שבת שלום יקיריי :)

haniela17

New member
שבת שלום יקיריי :)

קודם כל מה נשמע? שנים שלא הייתי פה כי התגייסתי :) בכל אופן צריכה קצת הכוונה : קודם כל רציתי לשאול אם חוץ משמן תפוז אתם יכולים להמליץ לי על שמן שטוב בלהרגיע עצבים ומתח (או לאו דווקא שמן) ואני לא יכולה ללכת למטפל או משו כזה כי אני כל השבוע בבסיס.. :( מה שכן, לפני שהתגייסתי השתמשתי במבער ועכשיו אני מן הסתם לא יכולה, אז השאלה שלי היא איך להשתמש? הבנתי פעם שצריך לערבב אותו עם שמן אחר כדי שאני יוכל לשים על הגוף. אם זה נכון אז על איזה שמן הייתם ממליצים ואיך בדיוק עושים את זה מבחינת כמויות? אני קצת באפלה אבל אני חייבת תשובה למחר כדי שאספיק לקנות לפני הבסיס.. איך זה שמן שקדים? המוןן המון תודה לעונים
זה כל כך חשוב שתהיה שבת שקטה ונעימה לכולנו חניאלה
 

0 אור 0

New member
שבת שלום ובוקר טוב

שמני ההדרים למיניהם ועוד יותר שמן מליסה אכן ידועים כמרגיעים, אולם הם גם פוטוסנסיטיביים - מה שאומר שאסור בשום אופן לשים אותם על העור בשעות היום. מה שאת כן יכולה זה להיעזר בשמן בהרחה (פשוט פותחים את הבקבוק ומריחים שלוק) בלילה את יכולה לערבב בשמן נושא כמו שקדים, חוחובה או זרעי ענבים (להרגעה אני מעדיפה דוקא את השניים האחרונים) ולשים בנקודות הדופק כמו בושם. לכמויות מדוייקות תיכנסי למאמרים של פורום שמנים וצמחי מרפא, אבל לשימוש חד פעמי אני לא מקפידה בכמויות, אלא פשוט שופכת לכף היד או לצלוחית קטנה כמות של שמן נושא, מטפטפת טיפה או 2 של השמן האתרי, ומערבבת באצבע. לגבי המבער - האם מותר לשאול מה אופי השירות שלך? רוב החיילות שאינן משרתות בקרבי יכולות לשים על שולחן העבודה או בפינת החדר מבער שישמח גם את לב שאר באי החדר.
 

haniela17

New member
קודם כל המון תודה! ../images/Emo24.gif

על שמן מליסה באמת לא ידעתי אז נחמד לגלות..
הרחה זה באמת מה שאני עושה בזמן האחרון אבל זה נותן תחושה של בקושי מספק. לגבי המבער הלוואי ויכלתי להשתמש בו.. התגייסתי רק לפני חודש ואני עכשיו בקורס, מה שאומר שעדיין המשמעת מאד גבוהה ואין שום אפשרות להדליק אש במגורים, אין לי מקום בטוח בחדר לשים אותו וגם משום מה יש לי תחושה ששאר 7 הבנות שאיתי בחדר לא יאהבו את הרעיון.. מה שכן, אז חוץ מהרחה אין שום אפשרות אחרת להשתמש בתפוז או מליסה במהלך היום? כי אלו בדיוק השעות שקשות לי ואני זקוקה לו.. כמו שאמרתי אני בקורס שהוא מאד אינטנסיבי מבחינת הלו"ז ומאד מלחיץ ולכן רציתי אפשרות להשתמש בשמן בשעות היום.. וחוץ משמן עולה לכם אולי עוד רעיון שיכול לעשות את אותה פעולה אך בשעות היום? כל כך מודה לכם!!
 

0 אור 0

New member
סתם רעיון פרוע

אפשר לנסות לטפטף לכובע או על צוארון החולצה - אין לי מושג אם זה יעבוד, פשוט על העור אסור. משהו נוסף שיכול לעזור הוא בכיוון של שתיה או טיפות: אם יש לך קומקום חשמלי בחדר את יכולה לשים לך במימיה תה קמומיל או פסיפלורה קר במקום מים (או שפוט לשתות את החליטות האלו בבוקר ובערב) אפשרות אחרת היא להתאים תמצית הומאופתית או פרחי בך שתקחי פעם ביום - כמובן דורש התאמה של מטפל
 

hal767

New member
האם תשובתך מתייחסת להרגעה נפשית?

