אירוח בפורום: חני לדרמן

טאוֹ

New member
../images/Emo41.gif אירוח בפורום: חני לדרמן

בתאריך 20 בנובמבר (יום שלישי הקרוב), בין השעות 20:00 – 17:00, תתארח כאן חני לדרמן ותענה על שאלות בנושא בעיות פריון, לנשים ולגברים. בשלושת הימים שלאחר מכן היא תהיה זמינה בשעות הערב (אחרי 20:00) לתשובות נוספות. חני לדרמן היא בעלת תואר שני בביולוגיה .M.Sc, למדה רפואה סינית ב-1990 עם השתלמות בפריון, ומזה 11 שנים מטפלת בבעיות פריון של נשים וגברים באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא ופרחי באך. מנהלת עם ד"ר שמעון סיטרמן את מרכז "בראשית" לטיפול בפריון הגבר והאשה. אתם מוזמנים לשאול כאן שאלות בנושא הפריון: שחלות פוליציסטיות, איכות זרע ירודה, טיפולי פריון וקליטת הריון וכל נושא רלוונטי אחר, אם מתחום הרפואה הסינית ואם מתחומים חופפים נוספים. מאחל לכולנו אירוח נעים, מלמד ומעניין.
 
איכות זרע ירודה?

איך בדיוק מטפלים בזה בדיקור סיני/צמחי מרפא/פרחי באך? זה נשמע לי משהו משהו מערבי לגמרי... ולא, אני ממש לא סובל מהבעיה הזאת, סתם תוהה.
 
איכות זרע ירודה

איכות זרע נמדדת בשלושה פרמטרים: ריכוז, תנועתיות ומורפולגיה (צורה). על פי הרפואה הסינית יכולים לבוא לקליניקה שני פציינטים עם אותה אבחנה על פי רפואה המערבית, וכאשר נעשה אבחנה על פי הרפואה הסינית מקור הבעיה יהיה שונה, לדוגמא: גבר מסוים בעל צורות לקויות במבנה הזרע יאובחן ע"י הרפואה הסינית כסובל מעודף חום ולחות, דבר הפוגע ב"פס היצור" באשכים והאחר יאובחן כסובל מעודף קור וזרימת דם איטית, לכן יש לעשות קודם אבחנה מדויקת לשורש הבעיה ולאחר מכן לקבוע אסטרטגיה טיפולית. בדר"כ ע"י מתן פורמולה של צמחיים סינים ודיקור בהתאם לאבחנה. פירחי באך עובדים על הרובד הריגשי, במידה ובזמן טיפולי פוריות עולים רגשות של תיסכול, חוסר ביטחון, כעס וכו' אפשר לטפל בחוסר איזון זה ע"י התאמת תמצית של פירחי באך ולהקל על הפציינט בתקופה שנחשבת לקשה מימלא.
 
שאלה

יש לי ילד בן שנתיים ושלוש חודשים ועכשיו אני מנסה כבר תקופה להכנס להריון ולא מצליחה .יש משהו שאפשר לעשות?
 
מנסה להרות

אם ברצונך לנסות להיעזר ברפואה הסינית, עלייך להשתדל להגיע למטפל בעל ניסיון בתחום. אם יש ברשותך בדיקות שערכת לאחרונה או אבחנה שנעשתה ע"י רופא גניקולוג רצוי להציגם בפני המטפל. תעשה לך אבחנה על פי הרפואה הסינית ואז בעצה אחת עם המטפל תחליטו על אסטרטגיה ותוכנית טיפולית. בשאלתך חסרים פרטים ולכן אין ביכולתי להרחיב יותר.
 
