קרוהן

0 אור 0

New member
הדיון הזה הוא על ריפוי של מחלת קרוהן

ולא על ריפוי טבעוני, הפורם הזה עוסק ברפואה משלימה שחלק מרכזי בה הוא הקשר גופנפש, אני ורבים אחרים לומדים רבות מגישתה ההוליסטית של מאיה ומדעותיה, על כך אודה לך אם לא תנסה להשתיק ולחסום גישות אחרות שיכולות לעזור גם לשואל המקורי וגם לקוראים האחרים בפורום, כפי שאנו מודים לך על שאתה מציג את האפשרות של ריפוי בדרך הטבעונית האורגנית, כך אנו מודים למאיה ולאחרים שמציגים כאן דעות ואפשרויות אחרות
 

hal767

New member
נכון, להלן ציטוטים של מאיה:

נעמי, את כל הזמן מדברת על ריפוי מלא. האם את באמת מאמינה שאפשר להגיע לריפוי מלא? הרי בסופו של דבר כולנו מתים, גם הטבעונים! ומהו בעצם ריפוי לדעתך? האם זה קורה כאשר המחלה עוברת? ומה עם מופיעה מחלה/תופעה אחרת? מה האינדיקטור שלך שהמחלה נרפאה? ובאה במקומה מחלה אחרת - בשבילי זה לא ריפוי ולכן אני לא מאמינה שיש בכלל דבר כזה - ריפוי מלא. אם אנשים מתים בגלל חולי הגוף. אם גם טבעונים מתים בגלל חולי הגוף - סימן שהטבעונות לא יכולה לרפא כל דבר ובני אדם לרוב מתים כשהגוף כבר לא מתפקד כראוי = חולה, לכן אני לא חושבת שיש דבר כזה ריפוי מלא אלו ההצהרות של מאיה. אני מצטער אבל היא עושה שחור בנשמה. היא מצהירה שהיא לא מאמינה בריפוי, במקום אחר טוענת שישנם עוד שיטות ריפוי מלבד הטבעונות, היא תוקפת את דברי נעמי, היודעת בוודאות שאנשים התרפאו לחלוטין מהמחלה בדרך הטבעונית, ואני יכול גם כן להעיד על זה. במקום אחר היא כותבת-מחלת קרוהן היא מחלה ככל המחלות. אני לא מטפלת במחלה אלא באדם החולה בה ולכן לא הגבתי בהתחלה כי לדעתי כל טיפול אליו האדם מתחבר - הוא הטיפול המתאים לו ביותר. ואני מציע לה לשתף אותנו בדרכה לרפא, וכל מה שהיא עושה היא לירות לכל הכיוונים נגד כל מי שמוכיח שיש לו דרך, ופתרון מצידה, אין. אני לא משתיק אותה, כדבריך, אני דווקא מציע לה לספר לנו איך היא מרפאה קרוהן. מלבד פלספנות ותקיפת הגישה הטבעונית היא אינה מציעה דבר. הצעתי לה לספר על מקרה שהיה בו ריפאה אדם מקרוהן, ובנתיים שקט מצידה.
 

טאוֹ

New member
מאיה לא תקפה את נעמי

מאיה שואלת שאלות, וחבל שהן עושות לך שחור בנשמה. היא מציגה זווית מבט אחרת, איתה אתה יכול להסכים או לא. האמירה "אין חובה להגיב אם אין מה לתרום" נכונה תמיד ולגבי כל אחד; בקונטקסט בה כתבת זאת, הדבר בהחלט מתפרש כהשתקה, ואין הדבר מתיישב עם ההזמנה לדיון פתוח. הבה נכבד את כלל הכותבים בפורום, גם כאלה שאינם חולקים איתנו דיעה משותפת בנושא כזה או אחר.
 

hal767

New member
מאיה אינה שואלת שאלות. היא קובעת עובדות

ראה ציטוטים מדבריה שהבאתי בתשובה קודמת. והנה ציטוטים מדברי: אם רפאת אדם ממחלה כזאת, אשמח לשמוע על כך. אני אשמח לשמוע מכל אחד על כל דרך מעשית שמרפאה את הגוף מהמחלה. אם את יודעת לרפא גוף מהמחלה הזאת, אני אשמח לשמוע על דרכך, ובבקשה לתאר מקרים שהיו לך, בהם ריפאת חולה מקרוהן. תודה מראש. האם דברי הם סתימת פה? להפך, אני מזמין אותה לספר לנו על דרכה לרפא את המחלה. וכן, עושה לי שחור בנשמה כשמטפלת המשתתפת בפורום כותבת: נעמי, את כל הזמן מדברת על ריפוי מלא. האם את באמת מאמינה שאפשר להגיע לריפוי מלא? הרי בסופו של דבר כולנו מתים, גם הטבעונים! ומהו בעצם ריפוי לדעתך? האם זה קורה כאשר המחלה עוברת? ומה עם מופיעה מחלה/תופעה אחרת? מה האינדיקטור שלך שהמחלה נרפאה? ובאה במקומה מחלה אחרת - בשבילי זה לא ריפוי ולכן אני לא מאמינה שיש בכלל דבר כזה - ריפוי מלא. ואני יודע בוודאות שדבריה אינם נכונים. יש ניסיון רב בריפוי המחלה הזאת וכן הרבה מחלות אחרות, מה שנותן תחושה אופטימית ותקווה לחולים. אז למה לכתוב דברים כאלה בפורום כזה?
 

