קרוהן

חוק הרינג,

בנטורופתית, להשכלה כללית, נקרא- משבר החלמה. כש"חוזרות" מחלות ישנות, הן בעצם בדרכן אל מחוץ לגוף, ובד"כ מהסוף להתחלה. המשבר- משום שמגיע כמחלה (קצרה ועניינית, בד"כ), והחלמה- כי הרעלים יוצאים מהגוף, והאדם מרגיש טוב יותר מכפי שחש לפניו... אלה היו 60 שניות על מושגים ברפואה משלימה.
 
אני מסכימה שכשיש עיקרון אוניברסאלי

הוא ניתן לצפיה בכל שיטות הטיפול. יכול להיות שבשמות שונים.... בהומאופתית זה נקרא חוק הרינג ע"ש ההומאופת ש"עלה" על העיקרון הזה. (אין קשר לדג...) ורק להדגיש שכשמחלות חוזרות עפ"י העיקרון הזה הן באות לביקור קצר וחולפות כלא היו. אף פעם לא בעוצמה או באורך של המחלה המקורית. וה"יותר בריא", מאיה, התכוון כמובן לעובדה שתמיד יש לאן לשאוף עוד. עירית
 

freearth10

New member
וזה כל מה שרצית להעיר

כי היה לי קשה עם המילה הזו ריפוי מלא. דרך אגב אני לא לגמרי בטוחה שחוק הרינג חייב להתקיים כדי להרפא. אני כן חושבת שחייבים לגעת בכאב, אבל ממקום כזה שזה לא גורם לנו לעוד התכווצות. וזה נכון לדעתי ברמה של העיסויים בדיוק כמו ברמה של הנגיעה הרגשית. עוצמתה הרכות - מי יכול לעמוד בפניה?
מאיה
 

נעמי66

New member
לא ברור לי מה הסיבה...

שכל הזמן חוזרים כאן על המילים "מחלה נעלמת, ובאה אחרת במקומה", כשאליהן צמוד המשפט: "זה בהחלט לא נקרא ריפוי". כמובן שזה לא נקרא ריפוי, וממש לא זכור לי אם מישהו דיבר כאן על מחלה שנעלמה, ואחרת באה במקומה. לא אני, בכל אופן. אני סיפרתי על מחלות שנעלמו בצורה מוחלטת, כבר 10 שנים, בלי שמחלה אחרת באה במקומן. לכן אני מרשה לעצמי להגדיר את המקרה הפרטי שלי כריפוי מלא, חושבת שהמושג הזה קיים במציאות, ומאחלת אותו לכל מי שזקוק לו.
 

hal767

New member
לנעמי- יתכן שזה הניסיון שלהן

לך יש ניסיון טוב יותר בתחום הבריאות, אולי כי הדרך שבחרת טובה יותר. הכותבים בפורום לא ממציאים תשובות. כל אחד כותב מניסיונו.
 

0 אור 0

New member
אתה מנסה להרים להנחתה?

אולי טאו יחזור וישלים לי את אגדת הזן המתאימה, אבל העקרון אומר שכל עוד אתה חי אתה לא נמצא באיזון מושלם, יש שינוי שיכול להיות שינוי חיובי או שלילי, אבל כל הזמן אנחנו משתנים, אני חושבת שכאשר מישהו מביא מנסיונו גם אזהרות, זה לאו דוקא מעיד על שיטה פחות טובה. לעתים קרובות זה מעיד על נסיון יותר מקיף וארוך שנים, גם אני מביאה כמו נעמי דוגמאות מעצמי על מחלות שנעלמו להן לשנים רבות (קצת יותר מ 10), אבל למדתי גם ענווה עם הגיל. פעם חשבתי שאני יודעת את כל התשובות לחניכיים ושיניים , היו לי שיניים בריאות וחזקות , והכל היה בסדר ויכולתי להביא את עצמי ואת שיטותי לדוגמא ולמופת, עד שהגעתי לגיל ארבעים ו.. והכל התהפך, אז זה טוב אולי להיות בטוח בעצמך - יש שיטה שלמה שמתבססת על חשיבה חיובית ודמיון מודרך, אבל טיפה פחות זלזול באחרים וטיפה יותר הקשב לדברים חכמים שנאמרים, יכולה לסייע לכולם
 