../images/Emo4.gif

שלום חני, הגעתי דרך הפרסום בדף הפורומים ואני לא בטוחה שזה ממש קשור לרפואה סינית, האמת שאינ גם לא יודעת אם זה בכלל קשוק לפריון אבל אני שואלת בכל זאת, בתקווה שתוכלי לעזור... סטאר היה כלב שליווה אותי קרוב ל14 שנים, בעצם רוב החיים שלי. הוא היה כבר זקן אבל בכל זאת מאז שהוא נפטר לפני כמה חודשים, אני ממש בדיכאון. אף חד לא מבין אותי, יש הרבה גם שצוחקים עליי וחושבים שאינ מפגרת שאני מתאבלת על כלב... גם חבר שלי חושב שאני ממש מגזימה, הוא אומר שאפילו על סבתא שלו הוא לא התאבל כמו שאינ מתאבלת על סטאר. יכול להיות שזו הסיבה שמאז אין לי מחזור? יותר משלושה חודישם אין לי מחזור, ולא אני לא בהריון, כבר בדקתי פעמיים. רופא הנשים שלי דווקא לא צחק עלי אבל גם אמר שאני אצא מהדכאון ושאין לי שום בעיה מיוחדת, הוא מאר לי לנסות דברים שמרגיעים אותי כמו יוגה, מוזיקה או טיולים בטבע... שאלה דברים שאני אוהבת בדרך כלל אבל כרגע ממש אין לי חשק לעשות אותם, בטח לא מאז שסטאר נפטר, וממילא קר מדי בחוץ לטייל בטבע, והכי גרוע זה שקר לי בלב. חברה שלי אמרה לי שרפואה סינית מטפלת גם בבעיות מחזור וגם בעצב, אבל : 1. לא ברור לי איך, אשמח אם תסבירי. 2. האם הדיקור במחטים כואב? אין לי כוח לכאבים, ואני מפחדת ממחטים ומזריקות. 3. איך מוצאים מטפל או מטפלת שלא יצחקו עליי? נמאס לי כבר לשמוע שאני מפגרת שאני מתאבלת על כלב, הם לא מבינים שסטאר היה ונשאר יקר ואהוב לא פחות מבן משפחה שנפטר. 4. תוך כמה זמן טיפולים כאלה משפיעים? 5. אין לי יותר מדי כסף, ושמעתי שזה טיפולים מאד יקרים. יש כמה סוגים שונים של טיפולים, שחלק מהם יותר זולים? מצטערת על האורך של ההודעה, ותודה רבה מראש
 
מחזור שאינו מגיע

קוראת יקרה, על פי הרפואה הסינית ידוע שיש קשר הדוק בין הלב לבין הרחם (ישנו מסלול אנרגטי המחבר בין השניים). יתכן שהטראומה החזקה שחווית פגעה והשפיעה על הזרימה של אנרגיה ודם במסלול חשוב זה. הייתי מציעה לך טיפול בשני מישורים: 1. טיפול בתמצית של פירחי באך שתסייע לך להתגבר על העצב והטראומה. 2.דיקור על המסלולים המתאימים להזרמת דם לכיוון הרחם, והחזרתו לתפקוד תקין. ניתן לעשות דיקור במחטים מאוד דקות ועדינות. מטפלים מנוסים בד"כ אמורים לגלות רגישות רבה לפציינט הנמצא במצוקה, הרפואה הסינית מתייחסת בכבוד להשפעת הרגש והנפש על תפקוד מערכות הגוף השונות.
 
תודה לך

זו אולי הפעם הראשונה שעונים לי ברצינות ולא מתייחסים אליי כמו אל מפגרת על שאני מתאבלת על כלב... מה לגבי שאלת הכסף? וגם השאלה על מספר הטיפולים, שכמובן קשורה בשאלה הראשונה (יותר טיפולים = יותר כסף). או שאם לוקחים מספר גדול של טיפולים, מקבלים הנחה? סליחה על כל השאלות הכספיות האלה, אבל אני לא ממש בעלת אמצעים וזה שיקול נכבד האם להתחיל בזה בכלל. האם לדעתך כדאי לקחת טיפולים ככל שאוכל מבחינה כלכלית, או שאם אני לא יכולה לעמוד במספר הטיפולים המינימלי, עדיף שאני בכלל לא אתחיל? וכמה טיפולים את מעריכה שאני צריכה כדי להסדיר את המחזור ולצאת מהחושך הזה?
 
מחזור שאינו מגיע

אני הייתי מנסה לעשות בשלב הראשון כשישה טיפולים בקצב של פעם בשבועיים בכדי לראות אם יש התקדמות. בנוגע לנושא הכספי יש היום אפשרות לקבל טיפול בקופות החולים השונות בתעריפים נמוכים, כמובן שיש לקוות שיזדמן לך מפגש עם מטפל מומחה בתחום. בהצלחה, ותרגישי טוב.
 

childoftime

New member
צעד אחרון לפני אימוץ!!!

שאלה בשם קרובת משפחה שאין לה אינטרנט: בת 34 מנסה להיכנס להריון ללא הצלחה, היתה כבר אצל כל הרופאים ואמרו לה שהכל נראה תקין. חשבה לנסות טיפולי הפרייה, אבל היא שמעה שהתרופות שנותנים (קקלומין, אם אני לא טועה) והזריקות ובכלל כל הטיפולים לגרימת ביוץ והפרייה האלה, מגבירים מאד את הסיכון לקבל סרטן (סרטן הרחם או סרטן השד). היא כבר מיואשת ונמאס לה להפסיק לעשן ולהיות בדיאטה (כבר יותר מחצי שנה היא לא מעשנת ועושה דיאטה כי אמרו לה שזה ישפר את הסיכוי להיכנס להריון). לבעלה יש ילד מנישואים קודמים, אז היא יודעת שהבעיה היא בטוח אצלה וכבר נמאס לה, וחושבת גם שאולי זה שהיא עשתה הפלה (לפני כמה שנים) גמר לה את הסיכויים להיכנס להריון. בתור דבר אחרון לפני שהם מאמצים המליצו לה לפנות לטיפול אלטרנטיבי, גם אני אמרתי לה מה כבר יש לך להפסיד. אבל היא פוחדת לבזבז כסף, וזמן, ובעיקר כוחות נפש... אמרתי לה שאני אשאל כאן בפורום ואראה לה את התשובה. האם יש דרך לעזור לה? אבל באמת? לא רק "ננסה, מה יש להפסיד" אלא סיכוי ממש ממש ממש טוב שהיא באמת תיכנס להריון? תודה בשמה ובשמי.
 
