צריכת מוצרי חלב

safafa

New member
צריכת מוצרי חלב

אשמח לשמוע את דעתכם (ובהתייחס כל אחד לתחום ממנו הוא מגיע) לגבי צריכת מוצרי חלב. התחלתי לחקור את הנושא מכיוון שכבר שנים לעיתים מוצרי חלב עושים לי רע ולעיתים איני מרגיש כל השפעה באכילתם. לא עליתי עדיין על חוקיות כלשהיא... מצד אחד ככל שקראתי הבנתי שהרפואה הסינית ממליצה לא לאכול מוצרי חלב (האם נכון ? ושאלה נוספת שלא קשורה ממה שאני מכיר באמנויות לחימה יש כל כך הרבה זרמים ודעות האם יש תורה אחת שנקראת רפואה סינית ? ) לעומת זאת ברפואה ההודית קראתי שהחלב מומלץ ביותר (מפתח את תאי המוח), שבתקופה הודית נהגו יוגים רבים לחיות על חלב בלבד. לדעתם החלב מזין את האדם בצורה טובה גופנית ורוחנית והתרבות שם מחשיבה אותו לחשוב מבין כל המזונות. מכאן שאלתי: איך יכולה להיות הבדל עצום כל כך (תהום) בין שתי גישות כל כך חכמות ???
 

0 אור 0

New member
נושא החלב הינו נושא טעון מאד פה בפורום

אם תחפש בפורום, תמצא כמה וכמה שרשורים ארוכים (בחלקם דיונים מעמיקים ובחלקם הגיעו לטונים לא נעימים) בנושא חלב בעד ונגד. מתנגדי החלב ודאי יתעוררו בקרוב וישמיעו את דעתם הנחרצת בנושא. אני אישית גדלתי לתחום מתוך היוגה ותורת התזונה שלה, ואני גם מספיק ותיקה בעולם כדי לזכור את שלהי תקופת הצנע, ויודעת להעריך את התועלת הרבה שהחלב הביא להחלמת אנשים בתקופות של תת תזונה ורעב. לכן אני מתומכי החלב. יחד עם זה, לאדם כמוך אשר חש שמוצרי החלב עושים לא רע, הייתי ממליצה להמנע מאכילתם - האמונה הכי בסיסית לשי בנושא תזונה, היא כי אם נלמד את ההקשבה לגוף, נאכל את הדברים שמועילים לנו, ונמנע מאותם מאכלים שעושים לנו רע, נהיה כולנו בריאים יותר.
 
דעות ברפואה הסינית

יש גישות שונות לאותו התחום, אבל כולן נשענות על בסיס זהה (אם לדמות אחרת, צמחו מגזע מקורי אחד).
 

hal767

New member
הרפואה הטבעונית שוללת חלב ומוצריו כמזון לאדם

למעט חלב אם עד גיל הגמילה [3-5] בערך. מצרף קישור לתמצית של כתבה שלי בנושא. http://brieut.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx?PageType=0&ItemID=41110
 
גישת הרפואה הסינית.

זאת אינה הפעם הראשונה שאני נתקלת בהבנה המעט שגויה הזאת, שהרפואה הסינית מתנגדת לאכילת מוצרי חלב. הרפואה הסינית, ממליצה להימנע מצריכת חלב ומוצריו, רק במצבים פתולוגיים מסויימים, למשל כאשר קיים בגוף, מצב של עודף של ליחה ו/או לחות, או כאשר איברי האדמה חלשים. מאידך, ישנם מצבים שבהם, הרפואה הסינית דווקא מעודדת צריכת חלב, כמו למשל במצבי יובש בריאות. הרפואה הסינית, דוגלת ברעיון, שכל דבר מומלץ לצרוך במידה הנכונה ובהתאם למצב האיברים. מקווה שהצלחתי להסיר מעט ערפל. שבוע טוב. שירי.
 

0 אור 0

New member
../images/Emo140.gif סוף סוף הסבר כלבבי

כבר התחלתי לחשוב שאני ההוזה, וכל העולם חוץ ממני דבר ראשון ובכל דבר ממליץ להפסיק את החלב ...
 