freearth10

New member
הדיון הוא דיון פילוסופי

ואמרה את זה כבר מקוםבלב. יש תהום גדולה בינינו במונחים של מהו תפקידו של מטפל, מהו ריפוי ואיך ניתן להגיע אליו. אני לא תוקפת את נעמי, בניגוד אליך לא אומרת שדבריה הם קשקשת. לא קובעת עבורה מתי היא תשלח הודעה ומה תכתוב בה, מקסימום אני יכולה להחליט לא לקרוא את הודעותיה. ויותר מזה אני מאמינה שעבורה - זו הדרך הכי נכונה, אבל שלא כמוך אני מאמינה שזו לא הדרך היחידה. עד היום לא הגיע אלי אף חולה קרוהן. מאחר שאני מטפלת לא במחלה אלא באדם שיש לו גם את המחלה, לגבי זה ממש לא משנה אם הוא נותן לה שם כזה או שם אחר.לכשיגיע מטופל שכזה אטפל בו בדיוק כמו בכל מטופל אחר. אתן לו לספר את הסיפור שלו, אבקש ממנו להעלות 4 נושאים שהוא היה רוצה לשנות בחייו, אם הנושא טעון מידי, היינו מפרקים אותו לנושא כזה שהוא יכול כרגע להכיל. בודקים בעזרת תגובת השריר לאן נגיע באותו הטיפול, מטפלים במקום בו הידיים רפו, בודקים אם הן התחזקו ממשיכים הלאה למקום פגוע אחר, שולחת אותו הביתה עם מטלה שהידיים בחרו לעשות וכך שלב אחר שלב מרפים מתחים שליליים שמונעים מאיתנו את ההתקדמות בחיים, גורמים לנו לבחור מתוך חוסר ברירה, כרגע במחלה. כשהאני הוא אני בטוח יותר, בריא יותר, מודע יותר לעצמו ולסביבתו הוא ידע לעשות את השינוי הרצוי בחייו. כמו שנעמי אמרה, זה הוא שצריך לעשות, אני רק יכולה ללוות, לעזור לו למצוא את החסימות שלו ואת הדרך בה הוא יוכל לשחרר אותן וזה כמו שאור כתבה יכול להיות תהליך מאוד ארוך, שאת תחילתו הוא אולי התחיל אצלי, הלכנו יחד כברת דרך ומשם, כשהוא מחוזק יותר הוא ממשיך עם רגליים הרבה יותר יציבות ועם תרמיל הרבה יותר קליל את הטיול שלו בחיים. אני רק קצת התפלספתי ואם זה עשה לך שחור בנשמה, זו לא אני שעשיתי זאת, זה אתה שבחרת כך לצבוע אותה ולהאשים אותי. הרבה יותר קל להאשים את האחר במקום להכנס עמוק עמוק פנימה ולראות מה שם דורש תיקון.
מאיה
 

hal767

New member
הדיון אינו פילוסופי

הדיון עוסק בלרפא אנשים חולים. אני מנסה לתת לאנשים זווית הסתכלות מסויימת לכיוון בריאותם ומחלותיהם ע"פ השיטה בה אני דוגל. לא טענתי שזאת השיטה היעילה היחידה, אבל ממך לא שמעתי עד עכשיו על שום דרך מעשית לעזור לשואל. עכשיו היצגת לראשונה את הגישה שלך ואת דרכך לעזור לאנשים. חבל שלא עשית את זה קודם. לכתוב בפורום שאינך מאמינה בריפוי ולתת לקוראים להבין שאחרי המחלה הזאת תבוא אחרת, זה עושה שחור בנשמה למי שמאמין לך. ואני לא מאמין לאימרות כאלה, כי יש לי ניסיון וידע אחרים, הפוך מזה. כך שלי זה לא עשה שחור בנשמה. אבל גולש בפורום שיקרא התבטאויות כאלה, לא יחזור יותר לפורום הזה, ובצדק, ואם יאמין להן חס וחלילה, הרי לעולם לא יתרפא. למילה יש לפעמים הרבה כוח. על זה נאמר "חכמים, היזהרו בדבריכם". אני מקווה שלא טעיתי בציטוט.
 