hal767

New member
לא, טניס אף פעם לא היה המקצוע החזק שלי

"אבל העקרון אומר שכל עוד אתה חי אתה לא נמצא באיזון מושלם". טוב, אז אולי כולנו ניתאבד ואז נהיה מאוזנים. אני מצטער שאני אופטימי חסר תקנה ומכיר דרך טובה ויעילה לרפא אנשים ממחלותיהם. זה אומנם שובר את התאוריות של כמה מכן, אבל כזה אני. ניסיון חיובי בשטח של כ-30 שנה ימנע מכל הפילוסופיות שהוצגו כאן לערער את בטחוני בדרכי. ניסיונך המר בגיל 40 עם בעיות השיניים והחניכיים מראה, אולי, שחשיבתך וידיעותייך ואולי הבצוע של דרך בריאותית לא היו נכונים. ואם כך הוא, לבטחונך העצמי בתחום זה לא היה כיסוי. אבל זאת הבעיה האישית שלך. אין זה אומר שאצל כולם זה כך.
 

0 אור 0

New member
גם לא כדורעף כנראה

ומה לעשות שהכרתי גם טבעונים אדוקים שחלו, למרבה הצער, בכל מיני מחלות שונות ומשונות - בין אם אלו מחלות מטרידות שניתן להתגבר עליהן ובין אם גרוע יותר. בטחון בדרך ואופטימיות זה דבר חשוב, עצימת עיניים למול החיים, ופסילת דרכים אחרות שיכולות לעזור, לדעתי הן שגיאה גסה, אבל כפי שאמרת - כזה אתה, כאשר תהיה פתוח ללמידה והקשבה, יגיע גם המורה המתאים
 

טאוֹ

New member
אני מאד אוהב כדורעף ../images/Emo99.gif

שיחקתי במשך שש שנים באופן חצי מקצועי, ועד היום זה ענף הספורט שאני הכי נהנה לצפות בו. אני לא חושב שאפשר לשחק טוב אם לא נהנים מהמשחק, וכנראה שאי אפשר בכלל ללמוד אם לא רוצים... אבל זה נכון לא רק לגבי כדורעף, אלא גם לגבי ענווה, למשל, ולגבי כמעט כל דבר אחר. וסיפור הזן ש(אולי) התכוונת אליו
תלמיד אחד ניגש למורה המדיטציה שלו ואמר, "המדיטציה שלי נוראה! אני מרגיש שדעתי מוסחת, או שרגלי כואבות, או שאני מרגיש שאני נרדם כל הזמן. זה פשוט נורא!" "זה יעבור", השיב המורה בשלווה. שבוע לאחר מכן, התלמיד שב אל מורו. "המדיטציה שלי נפלאה! אני מרגיש כל כך מודע, כל כך רגוע, כל כך חי! זה פשוט נפלא!" "זה יעבור", השיב המורה בשלווה.
 

hal767

New member
אבל כדור סל, כן

סימכי עלי, אני ריאליסט. אני גם פתוח ללמידה והקשבה, אבל לא כשמטפל מספר לי שהוא לא מאמין בריפוי ושהוא מאמין שכל עוד אדם חי הוא לא מאוזן. מזה אני צריך להסיק שעלי למות כדי להיות מאוזן ושעלי להחליף מקצוע ולהפסיק לרפא חולים. כריאליסט ובעל ניסיון בתחום הריפוי, לא אסכים לעבור בשתיקה על דברים כאלה הניכתבים בפורום שמטרתו לעזור לאנשים לשפר את בריאותם ואת איכות חייהם, ובעיקר כשאני יודע שזה ניתן. ויעידו על כך הכותבים המכובדים בפורום הזה, להם יש ניסיון חיובי בלרפא אנשים. בכל השירשור הזה לא פסלתי שיטת ריפוי כלשהי, להיפך, חזרתי ובקשתי ממאיה לספר איך היא מרפאה קרוהן, אבל תשובותיה היו פילוסופיות שלא קשורות לעיניין, ולנקודה עצמה היא לא היגיעה. טבעונים אדוקים לא בהכרח מבצעים טבעונות נכונה. ובל נישכח שמרבית האנשים הפונים לטבעונות עושים זאת עקב מחלות קשות.
 

