שאלה - ליחות

maximon

New member
שאלה - ליחות

כבר הרבה זמן (משהו כמו שנתיים שלוש) אני סובל מבעיה של ליחות. זה התחיל בעקבות תקופה ארוכה שלקחתי תרופות הומאופטיות למגוון בעיות. הם אמנם עזרו לאותן בעיות אבל בסופו של דבר התחילו לי הליחות הללו מה שאילץ אותי להפסיק את אותן התרופות. הייתי אצל רופא א.א.ג. שעשה לי את כל הבדיקות ולא מצא כלום. מטפלת אלטרנטיבית יעצה לי לעשות דיאטה מסויימת שאכן עזרה אולם איך שהפסקתי את הדיאטה הכל חזר. מה עושים ?
 

Assaf Feldman

New member
ליחה ברפואה הסינית

ברפואה הסינית למושג של ליחה יש משמעות רחבה יותר מאשר רק הצטברות של נוזלים צמיגיים בדרכי הנשימה. ליחה או לחות Damp Phlem - היא מצב של נוזלים סמיכים המערבים תנועה לא נכונה של נוזלים, דם, וצ'י. הליחה יכולה להופיע במערכות שונות מלבד מערכת הנשימה, למשל במערכת העיכול שם תלווה בסימפטומים של נפיחות בטנית וצואה רכה למשל, או למשל במערכת המין, שם יכולה לגרום לעקרות, דלקות חוזרות, הפרשות וגינליות, ואף ליחה שמכבידה על תהליכי החשיבה. האיבר הראשי שאחראי על הטרנספומציה והטרנספורטציה של הנוזלים ברפואה הסינית הוא הטחול Spleen ולכן לרוב תהיה התייחסות אליו בטיפול אם זה בדיקור או בעזרת צמחי המרפא הסינים. מניסיוני הטיפול בבעייה בעזרת הרפואה הסינית יעיל, אבל הוא דורש גם שינוי תזונתי, דבר שאתה צריך לקחת בחשבון. בהצלחה
 

maximon

New member
האם זה יכול להיות גם קשור למתח ולחץ ?

לגבי השינוי תזונה, שיניתי למרות שהיה לי מאוד קשה לתקופה מסוימת וזה עזר בהדרגה והרגשתי שאני מתנקה אבל איך שהפסקתי תוך שבוע הכל חזר. אז לא התנקתי ? למה לפני כמה שנים אכלתי כל מה שרציתי הרבה יותר גרוע מהיום ולא היו לי ליחות ? דרך אגב נזלת אלרגית יש לי כבר מגיל 20 שנה אם כי בשנים האחרונות זה התמתן מאוד
 

Assaf Feldman

New member
המשך

אינני מכיר את המקרה שלך, ואינני יודע מהי הסיבה המדוייקת שהופיעה הליחה אצלך, דווקא לאחרונה, דברים כאלה ניתן לדעת רק לאחר איבחון מעמיק. כמו שכתבתי בהודעה הקודמת, בשיטה בה אני עוסק - רפואה סינית, השינוי התזונתי הוא חשוב, אבל הכלים המרכזיים הם הדיקור וצמחי המרפא, שמטפלים בבעייה מהשורש. ולשאלתך, מתח ולחץ גם הם משפיעים על הגוף, ועשויים לפגוע ביכולת של הגוף להתמיר ליחה. שילוב של תרגילי נשימה וצ'י גונג יכולים לעזור להוריד את רמת המתח, ולתמוך בריאות.
 