freearth10

New member
מזל שאני לא מתהדרת בתואר: חכמה ../images/Emo13.gif

הצגתי לראשונה את הגישה שלי? אני בטוחה שיש אנשים שכבר נמאס להם לשמוע על קנסיולוגיה ובצדק, זו רק שיטה אחת מני רבות. אתה כאן כדי לרפא אנשים חולים. אני כאן, כדי לתת להם להבין שהמחלה זה לא משהו שצריך להלחם בו, אלא משהו שצריך להודות עליו, כי זו האפשרות האמיתית לצמיחה, זה צורך אמיתי בעשיה. האמת היא שחשבתי שגם אתה מאמין שבמחלה אין צורך להלחם, כי לא פעם קראתי אותך כותב שזו דרך הגוף להתנקות. במשך השנים מהרבה מאוד גולשים קבלתי פידבקים חיובים, תודה על שהארתי מקומות חשוכים ואולי בעיקר בגללם, אני עוד כאן, כי אם אני יכולה לעזור ולו לאדם אחד בשינוי הכי קטן שיש, עשיתי את היום שלי. וכן, ברור לי שהגישה שלי לחיים, לא תואמת את גישתם של הרבה מאוד מטפלים. אני יכולה לחיות עם זה בשלום. האם גם אתה?
מאיה
 

hal767

New member
אני בעד כל דבר שעושה טוב

זה נכון שחלק מה"מחלות" הן למעשה אמצעי של הגוף להתנקות מרעלים, אבל ישנן כאלה שהן נזק, ובהמשך, נזק בלתי הפיך. לדוגמא: נזלת, שפעת, פצעונים בעור והזעה מוגברת הינם דרכו של הגוף לסלק פסולת החוצה. בכך הגוף מנסה להימנע מלהינזק מהרעלים שהצטברו בו. צרבת, גזים, כאב בטן ושילשול הינם סימפטומים לבעיה במערכת העיכול, שיכולה לנבוע, בין השאר, מתזונה גרועה או ממצב נפשי קשה המשתק את מערכת העיכול, או משניהם בייחד. הבעיה, אם נימשכת זמן רב, עלולה להפוך לנזק כמו מחלת קרוהן, עליה דיסקסנו קודם לכן, ודלקת קרוהן ממושכת שאינה מטופלת כראוי [טיפול שורש] תהפוך לנזק בלתי הפיך במעיים, הדורש לעיתים התערבות כרורגית לא נעימה. באשר להצגת הגישה הטיפולית, אין ברירה יש לחזור עליה כל פעם מחדש לטובת גולשים ושואלים חדשים שלא קראו את דבריך בעבר. ולסיום, לשאלתך האחרונה, כן אני חי בשלום עם מה שאני ועם מה שאני עושה, ואני מקבל עידוד רב מתוצאות חיוביות של עבודתי. כפי שאת יודעת, אני די במיעוט, וגם רבים שחושבים שדעותי נכונות אינם מוכנים ללכת בדרך אותה אני מייצג. כך שצריך הרבה אופי, רצון ואמונה בדרך כדי להמשיך. את כל אלה יש לי.
 

freearth10

New member
השאלה לא היתה

האם אתה מאמין במה שאתה עושה, אלא האם אתה יכול לחיות בשלום בפורום גם עם כאלה שלא הולכים בדרכך ומוצאים את הדרך שלהם לריפוי ממקום שונה. המחלוקת שבינינו היא לא על המה, אלא על איזה עדיפות אנחנו נותנים לכל אחד ממרכיבי המה הזה. מה ההבדל בין גזים ושלשול לבין נזלת הזעה וליחה? גם הנזלת גם הגזים, גם הליחה וגם השלשול זה משהו שמשתחרר מהגוף. גם כאב בטן גם פצעון וגם מחלת לב יכולים לנבוע גם מתזונה לא נכונה, גם ממצב נפשי קשה המשתק את אחת ובעקבותיה גם יותר מערכות בגופנו. גם כשמדובר בנזלת גם כשמדובר בדלקת ריאות - בשני המקרים זו זעקה של הגוף להתייחסות, להתנקות מרעלים, לתחילתה של מודעות למה שקורה לנו ולכן אני לא רואה את ההבדל בהתייחסות אל המחלה, כי מחלה לגישתי זו דרך אל ההחלמה. הדרך שלך היא להציג שוב ושוב את אותה הגישה. הדרך שלי היא להתחיל לדובב את האדם ותוך כדי לסקרן אותו. מי שרוצה אכן יגיע ולי זה ממש לא משנה אם זה לדרך הטיפול בה אתה מטפל או לדרך הטיפול בה אני מטפלת או לכל דרך טיפול אחרת. לכן, כשמישהו שואל: יש לי... איזה טיפול הוכח כיעיל? אין לי מה לענות לו. לעומת זאת אם אדם יתחיל לספר איך זה קרה אולי יחד נגיע, למקום של שינוי קטן ושינוי גורר אחריו עוד שינוי. זו על כל פנים הגישה שלי. אתה יכול לקבל אותה. אתה יכול לא לקבל אותה. אתה לא יכול לבקש ממני לא להביע אותה. בעצם אתה יכול לבקש, אבל יש סיכוי קלוש ביותר שאענה לבקשתך...
מאיה
 

hal767

New member
אתה לא?