0 אור 0

New member
לא הבנת את הנקודה

השיטה "של מאיה", כמו שיטות אחרות ברפואה ההוליסטית , הולכות עם השלם עד הסוף - הריפוי אינו מתייחס לקרוהן, אלא לאדם שבמקרה יש לו כרגע כל מיני דברים שאולי אחד מהם הוא הקרוהן, למרבה הפלא (או שלא), השיטות האלו עובדות ומרפאות הרבה אנשים, ולפעמים לא מצליחות בריפוי המלא - אבל נותנות לאדם איכות חיים אחרת ושלמות שמסייעות לו להתמודד למרות המחלה, כך גם הטבעונות,(ובל נישכח שמרבית האנשים הפונים לטבעונות עושים זאת עקב מחלות קשות) ולגבי הטבעונות הנכונה: שווה דיון נפרד לחלוטין, איני רוצה להרחיב עוד במסגרת הדיון הזה. אבל איך אדם יודע שהוא עושה טבעונות נכונה? אם בא לך להמשיך את הדיון על הנושא, אשמח לעשות זאת בשרשור נפרד.
 

hal767

New member
ניראה לי שיש קצר בתיקשורת והתחמקות מהנושא

וגם אין התייחסות לדברים שאני כותב, אולי כי הדברים אינם נוחים, כמו לאימרה שהיא לא מאמינה בריפוי או שאין ריפוי כי ממילא אחר כך תבוא מחלה אחרת, אדם אינו יכול להיות מאוזן בעודו בחיים ועוד יתר הדברים אותם ביקרתי והם כתובים בשירשור הזה. אין לי בעייה, אתן יכולות להתחמק מזה, אבל מי שקרא, הבין. נכתבו על ידה מילים שאסור שיכתבו, ועל זאת כעסתי. מעבר לזאת אין לי עיניין לנהל ויכוח עם גישות טיפול אחרות, מה עוד שלא הבעתי כל דעה שלילית על עבודתה של מאיה. מאיה עוסקת בצד הרוחני של האדם, וזה טוב וחשוב. גם הטבעונות עוסקת בזאת בדרכה המיוחדת. אין התעלמות מנפש ורגשות, ואין הפרדה של הנושא. אבל אנחנו מורכבים גם מהחומר, ויש לטפל גם בו. טיפול ברוח בלבד הוא טיפול לקוי. מקור המצוקות והמחלות אינו רק מהכיוון הרוחני. כמו כן, קיימת השפעה של החומר על הרוח, וזה אומר שתחזוקה פיזית גרועה של הגוף מורידה את האדם גם בתחום הרוחני/ריגשי/פסיכולוגי שלו. הנכון לדעתי, עבודה במקביל בשני הכיוונים. ובאשר לצד הרוחני, ישנן עוד שיטות בנוסף לשיטה שמאיה נייצגת וגם הן מביאות תוצאות חיוביות.
 

נעמי66

New member
ההגיון הפשוט אומר שכל מי שמגיע לטיפול...

ומשלם בעדו, מוכן ורוצה לקבל את הטיפול, הרי אנשים רוצים (בדרך-כלל) להיות בריאים. הרי מדובר במי שנגרר לטיפול נגד רצונו, או בילדים שהובאו על-ידי הוריהם. אם המטופל עדיין לא מוכן לקבל את הטיפול (הרי יש שיחה מקדימה בטלפון, ואפשר להתחרט) אפשר להניח שהוא לא היה מגיע. אז הוא בחר את הטיפול בו "עושים לו" משהו, ויש לשער שהוא מוכן לקבל את הטיפול. זה הרבה יותר קל לביצוע מאשר לשנות תזונה. כשעושים לו הוא, במובן מסויים, פאסיבי, וכשהוא צריך להבין כללי תזונה חדשים וליישם אותם - הוא אקטיבי. הוא לקח על עצמו אחריות לעשות משהו, וזה כבר קשה יותר. בוודאי שדיברתי על ריפוי מלא. כן, יש דבר כזה, מניסיון אישי. אמנם לא קרוהן, המחלה עליה דיברנו, אלא כאבי-ראש חזקים, דלקת-פרקים, דלקות-גרון, צרידות עד איבוד-קול, הצטננויות תכופות ועוד - ריפוי מלא שנמשך כבר כ-10 שנים. מה זה בכלל קשור למוות? דיברתי על ריפוי מלא, כאשר לאדם יש עוד שנים רבות עד המוות, שנים שעדיף לעבור אותן כשאנחנו בריאים. ריפוי מלא זה כאשר המחלה נעלמת, ואף אחד מהסימפטומים שלה לא מורגש יותר. לגבי עצמי, האינדיקטור הוא שהשנים עוברות, המחלה איננה, ואף אחת אחרת לא באה במקומה. זה לא נס, זה קורה כאשר לא מקבלים את הריפוי שהושג כמובן-מאליו, אלא ממשיכים עם אורח-החיים הבריא, שבזכותו הושג הריפוי. לקרוהן (בשלבים הראשונים) יש ריפוי מלא, וכך גם לרוב המחלות (פרט למחלות ממאירות, שזה כבר סיפור אחר). אשמח לספר לך איך עושים את זה.
 

