קרוהן

קרוהן

אובחנתי לפני כמה חודשים כחולה בקרוהן. בשורה לא קלה לעיכול (תרתי משמע). כרגע מטופל ע"י רפואה מערבית בלבד. הפתרון שמוצע לי הוא מסה לא קטנה של כדורים כימיים על בסיס יומי. אינני יודע מה השפעתם לטווח ארוך. לא קיבלתי תשובה חותכת מרופאי אבל הבנתי כי אאלץ ליטול כמות תרופות לא קטנה על בסיס יומי תקופה ארוכה (שנים רבות ואולי כל חיי ?). התרופות כנראה יצבו את מצבי בתקופה בה ממש סבלתי. אולם אין בכוחם לרפא ובנוסף כאמור אינני יודע מה המשמעות של נטילת תרופות לתקופות ארוכות - ברור לי שמשהו טוב לא יכול לצאת מזה וכמו כן אינני רוצה להיות תלוי בתרופות. משהו לא מבוטל חסר לי בטיפול של הרפואה המערבית (לה אני רוכש הערכה רבה). אני רוצה לנסות משהו אחר. אינני מכיר את עולם הרפואה המשלימה אבל נראה לי שזה הזמן לעשות היכרות. אין זמן טוב מזה. אשמח לשמוע מכם על המלצות / מקרים בהם טיפלתם שיוכלו לסייע לי בהתמודדות ואולי ריפוי (לזה אני כמה), שיטות מומלצות לטיפול בקרוהן בהם טיפלתם בהצלחה או ששמעתם על טיפולים בהצלחה - כל אלה דברים שיוכלו לתת לי כיוון בתחילת החיפוש. כמובן שאופטימלי מבחינתי להמשיך את הטיפול שאני מקבל במקביל לטיפול משלים ובביקורות כל כמה שבועות ארצה להפתיע את הרופאים ולהראות להם שהבדיקות תקינות ואכל להפסיק עם הכדורים (נאיבי ?) שאלת השאלות מבחינתי: האם יש סיכוי להרפא מן המחלה הזו ? (ברפואה המערבית היא מוגדרת ככרונית) פעילות גופנית : האם ידוע לכם על פעילות / שיטה מומלצת אנא תנו לי כיוון
 
יש מה לחפש ברפואה המשלימה

כנציגת ההומאופתיה כאן בפורום אני יכולה לומר לך שיש אפשרות להקל (לפעמים עד כדי ריפוי....) בתחום הזה. וגם אם תבחר בתחומים אחרים, ככל שתקדים לטפל עוד לפני ה"כניעה" לתכתיבי הרפואה המערבית אולי תוכל למנוע את מסות הכדורים הצפויה לך. אני מציעה לך לקרוא יותר על גישות הריפוי ברפואה המשלימה כדי להחליט מה נכון עבורך. על הומאופתיה אתה יכול לקרוא במאמרי הפורום וגם אצלי באתר. כל טוב עירית
 

גנירית

New member
רפואה משלימה

מנסיוני, הרפואה המשלימה מזהה חוליים, שלרפואה הקונבנציונאלית אין פתרונות.אספר לכם "סיפור" על עצמי. לפני כמה שנים חליתי בשפעת חורפית רגילה, שאופיינה בשיעולים קשים ובחוסר יכולת לנשום בקלות. הרופאה אבחנה זאת כאסטמה, וציידה אותי בתרופות למכביר. מיותר לציין, שהתרופות לא עזרו, ובצר לי פניתי ל"רפואה משלימה". בלי תרופות, בלי אנילציה, בלי סטרואידים, רק בעזרת שיאצ'ו ומגע יד מסז'סטית חלפה "המחלה" כלא הייתה. זה כוחה של ה"רפואה המשלימה". שיהיה ברור, איני מבטלת את הרפואה הקונבנציואלית, אבל אם אפשר לרפא חוליים בלי תרופות כדאי לנסות. בברכת רפואה שלמה, גנירית.
 