צעד אחרון לפני אימוץ

לפי הצגת השאלה נראה שאולי אין בידייך את כל האינפורמציה או שהאישה לא עשתה את כל הנדרש לפני החלטה דרמטית כל כך -אימוץ. אני מקווה שקרובתך ביקרה אצל גניקולוג מומחה המנוסה בפיריון ומיצתה את כל האפשרויות, אם אכן כן הוא הדבר והיא נחושה בדעתה לא לקבל שום טיפול ניתן בהחלט להיעזר ברפואה הסינית במיוחד אם היא הוגדרה רפואית כבעיית פיריון בלתי מוסברת. אין לי אפשרות לדעת מעל דפי האינטרנט מה הסיכוי שהיא תיכנס להיריון בעזרת הטיפול, מכיוון שחסרה אינפורמציה באשר למצבה.
 

childoftime

New member
היא לא רצה לאמץ מחר בבוקר ילד...

אבל היא בהחלט שוקלת את זה כאפשרות פשוט בגלל שהיא כבר מיואשת מזה שהיא לא מצליחה להיכנס להריון, ומפחדת מאד לחטוף סרטן בגלל טיפולי הפרייה (במשפחה שלה היו כבר כמה וכמה מקרי מוות מסוגים שונים של סרטן, ולכן היא בפניקה מזה). הרופאים אכן אמרו לה שהם לא ממש מוצאים את ההסבר למה היא לא נכנסת להריון, כי לכאורה הכל תקין, אבל בפועל אין תינוק באופק!!! איזה עוד אינפורמציה חסרה לך? אני אנסה לשאול אותה ולכתוב כאן, או אולי לגרור אותה לכאן מחר שתכתוב בעצמה. ותודה על התשובות!
 
רגע לפני אימוץ

נראה לי שעדיף שתיהיה תקשורת ישירה בנינו על מנת שאוכל לספק תשובות רלונטיות. בהצלחה.
 

מאיר72

New member
רק הערה אחת קטנה

זה שלבעלה יש ילד מנישואים קודמים זה לא אומר שעכשיו לא יכולה להיות בעיה אצלו. ואת זה מבררים בצורה פשוטה של בדיקת זרע. בהצלחה.
 
למאיר72

כיום בכל ברור ראשוני עושים לגבר בדיקת זרע ונראה שהם מוגדרים כ UNEXPLAIN INFERTILITY לילה טוב
 

liorasar

New member
לא פוחדת מאימוץ אבל פוחדת לבזבז זמן וכסף?

"פוחדת לבזבז כסף, וזמן, ובעיקר כוחות נפש" - זה לא מתאים לדעתי להלך רוח היכולת לאמץ. עד כמה שזה נשמע מוזר, הייתי מציע שהיא (אם אין לה) תיקח בעל חיים הבייתה, אולי חיה שאין לה פיתרון כמו חתול עיוור או בדומה -משהו שצריך לטפל בו או הכול או כלום - כדי לפרק איזשהו מחסום שמבצבץ מהמשפט שלמעלה - או שאולי זה היה סתם עניין של ניסוח חריף מדי ואז קבלי התנצלותי
 

childoftime

New member
לקחת הביתה חתול עיוור??? נסחפת!

אני לא יודעת אם אתה מודע או מבין את המלכוד שבו היא נמצאת, את כל הפחדים ואת כל התהליכים המתישים שהיא עברה ועוברת, ואם זה לא היה ברור מהניסוח הלקוני שלי (מה לעשות, יש גבול למה שאני יכולה להגיד עליה או במקומה, אז אולי זה לא עובר) אז זה גם יישאר ככה. בכל מקרה היא כן מוכנה להוציא כסף, זמן וכוחות נפש על הדרך להביא ילד לעולם - היא רק לא רוצה לבזבז אותם על משהו (=טיפולים אלטרנטיבים) שמבחינתה הוא סימן שאלה אחד גדול. ועל זה היתה השאלה שלי! חני, לצערי היא לא זמינה כרגע להגיע למחשב, אני אנסה לשכנע לפנות ישירות למרפאה שלכם, בתקווה שהיא תסכים לפחות לשמוע ייעוץ התחלתי או משהו כזה.
 
למעלה