חדשות, כתבות ומאמרים

תודה על הכתבה

קצת ארוך (ומייגע) אבל האיש באמת מדהים. גם לי יש את הספר שלו "האם יש סיכוי לאהבה?", והוא בין הספרים הראשונים שהיו נר לרגלי.
 

ינוקא1

New member
מסכים.

אני גם חושב שהכתבה לא עשויה באופן הכי "קריא" , אבל לקחתי משם כמה פנינים.
 

mic26

New member
לא הכתיבה המייגעת שברה אותי

אלא הנדודים בין גוש עציון לקריית ארבע האם יש סיכוי לאהבה? ובכן...
 

טאוֹ

New member
מעניין מאד

הכתיבה אכן מייגעת מעט, בעיקר בשל סגנון עם יומרות מליציות ומספר שגיאות כתיב ותחביר. הגהה ועריכה לשונית היו עושות לכתבה פלאים, לדעתי. על כל פנים, אישיותו מעוררת ההשראה של דוד בן יוסף עוברת למרות כל המכשולים.
 

טאוֹ

New member
30 שעות על הרגליים

בדיון שהתקיים בוועדת הבריאות של הכנסת, הוצגו נתונים מדאיגים על מצב המתמחים: מרביתם עובדים יותר מ-30 שעות בתורנות ובלילות מקבלים לבד חולים חדשים במחלקות עמוסות. ח"כ יחימוביץ': "החולים משלמים את המחיר". ח"כ טיבי הגיש הצעת חוק להגבלת שעות העבודה. המתמחים קורסים מהעומס
 

טאוֹ

New member
מחקר על סיכון לידה בבית

מנתונים שנאספו מיותר מחצי מיליון לידות בצפון אמריקה ואירופה נמצא כי לידות בית מגבירות את סיכון התמותה של הילוד פי שלושה בהשוואה ללידות בבית חולים - ממצאים הפוכים ממחקר דומה שנערך בהולנד. מומחה ישראלי: בלידה כל דקה קובעת וכשאין טיפול רפואי מיידי נגרם נזק בלתי הפיך, לא הייתי ממליץ לאף יולדת לקחת את הסיכון שממיט אסון. קישור לכתבה
 

יעל ND

New member
תשמעי,

אני אישית לגמרי מסכימה איתך, אבל, כמו בכל דבר: יש ויש. הכרתי פעם מישהי, שאת כל ילדיה (אז היו לה חמישה, אבל זה היה לפני כ-20 שנה בערך) ילדה אצלה בבית ן - ברוך ה'. היא היתה בדעה, שיש ללדת בצורה טבעית, ועצם שהייה בבית חולים - דבר לא טבעי. אז יש כלצ מיני אנשים ויש כלמיני דעות.
 

טאוֹ

New member
תשמעי

אני לגמרי מסכים איתך
גם אני חושב שיש ויש, כמו בכל דבר. באופן כללי, הכתבות והמאמרים שאני מביא לכאן אינם מייצגים בהכרח את דעותיי האישיות, אלא נועדו להביא מידע, עניין ואולי גם לעורר דיון. ספציפית לגבי הדוגמה שהבאת, באופן אישי אני לא נוטה לבסס דעה מוצקה על סמך מקרה אחד או שניים, בין אם מדובר בלידה ביתית מוצלחת ובין אם מדובר בקשיש נמרץ שהגיע לגיל מופלג למרות שהוא שותה אלכוהול, מעשן חפיסה ביום ולא עושה שום פעילות גופנית... מחקר שמבסס מסקנות על חצי מיליון לידות נשמע קצת יותר מהימן - וגם במקרה זה, אני לא בטוח שזו דעה נחרצת.
 

ינוקא1

New member
יש למחקר הזה

אינטרסים כלכליים רבי משקל. בתי החולים לא מעונינים שתהיינה לידות בית כי במדינה כמו ישראל ובמדינות נוספות , בתי החולים מקבלים "כסף טוב" על כל לידה שמתבצעת אצלם. כפי שציינת המחקרים הקודמים גם הגיעו לתוצאות הפוכות וגם שם המדובר במחקר שהביא בחשבון כחצי מליון לידות.
 

mic26

New member
בכל מקום נתון אחר

בכתבה המעניינת הזאת, שעוסקת בהפרדה בין האם לתינוק מיד לאחר הלידה, כתוב: "תמותת היילודים אינה גבוהה יותר אחרי לידות בית. מנתוני 1,749 לידות בית שסיכם ד"ר אבנר שיפטן, נמצא כי בין 2003 ל-2007 לא היתה בהן תמותה אמהית כלל, ויילוד אחד נפטר מתסמונת המוות בעריסה לאחר 30 שעות". לכתבה המלאה: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1178601.html
 

טאוֹ

New member
מחיר הצפייה במונדיאל: 5,000 קלוריות למשחק

פיצוחים, בירה, גלידות ועוגיות הם רק חלק קטן מהמזונות שנכנסים לפה של הצופים במשחקי המונדיאל, ויותר ממכפילים את הצריכה הקלורית היומית המומלצת לגבר. הדיאטנית הקלינית אולגה רז מסבירהמדוע זה קורה, ומה צריך לעשות כדי לא לסיים את המונדיאל עם מראה עגלגל.
 
למעלה