freearth10

New member
../images/Emo51.gif שהבאת לכאן את הסיפור שלך

כי מה משכנע יותר מאשר חוויה אישית?
מאיה
 

hal767

New member
יש סיכוי לרפא את הגוף מהמחלה בדרך הטבעונית

זה כרוך בשינוי הרגלי אכילה ומעבר לדרך תזונתית, אותה יש להתאים לכל אחד לפי המקרה. תזונה זו, בניגוד לתזונה לא נכונה, אינה מזיקה למערכת העיכול, ובכך סולק אחד מגורמי המחלה. כמו כן היא מייצרת תנאים הדרושים לגוף לרפא את הנזקים שניגרמו. חשיבות רבה אני מייחס למנוחה רבה ושמירה על מצב נפשי חיובי. התשת הגוף, התרגזויות, כעסים, דיכאונות, עצבנות וכד', עלולים להקשות על הגוף להשתמש בכוחות הריפוי שלו, ולהחמיר את מצבו. הדלקת הזאת היא תוצאה שלהטעויות שאנו עושים בתזונה ובאורח החיים. טיפול תרופתי הוא סימפטומטי בלבד, ואינו שייך כלל לריפוי הבעיה. התרופות עצמן הן רעלים מזיקים, ורעל לא מרפא.
 

מקוםבלב

New member
גם ברפלקסולוגיה יש אפשרות לעזור.

אני לא יודעת אם יש אפשרות של ריפוי מוחלט, אבל יש אפשרות לרווח את ההתקפים ועצמתם. אני חושבת שכדאי למצוא מטפל שמטפל בכמה שיטות כדי שיוכל לתת לך יור אפשרויות טיפול. כמובן שתזונה נכונה היא המפתח במחלת הכרון. אני מכירה כמה אנשים שלמדו לחיות בשלום עם המחלה כלומר ההתקפות פחתו וגם העצמה. יש גם כמה רמות של המחלה וחשוב לדעת איפה זה מופיע אצלך. גם רפואה סינית יכולה לדעתי לעזור. חשוב להדגיש שתהליך הריפוי הטבעי לוקח יותר זמן מאשר הרפואה הקונבנציונאלית לכן כמטפלת אני לא תמיד ממהרת להפסיק את התרופות אלא לאט לאט כדי לא לזעזע את המערכת. קודם לחזק ואחר כך לשנות. אבל בטח יהיו פה דיעות שונות לגבי הדרך הנכונה לטפל. שיהיה בהצלחה והמון בריאות.
 

hal767

New member
אכן רפלקסולוגיה יכולה לעזור, אם נעשית נכון

ובנוסף לטיפול התזונתי. אני לא אוהב ללמד אנשים לחיות עם המחלה. אני אוהב לרפא את הגוף מהמחלה. הניסיון מוכיח שזה ניתן בדרך הטיבעונית. מחלה כזאת שאינה מקבלת טיפול מהשורש, וגורמי המחלה אינם מסולקים, אינה סטאטית, אלא מחמירה עם הזמן.
 

נעמי66

New member
למקום בלב, למה הכוונה ב...

"תהליך הריפוי הטבעי לוקח יותר זמן מאשר הרפואה הקונבנציונאלית"? זה נשמע כאילו שלרפואה המקובלת יש ריפוי למחלה, בזמן שידוע שאין לה. תהליך הריפוי הטבעי הוא אכן איטי, אבל בטוח ואמיתי.
 

מקוםבלב

New member
בגדול נכון מה שכתבת.

אבל פה אנחנו נכנסים לויכוח פילוסופי. אני כמטפלת פוגשת אנשים שמבחינתם הרגעת המחלה ולמידה לחיות איתה הוא סוג של ריפוי מבחינתם. לא תמיד יש למטופל את הכוח ואו הרצון להיכנס לעומק הדברים כדי לעשות את השינוי שלפעמים קשה מאוד. לכן שאני מטפלת אני נותנת את שתי האופציות . למדתי לקבל ולכבד את הבחירה של המטופל לגבי הדרך. תמיד אני מציעה ריפוי מלא אבל מקבלת גם פחות מזה אם זה מתאים למטופל באותו השלב. השינוי בגישה הגיע אחרי הרבה טיפולים שעשיתי עם רצון עז לשנות ולרפא. החיים לימדו אותי שלכל אחד יש את הגבולות שלו והיכולות שלו וגם ההגדרות שלו לגבי ריפוי. ברגע שהגבלתי את עצמי כמטפלת להגדרה של ריפוי מלא הדבר ציצמם בעצם את המטופלים שהגיעו אליי. ברגע שהתחלתי לשנות את הגישה ולעבוד יותר עם חמלה וקבלה פתחתי לעוד אנשים את האפשרות לקבלת עזרה שמתאימה להם. אבל שוב כפי שאמרתי בהתחלה זה משהו מאוד פילוסופי כי כל אחד יש לו את האני מאמין שלו כמטפל , וכל הדרכים נכונות. לגבי מחלת הקרוהן, יש לי פינה קטנה בלב למחלה הזו. אמא שלי נפטרה בגיל צעיר מאוד ממנה. זה היה לפני34 שנים. אני עוקבת אחרי התפתחות הרפואה בנושא הזה ויש שיפור מאוד גדול. היום כבר אנשים לא מתים מהמחלה אלא חיים איתה. לגבי ריפוי מלא, עוד לא שמעתי על כאלו והכל תלוי בשלבי המחלה והחומרה שלה.צריך שינוי תזונתי ,רגשי ומחשבתי גדול כדי להרדים אותה לגמרי או לרפא אותה.
 

