ניקוי רעלים

Deosette

New member
ניקוי רעלים

שלום אחרי שהחלטתי להפסיק לעשן ולנסות להגמל מסוכרים (קוקיס ומשקאות ממותקים) אני מרגישה שהדבר הנכון עבורי יהיה להקדיש 3 ימי ניקוי רעלים הכוללים הרבה מים ומיצי פירות ולאחר מכן תזונה אורגנית במשך 5 ימים. יש לי כמה שאלות: 1. האם יש לכם טיפים לתקופת הצום? 2. לאחר מכן הייתי רוצה לנסות להכין את הדברים להם אני מכורה עם תחליף סוכר בריא יותר פשוט ממש ממש בא לי קוקיס ואני תוהה איך אפשר להכין אותם בלי הסוכר, או איזה ממתיק בריא יכול להחליף אותו מבלי לפגוע בטעם הטוב שלו?\ תודה מראש
 

0 אור 0

New member
בלי כל כוונה לפגוע

אבל אני מוצאת את עצמי תוהה למה להכנס לצום אם הכוונה היא לחזור אחר כך לדברים להם את מכורה? בכלופן התחליפים הטובים ביותר לסוכר זה המקור - פירות טעימים. למשל להכין עוגיות שעשויות מתערובת של תמרים, אגוזים וסומסום עם קצת דבש (יש כל מיני סוגים של צירופים שאפשר לראות בחנות טבע) - זה יוצא מתוק וטעים ובלי סוכר, זה בטח לא מרעיל כמו תחליפי סוכר (שהרבה יותר גרועים בעיני מסוכר) אבל בקריטריונים של המחמירים בטבעונים (שעליהם אני מן הסתם לא נמנית) זה לא עומד
 

Deosette

New member
המממממ....

איך בדיוק מדבריי משתמע שאני מתכוונת לחזור לדברים אליהם אני מכורה? האם כתבתי שאחזור לעשן? בכל מקרה אני מקווה שלא. בסיוע כוח רצון והתמדה, וגם בעזרת הוצאת הרעל מגופי. התכוונתי לברר האם יש אפשרות לצרוך את הקוקיס בכך שאחליף את הסוכר שבו. נראה לי דבש יהיה רעיון טוב, תודה:)
 

uk

New member
צום יכול לעזור אם עושים אותו נכון

ראי כתבה מצורפת על צום רפואי, נקודה למחשבה
 

Deosette

New member
נקודה אחת

קראתי והועלתה בראשי נקודה אחת למחשבה - הצום מוריד לחץ דם. מה קורה אם אני טחת שסובלת מעט מלחץ דם נמוך (בקטנה). בדרך כלל אני מתמודדת עם זה בעזרת כוס קפה אחת ליום בבוקר אבל עם הצום אצטרך להפסיק בינתיים. האם תהיה לי ירידה דרסטית בלחץ דם? האם יש פתרון שהוא מותר לצום?
 

0 אור 0

New member
אני חושבת שככלל פרוצדורות רפואיות צריך לעשות

תחת השגחה רפואית - בכלל זה צום, מן הסתם אדם בריא לא ינזק אם מפעם לפעם הוא לא אוכל יום אחד (ובתנאי שהוא שותה כמובן), כל מה שמעבר לזה או אדם שאינו בריא לחלוטין, אני ממליצה להתייעץ עם רופא שמבין בנושא (בהחלט לא כל רופא מבין בצום - ומי שלא מבין ישר שולל כמובן)
 
זאת בדיוק הסיבה

לכך שתהליך של ניקוי (ניקוי אינו צום) צריך להיעשות בליווי מקצועי של מטפל. עניתי לך בהרחבה בפורום צמחי מרפא, ולגבי קוקיס אתן לך מתכון נהדר - אחרי התהליך...
הילה
 

hal767

New member
שני מאמרים שלי הרלוונטיים לשאלות

http://brieut.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx?PageType=0&ItemID=62688 http://brieut.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx?PageType=0&ItemID=52298 לסיכום, הכוונות שלך טובות ונכונות. הבצוע, כפי שתארת, נראה לי לא נכון. ממליץ לך להתייעץ עם מטפל שמבין בנושא. לאחר שיכירך לעומק, יוכל לכוון אותך לבצע את הרעיון בצורה המתאימה לך. בצוע לא נכון של רעיונותיך, עלול להזיק, ובוודאי לא ישיג את המטרה המבוקשת.
 

shanny23

New member
דעתי..

לדעתי צום תמיד צריך להעשות לאחר אבחנה מדויקת של מטפל, ישנם אנשים שצום רק מחליש אותם וגם יכול לגרום לנזקים (עילפון, חולשה וכו'..) בעיקר אם יש נטיה לל"ד נמוך. אני ממליצה לך לפנות למטפל מוסמך בתחום ניקוי רעלים ותזונה. ישנם אנשים שצום כלל לא מתאים ולכן אני בכלל ממליצה על דיקור סיני, על צמחים מנקים או הידרוקולוניק. אל תעשי זאת כשאינך תחת פיקוח של מטפל, בנוסף, צריך להתאים לך את הצום עבורך, כלומר איזה ירקות, פירות, אולי מאש, ממליצה להתיעץ עם איש מקצוע שילווה אותך לאורך כל התהליך. אני שמחה שנגמלת (בתהליך..) מעישון ומקווה מאוד שתצליחי!!! יישר כוח!! שני אם יש לך שאלות נוספות, את מוזמנת לפנות אלי במסר ואשמח לענות..
 
אני נוטה להסכים

עם הרוב פה. רצוי לעשות את זה בליווי של מטפל, מכמה סיבות- מטפל יוכל להתאים לך תכנית ניקוי באופן אישי, שתתאים לך, ולמצבך הבריאותי. הוא יוכל גם לתת לך הסברים (ואפילו מתכונים) לגבי תזונה בריאה באמת (יש לי צמרמורות כשאני שומע על אנשים שכביכול אוכלים "בריא" ופוגעים בעצמם) והכי חשוב- הוא יוכל לתמוך בך. בהצלחה, ויישר כח!
 
למעלה