נעמי66

New member
נשמטה מילה בשורה השניה...

צריך להיות, כמובן: הרי לא מדובר במי שנגרר לטיפול בניגוד לרצונו, ולא הרי מדובר...
 

freearth10

New member
מממ... מעניין למה ה"לא" נשמט ../images/Emo13.gif

והנה את כבר יודעת את התשובה, לפחות אנרגטית...
.
מאיה
 

נעמי66

New member
ה"לא" נשמטה סתם ככה, כמו שקורה לפעמים

לא מפריע לי שאת מייחסת להשמטה סיבה אנרגטית, אבל לדעתי זה ממש לא, והמסקנה שלי היא שצריך לקרוא שוב לפני שלוחצים על "שלח".
 

freearth10

New member
התת מודע שלנו -

חזק מכל הגיון ולא פעם מגיע מטופל שברמת המודע רוצה להפטר מהבעיה, אבל יש לו עוד הרבה סיבות טובות לשמר אותה, סיבות להן אפילו הוא לא מודע. כש"עושים לו" משהו כל מה שעושים - זה לפתוח את המרכז האנרגטי. הוא צריך לקבל את החוויות שיגיעו בעקבות הפתיחה הזאת ולא פעם הגופנפש מתנגד להן ואז מגיעות הריאקציות. אם תרצי, הרבה יותר קל לשנות תזונה מאשר להסכים להפרד מדפוסים שכבר לא מתאימים לנו, אבל אנחנו מרגישים בהם כל כך בטוחים. ואני שואלת בכל הרצינות, למה אדם מת? האם לא בגלל חולי הגופנפש? ואם גם הגופנפש של הטבעונים חולה - את לא יכולה לדבר על ריפוי מלא. מה ההבדל בין מחלה למחלה ממאירה? האם את לא מכירה אנשים שנרפו מסרטן בעקבות שינוי תזונה? אני אדם בריא בדרך כלל. יש לי את השיטות שלי להקשיב לגופי ולהרפות כל חולי. כרגע, אני עדיין לא בטוחה שאני רוצה לעבור לאוכל טבעוני, טוב לי עם הצמחונות ועם מעט השינויים התזונתיים שעשיתי מאז.
מאיה
 
בהחלט יש מה לעשות.

אני לא אבטיח לך פה ריפוי מלא, אבל שיפור במצב זה משהו שבהחלט אפשר לשאוף אליו. אני מאמין שמה שחשוב זה שאתה תתחבר לשיטה שבה אתה הולך להיות מטופל. מכיוון שמדובר במערכת העיכול (ומכיוון שהמזון משפיע עלינו)- לא הייתי מוותר על יעוץ תזונתי. אתה יכול לשלב אותו עם שיטות אחרות- נטורופתים משלבים בד"כ תזונה עם עיסוי, שמנים, פרחי באך וכו' ויש שיטות טיפול אחרות, כמו דיקור והומאופתיה. בכל דרך שתבחר- אל תוותר על תזונה מתאימה. כמו שהמליצו לך- פשוט לקרוא ולשמוע על שיטות הטיפול הקיימות, וכך לבחור את הנכונה לך ביותר. ומהתרשמות ראשונית- זה יהיה לך אולי קשה, אבל שוקולד לא יופיע ברשימת המזונות המומלצים
 
למעלה