נעמי66

New member
אין כאן ויכוח, וגם לא פילוסופיה, רק הערה קטנה

מדברייך משתמע כאילו הרפואה המקובלת יכולה לרפא קרוהן, בעוד שתהליך הריפוי הטבעי הוא איטי יותר. היא לא יכולה לרפא. במקרה הטוב היא מקלה על הסימפטומים באופן זמני, עם תרופות, אבל זה לא נחשב לריפוי. לרוב המטופלים נוח יותר ש"יעשו להם": דיקור, רפלקסולוגיה, יתנו להם טיפות וצמחי-מרפא. לעומתם, יש רק מעטים שמוכנים "לעשות בעצמם" - לשנות הרגלי תזונה. המיעוט הזה לא יתפשר על "לחיות עם המחלה", הוא יעשה את כל המאמצים כדי להגיע לריפוי מלא. וכמו שאת אומרת - כל אחד בוחר את מה שמתאים לו - את סוג הטיפול ואת המטפל.
 

freearth10

New member
דיקור, רפלקסולוגיה

זה לא משהו ש"עושים להם". בלי המוכנות של מטופל לקבל את שחרור החסימה בעקבות הטיפול - שום דבר לא יקרה ואותן התופעות יחזרו שוב, כי המיטופל עוד לא היה מוכן לקבל את הטיפול, בדיוק כמו מטופל שלא היה מוכן לשנות את הרגלי התזונה שלו. נעמי, את כל הזמן מדברת על ריפוי מלא. האם את באמת מאמינה שאפשר להגיע לריפוי מלא? הרי בסופו של דבר כולנו מתים, גם הטבעונים! ומהו בעצם ריפוי לדעתך? האם זה קורה כאשר המחלה עוברת? ומה עם מופיעה מחלה/תופעה אחרת? מה האינדיקטור שלך שהמחלה נרפאה?
מאיה
 

מקוםבלב

New member
בגלל זה אמרתי שזה ויכוח פילוסופי.

ההגדרה לריפוי אצל כל אחד הוא אחר. נכון שריפוי מבחינתינו הוא מצב שבו המחלה כבר לא קיימת יותר. אבל אני לא מאמינה שרק תזונה מרפאה דברים. יש הרבה מאוד דברים שהביאו את המחלה. במחלות האוטואימניות יש גם הרבה מן הגנטיקה . לכן כמו שנעמי אמרה , כל אחד בוחר את המטפל שלו ואת דרך הטיפול ואני לא שוללת שום דרך טיפול. יעשה האדם מה שמתאים לו.
 

נעמי66

New member
על ההגדרה למילה ריפוי

לי נראה שרוב האנשים יגדירו "ריפוי" בצורה דומה - היעלמות המחלה, הקץ לסבל ולכאב. את, לעומת זאת, סבורה שכל אחד מגדיר את המילה בצורה אחרת. האם יש מצב שמטופל יגיד למטפל - אני מקווה שחלק מהמחלה ייעלם, שעוצמת הכאבים שלי תקטן? האם ריפוי חלקי יספק את המטופל? אולי. אותי לא. את מאמינה שלא רק תזונה בריאה מרפאה בעיות, ואם תעשי רשימה, יתכן והתזונה לא תופיע אצלך במקום הראשון. אצלי היא כן תככב, בתור הטיפול בעל החשיבות הגדולה ביותר, ואחריה, לפי התור, שאר הטיפולים, שגם הם חשובים, אבל מקומם במקום השני, השלישי וכן הלאה. זה לא נושא לוויכוח - כל אחד יכול לסדר לעצמו רשימה לפי הבנתו בנושא החשוב הזה, שנקרא ריפוי.
 

