פרות יבשים

diday

Member
פרות יבשים

מתנצל מראש שהשאלה לא כל כך קשורה לפורום. מקווה שאחד ממומחי התזונה יוכל לעזור. ברשותי כמויות גדולות של פרות, בעיקר תפוחים, אגסים, שזיפים. חשבתי על שימור על ידי יבוש - מכונת יבוש ביתית פשוטה ניתנת להשגה. שאלותי: למה צריך להתייחס, כדי לשמור על האיכות עד כמה שאפשר? האם להעביר את התפוחים והאגסים טיפול לפני הייבוש (למשל עם מיץ לימון, תמיסת מלח וכד') כדי למנוע התחמצנות במגע עם האוויר? כיצד לשמור את הפרות היבשים? שקיות בד, צנצנת אטומה, או אולי שיטה אחרת? תודה
 

hal767

New member
מצטער על העיקוב בתשובה, אבל

לייתר בטחון פניתי גם לאיש מקצועי ומנוסה בתחום, כדי להיות בטוח שאינני מטעה. אפשר לייבש במכונת ייבוש, תוך שמירה על איכות המזון ועל ערכו התזונתי. מומלץ לייבש בטמפרטורה נמוכה ככל האפשר. המקסימום המותר הוא 60 מעלות, אבל מומלץ לא לעבור את ה-40 מעלות, ולשמור בכך על הערך התזונתי של המזון. ייבוש בטמפרטורה נמוכה יותר נימשך זמן רב יותר, אבל המזון בריא יותר. לפני ההכנסה לתנור אין צורך לעשות דבר, מלבד ניקוי הפרי. את הפירות המיובשים חובה לשמור במקרר אם רצונך לשמרם לטווח ארוך. כלי סגור כלשהו יהיה מקום איכסון מתאים. לא מומלץ להקפיא בגלל פגיעה בערך התזונתי כתוצאה מההקפאה. אשמח לקבל דיווחים אם תממש את התוכנית.
 

diday

Member
תודה על התשובה.

כבר הספקתי לייבש לא מעט שזיפים. חלקם בטמפרטורה של כ40 מעלות חלקם 60-70 מעלות. אשתדל להקפיד על הטמפרטורות הנמוכות. התוצאה אגב מעולה. מעולם לא קניתי פרות יבשים כל כך טעמים וטריים (אוקסימורון). עם תפוחים עוד לא התחלתי - בשבוע הבא. האגסים עדיין אינם בשלים.
 

diday

Member
שאלה נוספת - לחם פרות

אשמח לשמוע מהי דעתך על לחם פרות? - בצק מחיטה או שיפון, מעורב עם פרות יבשים. עם או בלי אגוזים (ברשותי בעיקר אגוזי מלך ומעט אגוזי לוז) -
 

hal767

New member
לא מתאים

צירופי המזון אינם טובים וזה יגרום לתסיסה במערכת העיכול. ברור גם שלא ישאר דבר מערכם התזונתי של הפירות לאחר החימום בטמפרטורה גבוהה. אגוזים אסור לחמם, בעיקר בגלל השומן האכותי שבהם, שיהפוך למזיק עקב החימום. אם כבר להוסיף משהו ללחם, אז עדיף ירקות, כמו בטטה, קישוא, גזר, שום, בצל וכד'.
 

diday

Member
הפחמימות יישארו

חששתי שאכן זו תהיה תשובתך. אני מכין לחם כזה כשאני יוצא לתערוכות שנמשכות מספר ימים. היצע האוכל באירועים כאלה (בעיקר בצהרים) הוא מסוג הדברים שאני משתדל להימנע מהם. בעקבות כמויות הפרות היבשים שיש לי כיום חשבתי להרחיב את השימוש ליום יום... על פי דבריך על אגוזים, צריך (באופן כללי) להימנע מאגוזי לוז. עד כמה שאני יודע, אחרי שמפצחים את האגוזים ומפרידים אותם מהקליפה, אגוזי לוז עוברים קלייה ראשונית בטמפרטורות של 140-180 מעלות.
 

hal767

New member
יבש את הפירות ואכול אותם כפי שהם

אגב, האם הם מגידול אורגני? אגוזי לוז, למיטב ידיעתי לא עוברים קלייה, אלא פיצוח במכונה בלבד. אבדוק זאת ואשיב כשאסיים את הברור.
 

diday

Member
הכל מגידול עצמי

וככאלה ללא ריסוס או כל טיפול אחר. למרות זאת ללא תולעים (העצים ותיקים וחזקים) - בערך שזיף אחד עם תולעים על כל 2 ק"ג.
 

hal767

New member
מעולה. גם הפחת נמוך אצלך. הלוואי אצלנו כך.

אבל גם מזג האוויר אצלך יותר נוח מבחינת מזיקים.
 

0 אור 0

New member
תודה על התשובה

רציתי לענות לו ממה שאני זוכרת בתור ילדה (היינו מייבשים בשמש עם רשת חרקים מעל), אבל חששתי שאולי היה איזה שלב בתהליך שלא הייתי מודעת לו בתור ילדה.
 
למעלה