freearth10

New member
כי לפני כמה שנים

היית יותר מוגן, עם מערכת חיסון יותר חזקה וחוץ מזה לגוף שלנו יש את הגבולות שלו. אם עברת את הגבול שהוא יכול להכיל - ועכשיו כל דבר קטן יגרום למתח על אותו האיבר ובעקבותיו לחולי.
מאיה
 

freearth10

New member
כמו שכבר בטח הבנת

אני לא מאלה שדוגלים קודם כל בשינוי תזונתי. לדעתי הוא נכון כשהוא מגיע עם כל שאר השינויים, כי אז הוא הופך לאורח חיים ולא למשהו שצריך כרגע לעשות. ממלייצה שתתחיל שוב בטיפול הוליסטי, מכל תחום שתבחר. אתה במצב טוב, כי אתה רוצה בשינוי וכשיש מודעות ורצון לשנות - זה המפתח לתחילתה של דרך חזרה הביתה.
מאיה
 

freearth10

New member
טיפול הוליסטי

הוא כל טיפול מתחום הרפואה המשלימה. הכנסי למאמרים, קראי שם על שיטות טיפול ובחרי לך שיטה שאליה את מתחברת.
מאיה
 

freearth10

New member
אני תוהה...

מה היית עונה אם האיש היה עונה: כן. האם אתה באמת חושב שהעישון הוא זה שיוצר את הליחה? מה עם הסיבה שהביאה אותו? והפסקת העישון תביא לביטולה של הסיבה הזו? ואני עדיין באמת תוהה למה שאלת דווקא על העישון אני בטוחה שאתה יכול לחשוב לפחות על עוד 5 גורמי ליחה. ודרך אגב, אני גם שואלת את עצמי למה זה כל כך הפריע לי
.
 

Assaf Feldman

New member
תהיות

את בטח מסכימה איתי שאדם שסוחב שנים מקרר על הגב, ומתלונן על כאבי גב, כדאי שדבר ראשון יוריד את המקרר. על נזקי העישון אין צורך לפרט, ואני חושב שהשאלה הייתה רלוונטית. בזה ששאלתי לא שללתי כל גורם אחר ולכן אני באמת לא מבין למה זה הפריע לך..
 

freearth10

New member
השאלה היא לא מה אתה מכניס לגוף

אלא מה עוד אתה עושה איתו. פגשתי בחיי כמה אנשים, מעשנים כבדים וצילומי הריאה שלהם נקיים מניקוטין. עכשיו כשאני חושבת על יהם - מה שאפיין את כולם - כולם היו ספורטאים או כאלה שמנגנים בכלי נשיפה. אז נכון שזה לא הדבר הכי בריא לעשות, אבל הכל תלוי במכלול האדם.
מאיה
 

Assaf Feldman

New member
תגובה

ואני פגשתי כמה אנשים עם מחלת COPD מתקדמת שלא מצליחים לקחת נשימה, ואנשים שנפטרו טרם זמנם עקב סרטן הריאות הקטלני. זה שאדם צעיר מעשן והריאות שלו נקיות, זה לא אומר שאחרי עשרים שנה של עישון לא יהיה נזק, ואז זה כבר מאוחר מדי להפסיק. זה שיש רופאים שמעשנים זה דבר שמייצג את הבעייתיות ברפואה המודרנית, אז בטח שאנחנו בתור מטפלים "הוליסטים" לא יכולים להרשות לעצמנו לעודד עישון. לא אני ולא את יכולים לדעת מה יעלה בגורלו של אדם שיעשן באופן קבוע. קצת קשה לי עם האימרה " השאלה היא לא מה אתה מכניס לגוף , אלא מה אתה עושה איתו " בהקשר הזה, את יכולה ללמד אדם מעשן מה לעשות כדי למנוע נזקים? ולקחת אחריות על זה?
 

freearth10

New member
דרך אגב,

אחד מאותם האנשים היה גבר בן 60... אני לא מעודדת עישון, אך גם לא מעמידה את המשך הטיפול בתנאי להפסקתו. תלמיד יכול לקחת רק מה שהוא יכול להכיל ומה הטעם לאמר לו משהו שהוא כבר יודע? אני בטוחה שרוב האנשים המעשנים מודעים לנזק שהם גורמים לעצמם ובכל זאת ממשיכים לעשן. ולי קשה המשפט: מה יעלה בגורלו של אדם. לפי דעתי האדם הוא זה שאחראי לבחירות שהוא עושה, בחירות שמובילות אותו לסרטן הריאה הקטלני, או לעבודה פיזית קשה, תוך כדי עישון מסיבי למרות ואולי בגלל שהוא נולד עם שרירים חלשים.
מאיה
 
למעלה