hal767

New member
ריפוי מלא, כשמו כן הוא-ריפוי מלא. המחלה נעלמה

המחלה הייתה ונעלמה. אין צורך להתפלסף יותר מידי על מילה. מה זה שייך שבסוף כולם מתים? נעמי מביאה דעה ברורה על סמך ידיעה אישית מבוססת מאד. והיא יודעת היטב על מה היא מדברת וכותבת. אז במקום להתפלסף, כדאי ללמוד מדבריה. שימרי על כללי הבריאות ולא תופענה מחלות אחרות. תזונה נכונה ואורח חיים סביר הם הבטחון להשגת הבריאות ע"פ הגישה הטבעונית, הן כרפואה מונעת והן כרפואה מרפאה. גישה זאת מוכיחה הלכה ולמעשה, מניסיון של עשרות שנים רבות של אלפים רבים של מטפלים ברחבי העולם, את יכולתה לרפא את הגוף החולה במחלה הארורה הזאת באמצעים מאד פשוטים [תזונתיים ברובם]. אני יכול להעיד כעד ממקור ראשון על רבים שנירפאו מהמחלה הזאת באמצעות השיטה הזאת ע"י מטפלים טבעוניים. אני ממש לא מבין את ההתפלספות המיותרת הזאת. סתם קשקשת.
 

freearth10

New member
כשמחלה נעלמת

ובאה במקומה מחלה אחרת - בשבילי זה לא ריפוי ולכן אני לא מאמינה שיש בכלל דבר כזה - ריפוי מלא. נעמי מביאה את הסיפור שלה. היא יודעת היטב על מה היא מדברת לגבי מה שהכי מתאים לה. אני אישית, לא מאמינה שתזונה עומדת מעל הכל ולכן אני כרגע לא במצב של ללמוד ממנה, למרות שאני בטוחה שלה -השינוי התזונתי עשה רק טוב. אם אנשים מתים בגלל חולי הגוף. אם גם טבעונים מתים בגלל חולי הגוף - סימן שהטבעונות לא יכולה לרפא כל דבר. זה שאתה לא מבין עדיין לא נותן לך גושפנקא לקרא לדיון הזה קשקשת.
מאיה
 

hal767

New member
המלצתי אליך

אם יש לך מה לתרום לשואל ולכולנו בנושא ריפוי מחלת קרוהן, כולנו נישמח ללמוד ממך. מאחר ובריפוי טבעוני אינך מבינה יותר מידי, ובוודאי שאין לך ניסיון בשיטה זו כמטפלת, מונחים של מאמינה או לא מאמינה אינם רלוונטיים. כולנו, כולל אני, נישמח ללמוד משהו בכיוון של ריפוי המחלה, אז אני ממתין לתשובה מעשית חיובית יותר. אם אין לך מה לתרום, אז אין חובה להגיב.
 

freearth10

New member
מחלת קרוהן

היא מחלה ככל המחלות. אני לא מטפלת במחלה אלא באדם החולה בה ולכן לא הגבתי בהתחלה כי לדעתי כל טיפול אליו האדם מתחבר - הוא הטיפול המתאים לו ביותר. ומי שמך, דובר של כ-ו--ל-ם? אני מאמינה, כן שוב מאמינה, שיש אנשים שהתשובות שלי תורמות להם הרבה מאוד וגם אם הן קצת לא נוחות לך - אתה תמשיך לראות אותן כאן!
מאיה
 

hal767

New member
לא חידשת דבר

בוודאי שמטפלים באדם ומרפאים את גופו. אני הבאתי דרך מעשית שהוכיחה עצמה והיא מאד מעשית למי שמעוניין בה. אין לי בעייה עם תשובותיך ואין כאן שאלה של נוחות אישית, אבל הן לא תורמות דבר לשואל ולמי שסובל מהמחלה או למי שרוצה לדעת איך למנוע אותה. אם רפאת אדם ממחלה כזאת, אשמח לשמוע על כך.
 

freearth10

New member
אני לא רופאה

ולא מרפאה אף אדם. אני אדם שהולך כברת דרך עם אדם אחר ויחד אנחנו מנסים לפתוח חסימות שמאפשרות לו לרפא את עצמו. עם כל הכבוד לדרך המעשית "שלך" זו רק דרך אחת ויש אינסוף דרכים להגיע לאותו המקום. ומה שתורם או לא תורם - מי אתה שתשפוט? זו מקסימום הדעה שלך.
מאיה
 

hal767

New member
אהה, את לא רופאה

אני אשמח לשמוע מכל אחד על כל דרך מעשית שמרפאה את הגוף מהמחלה. אם את יודעת לרפא גוף מהמחלה הזאת, אני אשמח לשמוע על דרכך, ובבקשה לתאר מקרים שהיו לך, בהם ריפאת חולה מקרוהן. תודה מראש.
 
למעלה