע שגם הוא עשה זאת אז יחד עם חבר שלו שהיה רופא. ככה שהמטופל היה בהשגחה רפואית 24 שעות ביממה, לעיתים גם מעל חודש!!! ראיתי תוצאות של זה בפסוריאזיס, ובמחלות דרכי עיכול שונות, היה מדהים! יכול להיות שבאנגלייה או גרמניה תוכלי למצוא תשובות על לימוד מתאים. בכל מקרה בהצלחה! אני אמנם עוסק ברפואת צמחים אבל נושא הצומות הוא אחד התחומים המעניינים והחזקים יותר לדעתי! אסף קורן
 
למעלה