כשמטפל כותב שהוא בכלל לא מאמין בריפוי ואין דבר כזה ריפוי ושאחרי ריפוי מחלה אחת, תבוא השנייה, זה מכעיס. זה גם לא נכון וגם אנשים קוראים את זה ומתרשמים. מטפל שחושב כך, שלא יטפל. זאת חשיבה שלילית והרסנית. הניסיון שלי, שונה. ואני, בניגוד למילים השחורות האלה, נוטה לתת תקווה ואופטימיות לחולים. אני לא מוכר להם אשליות, אבל מנסה לרומם את רוחם, כי חשיבה חיובית ואופטימית של חולה היא חלק מתהליך הריפוי ונותנת לו מוטיבציה להתאמץ לבצע את הדרך.
 

freearth10

New member
אתה דברת על ריפוי מלא

אני מדברת על תהליך של ריפוי. אופטימיות וחשיבה חיובית זה לא משהו שאפשר לאמר שחסר בי.
זו מהות כל הטיפול.
מאיה
 
אני לא ../images/Emo6.gif , כי לכעוס זה מסוכן

אתה יודע, כעס יכול לגרום למחלות ואז כשהולכים לרופא
(כן, אני יודע, אתה לא הולך לרופא) מאסכולת הרפואה המודרנית הם לא מוצאים איפה המחלה
נמצאת ושולחים (לפעמים) את המטופלים למטפל אלטרנטיבי ואז אם גם המטפל בדיוק כועס, איזה ערך יש לטיפול שלו?
 

hal767

New member
הכל נכון

אבל לא לקחתי את זה לתוך הלב. מצד שני אני לא יכול להיות אדיש לגמרי.
 

נעמי66

New member
מאיה, דיברתי על מחלות שנעלמו...

ולא (דגש על לא) באו אחרות במקומן. במצב כזה תוכלי להאמין בריפוי מלא (הרי עברו כבר 10 שנים...)? לפי הגישה הטבעית, שינוי תזונתי בכיוון הטבעי עושה טוב לכל אחד, לא רק לי, אבל זה בסדר לא להסכים לדעה זו. מהיכן ההנחה ש"גם טבעונים מתים בגלל חולי גוף"? אני לא יודעת למה טבעונים מתים - למוות יש סיבות שונות. את יודעת למה טבעונים מתים?
 

freearth10

New member
טבעונים הם בני אדם

ובני אדם לרוב מתים כשהגוף כבר לא מתפקד כראוי = חולה, לכן אני לא חושבת שיש דבר כזה ריפוי מלא.
מאיה
 
כשמחלה נעלמת ובאה אחרת במקומה(למאיה)

זה בהחלט לא נקרא ריפוי. מסכימה איתך מאיה. אלא שזה קורה דוקא ברפואה המערבית כאשר נעש "דיכוי" למחלה באמצעות תרופות כימיות או משחות. במצב הזה נראה הרבה פעמים איך המחלה יוצאת מ"פתח" אחר ובד"כ יותר עמוק. בהומאופתיה קיימת עוד דרך שבה נראה מחלות אחרות ונהיה דוקא מרוצים- זה קורה כאשר יש ריפוי של מחלה אחת ואני רואה שבתהליך הריפוי חוזרות מחלות מהעבר. (אגב המצב הזה נקרא בעגה ההומאופתית-חוק הרינג) זהו תהליך רצוי שגורם ל"דיסקט" הפנימי להבריא מכל מחלות העבר. המצב הכי טוב ובהחלט אפשרי הוא- שהמחלה "נעלמת" (ולא חשוב כרגע באיזו שיטה) והאדם מרגיש יותר חיוני ועם אנרגיה יותר טובה בחייו, זה בהחלט סימן לכך שהוא יותר בריא וכדאי לו לשמוח בשינוי. כל טוב עירית
 

freearth10

New member
חוק הרינג

לי נראה שחוק הרינג מקביל פחות או יותר לריאקציות בתחומים אחרים, כשזה קורה, יש תהליך של התנגדות ובהמשכו איזון והרפייה. ושימי לב למינוח שאת משתמשת בו: " יותר בריא" לעומת: ריפוי מלא. ודרך אגב, יש לך מושג למה החוק הזה נקרא חוק הרינג?
מאיה
 
למעלה