האם מריחה על העור או הרחה של שמנים כאלה מביאים לרגיעה נפשית? ושאלת המשך-ואם כן, האם את יודעת איך הם משפיעים, מה יש בהם שעושה את הפעולה המרגיעה? תודה מראש על התשובות.
 

0 אור 0

New member
כן אבל

שמנים אתריים וכן תמציות הומאופתיות פועלים לא רק ברובד הפיזי , אלא גם ברובד הנפשי והרוחני - לכן הם שייכים לתחום הרפואה המשלימה מהצד השני, איני מאמינה בכלל בשימוש בהם כ"גלולה", אלא להיעזר בהשפעה שלהם על מנת להתגבר על הבעיות והלחץ באופן יסודי על ידי חשבון נפש , שינוי החשיבה ועוד במקרה של השואלת שנמצאת בשירות צבאי ובקורס מלחיץ, יש מקום להציע לה פתרון נקודתי שאפשרי מבחינתה, בנוסף להמלצה הגורפת להיעזר במטפל.
 

hal767

New member
תודה על התשובה

האם ידוע לך מה מכילים השמנים שגורם להשפעה המרגיעה? כלומר, מה הם החומרים הפעילים?
 

0 אור 0

New member
חלק מגורמי ההשפעה של שמנים אתריים ידוע

גם במונחים של כימיה ופרמקולגיה (כמובן שלא הכל - אחרת חומרים סינטטיים היו יכולים להגיע לאותה פעולה כמו הטבעיים), אבל החלק שקשור לריח, לא ממש
 

0 אור 0

New member
ואם אתה רוצה תשובות מאד מעמיקות

אני מציעה שתגיע לפורום שמנים וצמחי מרפא - יש שם מומחים גדולים ממני בתחום
 

hal767

New member
תודה על התשובות

ועוד שאלה, האם יש סיכון בשימוש בשמנים כאלה כמתואר בתשובותייך, כלומר, האם הם עלולים לגרום לנזק כלשהו בדומה לתרופות.
 

0 אור 0

New member
בודאי

לשמנים אתריים יש השפעה מאד חזקה, ולכן הם גם יכולים לגרום לנזק בשימוש לא נכון. אחד השיעורים הראשונים שלומדים בנושא, הוא רעילות של השמנים, מינונים נכונים והתויות נגד (כגון מה שכתבתי בתשובתי לגבי האיסור להשתמש בשעות היום בשמנים שהם פוטוטוקסינים וכגון האיסור להשתמש במרבית השמנים ללא שמן נושא) לימוד של כל שמן כולל גם את התועלת שלו וגם את התויות הנגד שלו, וכן תערובות אליהן הוא מתאים אם תשים לב להמלצותי בפורום שמנים, הן בדרך כלל מצטמצמות למשהו כמו 3 שמנים שנחשבים בטוחים וניתן להשתמש בהם ללא תשאול מקיף.
 

hal767

New member
תודה על התשובות

התעקשתי לנדנד לך מעט כי ניתקלתי במספר מקרים של שימוש בשמנים כאלה [יתכן שהיה שימוש לא נכון, כהגדרתך] שגרם לנזקים הן במערכת הנשימה, הן נזק חיצוני לעור, וחמור במיוחד היה נזק לעיניים. כמו כן היה מקרה שנחשד שהשפיע על חלב אם של אשה מניקה, וכתוצאה מכך התינוק סרב לינוק. כאמור, חשד שלא קיבל ביסוס כלשהו, אבל לדעתי, לאור הנסיבות, החשד היה נכון. מניסיון זה וגם מתשובותיך אני מסיק שיש להתייחס לחומרים אלה כאל תרופות. זה אומר שיש לקחת בחשבון שהם יכולים להזיק [גם חיצונית וגם פנימית ואולי גם נפשית, שהרי טענת שיש להם השפעה על הנפש], לא להשתמש ללא הכוונה של איש מקצוע בתחום, וזאת לאחר שאותו איש מקצוע למד להכיר היטב את המשתמש מבחינה בריאותית.
 

0 אור 0

New member
אכן זו ההמלצה

אנשי מקצוע בתחום נזהרים מאד עם שמנים אתריים לנשים מניקות, ובודאי ששימוש בשמנים אתריים ללא שמן נושא ישירות על העור, ובודאי בקרבת העיניים הינו אסור ומסוכן. לגבי השפעה נפשית שלילית, דוקא קשה לי לראות אותה - לא זכור לי שנתקלתי בהתוית נגד נפשית. אם כי במחשבה שניה, למשל העובדה שלא אתן שמנים ממריצים לילד היפראקטיבי גובלת איכשהו בהתויה נפשית
 
למעלה