מה יותר נפלא, מאייס קפה מרענן ביום קיץ ישראלי

חם ולח, כזה, בטעם ונילה, עם כדור גלידה ושברי פקאנים.. כמובן, בתנאי שאין בעיות מיוחדות שבגינן נרצה להימנע. אני באופן אישי, משתדלת להמעיט ככל שניתן בצריכת חלב, אבל כמו שהבנת מהכותרת של דבריי, אינני נמנעטת לגמרי ולא חושבת שזו הדרך לטפל בבעיות, או להגיע לאיזון. פנאטיות היא מקור להתפתחות של הרבה בעיות, גם פיזיות, את יודעת.. בעיקר כאשר הנפש מסרבת להתנזר לחלוטין, אז את אור, יכולה להיות רגועה, את מאה אחוז בסדר, כל זמן שתשכילי לקרוא נכון, את הצרכים האמיתיים, את המידות והגבולות של גופך. שירי.
 
חלב

בוא נתחיל עם להפריד את הודו מהמערב. שם הפרות מסתובבות חופשי, והן נחשבות לקדושות. הן אמנם מנקות את הרחובות מזבל בהצלחה רבה, אבל לא מזריקים להן הורמונים, לא תרופות, ולא מגבילים את תנועתם (הכל מתורגם לחומרים שעוברים בחלב). הן לא חוות סטרס מיוחד כשמובילים אותם עם כל העדר בחליבה (וכמי ששמע סיפורי אימים על חליבות, זה קצת פחות סימפטי מהתור לקולנוע). גם האנשים, וסוג התזונה בכל איזור בעולם- משתנה. ההערכות בעולם המערבי הן ש-70% סובלים מאי סבילות כלשהי לחלב, מה שבא לידי ביטוי בתחושת אי נוחות, גזים, כאבים, שילשולים, עצירויות, ליחה ועוד. בד"כ הבעיה היא באי סבילות לסוכר החלב, כך שלמשל יוגורט פחות בעייתי, כי הסוכר מנוצל בתהליך היצור ע"י החיידקים. בעייתית יותר היא רגישות לחלבון החלב. עוד נקודה למחשבה- אין שום יצור בעולם שממשיך לינוק אחרי שהוא נגמל (בהנחה שמדובר ביונקים). ועוד אחת- חלב אם (באדם) אמור לפתח את המח. אצל עגלים- את הגוף. מה היית רוצה שילדים שלך יקבלו? ומה הגוף עושה עם החומרים התורמים להתפתחות הגוף, אחרי שהסתיים שלב ההתפתחות? (רמז- אלה לא דברים טובים) וגורם המכריע- כסף, כסף, כסף. כמה כוסות חלב שותה הודי ביום? גם אם הוא שוחה בצ'אי, זה לא יגיע לכוס חלב (והעלנו את האיכות). על כמה ממליצים המפרסמים במועצת החלב? 3 מוצרי חלב ביום. כשאתה שומע על זה כל כך הרבה, לא תאכל? כי יש בזה סידן! (לא, יש בזה גם זרחן, כלומר- אתה יכול לאבד סידן מהגוף!) כי זה מועשר בסידן, ויטמין D ואומגה 3! (מאיזו איכות? באיזו כמות? האם הם נספגים? או אולי יכולים ליצור נזק? אמרנו שהכסף הוא הקו המנחה- ולא לשכוח חומרי טעם וריח, מייצבים ומשמרים למינהם.) בקיצור, התשובה שלי היא- תלוי מי, תלוי מה, ובאיזה כמות. וגם- כחלק מאיזו תזונה. רק בריאות!
 
ההודים שותים חלב מורתח בלבד

או לפחות, זה מה שממליצים באיורוודה. הצ'אי נשתה עם חלב, אבל יש בו גם הל וג'ינג'ר ועוד הרבה תבלינים שמסייעים לעיכול. לכן אני מסכימה עם דבריך.
 
למעלה