נהיה קצת בלאגן
אני אנסה לעשות סדר... כשמדברים על טיפול הוליסטי, בעצם אומרים שיש התייחסות למכלול השלם של האדם, כלומר, רואים את האדם שמגיע, על גופו ונפשו, כמי שהגיע עם פטרת. הרופא הממיין הוא רופא מערבי (בד"כ רופא משפחה), שלא עבר הכשרה מלאה ברפואה משלימה, והוא צריך לבחור מה לאן לשלוח אותך. במקרה שלך- הוא בחר בדיקור. את הבחירה שלו הוא הודיע לך, ובתיק שלך הוא רשם גם מה צריך לעשות בדיוק, כך שאתה מגיע למדקר, נשכב על המיטה, נדקר, והולך לדרכך. המדקר לא יכול להחליט מה לעשות לך. הוא לא יכול לתשאל אותך. הוא לא יכול להמליץ לך על שום דבר אחר, כמו צמחים למשל- משום ששם הוא על תקן של מדקר, ולא על תקן של מטפל ברפואה סינית, או הרבולוג, או שום דבר אחר. במידה והיית מגיע למטפל באופן פרטי, הוא היה מתשאל אותך, בוחן את כל מה שרלוונטי- ולעומק, ומציע לך טיפול מקיף, שכולל דיקור (אם להשוות למקרה שלך בקופ"ח) צמחי מרפא, ותזונה סינית, שכוללת התייחסות לא רק לפטרת שלך, אלא לכל מי שאתה, ולחלקים שהובילו להתפתחות של הפטריה אצלך. לכן כל מקצוע ברפואה המשלימה יכול להיות הוליסטי (כמו בדוגמה השניה), או סימפטומטי (כמו שעשוי להיות בקופ"ח). זה קצת מבלבל, כי סה"כ מדובר במטפל, שיכול להיות אותו המטפל אפילו, והטיפול יכול להיות כל כך שונה במסגרת שבה אתה בוחר לקבל את הטיפול. השוני נובע מהגישה שהגוף אמור לרפא את עצמו, אבל כל מיני סיבות, רגשיות, או שקשורות לאורח חיים, משפיעות עלינו, ולכן על התפקוד של הגוף שלנו, ומכאן שגם על בריאותו. מחלה היא בד"כ צבר של סימפטומים שמובילים אותנו לבדוק מה יושב מתחת, מה מקור הבעיה. כשאתה מטפל בפטריה- אתה יכול למרוח משחה, ועל פניו היא תעבור, אבל אם לא תשנה את הגורם לה, הוא ימשיך לפעול, ואם לא יצא כסימטום מסויים (פטרת בציפורן, שמטופלת במשחה שחוסמת את היכולת להתבטא שם), הוא יצא ממקום אחר, חמור ועמוק יותר... אני מקווה שעכשיו קצת יותר ברור לך מה אנחנו מנסים להגיד...