תופעה של "כמעט התעלפות"

תוכון1

New member
תופעה של "כמעט התעלפות"

מאז שאני זוכר את עצמי יש לי קטע כזה שלפעמים אני מרגיש שאני מגיע למצב של כמעט אובדן הכרה ומאבד לכמה שניות את שיווי המשקל [ועוד שנייה נופל..]. כל הסיפור לוקח לא יותר מחצי דקה ואז אני חוזר למצב רגיל. בד"כ זה קורה לאחר שאני קם מישיבה\שכיבה ממושכת. יש תקופות שזה קורה יותר ויש תקופות שזה קורה פחות, בתקופה הזאת זה קורה לי די הרבה פעמים. יש לי לחץ דם נמוך, משהו כמו 60 על 90, אני חושד שזה מה שגורם לי לתופעה, האם זה הגיוני? ואם כן מה עליי לעשות כדי להעלות את לחץ הדם? תודה.
 

freearth10

New member
ישיבה ממושכת

לפי מה שסיפרת אני חושבת שאתה צריך קודם כל להכניס קצת יותר פעילות גוופנית לחייך, תחומי עניין, לעסוק בדברים אותם אתה אוהב. מה קורה בתקופה הזאת בחייך? במה היא שונה מתקופות אחרות?
מאיה
 

yperelman

New member
זה הגיוני

לחץ דם נמוך יכול להביא לסחרחורות כאבי ראש ואפילו לעילפון, אבל לא רק לחץ דם. כדאי שתעשה בדיקות דם. אם אכן הבעיה היא לחץ דם, תזונה מאוזנת, יוגה ופעילות גופנית יכולים לתרום הרבה לשיפור מצבך. ושאלה לסיום: אתה צרכן גדול של מתוקים/שתייה ממותקת/קפה עם סוכר?
 

תוכון1

New member
צרכן ממוצע

אני שותה קפה פעם בכמה ימים, אבל אם אשתה אותו אשתה אותו עם הרבה סוכר. שתייה ממותקת אני שותה כמויות יחסית קטנות, ומתוקים אני בקושי אוכל. בקשר לתזונה - אני אוכל יחסית מעט מאד [אני פשוט שובע מהר]... ואני דווקא עושה פעילות גופנית לא מעטה.. אבל מעכשיו אני אשתדל לעשות יותר אם אתם אומרים.
 

hal767

New member
לחץ דם נמוך יכול להסביר את התופעות שציינת

כשלחץ הדם הוא נמוך יש להקפיד דווקא על מנוחה רבה ועל פעילות גופנית מתונה, לא אגרסיבית. במקביל יש לפעול לפתרון הבעיה מהשורש. תזונה טבעית ונשימה נכונה תמיד קשורים לדרך הריפוי בדרך הטבעונית. יש להתאים לך אותם, וכן דברים נוספים אם צריך, וזה מחייב הכרות אישית מעמיקה. ממליץ לא להזניח.
 

yperelman

New member
שאלה סוביקטיבית

אתה שותה מספיק מים? אם אתה מרגיש שלא, נסה לשתות יותר. לפעמים זה כל מה שצריך. אגב ואני מניח שאני מזמין מתקפה מצד חלק מהחברים כאן, כוס קפה (אין צורך ועדיף בלי המתקה) יכולה לסייע ללחץ הדם שלך עד שתותאם התזונה/פעילות גופנית/.... אני מתכוון לצריכה מתונה (לא יותר מכוס קפה אחת ביום). לפעמים אתה יכול לזהות את התקרבות הסימפטומים קצת לפני שהם קורים. תחושה של עייפות, אולי קצת מתח בחלק העליון של העורף ועוד. אם זה קורה (אגב מהיכרותי את התופעה, הסימפטומים מופיעים לא מעט בשעות הבוקר המאוחרות או הצהרים), זה הזמן לשתות את הקפה. חשוב לא לצרוך את הקפה סמוך לארוחה עשירות בברזל שמקורו מהצומח (ירקות, אגוזים וזרעים, קטניות ועוד). מינימום שעה לפני.
 
קפה?

חשוב להוסיף: לא לשתות את הקפה על קיבה ריקה, במיוחד אם יש בעיות בקיבה. ואם יש בעיות בקיבה שלא קשורות לרגישות ללקטוז כבר עדיף לשתות עם קצת חלב, כדי לא לחורר אותה. בעצם עדיף בלי קפה, ולפתור את הבעיה ללא חומרים ממכרים.
 

yperelman

New member
כמובן

שכדאי בלי "הממכרים", אך אם לשואל אין בעייה רפואית /רגישות מיוחדת, לא הייתי מתנגד לצריכה מתונה (לא יותר מכוס אחת ביום) של קפה כדי לאפשר לו לחוש הקלה בסימפטומים של לחץ דם נמוך (אם אכן זו הבעייה במקרה הזה) עד שיבוא הפתרון המיוחל מכיוונים אחרים. .
 

hal767

New member
הקפה הוא חומר הרעיל לגוף

ותגובת הגוף אליו היא עליה בלחץ דם כדי לסלקו במהירות החוצה. בטווח הקצר ניגרמת עליה בלחץ הדם, אבל במקביל מתחזקים הגורמים ללחץ הדם הנמוך עקב שתיית הקפה. שתיית כוס קפה אחת ביום מצטברת ל-30 בחודש, וזה לא מעט. לכן פתרונות טבעיים לטווח הקצר, כמו נשימות עמוקות והפעלה גופנית מתונה מידי פעם במשך היום יהוו דרך טובה יותר. מה דעתך על הדברים הנ"ל?
 

freearth10

New member
למה התכוונת

כשאמרת שאתה אוכל יחסית מעט מאוד? אם אתה לא אוכל מספיק ועושה פעילות גופנית לא מעטה - מאיפה יבוא הכוח לזה? האם אתה מחשיב את עצמך לטיפוס יותר אקטיבי או יותר פסבי? כשלחץ הדם נמוך זה יכול לבוא ממקום של רצון להשקיט את הכל, כי אתה פעיל מידי וזו הדרך של הגופנפש שלך לגרום לך להרגע - לשכב, לשבת. זה יכול גם לבוא ממקום של כמעט אפטיות ואז לחץ הדם בא פשוט לשקף את מי שאתה ולאמר לך: הלווו, עד מתי? זה יכול גם לבוא ממקום של רצון להתנתק רגע, בגלל איזשהו מתח שאיתו קשה לך באותו הרגע להתמודד. וזה כמובן יכול לבוא גם מעוד הרבה מאוד סיבות אחרות שאת המקור להן - אתה צריך למצוא.
מאיה |
 

ykliger07

New member
מה לגבי צריכת המלח

שלך, יכול להיות שאתה נמנע ממלח במזון ? כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן ובאיזה עומס?
 
למעלה